View Full Version : 2 remschakelaars ?
inferno-gwc
18-03-2012, 13:00
Aan de motor kabelboom van de AFN TDI zitten 2 schakelaars. Zie foto hieronder:
Als ik de linker meet kom ik op de computer uit en dat zou een "Brake Vacuum Vent Valve switch" zijn.
De rechter komt uit op clutch Pedal switch, deze is duidelijk.
Ik heb echter in mijn kabelboom nog een andere switch namenlijk de remlichtschakelaar. Waar zit de linker schakelaar normaal? Naast de remlichtschakelaar op de pedaalbox of anders..?
En is deze persee nodig (ivm ombouw golf 3 motor in golf 2)? En waarvoor dient deze precies?
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CVO7ZRIS.jpg
mark89769
18-03-2012, 21:57
ja zijn allebei nodig (de remschakelaars), ze controleren elkaar als er 1 schakelaar niet werkt gaat de ecu in noodloop. En is ook nodig voor cruise control.
de linker schakelaar zit boven de andere rem(licht)schakelaar. Ze moeten tegelijk in/uit gaan als ze dat niet doen krijg je ook weer een error.
De cruisecontrol schakelaar is niet per se nodig maar is handig met cruisecontrol dat deze afschakelt.
inferno-gwc
18-03-2012, 22:55
ja zijn allebei nodig (de remschakelaars), ze controleren elkaar als er 1 schakelaar niet werkt gaat de ecu in noodloop. En is ook nodig voor cruise control.
de linker schakelaar zit boven de andere rem(licht)schakelaar. Ze moeten tegelijk in/uit gaan als ze dat niet doen krijg je ook weer een error.
De cruisecontrol schakelaar is niet per se nodig maar is handig met cruisecontrol dat deze afschakelt.
Bedankt voor de uitleg. Cruisecontrol heb ik niet, is dat de rechter schakelaar of een andere?
Turbo-Variant
19-03-2012, 01:31
Er zitten 3 schakelaars. 2 op het rempedaal en eentje op de koppeling. De 2 van de foto zijn op de eecu aangesloten dacht ik? Een hiervan moet op het koppelingspedaal en eentje op het rempedaal.
Zijn allemaal nodig, ook koppelingsignaal heeft de ecu nodig voor koppelbegrenzing en gewijzigde gasrespons bij ingedrukte koppeling. (sneller)
inferno-gwc
19-03-2012, 06:44
Thanks! De 2 op de foto gaan inderdaad naar de ECU.
Zijn allemaal nodig, ook koppelingsignaal heeft de ecu nodig voor koppelbegrenzing en gewijzigde gasrespons bij ingedrukte koppeling. (sneller)
Dus als je de koppeling indrukt, begrenst hij het koppel, maar versneld hij de gasrespons?
Turbo-Variant
19-03-2012, 23:54
Ja, probeer het maar eens bij een willekeurige TDI.
Stilstaan, gas geven in de vrij. Daarna hetzelfde doen met de koppeling ingetrapt. Gasrespons is dan een stuk beter.
Bovendien merk je dat het het koppel begrenst wordt na het loslaten van de koppeling. Is maar heel kort, maar merkbaar. Zal een maatregel zijn om de aandrijflijn te sparen.
Ha, grappig.
Nou, nog maar een steuntje maken dan. :thumbup: Blij dat ik hem er niet afgehaald heb :)
inferno-gwc
20-03-2012, 10:48
Dus ipv de stekker te monteren en de draadjes met elkaar te verbinden geeft extra power ;)?
Ik had beide niet gemonteerd op mijn AFN in Golf 1, ging prima en niet in noodloop...
Turbo-Variant
20-03-2012, 13:04
Klopt. Maar de AFN loopt een stuk mooier mét. ;)
Hij zit er niet voor niks..
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.