PDA

View Full Version : Lupo in de soep gelopen motorcode vraag


Foxbuster
02-03-2012, 17:00
Hallo,

Dit is gelijk mijn eerste topic, dus even heel kort. Ik post dit voor een vriendin van mij, omdat haar Volkswagen Lupo in de soep is gelopen.

Het betreft een 1.4 16V motorcode BBZ. Nu schijnt het zo te zijn dat deze blokken vaker kapot gaan en veel bedrijven hebben deze motoren dus ook niet meer liggen. Nu kan ik aan een motor komen uit een Seat Ibiza, met motorcode AHW 61.000 km erop. Motor kwam lopend uit een sloopauto, waarbij de voorkant in de prak zat.

Ik weet dat motoren uit een andere Lupo of een Seat Arose zo zouden passen, maar is dat ook het geval met dit type? En met passen bedoel ik, zonder enige andere aanpassingen!

Alvast bedankt,

Foxbuster

Audi1981
02-03-2012, 17:25
De BBZ is in de Ibiza geleverd en de AHW in de Lupo als ik me niet vergis...

Je hebt het dan wel over een 55kW blok in de Lupo en een 74kW uit de Ibiza...

Foxbuster
02-03-2012, 18:06
De BBZ is in de Ibiza geleverd en de AHW in de Lupo als ik me niet vergis...

Je hebt het dan wel over een 55kW blok in de Lupo en een 74kW uit de Ibiza...
Ok, het vermogen is anders, dat begrijp is.

Afgezien van dat? Passend? En dan bedoel ik ook alle elektronica. Moet gewoon plug and play zijn

Spierings
04-03-2012, 10:50
Zou gewoon een kloppende motor kopen/zoeken.

Een 74kw motor zal misschien wel passen maar naast de mechanische delen zal ook de electrische delen anders afgeregeld zijn voor het extra vermogen.

Fryslan
04-03-2012, 21:41
Volgens mij kan je gewoon alles overzetten.. Als jij alleen het kale onderblok en cilinderkop gebruikt zal het wel goed komen.

SandR-GT
10-03-2012, 18:09
Een 74kW heeft een elektronisch gaspedaal en een 55kW een gaskabel..

indewarre
13-11-2012, 20:53
ik heb een 55 kw met elektrisch gaspedaal

@foxbuster hoeveel had de motor gelopen en gaf ie eerst rare geluiden?