Log in

View Full Version : Uitlaatgassen in Polo Variant

michielmos
24-03-2012, 10:48
Ik heb het volgende probleem:

Als ik stil sta met draaiende motor en het ventilatiesysteem aan dan komen er uitlaatgassen naar binnen.

De einddemper is recent vervangen, daar zat een gat in maar dat loste het probleem niet op. De rest van het systeem lijkt ook dicht te zijn.

Het is wel zo dat de uitlaatpijp niet onder de bumper uitkomt. Zou het kunnen zijn dat de uitlaatgassen onder de bodem blijven hangen en bij stilstand naar de motorruimte kunnen trekken?
Iemand hier ervaring mee?

Sven-GTI
24-03-2012, 10:52
Als je je ventilatie gewoon helemaal uitzet, komen er dan nog uitlaatgassen naar binnen?

michielmos
24-03-2012, 11:07
Als je je ventilatie gewoon helemaal uitzet, komen er dan nog uitlaatgassen naar binnen?

Dan ruik ik het vrijwel niet.
Als ik optrek en wat meer gas geef dan normaal dan ruik ik het ook trouwens (ventilatie is dan ook uit).

GrootsUitpakken
24-03-2012, 22:05
Heb een polo Variant Highline gehad. Deze eindpotten komen inderdaad ten einde bij het rechter achterwiel en staat met een boog naar beneden gericht en blaast zijn rook dus uit over de weg. van wat voor een bouwjaar istie precies?

check anders even bij het reservewiel, deze willen meestal bij de einddemper en achterscherm boven de eind demper beginnen met roesten. ook goed kijken bij je reservewiel of daar vocht naar binnenkomt.

:thumbup: moet goedkomen

michielmos
25-03-2012, 14:43
Het is een Polo Variant uit 1998.
Maar ik denk niet dat het probleem bij het reservewiel zit. Het komt echt door de roosters uit het dashboard naar binnen.
Misschien de uitlaat verlengen zodat deze meer onder de bumper uit komt?

vento tdi
25-03-2012, 14:58
carteronluchtingsslangen heel?
uitlaatspruitstukbbout gebroken?

De Pul
25-03-2012, 15:05
scheur in het uitlaatspruitstuk?

wat meer info zou ook niet gek zijn trouwens,welke motor staat erin?