PDA

View Full Version : Kapot deurslot


MissRedLupo
21-02-2012, 13:02
Mijn Lupo 1.0 heeft aan de bestuurderszijde een kapot deurslot.
Ik kan hem openen maar sluiten lukt niet meer, het slot aan de passagierszijde heeft al een ander slot dus heb al 2 sleutels.
Nu is mijn vraag wat de goedkoopste oplossing zou zijn voor mijn probleem.

Alvast bedankt !

huinkroese
21-02-2012, 14:04
Ik had laats met mijn Lupo dat de bestuurderszijde open ging maar niet meer in het slot viel. Tijdje staan prutsen en toen de ANWB gebeld, die had het met een minuut gefixed, geen last meer van gehad.
Of bedoel je dat de passagiersdeur niet meer op slot gaat, dus wel dicht?

Christiaan
21-02-2012, 14:13
Het goedkoopste is een ander slot op de sloop halen.

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=66627

MissRedLupo
22-02-2012, 13:06
Ik had laats met mijn Lupo dat de bestuurderszijde open ging maar niet meer in het slot viel. Tijdje staan prutsen en toen de ANWB gebeld, die had het met een minuut gefixed, geen last meer van gehad.
Of bedoel je dat de passagiersdeur niet meer op slot gaat, dus wel dicht?
De deur gaat dicht maar ik kan hem niet meer met de sleutel op slot doen.

Spierings
22-02-2012, 22:54
Gewoon de slotcilindertje eruit halen en kijken wat er kapot is, delen achterop de cilinder gaan regelmatig kapot.

Defecte delen vervangen.

Waarom heb je eigenlijk twee sleutels ?? Je kunt de pasplaatjes zo uit je oude slot overzetten zodat de oude sleutel gewoon werkt.

MissRedLupo
23-02-2012, 13:49
Gewoon de slotcilindertje eruit halen en kijken wat er kapot is, delen achterop de cilinder gaan regelmatig kapot.

Defecte delen vervangen.

Waarom heb je eigenlijk twee sleutels ?? Je kunt de pasplaatjes zo uit je oude slot overzetten zodat de oude sleutel gewoon werkt.
Bedankt voor de info.
De reden dat ik 2 sleutels heb is omdat de passagiersdeur vervangen is geweest.

Spierings
23-02-2012, 14:52
Bedankt voor de info.
De reden dat ik 2 sleutels heb is omdat de passagiersdeur vervangen is geweest.
Sloten kun je gewoon aanpassen zodat je maar een sleutel nodig hebt ;)

mischa72
02-12-2012, 19:53
Sloten kun je gewoon aanpassen zodat je maar een sleutel nodig hebt ;)

Hebben we daar ook ergens een HOWTO van?

Gr. Mischa

Spierings
02-12-2012, 22:04
Hebben we daar ook ergens een HOWTO van?

Gr. Mischa
Weet niet of hier een how to van is, maar je kan hem aanpassen door de slotcilinder eruit te halen en hierbij andere schuifjes te plaatsen welke bij je goede sleutel passen.

mischa72
02-12-2012, 22:06
Aha, dank je voor de tip. Ik had uit een ander topic begrepen dat er hier ergens een howto zou zijn over het aanpassen van sloten op een sleutel. Nog maar eens verder zoeken dan ;-) .

Gr. Mischa

indewarre
15-12-2012, 14:15
das echt geen leuk klusje die sloten vervangen laatst nog gedaan je moet de hele klink eruit halen en die kan er maar op 1 manier in en uit