View Full Version : g40 blok op de kop kunnen tikken, wat moet er allemaal uit!?
Ik heb voor m'n golf 1 1.5 een g40 blok op de kop kunnen tikken. Nu wil ik die dus in men golfje leggen.. Komt heel wat bij kijken denk ik. We moeten het blok er dus zelf uithalen.. en alle poespas wat erbij hoort. Wat heb ik allemaal nodig, denk dat dit wel de meeste dingen zijn: blok, bak, stangen enz. van de versnellingsbak, kabelboom, computers, intercooler, allerhande slangen, filterbox, uitlaatspruitstuk, expansievaten, radiateur. Moet ik ook nog benzinepompen erafhalen of moet ik op m'n golf een andere tank?
Ik hoop op snel antwoord, want het is van het weekend al dat het gaat gebeuren :biggrin:
benzinepompen ook... Desnoods heb ik nog een overcompleet reserve blok voor je... :)
bobby-digital
12-04-2005, 20:46
benzinepompen ook... Desnoods heb ik nog een overcompleet reserve blok voor je... :)
je kan het altijd proberen he :biggrin:
baseknot
12-04-2005, 20:49
zoveel modelijk eruit en eraf trekken
kan je altijd wel gebruiken of verkopen mocht je het later toch niet nodig hebben
want je kan beter teveel eraf halen dan te kort komen:D:D:D:D
richard-polo
13-04-2005, 09:11
de gehele binnekant van de motorruimte eruit en bij jouw erin is het beste denk in verband met de kabelboom..
benzinepomp kun je van bosch nemen die geven 7bar en dan een regelaar op de motor afstellen naar wens..
maar alleen de pomp van de g40 is ook goed maar ik denk dat dat niet gaat passen bij je golf..
er dwaalt hier iemand rond op het forum die rijdt ook een golf1 g40.. heeft ook wat problemen gehad met inbouwen. volgens mij heet ie roaldg40 of gewoon roald. weet het niet meer.
wat betreft die assen. ben niet bekent met golf 1 maar lijkt me dat die assen niet hetzelfde zijn als golf!!!
tommy tommy tommy.. je wilt er wel echt graag vanaf he..
mvg richard-polo
Assen: Waarschijnlijk moet je een set assen scoren van een Golf 1 met 1300 blok.. (passend aan 084/085 versnellingsbak)...
remmen-rietus (voor-as) lijkt me ook wel handig (als je toch bezig bent met slopen).. incl. in iedergeval de cylindertjes achter (19mm)..
polopower
13-04-2005, 09:47
En dus een verdeler? Of heeft de 1.5 die standaard?
Oke.. dus het enigste wat ik dan nog nodig heb zijn aandrijfassen.. van een 1300? Mag het ook van een 1100 zijn? Of passen die niet?
Dennis@polo86c.nl
13-04-2005, 15:43
Roald heeft een G40 blok in een Golf 1 gebouwd, denk dat je het beste hem kunt proberen te bereiken. (Username: roald)
Anders moet jij (en wij ;) ) het wiel weer opnieuw gaan uitvinden.
Hehe ja ik heb even in zijn topic gevraagd wat hij allemaal tegengekomen was, qua problemen enz. Maar bedankt iig!!
volgens mij heeft hij cabrio assen gebruikt (1800 assen dus)
Hmm okok naja goed.. ik zie het allemaal wel als we daadwerkelijk gaan beginnen, zal niet dit weekend zijn, maar het weekend erop denk ik. Als we er echt niet uitkomen (ik doe het samen met m'n broer, hij is monteur) dan horen jullie het wel weer!
Ja zoiezo, dat komt helemaal goed!
SpiderClass
18-04-2005, 14:04
en geen Ford ruitewissers gebruiken :p
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.