View Full Version : Lassen aan de golf gti 1985
Voor de keuring moest ik 2 nieuwe veerschotels achter vervangen en ff mijn zomer wiellen er op monteren, dus bij het laatste wiel zakte mn krik door de koker heen :shake:
Dus hier wat foto´s van het herstel werk!
http://4.media.hyves-static.net/1478826347/6/elwU/0/img1478826347.jpeg
Eerst de boel eens uitslijpen.
http://2.media.hyves-static.net/1478826449/6/1wz7/0/img1478826449.jpeg
Wat een gat zeg :eek:
http://6.media.hyves-static.net/1478826573/6/TUCb/0/img1478826573.jpeg
Eerste stukje zit!
http://2.media.hyves-static.net/1478826673/6/DZ9f/0/img1478826673.jpeg
2e stuk zit er nu ook in :)
http://4.media.hyves-static.net/1478826795/6/jDWH/0/img1478826795.jpeg
3e stuk zit er oon in dus dat is dan dat.
http://4.media.hyves-static.net/1478826907/6/YZuj/0/img1478826907.jpeg
ff slijpen en schuren.
http://8.media.hyves-static.net/1478827023/6/-ckb/0/img1478827023.jpeg
Maar dan komen we meer tegen :shake: :mad:
http://4.media.hyves-static.net/1478827187/6/wn56/0/img1478827187.jpeg
Dus dat dan ook maar gelijk onder handen nemen :)
http://1.media.hyves-static.net/1478827304/6/eHZP/0/img1478827304.jpeg
De hele handel in een lik ijzermenie
http://8.media.hyves-static.net/1478827471/6/6cij/0/img1478827471.jpeg
De binnekant ook
http://6.media.hyves-static.net/1478827565/6/bgXy/0/img1478827565.jpeg
Een dag later een eerste stap van de afwerking
http://4.media.hyves-static.net/1478827715/6/a_Y9/0/img1478827715.jpeg
En binnekant
Ik ben nog steeds bezig, wordt vervolgd.
Gr, Ramon
sorry,maar dit is doodzonde IMO.wat een broddelwerk:mad:
:twocents:
sorry,maar dit is doodzonde IMO.wat een broddelwerk:mad:
:twocents:
:goodpost:
sorry,maar dit is doodzonde IMO.wat een broddelwerk:mad:
:twocents:
De binnenkant maakt niet uit he daar zit toch bekleding overheen ;)
Maareh tis al kut genoeg om er bij te komen en we hebben beperkt de tijd wegens werk en de apk die voor de 23e goed moet wezen.
ErikvanBilsen
11-03-2012, 21:15
Wat niet in het zicht zit mag ook wel goed gebeuren.
Het is jammer dat je ook op plaatsen een plaat over een andere plaat hebt gelast.
En met name bij de ophanging van de achterschokbreker.
Hier zal hij gewoon doorgaan met roesten.
Wat niet in het zicht zit mag ook wel goed gebeuren.
Het is jammer dat je ook op plaatsen een plaat over een andere plaat hebt gelast.
En met name bij de ophanging van de achterschokbreker.
Hier zal hij gewoon doorgaan met roesten.
Dat weet ik maar hij moet door de keuring nu, en dan kan ik kiezen of een hele andere auto, ombouwen op een andere carosserie of deze helemaal strippen waar nodig en lassen enzo want er zijn nog wel wat plekjes die mogen gebeuren ;)
Dokter D
11-03-2012, 21:59
Tip van Flip:
Leer eerst het lastoestel goed instellen, dan ziet het er niet alleen een stuk beter uit maar zit het ook goed vast.
Ten ten tweede is plaat over plaat niet echt aan te raden...
Echt Croma bak en braad werk dit, echt jammer. Nu heb je achter bij de veerschotels niks opgelost, enkel er over heen gelast (Dan nog wil ik nog niet eens beginnen over het laswerk zelf :wow: )! Hier moet je van binnenuit werken, dus betekent benzine tank eronder weg enz. dan alles netjes lassen.
Een plaat eroverheen lassen is geen probleem, doe ik zelf ook op plaatsen waar je het niet ziet. Zolang je maar de oude roest compleet weghaald eronder. Maar dit is inderdaad een beetje teun de beun.. als je nu die stukken erop geplakte las eraf had geslepen en gewoon in kleur had gepoten had het nog gekunt. maar menie erop en dan ook nog kit?????
trouwens, als jij voor de apk keuring 2 nieuwe veerschotels erop moet en andere banden. en er blijkt dat je bij het opkrikken door de bodem zakt. lijkt het mij dat zoiets ook al bij de apk ondekt had kunnen worden.
gooigolf
12-03-2012, 12:00
een paar uur meer werk dan had het perfekt geweest ..
tegenwoordig verzetangen ,,kun je plaatje er zo in leggen vlakslijpen en ziet er niks van .nu moet je volgend jaar weer ..zonde werk
vrgr gooigolf
Audi1981
12-03-2012, 12:55
trouwens, als jij voor de apk keuring 2 nieuwe veerschotels erop moet en andere banden. en er blijkt dat je bij het opkrikken door de bodem zakt. lijkt het mij dat zoiets ook al bij de apk ondekt had kunnen worden.
Van een dorpel mag best een stukkie weg zijn voordat ie afkeur is :thumbup:
Maar wel een beetje hap snap werk idd :D
Zijn jullie dan allemaal van die vak bankwerkers ?
Want dan wil ik hem gerust eens neerzetten :D
Btw de roest is uiteraard wel eerst goed weg geborsteld, maar je moet wat he als je kort de tijd hebt.
Ik heb de golf al eens helemaal laten lassen alleen die meneer heeft het met tape opgelost ipv lassen, dus dit is al een hele verbetering.
En zoals ik al zei, ff kijken hoe nu verder he
Greetz,
Audi1981
12-03-2012, 17:18
Nee de meeste mensen zijn liefhebbers hier en die nemen de tijd om een mooi stuk werk aan hun (meestal) hobby auto neer te zetten. Ik ben niet roomser dan de paus en zal nooit beweren dat je lassen niet apk waardig zijn, want dat zijn ze wel. Het is gewoon vervelend als je aan je daily zulke lappen erin moet gaan zetten, daarom ben ik mk4 gaan rijden en als er weer een 2e hok bij komt wordt dat liefst een classic, heb ik lekker de tijd als er wat is :thumbup:
Keep on driving :thumbup:
gti_power
12-03-2012, 17:40
Ik heb dit ook gehad bij de tank,idd tank eronder weg en goed repareren.
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=90836&page=2&pp=20
Ook een gti 8v uit 85.
Tja slordig maar effectief :D
Ik ben het helemaal eens met de poster hierboven.
Oke het is niet zo netjes maar als het je daily is moet je wat. Als je alles stript en alle roest er vanaf wil kan je hem beter direct naar de sloop rijden want voordat je daar mee klaar bent ben je heel veel geld en tijd verder.
Als je deze wagen helemaal uit elkaar trekt wordt je niet vrolijk.
Tja ik zie ook liever een golf in concours staat begrijp me goed. Maar bij dit soort auto is het vaak roest op roest op roest. Deze reparatie valt bij mij onder de klasse "mischien nog 2 jaar fun en dan heel de zooi naar de stort". Is het een auto die je nog jaren wil hebben en koest houden dan is de kwaliteit echt onder de maat.
Maja het is lastig, dat is ook precies de rede dat ik een andere auto gekocht heb en me huidige golf aan me broertje gegeven heb met de insteek "misschien kan je er nog enkele jaren lol aan beleven". In een snelle blik leek mijn oude golf echt een nette auto maar alles bij elkaar. roest bij de raamrand, dakraam, achterpaneel, achterklep, slechte krikpunten voor, ga zo maar door.
En dan kom je bij de keuze, 5000 euro stuk slaan(plaat werk, lassen, afwerken, spuiten) of door modderen. Plus als de het eerste kiest wordt het weer zonde om de auto als daily te gebruiken.
oh, ik vind het nog zo slecht niet. t is tenminste dicht en het water kan niet meer in de dorpel.
alleen bij die veerschotel in de koffer had ik de plaat aan de onderkant gelast en niet aan de binnenkant. nu kan het water nog steeds aan het slechte plaatwerk en roest dit gewoon verder.
voor een goedkope daily kan die nog wel ff verder nu, als je wilt gaan restoreren en de auto nog 10jaar houden, zal dit niet voldoende zijn.
bij mij kwam 1 wielrandje los (die plastiek) en heb daar een stuk nieuw plaat moeten inlassen omdat alle bevestigingen weggeroest waren. de andere kant is even erg, maar heb er gewoon de tijd niet voor en blijft dus gewoon zo (nog vele slechter dan de topicstarter hier, daar is het tenminste dicht).
houd die motor het nog 5jaar vol, dan doen we nog 5jaar verder, begeeft die het binnen 2maand, hoef ik de kas niet meer op te lassen (en met 391 000km op de teller en geen geschiedenis van de wagen, steek ik er ook geen geld in)
Ik gebruik hem idd Daily al 8 jaar zelfs ;)
Deze plekjes had ik een week geleden dus nog niet gezien he dus in zo een kort tijd bestek ff alles regelen, loods met brug, las apparaat enzo, maargoed ff geen weekend en voor onder de 100 euro ben ik dan klaar.
Eigenlijk zou ik hem wel helemaal willen doen en dan lekker in de stalling naast mn leger auto ;)
Maar ja eerst ff sparen :)
op de verlang lijst staan nog;
*klein plekje parravan,
*achterkant auto, de lip van onderen rond het sleep oog en aan de uitlaat zeide,
* 2 wielranden achteren,
* klein plekje koker links,
* brandstof vul gat rond om een beetje,
Maargoed dit gaat wat kosten dus eerst sparen en vervangend vervoer regelen, dan is het ook niet zo een probleem als deze uit elkaar ligt.
Nu heb ik alleen een daf ya 126 en die zuipt 1:4 op de weg dus dat is nogal een dure :D
Greetz, Ramon
Audi1981
12-03-2012, 22:06
Nu heb ik alleen een daf ya 126 en die zuipt 1:4 op de weg dus dat is nogal een dure :D
En dan doet ie het nog netjes voor een YA126 :D
En dan doet ie het nog netjes voor een YA126 :D
Pff das zuinig, keertje ruilen met de YB616? :D
Bumper83
13-03-2012, 00:35
joww balen Ramon dat de roestduivel bij jou ook heeft toegeslagen :(
Binnenkort gaan er bij mij ook nieuwe wielkastranden achter ingelast worden want deze zijn in verregaande staat van ontbinding ;) Alleen ben wel van plan om het spul superstrak te laten lassen, karretje moet nog jaaaaaaren mee :D Maja het is dan ook ons 3e karretje dus zit geen haast bij. Als het je daily is zoals bij jou dan zal je idd snel moeten handelen en is dit (op korte termijn) de meest effectieve manier. Ik zou hem naderhand als ik jou was stapje voor stapje proberen op te knappen, zonde om deze naar de sloop te moeten brengen! (je mag hem altijd bij mij brengen, kan de onderdelen goed gebruiken haha ;))
ps. heb jij toevallig nog een gaaf interieurpaneel linksachter liggen?
En dan doet ie het nog netjes voor een YA126 :D
hahaha :D
:thumbup:
Pff das zuinig, keertje ruilen met de YB616? :D
Nou daar zou ik best wel eens een stukkie in willen doen hoor, zomaar eens om te voellen hoe het is :thumbup:
joww balen Ramon dat de roestduivel bij jou ook heeft toegeslagen :(
Binnenkort gaan er bij mij ook nieuwe wielkastranden achter ingelast worden want deze zijn in verregaande staat van ontbinding ;) Alleen ben wel van plan om het spul superstrak te laten lassen, karretje moet nog jaaaaaaren mee :D Maja het is dan ook ons 3e karretje dus zit geen haast bij. Als het je daily is zoals bij jou dan zal je idd snel moeten handelen en is dit (op korte termijn) de meest effectieve manier. Ik zou hem naderhand als ik jou was stapje voor stapje proberen op te knappen, zonde om deze naar de sloop te moeten brengen! (je mag hem altijd bij mij brengen, kan de onderdelen goed gebruiken haha ;))
ps. heb jij toevallig nog een gaaf interieurpaneel linksachter liggen?
Hey Robert :)
Deurpaneel heb ik liggen !
Wel zelfde kleur stelling al in mijn wagen, maar dat heb jij ook dacht ik he ?
Ja dat is waar hoor, ik ben druk aan het denken of ik er een 2e auto bij moet nemen en dan deze gti idd stap voor stap opknappen en wegzetten (naast de DAF in de stalling ofzo).
Geef maar ff een belletje voor het deurpaneel ;)
Greetz, Ramon
Bumper83
14-03-2012, 00:47
ik zou als ik jou was serieus overwegen om een 2e auto erbij te nemen en deze als daily te gebruiken en dan inderdaad de Golf netjes in de stalling zetten zodat je hem op het gemakje kan opknappen... immers zoveel originele gti 8 kleppertjes oud model zie je niet meer rijden...
ik heb de donkergrijze deurpanelen met de zwarte en de wit gestreepte banen erop met een chromen biesje. Zal even kijken wanneer ik tijd heb ivm t werk, je hoort nog van me!
gaat om deze striping:
http://www.xs4all.nl/~valo/vwforum/interieur-mk2-grijs_zwart.jpg
maar volgens mij hebben wij hetzelfde interieur :thumbup:
ik zou als ik jou was serieus overwegen om een 2e auto erbij te nemen en deze als daily te gebruiken en dan inderdaad de Golf netjes in de stalling zetten zodat je hem op het gemakje kan opknappen... immers zoveel originele gti 8 kleppertjes oud model zie je niet meer rijden...
gewoon mee blijven rijden. t is maar een auto en die dient om te rijden, niet om in een garage te staan blinken. binnen X aantal jaar is de benzine te duur om er nog mee te rijden, of vinden ze één of andere wet uit die het verbied er nog mee te rijden. nu van genieten terwijl het nog kan.
ik gebruik men dodge van 77 als daily werkpaard, en de golf wordt dagelijks gebruikt voor het werk. zolang de motor het volhoud, blijft die auto op de baan bij mij. heb nu bijna 400 000km, als die golf tot 800 000kan, dan blijft die de komende 15-20jaar nog op de baan
men werkpaardjes (http://fcapri.homelinux.com/fcapri/golf/102_0127.jpg)
Bumper83
14-03-2012, 15:41
gelukkig denkt niet iedereen daar hetzelfde over en zijn er mensen die ook plezier beleven aan het opknappen van een auto zodat je later nog iets unieks hebt ipv dat je hem helemaal op hebt gereden en rijp voor de sloop is...
maar goed ieder z'n mening :thumbup:
alles is te restaureren. koetswerk kan je lassen, motor kan je reviseren. ik kan binnen 20jaar men golf ook nog hebben en nog dagelijks op de baan als dat nodig is.
ik heb vele oldtimers en ken vele oldtimerliefhebbers. en ook kerels die een pareltje in de garage hebben en 1keer op 3jaar buiten halen om eens rond de kerk te gaan op een schone dag. maar es meebrengen op een treffen, ho maar :mad: .
kan je ze evengoed in een museum zetten. bij mij mag het gieten, sneeuwen, stormen... als ik naar een treffen ga, gaat de auto mee. daarvoor is die ook gebouwd. dus als de TS zijn auto op de baan wil houden en dagelijks mee genieten, dan steun ik die volledig :thumbup: . zo zie je ze nog es op de baan rijden. hoeveel autos ken je niet dat je vroeger dagelijks zag en nu niet meer??
mini coopers, golf 1, kevers, Renault R4, volvo amazon ...
een auto rijp voor de sloop ken ik niet :D .
Fantastisch gelast! En ja dat meen ik.
En waarom? Nou je hebt de moeite genomen om t zelf te proberen, veel mensen die doen dat geeneens, die doen de auto weg, of besteden t uit aan een prof, en gaan dan op de meeting lopen praten alsof ze t zelf hebben gedaan..
Neem de reacties van de vorige posters mee, steek er wat van op, en dan de volgende keer kan je t nog netter doen
jarnogti
14-03-2012, 23:12
ja idd je doet het maar ,ben zelf plaatwerker en zou het idd ff anders doen maar ja ieder zijn vak
Mk1driver
15-03-2012, 21:08
Die strijkkit doet et um wel ,stuk netter :screwy:
ik zou als ik jou was serieus overwegen om een 2e auto erbij te nemen en deze als daily te gebruiken en dan inderdaad de Golf netjes in de stalling zetten zodat je hem op het gemakje kan opknappen... immers zoveel originele gti 8 kleppertjes oud model zie je niet meer rijden...
ik heb de donkergrijze deurpanelen met de zwarte en de wit gestreepte banen erop met een chromen biesje. Zal even kijken wanneer ik tijd heb ivm t werk, je hoort nog van me!
gaat om deze striping:
http://www.xs4all.nl/~valo/vwforum/interieur-mk2-grijs_zwart.jpg
maar volgens mij hebben wij hetzelfde interieur :thumbup:
Oke dan, ja dat heb ik liggen voor je!!
Ik hoor het wel ;)
Maargoed alles is weer gefixt hoor!
Maandag gaat hij voor de apk :D
En trouwens ik vind dat las werk en die kit nog altijd beter dan die gepimpte shit. :shake:
Gr, Ramon
Die strijkkit doet et um wel ,stuk netter :screwy:
Ja toch :D Je ziet er niks van en het is dicht he en daar gaat het om met de keuring!
Ik heb geen weken de tijd om hem helemaal te gaan doen en trouwens geld ook niet ervoor ;)
Alles op zn tijd he.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.