View Full Version : Vaag probleem temp.meter 1.3 nz
jorg-maashees
22-02-2012, 12:01
Ik ben al een tijdje aan het prutsten met de thermostaat en tempratuur sensors. De motor komt nu netjes op tempratuur, en de kachel wordt weer lekker warm.
Echter nu het volgende probleem:
Als ik de auto start gaat de tempratuur meter meteen naar het rood ( bij koude motor ) zet ik dan de lampen aan, zakt de meter terug naar koude motor ( dus de meter 1cm omhoog ) hij blijft daar dan ook staan, ongeacht de tempratuur van de motor. Zodra ik de lampen uitzet, gaat hij weer naar het rood.
Echt heel vaag, Iemand een suggestie?
:confused:
iets met de zwarte sensor of massa aan de tellerbak vermoed ik?
jorg-maashees
22-02-2012, 12:50
De sensor is al vervangen, dus dat lijkt me niet. Massa zou kunnen inderdaad. Iemand andere suggesties?
mark89769
22-02-2012, 13:04
De sensor is al vervangen, dus dat lijkt me niet. Massa zou kunnen inderdaad. Iemand andere suggesties?
Sluiting in je tellerbak misschien.
Spanningsstabilisator in je tellerbak denk ik. Zeker als je benzinemeter ook gekke dingen doet, want die zit aan hetzelfde punt.
gooigolf
22-02-2012, 19:02
hallo .
controleer de massa punten naast jou zekringskast ..
vermoed massa kwestie ..
succes
jorg-maashees
22-02-2012, 19:58
Benzinemeter doe gewoon normaal. ( verloopt wel iets afhankelijk van het toerental, maar dat hebben al mijn vw's mk2 nog gehad )
Als ik tijd heb is even kijken naar de massa punten.
Alvast bedankt :thumbup:
jorg-maashees
21-04-2012, 15:59
Zojuist heb ik de tellerbak vervangen, echter blijft het probleem:
- de tempratuurmeter doet niets
- als ik de lampen aanzet gaat de meter 1cm omhoog
Iemand dit al eens vaker gehad?
Ga vandeweek nog eens naar de massapunten kijken ( heb ik nog niet gedaan, dacht dat het de tellerbak was )
:confused:
Joris_MK1
22-04-2012, 18:42
Ik ga met gooigolf mee, massapunten controleren, ook aan je motor, alles doormeten dan moet het goed zijn!
ik zou eerst het stekkertje van je sensor aan de motorzijde loshalen, kijken wat er dan gebeurt... En daarna ff een startkabel op je motorblok en aan de carroserie, kijken of je dan beter resultaat hebt?
Erik Baas
22-04-2012, 23:20
ik zou eerst het stekkertje van je sensor aan de motorzijde loshalen, kijken wat er dan gebeurt
Goed idee. Als het een massaprobleem is, verwacht ik nl. eerder dat de meter minder gaat aanwijzen wanneer je het licht aan doet...
jorg-maashees
02-05-2012, 20:38
Heb zojuist het massapunt langs de zekeringingen kast even nagekeken. Zo nogal wat corrosie aan. Heb dus alles schoongemaakt, en in de contactspay gezet. Teven een nieuwe draad van het massablok ( met al die schuif-pinnetjes) rechtstreeks naar de carrossorie getrokken, just to be sure. Echter blijft het probleem, al komt de meter iets minder ver omhoog als eerst als ik de lampen aanzet. Maar dat zal wel toeval zijn.
Ga morgen eens kijken naar de massapunten op de motor. Jullie horen van mij :thumbup:
jorg-maashees
04-05-2012, 20:05
Zojuist alle massapunten nagelopen/schoongemaakt en zelf voor de zekerheid nog een nieuwe kabel erbij getrokken. Als ik de contacten van de sensor door verbind slaat de meter vol uit, dus dat is goed. Echter blijft het probleem hetzelfde. Ik weet het nu ook niet meer. Ik laat het maar zo, als hij warm loopt zie ik het vanzelf wel. :mad: Is dan meteen een goede reden voor een enigine swap. :D
misschien is het het klokje zelf wat niet goed is. ik ben ook al een tijd aant prutsen met mijn temp meter bij mij geeft die te lage temperatuur aan. heb ook alles al vervangen sensor, thermostaat, kabels nagelopen. ik kijk nu gewoon naar mijn mfa daar staat de olie temperatuur op die werkt wel gewoon bij mij, zolang die nog werkt ga ik hem niet vervangen.
Erik Baas
05-05-2012, 12:17
Rare vraag: reageert de temp.-meter op de dimmer van de dashboardverlichting ? (ja, ik zit weer te brainstormen ;) ) Misschien zit er een onderbreking of kortsluiting op de flex. print van de tellerunit...
jorg-maashees
05-05-2012, 15:20
Heb er ook al een andere tellerbak in gehad, zelfde probleem. Dus dat is ook al uitgesloten. :thumbup:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.