Log in

View Full Version : monteur gezocht

Tino
23-03-2012, 00:29
hallo iedereen,

Is er iemand omgeving Amsterdam, Zaanstreek of Alkmaar (kan in deze omgevingen een brug eventueel huren) die mij kan helpen met het vervangen van de koppaking van een Golf 3 1.8 ADZ motor 1997.
Heb alle spullen (speciaal gereedschap , Victor Reinz pakkingen enz.)

M.v.g.

Tino :thumbup:

golf mkII 16v
23-03-2012, 22:32
Is tog wel alleen te doen?
Wil je wel helpen alleen is niet in de buurt Adam

OakgreenVR6
23-03-2012, 22:48
Daar heb je toch geen brug bij nodig, hooguit een paar extra handen om de kop (met in- en uitlaatspruitstukken) eraf te halen.

Rallye
23-03-2012, 23:20
Toch wel handig om een brug te hebben inplaats van op de grond gaan tobben. ;)

Tino
24-03-2012, 19:19
ja want de uitlaat moet ook los ik ben er al aan begonnen voor de deur maar krijg het inlaatspruitstuk ook bijna niet los heeft er iemand een trucje voor de binnenste imbus bouten?
En dan is er natuurlijk een moertje die gaar is dus het is een feest.
En dan heb ik een multi torx M12 opzetje maar die is te kort dus heb ik een lange besteld en ga maandag weer verder..............

Tino
25-03-2012, 15:15
Hoe krijg ik de twee middelste imbus bouten los van het inlaatspruitstuk of moet je eerste het uitlaatspruit los krijg ook 2 moeren van de uitlaat niet los dus daarom probeer ik het inlaatspruit eerst te demonteren

wie o wie weet het........

gizmo98
25-03-2012, 15:50
ik zal uitlaat los gooien en bedrading slangen en de rest van de in en uitlaat spruitstuk deed ik op een werkbank want die kan je mee omhoog tillen als de kop omhoog gaat

Yellowbug
25-03-2012, 16:08
ik zal uitlaat los gooien en bedrading slangen en de rest van de in en uitlaat spruitstuk deed ik op een werkbank want die kan je mee omhoog tillen als de kop omhoog gaat
Heb ik ook zo gedaan (op straat). Auto een stuk opgebokt zodat je eronder kunt om uitlaatpijp los te schroeven van spruitstuk.
Zo dus; :D
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NG7THKH4-G.jpg

Tino
25-03-2012, 16:29
ja ik heb van die steuntjes waarmee ik hem op "pootjes'' kan zetten, ik heb die moeren van de uitlaat rechts voor en onder al los nu die andere 2 nog maar die middelste imbus van het inlaat spruitstuk is het ergst. en natuurlijk zijn die moeren van het uilaatspruitstuk gaar

Yellowbug
25-03-2012, 16:32
Je bedoelt de moeren waarmee de uitlaatpijp aan het spruitstuk zit of de moeren waarmee je spruitstuk aan de kop zit.

Je kunt de spruitstukken gewoon laten zitten en hoeft alleen de moeren van de pijp los te maken (als ze tenminste losgaan) Goed inspuiten en met beleid werken is het advies. Gebruik daarna met vastzetten nieuwe koperen moeren.

Tino
25-03-2012, 17:17
Nou ben weer een stukje verder heb toch die 4 bouten van de uitlaat los gekregen,
Als ik nu een lange M12 multi torx had gehad dan had ik de kop er af kunnen halen, maar mijn opzetje is te dik en kort waar door ik de kopbouten in de hoek onderin niet los maken.
In de vraagbaak staat dat je de kopbouten in 2 fase los moet draaien wat bedoelen ze daar mee

Yellowbug
25-03-2012, 17:34
Daar bedoelen ze mee dat je de kopbouten in de volgorde waarmee ze worden vastgedraaid, moet losdraaien, maar niet in een keer helemaal los, maar eerst allemaal een beetje los en in de tweede gang draai je ze er uit. Dit is om te voorkomen dat je kop krom wordt tijdens het losdraaien.
Als je koppakking defect is, zou ik sowieso de kop laten vlakken en eventueel laten afpersen. Dan weet je of de kleppen goed afdichten.

Tino
25-03-2012, 18:02
Oké

Ik heb er één los gedraaid maar die schoot meteen helemaal los als de rest o zo gaat zit het eindelijk een beetje mee.
Ik weet eigenlijk neit of de koppakking lek is had die kopbouten en pakking set van Victor Reinz nog liggen.
Ik had nadat het vacuum slangetje van de bekrachteger stuk is gegaan op eens nog meer problemen de auto gebruikte altijd al veel olië maar nu nog meer en had geen vermogen meer er zaten ook alemaal bellen op de pijlstok en hij rookte altijd al veel al was het witte rook? hij verbruikt geen koelvloiestof. het kan ook een kering ergens wezen maar ik zou niet weten welke en waar die zit bij een 1.8 ADZ motor

Yellowbug
25-03-2012, 18:06
zat er een vettige laag in je koelvloeistofvaatje? Dan is naar alle waarschijnlijkheid toch je koppakking defect. Bellen in je expansievat duiden daar ook al op ;)

Tino
25-03-2012, 18:36
Ik zie wel wat in het expansievat maar weet niet of dat er al in zat want ik ben overgegaan op G 12 koelvloeistof, ik bedoelde op bellen op de pijlstok