View Full Version : Golf 2 1.8 16v KR stottert/houd in.
golf2 abuh
23-03-2012, 23:27
hallo,
ik heb een golf 2 1.8 16v KR, heb ook al een topic op vwforum.
er is een andere motor in gekomen,(ook weer een 1.8 16v KR)
maar nu stottert ie nogsteeds, hij start alleen als ik gas bij geef, en stotterd /houd in na de 3 a 4000 toeren(alleen bij volgas) en als ik m start en meteen volgas geef valt ie uit, maar of het nu brandstof te kort is of teveel? ik weet het niet meer. (probleem was ook al bij de vorige motor, die nu kapot is) heb al vanalles geprobeerd,
ontsteking,verdelerkap,bogies, bobine e.d. zijn in orde.
benzinepomp pompt goed, opvoerpomp draait ook en krijgt iig gewoon spanning,.
Wat was er precies kapot aan de oude motor?
hoe zagen de bougies eruit? (dit zegt iets over het mengsel)
golf2 abuh
24-03-2012, 01:19
oude motor iig verbrande kleppen, en veel te weinig compressie op middelste 2 cilinders. zal morgen even de bogies kijken. heb ze van de oude motor niet gezien.
lijkt toch op te weinig benz, en je onsteking niet goed op tijd staat
heb je je injectors ook gecontroleerd ?
golf mkII 16v
24-03-2012, 11:25
Brandstoffilter
golf2 abuh
24-03-2012, 20:00
nee, injectors heb ik nog niet nagekeken. kan je deze er zo uittrekken?verder had ik bij de garage co laten meten die was 3.3 bij 2500 toeren ong. deze moest ik volgens iemand op vw forum zoiezo terug brengen naar 1.5. benzine druk was 4,7 en bij volgas geven zakte ie terug, dus dan zou die ergens druk kunnen verliezen in principe, hij valt dan terug naar ongeveer 4,1, bar dus is nog al wat yerugval denk ik zo. ik zag ook dat er geen drukaccumulator naast de benzine pomp zit. de motor reageerde ook niet toen ik de tempsensor stekker los trok, is dit goed, of juist niet?
Uitgeslagen injector afdichtingen kunnen ook grote gevolgen hebben.
maar als ik het dus ook goed begrijp.
heb je geen 16v benz pomp er onder zitten ,?
injectors kun je er zo uit trekken beetje heen en weer bewegen let wel op dat je de leiding niet beschadigt er gevoelig
kijk dan goed naar de rubbers die er om heen zitten.
evt nieuwe bestellen kosten bijna niks
en de stappen motor al goed schoon gemaakt ?
golf2 abuh
24-03-2012, 22:35
dat maakt volgens mij niet eens uit of het een 8v of 16v pomp is. misschien de 16v meer opslag of grotere volume, maar hogere druk denk ik niet.. of zit ik dan verkeerd? injectors zal ik eens nakijken, en nee de stappenmotor nog niet schoongemaakt, maar zorgd die niet alleen voor het stationair toerental? ik zoek eigenlijk iemand in de omgeving eindhoven/venlo ofzo, die ook een mk2 16v kr heeft zodat we die spullen op mijne kunne testen, zoals spinnekop en benzine pomp. ik denk alleen niet dat de hoofdpomp defect is, want toen ik m op de accu testen, spoot er tog met aardige kracht nog n flinke straal benzine uit! en maakt ook geen gekke geluidjes of niks. de opvoerpomp heb ik een andere in geprobeerd maar dit heeft geen resultaat gegeven. de zeefjes die om de opvoer pomp en gewone pomp zitten zijn iig ook schoon.
misschien dan tog nog afstelling? of verstrop brandstoffilter, of kan het nog iets zijn?,...
golf2 abuh
24-03-2012, 22:49
maar er zei op het vw forum dus ook iemand, die dacht dat mn motor juist te rijk stond afgesteld, maar als ik de co nog lager schroef loopt mn motor niet meer goed stationair, kan ik dan het beste het ontstekingshuis vroeger zetten, of gewoon de stationair schroef op de gasklep hoger zetten?
kan het verder kwaad om te testen hoe die rijdt als ik de benzinefilter er tussenuithaar, om te kijken of het probleem m daar in zit?
van de andere kant is 4,7 bar, benzinedruk tog wel aan de lage kant voor een 16v of niet?
dus ik ben zo onderhand ten einde raad..
Begin eens bij de basis!
KR;
1000 t/pm +/- 50
CO 1,0 +/- 0,5
Carterontluchtingsslang losnemen(dikke aansluiting op het onderblok)
Stekker bij bobine losnemen.
Ontstekingstijdstip moet voor bovengenoemde juist zijn afgesteld!
Controlewaarde:
-4...8° voor bdp
Afstelwaarde:
-6+/-1° voor bdp
Systeemdruk:
4,7...5,4 bar overdruk
Dit zijn de waarde zoals vw het voorschrijft.
Ik heb het blauwe reparatie handleidingsboek
golf2 abuh
25-03-2012, 01:58
zou je een kleine uitleg kunne geven, hoe ik de ontsteking precies op de aantal graden voorontsteking kan zetten? of heb ik daar speciaal "garage gereedschap" voor nodig?
Je heb er wel gereedschap voor nodig.
Een stroboscooplamp of de V.A.G. 1367(die laatste zal wel bijna niemand thuis hebben)
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar er zal vast wel iemand in de buurt een lamp hebben.
En anders moet je hem af laten stellen.
golf mkII 16v
25-03-2012, 09:32
Als je het brandstoffilter nog niet recentelijk vervangen hebt zou ik dat eens proberen
Je kan de systeemdruk ook wat hoger afstellen
golf2 abuh
25-03-2012, 18:24
ja brandstoffilter kan zoiezo geen kwaad, en kost tog maar 15 a 20 euro. heb net co wat lager gedraaid,en stationair op gasklep wat hoger(deze stond helemaal dicht). zal m binnekort wel even volgens die waardes laten afstellen.dan weet ik iniedergeval dat Dat goed staat. je ik weet dat je de systeemdruk kan verhogen, maar heb van meerdere mensen vernomen,dat je daar niet zelf aan moet beginnen. verder start de auto al iets beter(gewoon op alle 4 de cilinders) alleen als ik m start als de motor warm is, start ie, valt ie terug en net voor die drijgt uit te vallen pakt ie m weer schiet naar de 2000 toeren en valt dan langzaam terug zo rond de 1200 toeren.
golf mkII 16v
25-03-2012, 18:37
Brandstoffilter kan een wereld van verschil zijn
Heb het bij mijn golf1 GTI ook gehad
Vanalles vervangen en niets hielp,en als laatste het brandstoffilter[dat gaf dus de problemen]
Systeendruk kun je gemakkelijk zelf[1of meerdere ringen ertussen doen]
golf2 abuh
25-03-2012, 18:45
oke, bedankt voor de tip, oke ik had gelezen dat n ringetje van 1mm de druk verhoogd met 0,60 bar en van 0,5mm met 0,30 verhoogd, klopt dat? en dat is tog de inbus of bout waar geenleiding aanzit of niet? als het probleem dan nog niet is opgelost kan het misschien komen door dat er geen accumulator opzit? of de injectoren. maar nog een vraag. ik had stekker van de temp sensor(onder ontstekingshuis) eraf gehaald bij draaiende motor.maar de motor reageerde er niet op. is dat goed of juist niet goed?
golf mkII 16v
25-03-2012, 19:53
Is op de brandstfverdeler de 6kant moer sw16
Klop ind met die ringen
Je bedoeld de bruine stekker?
Deze regelt de extraluchtschuif en koude start
golf2 abuh
25-03-2012, 20:09
nee die bruine is van de thermotijdschakelaar tog? die bedoel ik niet. ik bedoel de 1polige sensor met de rood/gele draad eraan.(kabelschoentje als stekker)bij mijne iig) en dan zit er een slang van de kvs. en aan de andere kant van die slang zit nog een 1 polige stekker.
golf2 abuh
25-03-2012, 21:24
sorry, niet goed uitgelegd door mij idd. hier heb ik wat foto's staan http://www.mijnalbum.nl/Album=MCTB3MLP . dan bedoel ik de eerste foto, de rood omcircelde stekker. (die extra luchtschuif die je op n foto ziet, is inmiddels al vervangen voor een stappenmotor, die op die plaats hoort te zitten. heb nu alleen de stekker van die luchtschuif over...
Er zijn 3 temp. Sensoren
-blauw/wit: is voor het regelapp ontsteking
-groen/rood: is voor het regelapp. Stationaretoerenstabilisatie en deceleratieschakeling
-rood/geel:tempmeter
Nogmaals de tip: begin bij de basis.
En maak de auto origineel met de juiste onderdelen.
Je hebt een probleem, en dan worden er andere onderdelen ingezet :confused:
-de juiste brandstofpomp met accumelator
-de juiste toerenstabilisatieklep
Ik zie allemaal plakbandjes om kabels op de foto.
Het ziet er niet echt professioneel uit
Meten is weten, een kr is niet moeilijk om te begrijpen
golf2 abuh
25-03-2012, 23:54
ik snap dat de basis in orde moet zijn. vandaar nu ook de stappenmotor ipv die extra luchtklep. die brandstof pomp, want die er onder zat was helemaal op sterven na dood.daar moet nu dus alleen nog de accumelator tussen(bedankt voor de tip) verder is er door mijzelf nog niks aan de bekabeling gedaan.en weet dat er helaas teveel aan "geprutst" is door vorige eigenaren. de garage heeft iig de draden van de koudstart afgeplakt.omdat die geen stroom zou krijgen hebben ze die tussen de startmotor gezet. dat moet dus ook nog nagekeken worden,maar ik ben bang dat ik het dan zelf verkloot.
welke van de 3 temp.sensoren is trouwens de belangrijkste? met de geel rode draad tog?
en is het goed of fout als de lopende motor niet reageerd als ik deze stekker losmaak?
iig zal ik nog even een drukaccumelator op de kop tikken, en een luchtfilterbak. en dan laten afstellen,dan heb ik iig de basis in orde. dat is dan de juiste manier om verder te gaan tog?
iniedergeval bedankt alvast voor alle tips en uitleg.
Zover ik weet heeft een KR toch helemaal geen stappenmotor, het is mechanische inspuiting dus daar heb je niet zo veel aan.
golf2 abuh
26-03-2012, 11:29
ik heb het toh al aan verschillende mensen gevraagd,van de garage tot hier op het forum,tog zit deze er normaal gesproken wel op. bij een KR is het een 2 polige en bij de PL 3 polige stekker.
golf2 abuh
27-03-2012, 03:09
ik heb op de sloop een drukaccumulator gehaald, en bij de automatterialenzaak een nieuwe brandstoffilter. nu vraag ik mij alleen nog af, tussen welke leidingen of hoe of waar ik de accumulator tussen moet maken? aangezien die er dus nog geen opzit. kan iemand mij uitleggen hoe dat zit? of heeft iemand een fototje, of kan ik evt ook de druk accumulator ergens anders tussen de benzine leiding zetten?.. aangezien ik daar vanmiddag aan wil beginnen...
ik krijg trouwens de moeren van de drukaccumulator niet los, is het voldoende als ik deze flink doorspoel met remrijniger?..
golf mkII 16v
27-03-2012, 19:32
Is het een ombouw van NZ 1300 of iets??
Bij de pomp van de KR/PL zit een beugel speciaal voor de accumulator[die zit dan aan de anderekant,tegenover het filter
Geel/rode draad is van de temp.meter in de tellerbak
Het is mis. handiger oom een KR motorkabelboom op de kop te tikken
ik heb op de sloop een drukaccumulator gehaald, en bij de automatterialenzaak een nieuwe brandstoffilter. nu vraag ik mij alleen nog af, tussen welke leidingen of hoe of waar ik de accumulator tussen moet maken? aangezien die er dus nog geen opzit. kan iemand mij uitleggen hoe dat zit? of heeft iemand een fototje, of kan ik evt ook de druk accumulator ergens anders tussen de benzine leiding zetten?.. aangezien ik daar vanmiddag aan wil beginnen...
ik krijg trouwens de moeren van de drukaccumulator niet los, is het voldoende als ik deze flink doorspoel met remrijniger?..
Je druk accumulator zit aan je brandstofpomp unit en die zit achter onder je wagen naast je rechter achterwiel onderdeel nr. 431133441C is dat ding, zie google en dan pics.
Ik heb denk ik ook zo een probleem 2 moeren los draaien en de schroef waarmee deze vast zit in de beugel en dan wegnemen en de andere er in terug steken, 2 brandstof leidingen weer vast zetten (let op de richting!) en klaar zou het dan moeten wezen.
Gr, Ramon
golf2 abuh
27-03-2012, 20:17
thx, het is me al gelukt, ik heb deze accumulator zelf bevistiggend gemaakt gezien er geen 2e houder was, en een of andere beunhaas dus geen pomp met drukaccumulator heeft bevestigd echter is het stotter/inhouden probleem nog niet weg. ik had een plaatje gevonden hoe het moet zitten, zo dus de ingang op de drukaccumulator op de grote moer, en uitgang op de kleine moer, en van daaruit de juiste richting door het brandstoffilter richting spinnekop.klopt het zo? overigens knipper bij warme motor ook mn olielampje rond de 2000toeren afentoe knipperen/zoemen, zodra ik hogere towren ga rijden gaat ie weer uit, en afentoe ook maar heel eventjes....
morgen verder met de luchtfilter bak monteren, dan heb ik de golf terug gebracht naar "orginele staat" (verprustst door vorrige eigenaren) eens kijken hoe de auto daarna rijdt...
golf2 abuh
27-03-2012, 20:19
Is het een ombouw van NZ 1300 of iets??
Bij de pomp van de KR/PL zit een beugel speciaal voor de accumulator[die zit dan aan de anderekant,tegenover het filter
Geel/rode draad is van de temp.meter in de tellerbak
Het is mis. handiger oom een KR motorkabelboom op de kop te tikken
ik weet niet of het een ombouw is geweest ooit... er zit zover ik weet en kan zien ook gewoon een KR kabelboom op..
http://5.media.hyves-static.net/1482745388/6/M8q9/0/img1482745388.jpeg
Dit is het hele ding!
Dit plaatje moet helpen ;)
nr.15 is de Accumulator
Gr, Ramon
golf2 abuh
28-03-2012, 22:00
ja zo heb,ik het aangesloten. vandaag bezig geweest mrt luchtfilterbak(breed model) maar dan kan de motorkap niet neer dicht, omdat de slang op de luchtweger dan te hoogzit, ofterwijl de filter bak te hoog. nu heb ik er een sportfilter opgeklikt ipv de luchtfilter bak, de auto loopt nu opzig beter, alleen als ik nu vol gas geef begint ie vanaf de 3500toeren als het ware stotend/schokkend vooruit... weet hier iemand het onderdeel nr, van de orginele luchtfilter bak van een KR?
golf2 abuh
29-03-2012, 15:46
upie;)
golf mkII 16v
29-03-2012, 20:09
Wat is de opbrengst van de brandstofpomp?
golf2 abuh
30-03-2012, 16:50
de brandstofdruk die ze laatst hadden gemeten op de leidingen net voor de spinnkop, was 4,7bar en als we gingen rijden zakte de druk bij volgas terug naar zon 4,1bar... heb net nog even aantal stekkers bij de motor doorgemeten,
*stekker van de thermotijdschakelaar krijgt geen spanning(draden zijn tot zover ik ze kan zien inorde)
*stekkers bij de luchtfilter, van een vacuum (en dat andere weet ik niet) krijgen ook geen spanning.
*kabels die op de koudstarthoren te zitten ook niet. maar ik ben niet zon electro techneut,om alles bij de zekeringkast te cheken...:screwy:
ja zo heb,ik het aangesloten. vandaag bezig geweest mrt luchtfilterbak(breed model) maar dan kan de motorkap niet neer dicht, omdat de slang op de luchtweger dan te hoogzit, ofterwijl de filter bak te hoog. nu heb ik er een sportfilter opgeklikt ipv de luchtfilter bak, de auto loopt nu opzig beter, alleen als ik nu vol gas geef begint ie vanaf de 3500toeren als het ware stotend/schokkend vooruit... weet hier iemand het onderdeel nr, van de orginele luchtfilter bak van een KR?
Originele nr is 027133837F maar hij geeft aan dat het niet meer origineel te leveren is, misschien dat een mede forum gebruiker of op een andere 2e hands manier je er nog aan kan komen.
Succes !
Gr, Ramon
de brandstofdruk die ze laatst hadden gemeten op de leidingen net voor de spinnkop, was 4,7bar en als we gingen rijden zakte de druk bij volgas terug naar zon 4,1bar... heb net nog even aantal stekkers bij de motor doorgemeten,
*stekker van de thermotijdschakelaar krijgt geen spanning(draden zijn tot zover ik ze kan zien inorde)
*stekkers bij de luchtfilter, van een vacuum (en dat andere weet ik niet) krijgen ook geen spanning.
*kabels die op de koudstarthoren te zitten ook niet. maar ik ben niet zon electro techneut,om alles bij de zekeringkast te cheken...:screwy:
Misschien je brandstof filter vervangen of je spinnerkop nakijken ;) of de brandstofpomp een van die 3 in ieder geval ;)
golf2 abuh
30-03-2012, 19:33
brandstoffilter heb ik reeds vervangen. brandstofpomp draait gewoon normaal ook niet heel veel herrie ofzo. spinnekop zit n andere 2e handse op, maar weet niet of het probleem daar nog inzit. ik zou evt kunnen proberen de brandstofdruk op de spinnekop te verhogen dmv ringetjes? of zou ik daar nog wat anders mee kunne proberen?of misschien eerat de auto laten afstellen volgens vw waardes...
Begin eens met de juiste pomp.
Bijv. deze
http://link.marktplaats.nl/541986681
In de gegevens die ik je stuurde staat dat de KR minimaal 4,7 bar nodig heeft.
golf2 abuh
30-03-2012, 21:38
ja had ik gezien inderdaad. maar dan vraag ik me af,wat het verschil met de brandstofpomp met drukaccumulator houder, en de drukaccumulator die ik nu los ergens anders heb bevestigs, als er geen verschil zit tussen de pompen van een 8v of 16v? want daar zou volgens de meeste mensen geen verschil inzitten?..
ja had ik gezien inderdaad. maar dan vraag ik me af,wat het verschil met de brandstofpomp met drukaccumulator houder, en de drukaccumulator die ik nu los ergens anders heb bevestigs, als er geen verschil zit tussen de pompen van een 8v of 16v? want daar zou volgens de meeste mensen geen verschil inzitten?..
Om het duidelijk te maken is het misschien makkelijk dat je even een foto maakt van je brandstofpomp ;)
golf2 abuh
31-03-2012, 06:10
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IUHGYUWT.jpg deze zit eronder. heb inmiddels dus ook al een drukaccumulator zelf bevestigd.
golf mkII 16v
31-03-2012, 16:21
Pomp is ws van een PF
Die draaid op digifant en heeft minder druk nodig
De pomp van een EV,RD,GX,KR en PL zijn dezelfde
Die hebben een druk van 4.7 tot 5.2 bar
De opbrengst moet zijn voor de KR bij 12volt spanning op de pomp 675cc in 30sec
golf2 abuh
31-03-2012, 16:39
maar deze pomp is dus gewoon goed dan? en dat ik die drukaccumulator ergens anders heb bevestigs dan normaal gesproken in de houder naast de pomp, maakt ook geen verschil... dus wss zal het probleem dan niet aan de pomp liggen, aangezien deze normaal pompt en geen tot weinig herrie maakt?
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IUHGYUWT.jpg deze zit eronder. heb inmiddels dus ook al een drukaccumulator zelf bevestigd.
Als dit alles is dan is dit niet goed, een KR heeft een pomp zoals op het plaatje wat ik hiervoor heb gepost.
Ik heb er ook nog een in het maggazijn hier liggen dus hier even een paar fotos van hoe het er uit hoort te zien.
http://2.media.hyves-static.net/1483509657/6/Qoh7/0/img1483509657.jpeg
Het roestige ronde ding van voren is de accumulator.
http://6.media.hyves-static.net/1483509757/6/prBN/0/img1483509757.jpeg
Rechts de accumulator en links het brandstof filter, in het midden de pomp met een terugslag klep er op geschroefd.
http://8.media.hyves-static.net/1483509847/6/GNHZ/0/img1483509847.jpeg
Zeide van het brandstoffilter.
http://5.media.hyves-static.net/1483509924/6/-Npc/0/img1483509924.jpeg
Deze zeide zit normaal richting de voorkant van de wagen.
http://2.media.hyves-static.net/1483510017/6/ElhW/0/img1483510017.jpeg
Onderaanzicht, als je onder je wagen tegen de pomp aan zou kijken dan moet je dit dus zien.
Ik hoop dat je er wat aan deze fotos heb.
Ik vind die pomp van jou er wel heel raar uitzien hoor! maarja
Groetjes, Ramon
golf2 abuh
31-03-2012, 16:53
zou iemand dat kunne bevestigen? dan kan ik wat uitsluiten;) .verder heb ik nog een vraag over de stekkers/bekabeling op/aan de motor. lopen de kabels van o.a. de thermo-tijdschakelaar en de 2 stekkers rond de luchtfilter, alleen naar de ecu/computer? of ook naar de zekeringkast?(waar kan ik de draden ervan het beste nakijken als deze geen spannimg krijgen,en de delen zover ik ze kan zien in orde zijn)?
golf2 abuh
31-03-2012, 16:58
thx ramon. ik heb dus in principe hetzelfde, alleen nu dus de accumulator zelf ergens bevestigd(wel aangesloten zoals het hoort. en geen terugslagklep voor de pomp zitten. maar even puur alleen de pomp, daar zou geen verschil inzitten zoals je eerder vermelde?..
golf2 abuh
31-03-2012, 17:28
@ramon, sorry denk dat ik je verkeerd heb berlgrepen, je bedoelt dus te zeggen dat de pomp die ik nu heb huist niet te vergelijken is met die van de kr en andere motor codes die je vermelde?..
ik heb hier nog een pomp liggen van de sloop,
bosch nr: 0 580 453 924
vw/audi nr: 191 906 092F (de nrs die in de pomp staan gegraveerd)
golf2 abuh
31-03-2012, 17:49
http://www.winparts.nl/721/motor/brandstofsysteem/inspuitpomp---vacuumpomp---brandstofpomp---rep-set-/0179819/brandstofpomp hoort deze er orgineel in dan?
Ik heb je de juiste waardes al eens gegeven.
De pomp die je hebt hoort niet bij een kr.
Ik heb je een link gestuurd van een marktplaats adv. Met een goede pomp.
Vraag het bij de adverteerder even na, deze is als het goed is van een 16v.
Anders heb je over een half jaar nog geen auto die goed loopt.
En zoek een fatsoenlijke kabelboom van een kr erbij. Want aan sommige berichten van je te lezen, klopt daar ook niks van. Idem je stat.toerenstabilisatieklep.
Toen de kr uit de fabriek kwam liep die ook goed.
Dus maak hem origineel!!
golf2 abuh
31-03-2012, 21:13
oke, dan zal ik even navragen over die benzine pomp! de stat.toerenstabilisatieklep zit er al op. er zit wel een kr kabelboom op, maar sommige stukjes zijn niet goed idd. hoeduur zou een andere kabelboom zijn? en is dat alleen het motorischdeel en ecu en computer? kan, iemand me uitleggen hoe ik de thermotijdschakelaar kan, nameten? want deze zal niet continu spanning krijgen of wel?
golf2 abuh
01-04-2012, 20:40
zo, vandaag tog maar die brandstofpomp opgehaald. even alles gedomteerd. het verschilt idd wel, dus heb nu eindelijk de goede. Bedankt! het is denk ik verstandig om alles eerst schoon te maken/door te spoelen, voor ik deze bevestig,? aangezien er allemaal oude benzine nog inzit en al lang stil ligt. waarmee, en hoe kan ik dat het beste doen?
thx ramon. ik heb dus in principe hetzelfde, alleen nu dus de accumulator zelf ergens bevestigd(wel aangesloten zoals het hoort. en geen terugslagklep voor de pomp zitten. maar even puur alleen de pomp, daar zou geen verschil inzitten zoals je eerder vermelde?..
Hoi, nee helaas heb je niet het zelfde, jou brandstof pomp is er een die minder druk heeft dan er nodig is.
Ik heb zelf ook wel eens zo een pomp per ongeluk gemonteerd met de zelfde gevolgen als die jij hebt.
Dus ff de sloperijen bellen in jou buurt en vragen naar een pomp voor een 8v of 16v, als je wil kan ik ff de onderdeel nrs zoekken op mijnes, maar dat word dan morgen ;)
Groetjes, Ramon
@ramon, sorry denk dat ik je verkeerd heb berlgrepen, je bedoelt dus te zeggen dat de pomp die ik nu heb huist niet te vergelijken is met die van de kr en andere motor codes die je vermelde?..
ik heb hier nog een pomp liggen van de sloop,
bosch nr: 0 580 453 924
vw/audi nr: 191 906 092F (de nrs die in de pomp staan gegraveerd)
Ja maar je kan beter een complete ander unit scoren op de sloop dit kost je gemiddeld € 50,- dus dat is wel te doen, en dan gelijk een nieuw brandstof filter er in steken (let op de pijl, dat is de stroom richting voor de no return klep ;) )
Gr, Ramon
zo, vandaag tog maar die brandstofpomp opgehaald. even alles gedomteerd. het verschilt idd wel, dus heb nu eindelijk de goede. Bedankt! het is denk ik verstandig om alles eerst schoon te maken/door te spoelen, voor ik deze bevestig,? aangezien er allemaal oude benzine nog inzit en al lang stil ligt. waarmee, en hoe kan ik dat het beste doen?
191906091H is het nr van de juiste pomp, uhm mja ik zou hem gewoon monteren, als je hem maar niet droog laat draaien, daar heb ik er ook al eens 2 aan zien overleiden helaas.
Succes met het inbouwen ;)
oke, dan zal ik even navragen over die benzine pomp! de stat.toerenstabilisatieklep zit er al op. er zit wel een kr kabelboom op, maar sommige stukjes zijn niet goed idd. hoeduur zou een andere kabelboom zijn? en is dat alleen het motorischdeel en ecu en computer? kan, iemand me uitleggen hoe ik de thermotijdschakelaar kan, nameten? want deze zal niet continu spanning krijgen of wel?
Een 8v EV of een 16v KR hebben geen motor managment geen ecu en dus ook geen stappemotor.
Deze systemen zijn volledig mechanisch!
Het eenige wat je hebt is een ontstekings module en je tellerklok.
Verder is de electronica vrij simpel.
Bijvoorbeeld, Thermoswitch in je radiateur maakt contact bij 100 graden, maakt contact en zo gaat de fan aan.
Geen tussenkomst van computers ofzo, wat wel bellangrijk is aan deze wagens is dat het vaccuum systeem in orde moet wezen, als dit niet het geval is dan zorgt dit voor slecht lopen van de motor.
Slangetjes van de lucht weger, extra lucht schuif en de slangetjes rond je inlaat spruitstuk en de slangetjes naar de spinnerkop.
Groetjes, Ramon
golf2 abuh
02-04-2012, 14:25
ja nu wordt ik in de war gebracht :p. volges mij heeft een kr namelijk wel degelijk 1 computer en 1 ecu. dat is wat de meeste mensen ne verteld hebben...
ja nu wordt ik in de war gebracht :p. volges mij heeft een kr namelijk wel degelijk 1 computer en 1 ecu. dat is wat de meeste mensen ne verteld hebben...
Ik heb een KR gehad maar dat heb ik niet kunnen vinden, dan zou mijn 8v EV het ook moeten hebben lijkt me en die heeft het ook niet ;)
Vroeger hadden auto's dat zoiezo niet, kan het tenminste ook geen gezeik geven :)
Nou moet ik ook zegen dat veel mensen geen 8v of 16v K-jetronic hebben he, als je een andere brandstof inspuiting heb dan kan het anders wezen, er zijn ook gti's 8v en 16v die het wel hebben maar die maken dan geen gebruik meer van K-jet maar dan van monojet inspuiting e.d.
Die hebben weer wel een ecu (engine Control Unit, zelfde als computer)
Deze zit dan onder je parravan plaat waar bij ons alleen de ontstekings module zit ;)
Greetz, Ramon
golf mkII 16v
02-04-2012, 19:46
KR heeft rechts in de parafan 1 computer voor de ontsteking[zit 1grote stekkerop en een vacuumslang]
Wel een stappenmotor met 2 draden
KR is een K-jetronic
KR heeft rechts in de parafan 1 computer voor de ontsteking[zit 1grote stekkerop en een vacuumslang]
Wel een stappenmotor met 2 draden
KR is een K-jetronic
dat klopt weer niet
rechts is de computer van de ontsteking
links de computer van de stappenmotor met vacuumslang
alléé computer kan je het niet noemen natuurlijk
golf mkII 16v
02-04-2012, 21:15
dat klopt weer niet
rechts is de computer van de ontsteking
links de computer van de stappenmotor met vacuumslang
alléé computer kan je het niet noemen natuurlijk
Heb er bij mijn KR tog echt maar 1 kunnen vinden in de parafan
De andere voor stationaair zit in de midden console
als je effe wacht ga ik nu foto's maken
Heb er bij mijn KR tog echt maar 1 kunnen vinden in de parafan
De andere voor stationaair zit in de midden console
als je dus voor de auto staat onder de parafaan
rechts de ontstekingsmodule
http://i741.photobucket.com/albums/xx52/sinan3600/DSC04047.jpg
links de toerentalmodule met vacuumaansluiting
http://i741.photobucket.com/albums/xx52/sinan3600/DSC04048.jpg
en deze zit in de middenconsole voor de stappenmotor
http://i741.photobucket.com/albums/xx52/sinan3600/DSC04050.jpg
golf2 abuh
02-04-2012, 21:30
als je het van voor je auto bekijkt, zit er rechts de ontstekings module, en links bij de parafan een module met idd een vacuum slangetje. maar nu is mijn vraag nog, waar moet ik het zoeken als mijn thermotijdschakelaar stekker geen stroom krijgt? of kan ik daar maar op bepaalde momenten stroom op meten?
morgen nieuwe brandstoffilter ophalen(moesten ze bestellen) en dan eindelijk de orginele benzinepomp met toebehoren monteren. (kan ik dan het beste voor montage het benzinepomphuis vol laten lopen met benzine? om te voorkomen dat die droog even loopt)
golf2 abuh
02-04-2012, 21:34
@ sinan, bedankt voor de duidelijkheid! zo zit het bij mij ook idd ;)
golf mkII 16v
02-04-2012, 21:38
1E is ontstekingsmodulle[geen comp]
2E is voor de vervroeging/verlating en toeren begrenzer van de ontsteking
3E zit ind in de middenconsole en regeld stationaairloop en koud en warm start
golf2 abuh
03-04-2012, 18:12
zo, vandaag nieuwe brandstoffilter opgehaald. alles gemonteerd, en het probleem zat m inderdaad in de benzine pomp! BEDANKT, allen! binnekort een keer laten afstellen volges vw voorgeschreven waardes, en dan beginnen aan de schade herstel ;)
zo, vandaag nieuwe brandstoffilter opgehaald. alles gemonteerd, en het probleem zat m inderdaad in de benzine pomp! BEDANKT, allen! binnekort een keer laten afstellen volges vw voorgeschreven waardes, en dan beginnen aan de schade herstel ;)
Kijk aan goed zo ;)
Veel succes ermee en hopelijk nog vele kilometers
Grtz, Ramon
golf2 abuh
03-04-2012, 19:36
jazekers, dank je, hoop ik ook! nu kan ik eindelijk mn tijd aan andere dingen van de auto steken :)
ik ben trouwens wel nog opzoek naar de orginele luchtfilterbak voor golf 2 16v kr. heb een breed model met bak, maar dit past niet omdat de spinnekop/luchtweger dan te hoog zit,(dus waarschijnlijk niet orgineel van n golf, maar misschien corrado of weet ik het)
dus als iemand er nog een heeft, van orgineel golf 2, hoor ik het graag.
jazekers, dank je, hoop ik ook! nu kan ik eindelijk mn tijd aan andere dingen van de auto steken :)
ik ben trouwens wel nog opzoek naar de orginele luchtfilterbak voor golf 2 16v kr. heb een breed model met bak, maar dit past niet omdat de spinnekop/luchtweger dan te hoog zit,(dus waarschijnlijk niet orgineel van n golf, maar misschien corrado of weet ik het)
dus als iemand er nog een heeft, van orgineel golf 2, hoor ik het graag.
Heb je al eens naar diverse sloperijen gebeld in je omgeving ?
Misschien kunnen die je er aan helpen ?
Grtz, Ramon
p.s. ik heb alleem maar boven kanten plastic deel + spinnerkoppen liggen
Anders had je die wel mogen overnemen ;)
golf2 abuh
09-04-2012, 20:25
ja, op de sloop heb ik laatst een breedmodel gehaald. maar dar past niet ivm de aansluitingen, en mn motorkap kan dan niet meer dicht. maar ik had een pm van iemand die n smalle bak had voor n golf2 16v. die had de hoogte maat erbij gegeven. dat was in totaal incl steunpootje 20 cm hoog. maar dat is het breed model wat ik nu heb ook, alleen dan zit ik dus weer met hetzelfde probleem.
hoe kan dat? dat het bij mij dan niet past :confused:
ja, op de sloop heb ik laatst een breedmodel gehaald. maar dar past niet ivm de aansluitingen, en mn motorkap kan dan niet meer dicht. maar ik had een pm van iemand die n smalle bak had voor n golf2 16v. die had de hoogte maat erbij gegeven. dat was in totaal incl steunpootje 20 cm hoog. maar dat is het breed model wat ik nu heb ook, alleen dan zit ik dus weer met hetzelfde probleem.
hoe kan dat? dat het bij mij dan niet past :confused:
hmm vreemd, als het goed is zitten er 4 pootjes onder je lucht filterbak, die vallen als het goed is in de 4 gaatjes die er zitten.
Hier onder 2 fotos de 1e mn ouwe 16v KR de 2e die ik nog steeds heb de 8v EV, allebij met zo een lucht filerbak, maar het lijkt wel of die van de 16v iets kleiner is, bijden zijn origineel !
Grtz, Ramon
http://7.media.hyves-static.net/1486301942/6/-Ysv/0/img1486301942.jpeg
http://6.media.hyves-static.net/1439917197/6/NsNy/0/img1439917197.jpeg
golf2 abuh
10-04-2012, 22:54
oke, ja je hebt idd wel een breed en smal model filterbak. maar dat brede model paste bij mij op een of andere manier niet.. terwijl doe pootjes naar mijm idee gewoon goed im de gaten vielen. zou je boor mij de hoogte van jouw filter bak met plastic deksel erbij gerekend kunnen opmeten?
oke, ja je hebt idd wel een breed en smal model filterbak. maar dat brede model paste bij mij op een of andere manier niet.. terwijl doe pootjes naar mijm idee gewoon goed im de gaten vielen. zou je boor mij de hoogte van jouw filter bak met plastic deksel erbij gerekend kunnen opmeten?
Ja dat kan ik best doen maar dat is dan van de 8v he ;)
Die 16v heb ik niet meer dus die kan ik ook niet nameten voor je, en als je een 16v hebt dan heb je dus een smal model nodig die is volgensmij ook minder hoog.
Grtz, Ramon
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.