PDA

View Full Version : Adapterbouten waar te krijgen?

ErikvanBilsen
16-03-2012, 23:05
Ik ben bezig zelf een setje adapters te maken en heb alleen nog de bouten nodig voor de adapter op de auto te monteren.

Nu ben ik vandaag naar de Fabory geweest maar die konden ze niet leveren.
Het gaat om de volgende bouten:

Type bout: Binnenzeskant lage kop
Sterkte: 10.9
Draad: M12x1.5
Lengte: 25

Ze zaten bij een andere set adapters die ik nog heb liggen dus ze worden iig wel ergens gemaakt.

Weet iemand waar deze te krijgen zijn of heeft ze nog liggen dan hoor ik het graag.

bluebastard
16-03-2012, 23:59
Ik ben bezig zelf een setje adapters te maken en heb alleen nog de bouten nodig voor de adapter op de auto te monteren.

Nu ben ik vandaag naar de Fabory geweest maar die konden ze niet leveren.
Het gaat om de volgende bouten:

Type bout: Binnenzeskant lage kop
Sterkte: 10.9
Draad: M12x1.5
Lengte: 25

Ze zaten bij een andere set adapters die ik nog heb liggen dus ze worden iig wel ergens gemaakt.

Weet iemand waar deze te krijgen zijn of heeft ze nog liggen dan hoor ik het graag.

Neem eens contact op met stahlie import in Rotterdam (010 - 437 97 99)
Volgens mij heeft die ze wel.

roy-mk1
17-03-2012, 00:29
bedrijven die adapters leveren?

Dub-Detail
17-03-2012, 08:20
Als Fabory het niet heeft dan kun je ervan uit gaan dat het niet in de vrije handel verkrijgbaar is.

Ik maak ook zelf adapters en spacers en gebruik gewoon M12x1,5 10.9 inbussen met cilinderkop ipv. lage kop.

Op de cilinderkop inbus zit ook iets meer vlees om fatsoenlijk de inbus op moment aan te kunnen draaien. Bij een lage kop valt de sleutel er minder diep in.

En de hoogte van de kop verschilt niet eens zo heel veel

Gr, Pim

ErikvanBilsen
17-03-2012, 11:08
Het probleem is dat ik denk ik toch wel een lage kop nodig heb.
Het gaat om adapters van een dikte van 13mm. Die medewerker van Fabory had het er ook al over om een normale kop te gebruiken.

Ik ga het eens bij Stahlie Import proberen en anders ga ik toch eens meten aan een normale kop.

Thanks voor het meedenken.

Dub-Detail
17-03-2012, 11:27
13mm adapter met verzonken cilinderkop inbus wordt wel kiele kiele. Hou je vrij weinig vlees over op de adapter.

Het probleem is dat ik denk ik toch wel een lage kop nodig heb.
Het gaat om adapters van een dikte van 13mm. Die medewerker van Fabory had het er ook al over om een normale kop te gebruiken.

Ik ga het eens bij Stahlie Import proberen en anders ga ik toch eens meten aan een normale kop.

Thanks voor het meedenken.

ErikvanBilsen
17-03-2012, 11:30
Inderdaad en daarom ben ik bang dat ik gewoon een lage kop moet hebben.

vwmotorsport
17-03-2012, 11:48
13 mm kan toch niet is veel te dun vandaar ook dat ze mm 15 moeten zijn wil je ze een beetje fatsoenlijk kunnen monteren. lage kop iets afslijpen

ErikvanBilsen
22-03-2012, 18:52
Zover ik weet is 13mm de minimale maat voor een adapter.
Maar buiten dat heb ik nu 1 set gemonteerd en voor de andere heb ik de bouten nu hier en moet morgen nog even de kop iets afdraaien.

De variant met de lage kop is dus niet verkrijgbaar in de normale handel.
Ik heb mijn oom gevraagt en die heeft nog wat gezocht en gebeld maar uiteindelijk kwam er niemand uit die ze kon leveren.
En hij had nog maar 1 optie en dat was een aanvraag doen in Amerika en dan verwachten hij dat ze z'n $14,- p.s. gingen kosten als ze uberhaupt al leverbaar zijn.
En aangezien €170,- voor wat bouten me wat veel van het goede zijn ben ik dus voor een normale kop gegaan en draai deze dan wat af.

Richard
22-03-2012, 19:01
13 mm kan toch niet is veel te dun vandaar ook dat ze mm 15 moeten zijn wil je ze een beetje fatsoenlijk kunnen monteren. lage kop iets afslijpen
Heerlijk he dat niet Onderbouwde antwoord altijd.

de dikte van de bout is ook de diepte van de schroefvlak

M12 min 12 mm
M14 min 14 mm

ErikvanBilsen
22-03-2012, 19:06
Thanks Richard.
Dan weet ik dat ook weer precies.
Neem aan dat het gaat om de maat die waarmee je de velg vastzet en niet die van de adapter?
Want ik zet de adapter met M12 vast op mijn auto en de velg met M14, maar dan zou mijn adapter eigenlijk 1mm te dun zijn.