MartinW0527
22-03-2012, 20:54
Ik zit wat te brainstormen over een TDI (uit een mk3 of mk4) ombouw in een MK1 Jetta.
Ik heb al verscheidene soort gelijke projecten gelezen, maar zit toch nog met een aantal dingen waar ik nog wat meer informatie over wil hebben.
Motor- en baksteunen: zijn die makkelijk aan te passen, of van andere modellen te halen zodat het tegen lage kosten te doen is?
Onderstel/aandrijfassen: Aandrijfassen van de donor en de mk1 afslijpen, bus draaien en dan de bus erom persen, vastlassen en balanceren?
Of is dat makkelijker te doen door bv fusees van de donor over te zetten?
Stuurinrichting: kun je gewoon de stuurbekrachtigingspomp eraf schroeven, andere multiriem en klaar?
En de tijd, als je in de avonduurtjes en weekenden eraan werkt, hoe snel is het dan haalbaar?
Ik kan veel zelf thuis en op school doen/laten doen, ik zat aan een maandje of 3 te denken voor het volledig operationeel hebben, exclusief afwerking.
Alvast bedankt voor het meedenken :)
Ik heb al verscheidene soort gelijke projecten gelezen, maar zit toch nog met een aantal dingen waar ik nog wat meer informatie over wil hebben.
Motor- en baksteunen: zijn die makkelijk aan te passen, of van andere modellen te halen zodat het tegen lage kosten te doen is?
Onderstel/aandrijfassen: Aandrijfassen van de donor en de mk1 afslijpen, bus draaien en dan de bus erom persen, vastlassen en balanceren?
Of is dat makkelijker te doen door bv fusees van de donor over te zetten?
Stuurinrichting: kun je gewoon de stuurbekrachtigingspomp eraf schroeven, andere multiriem en klaar?
En de tijd, als je in de avonduurtjes en weekenden eraan werkt, hoe snel is het dan haalbaar?
Ik kan veel zelf thuis en op school doen/laten doen, ik zat aan een maandje of 3 te denken voor het volledig operationeel hebben, exclusief afwerking.
Alvast bedankt voor het meedenken :)