View Full Version : Kofferbakslot Centrale Vergrendeling
DragonGr Dragon
01-03-2012, 13:54
Ik heb een set centrale vergrendeling Golf 2 gekocht, maar er zat geen kofferbakslot bij. Hier hoort iets op te zitten waar het mechanisme op aangrijpt. Kan iemand mij laten zien hoe dat eruit ziet (foto)? of eventueel onderdeelnummers?
Als iemand nog zoiets heeft liggen, dan hoor ik het natuurlijk ook graag. Er zaten ook geen stangetjes bij.
Dank voor de hulp!!
Igor
Djinn_4fun
01-03-2012, 14:41
Het complete slot is anders.
Op een cpv slot zit een plat stukje achterop dat | of _ kan draaien.
Wat inhoud open met de CV of compleet op slot zodat je de sleutel ook gebruiken moet.
Bij je normale slotje zit hier een halve cirkel aan kan je dus niet gebruiken.
Aan het stangetje die in de klep zit zit een plastic deeltje dat ervoor zorgt als de stand van het slotje 'open' staat je de klep kan openen. Zodra je de cpv sluit schuift dit deeltje naar rechts waardoor het slot langs het deeltje loopt waardoor je de klep niet kunt openen.
Hoop dat dit een beetje duidelijk is :)
Ik moet toch nog voor iemand kijken voor een plastic deeltje in de schuur.
Volgens mij ligt er ook een stangetje, als ik die vindt maak ik wel een foto voor je.
DragonGr Dragon
01-03-2012, 14:45
Zou geweldig zijn... dank voor je snelle reactie. Ik hoor het graag!
Djinn_4fun
01-03-2012, 14:46
http://www.volksforum.com/albums/files/3/1/9/8/02032010452.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/3/1/9/8/02032010451.jpg
Oude foto's uit mijn archief op de site.
Stangetje gaat zo:
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .Pompje ------
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . |
slotje------------------------------------
Bumper83
01-03-2012, 14:47
uit je verhaal begrijp ik dat je je kofferbakslot er niet bij gehad hebt? Als je een oud type Golf 2 hebt dan zal je een ander kofferbak slot moeten monteren omdat deze sloten niet geschikt waren voor c.v. Heb je een nieuw type Golf 2 dan is als het goed is je kofferbakslot al geschikt om c.v. op aan te sluiten. Dit kan je herkennen aan het plastic schuifje wat aan het eind van je slotcilinder zit (niet het plastic houdertje waar je stang van je drukknop mee bevestigd zit).
Dit slot heeft als onderdeelnr: 191827571E, de oude type sloten zijn in de tijd vervangen door dit nieuwe type en ook niet meer te koop dus alles wat je nu nog kan kopen is het nieuwe goede type kofferbakslot incl drukknop.
Wat betreft je stangetje, er zit dus een stangetje tussen je slotmechanisme en je drukknop van je achterklep en er hoort een lange stang bij te zitten die vanaf je c.v. pompje door dat plastic schuifje komt. Deze stang is ong 30 a 40 cm lang.
Djinn_4fun
01-03-2012, 14:48
@Bumper83 Bij mijn golf uit 1991 zat dit niet voorbereid. Kan zijn dat ik een goedkopere uitvoering heb natuurlijk.
Het is voor TS het nakijken waard natuurlijk :thumbup:
DragonGr Dragon
01-03-2012, 14:55
Thanks allen voor de enthousiaste respons! hoe het stangetje loopt wist ik al van ETKA en fotoos, maar ik weet niet hoe het op het slotje hoort te zitten. Spreekt dit heel erg voor zich als je een goed slot hebt?
Mocht iemand nog zo'n slot hebben, dan neem ik er graag één over...
Die fotoos van dat oude topic ben ik ook tegengekomen en helpen me straks als ik het systeem zo origineel mogelijk ga inbouwen. Alles stangetjes waren er niet dus die zal ik na moeten maken. Die zijn niet los verkrijgbaar geloof ik of heel duur...
Djinn_4fun
01-03-2012, 15:00
http://www.volksforum.com/albums/files/3/1/9/8/CVgolf2klein.jpg
Hier een foto van internet. Zo moet je slotje aan de achterzijde eruit zien.
Als ik een stangetje heb mag je die wel overnemen hoor.
Misschien heb ik zelfs nog een slotje liggen.
Heb sowieso tankklepjes voor cv liggen in Rood (LY5D) en Zwart (L041?).
Bumper83
01-03-2012, 15:22
@Djinn, dat is mij toen zo verteld, wat wel zeker is dat de sloten die nog te koop zijn allemaal van het c.v. type zijn :) Heb jij toevallig nog een originele slotcilinder van dit slot liggen, ik heb mijne omgebouwd met een aftermarket slotcilinder en deze pas gemaakt op mijn originele sleutelset maar heb toch liever een originele cilinder.
@Dragon ik heb nog een aftermarket slot liggen, kan wel een foto ervan maken zodat je het clipje kan zien waar je stangetje in moet?!
Bumper83
01-03-2012, 15:35
het zwarte(is bij een origineel vw kofferbakslot dacht ik wit) plastic schuifje is diegene die je nodig hebt:
de metaalkleurige opening in het kunstof (niet het grote metalen oog, die ook te zien is op de foto, hier komt je plastic houdertje in waarmee je je stangetje aan slotmechanisme koppelt) is de opening waar je je lange stang die vanaf je c.v. pomp komt doorheen schuift. De stang schuift ook door het zwarte plastic schuifje
http://2.media.hyves-static.net/1475939217/6/pRC_/0/img1475939217.jpeg
http://6.media.hyves-static.net/1475939309/6/0HM6/0/img1475939309.jpeg
DragonGr Dragon
02-03-2012, 08:52
Thanks all!
Ik vond nog dit:
http://www.eddi-controletti.de/Eddi_Bilder/Schloss_Griffe/ZV/Ori/ZV_O_031.jpg
Wat ik me afvraag is of dat stangetje een normale stang is en dus eenvoudig na te maken of zit er iets aan om hem aan dat plasticje te doen aansluiten.
Misschien heeft inderdaad iemand nog zo'n stang liggen, eventueel met een origineel slot??
Bumper, jij hebt de stang toch?
Die tankklep wilde ik eerst niet doen, maar is toch ook wel geinig en compleet... maar daarvoor moet je dus ook vanalles hebben. Pompjes heb ik in overvloed (4 deurs gekocht)
Standaard heeft de bestuurdersdeur ook geen onderdruk maar dat is bij afstandbediening niet handig...
DragonGr Dragon
02-03-2012, 13:13
Net even naar mijn oude slot gekeken, maar ook de kop van de cilinder is anders. Bij mij zit er een klein half maantje veel dichter naar het midden en op de foto is die veel groter en zit hij helemaal aan de rand en is hij op de cilinder geschroefd...
Ik heb dus een complete knop nodig inclusief cilinder zodat ik mijn oude pennen en veertjes kan omzetten zodat hij op mn bestaande sleutel past. Wie oh wie kan me helpen??
Bumper83
02-03-2012, 13:55
Igor,
als je je systeem op afstand bedienbaar wil maken zal je de originele c.v. schakelaar in je bestuurdersdeur moeten vervangen door een elektrische actuator. En zal je de originele aansluitpunten aan moeten houden ivm 12V constante voeding. Ik heb zelf nog een elektische actuator van SPAL op de plank liggen omdat ik mijn c.v. wil aansluiten op mijn alarminstallatie. Is vergelijkbare aansluiting als afstandbedienbaar, in mijn geval stuurt dan de alarminstallatie "op afstand" bij onraad mijn c.v. aan. Dit moet ik nog installeren dus kan je nog niet vertellen hoe dit werkt in de praktijk.
Wat betreft van die stang daar zit aan het eind een uitsparing op zodat de stang in het clipje geborgd blijft zitten. Deze heb ik helaas niet voor je, ik kan er wel een foto van maken. Ik heb mijn Golf ook pas later voorzien van c.v. en alles ligt nog open dus zal hem binnenkort even verwijderen.
Tankklepmechanisme vind ik zelf wel de moeite waard om ook te installeren als je het zo origineel mogelijk wilt doen. Alleen hier heb je wel een speciale voetplaat met mechanisme voor nodig. Monteren van dit gebeuren stelt weinig voor, mechanisme plaatsen, 2 schroefjes erin, luchtslang aansluiten, tankklep omwisselen en klaar is kees.
Mocht je nog meer vragen hebben dan hoor ik ze wel, heb zelf vorige maand ook het complete systeem voor een 2-deurs ingebouwd (2 portieren, kofferbak en tankklep).
DragonGr Dragon
02-03-2012, 14:04
Bumper: Dank voor je verhaal! Aansluiten op mn afstandbediening en alarm moet wel lukken. Ik had er een bestuurderspomp bij met vacuum en stekker.
Als je een foto kan maken van de stang graag, misschien mater erbij om hem na te maken. VW heeft hem niet meer en verder weet ik niet waar ik hem vandaan moet halen.
Met de tankklep hink ik op twee gedachten. Aan de ene kant wil ik alles origineel, maar ik heb niet zo'n zin om mn tankklep te wisselen / spuiten. Djinn heeft een compleet systeem voor de tankklep voor me, maar helaas geen slot of stangetje. Ik wil beginnen met de kofferbak en later denk ik toch wel de tank...
Bumper83
02-03-2012, 14:14
ik heb nog wel een tankklep erbij gekregen bij mijn aankoop toen, alleen dit is ook niet mijn juiste lakkleur. Ik weet niet welke kleur je nodig hebt maar misschien is het toevallig de juiste en kan ik wat regelen met Djinn, want ik zag dat hij nog een zwarte klep had liggen en ik heb een zwart metallic LP9V kleur Golf. En anders spuit ik hem over want ik heb hier nog een spuitbus met originele lak staan.
Ik denk dat het stangetje op zich wel na te maken is, ik zal hem er eens uithalen en het spul voor je opmeten, incl foto(s)
Djinn_4fun
02-03-2012, 14:19
http://www.volksforum.com/albums/files/3/1/9/8/09062010186.jpg
Zijn Tornadorot (LY3D, uit m'n hoofd) en Schwarz (dacht L041)
beide voorzien van het pinnetje voor de cv aangrijping
DragonGr Dragon
02-03-2012, 14:20
Bumper: geweldig man! ik heb tornadorood. Dat is LY3D toch ofzo?
Bumper83
02-03-2012, 14:23
had ik eigen wel verwacht dat het "gewoon" zwart zou zijn. Ik heb begrepen dat mijn lak LP9V minder vaak is gebruikt en alleen op GTI en GL uitvoeringen voorkomt.. :(
Bumper83
02-03-2012, 14:25
Bumper: geweldig man! ik heb tornadorood. Dat is LY3D toch ofzo?
Nou dan heb je geluk, want Djinn heeft nog een tornadarood klepje in de aanbieding zie ik :thumbup: :thumbup:
DragonGr Dragon
02-03-2012, 14:26
Ja dan valt dat deel ineens op zn plekje... nu dat verdraaide slot nog... had niet verwacht dat dat zo moeilijk zou zijn!
Bumper83
02-03-2012, 14:33
dan is de drempel om toch maar tankklep c.v. in te bouwen ineens een stuk lager geworden ehj ;)
naar dat slot ben ik ook een tijdje op zoek geweest, had ook niet verwacht dat dat zo lang zou duren :(
maarre al die tijd dat ik zit te ouwehoeren had ik ook al die stang kunnen uitbouwen haha.. ik duik even de garage in.. brb
Ik heb niet heel het topic doorgelezen, maar ik heb nog een achterklep pompje met stangetje over (geen slot), als je interesse hebt kan je die wel overnemen ;)
Bumper83
02-03-2012, 15:13
kijk dat zou makkelijk zijn :) mocht het onverhoopt niet doorgaan, ik heb de foto's en afmetingen ook voor je
DragonGr Dragon
06-03-2012, 10:02
Ik zoek nog altijd een slot...
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.