PDA

View Full Version : Dynamo demonteren - GTI '89

Djdewit
21-03-2012, 20:37
Hallo luitjes,

alweer een topic omdat ik er anders echt niet uit kom. Ik wil graag de dynamo laten reviseren, want de lagers daarvan zijn nogal gehoorig. Nu ben ik net even bezig geweest met de dynamo, maar ik loop vast.

Ik krijg de dynamo niet los van de steun. De steun hoeft toch niet gedemonteerd te worden van het moterblok?

http://s18.postimage.org/rbrfs9emh/dynamo.png

Ik dacht namelijk dat de dynamo enkel vast zat door de inbusbout(rood gearceerd) die door de steun en dynamo heen gaat, hierom kan de dynamo ook pivoteren. Die heb ik los, kan je dan vervolgens de dynamo uit de steun trekken/duwen?

Djdewit

tim_j
21-03-2012, 21:00
Het is inderdaad die bout in de distributiekap en het beugeltje bovenop die losmoeten. Dan zou je deze uit de beugel moeten kunnen wippen.

Djdewit
21-03-2012, 21:09
Oke bedankt voor je reactie. Met dat beugeltje erboven op bedoel je het v-snaar aanspan gebeuren? Die heb ik auch los. Morgen nog maar eens een poging wagen met een schroevendraaier erachter.

Vriendelijke groet,

Djdewit

tim_j
21-03-2012, 21:19
Dat is 'em inderdaad. Met een beetje kracht komt die wel los!

golf mkII 16v
21-03-2012, 21:50
Doordraaien naar onder
Er zitten bussen in de steun die de dynamo opklemt

Djdewit
21-03-2012, 22:20
Doordraaien naar onder
Er zitten bussen in de steun die de dynamo opklemt

'Doordraaien naar onder', leg eens uit. Ik zie de bus op de tekening, wss zit die bij mij nog in de steun. Dynamo naar volledig doordraaien richting de waterpomp en de bus komt los in de steun?

Dirkjan

golf mkII 16v
21-03-2012, 22:37
Ind. richting de waterpomp
En dan weer een X omhoog[op en neer]
Dan draaid de dynamo vaneigens uit de steun
Die bus zorgt ervoor dat de dynamo op kan klemmen zonder dat de steun breekt
Zit aan de linkerkant

Djdewit
21-03-2012, 22:45
Dankjewel voor je reactie, ik ben nu een stuk wijzer. Ik ga morgen even rommelen, dan laat ik weten ofdat het gelukt is. Vooralsnog nogmaals bedankt!

Dj