View Full Version : ruitenwisser achter gaat niet uit
volksfahrer
17-03-2012, 12:17
als ik bij mijn 85'er mk2 de ruitenwisser achter aanzet blijft hij wissen.
wel met interval maar hij stopt niet.
pas als ik het relais eruit trek en daarna terug plaats stoopt hij.of contact af dan ook.
ligt het aan de schakelaar?want mn richtingaanwijzerschakelaar is geloof ik ook niet goed want die stopt niet als ik de bocht uitkom.
VwJarnoGT
25-06-2012, 20:01
Sinds vandaag zit ik ook met dat probleem, alleen zonder interval (dus continu) en dat geldt ook voor de wissers aan de voorzijde.
Ik heb de relais (18) vervangen en nu zit het aan de voorzijde wel goed maar doet de wisser achter niks of gaat continu :confused:
Iemand enige ervaring hiermee?
Betreft de kabelboom/zekeringkast van een PF
volksfahrer
26-06-2012, 00:06
mijn ruitenwissers voor hebben het altijd perfect gedaan.
Erik Baas
26-06-2012, 00:38
Lijkt er op dat het relais blijft hangen. Of gaat de ruitensproeier ook door ? Dan moet het in de schakelaar zitten.
Je richtingaanwijzerschakelaar zal een mechanisch probleem hebben (slijtage, denk ik). Ik heb dat bij de mijne (tijdelijk?) kunnen oplossen met PTFE-spray... ;-)
gooigolf
26-06-2012, 04:58
hallo .
je moet even je kofferklep openen ,
kabeldoorvoer zit boven bij je scharnier , kijk daar eens naar
mijne had het ook ,had sluiting in de doorvoer
succes
The_Maxx
26-06-2012, 12:53
Voor en achter zijn vaak 2 verschillende relais. Als je bij beide problemen hebt, zul je bij beide het relais moeten vervangen.
Anderzijds kan het nog in de schakelaar zitten.
Erik Baas
26-06-2012, 13:11
Relais 18: ontlastrelais
19 (of 99): ruitenwissers en interval voor
20: idem achter
bij mij is het ook zo dat mijn richtingaanwijzer aan blijft en niet vanzelf uitgaat als ik de bocht door ben. verder heb ik geen problemen met ruitenwissers die niet uit of aan gaan.
Maarteno
28-06-2012, 12:32
Nels bij jou zal die schakelaar wel niet fatsoenlijk meer werken . Die schakelaar kwam van die rode golf en die had ook geen MFA. Ze hebben toen die van de rode golf op die GTI gemonteerd maar dat zal wel weer half beun gedaan zijn.
ja weet ik die andere schakelaar met het mfa knopje heb ik er ook nog in zitten voor de mfa functies. maja zolang die het blijft doen.
The_Maxx
28-06-2012, 14:50
@nels: origineel stuur of sportstuurtje? Die laatste missen nog wel eens het afslagnokje voor de richtingaanwijzer. Bij origineel kan deze ook ingesleten zijn of afgebroken. Schakelaar zelf is vrij makkelijk te controleren.
nee origineel stuur. maar dan zal ik het eens gaan bekijken of het af is gebroken en/of dat het er zit. Tnx
Bij mij was het de kabel die niet lekker zat bij het scharnier, nu werkt het weer, niet meer aankomen
Als zowel de richtingaanwijzerhendel als de ruitenwisserhendel problemen opleveren, zou ik ook de zekeringkast een keer open trekken en kijken hoe groen die van binnen is.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.