PDA

View Full Version : voooocht


farscape
29-01-2004, 19:36
hallo,
dit is m n eerste bericht op dit forum dus kom gelijk maar met een vraag.
sinds een aantal weken heb ik in m n mk2 heel veel vocht aan de binnenkant van de auto. :(

hoe kom ik hier in godsnaam vanaf? :?
een vriend van mij zegt dat het komt omdat ie oud (1990 dus wat is oud) is en dat het niet te verhelpen is.

wie kan mij helpen?????? :idea:

bvd sander

Ron21
29-01-2004, 19:41
allereerst kijken waar het vandaan komt. Waar is de bekleding nat ? Iemand in de auto en de tuinslang erop. (misschien wel effe wachten tot het niet meer vriest :-)) Rubbers van deuren, ramen, achterklep. Afvoeren van de deuren controleren, zit de folie achter de deurpanelen nog goed?...zoek en gij zult vinden

Golfzilla
29-01-2004, 19:43
heb dit ook, aan de binnenkant van mij voorraam, vandaag was er niks te zien, maar gister hingen de druppels eraan :(

farscape
29-01-2004, 19:48
zit echt op alle ramen dus voor en achter.

Ron21
29-01-2004, 20:01
Je hebt er toch geen sprinkler installatie inzitten ofzo ? :D

Dat vocht kan overal vandaan komen.....heb je al gezocht ?

farscape
29-01-2004, 20:09
ja ben alleen bang dat ik dan alle rubbers moet gaan vervangen :shock: .
ook heb ik toen ik de auto kocht hem om laten bouwen van gas naar benzine.
toen is er in de achterklep een rond gat gekomen waar de tankinst. inzat zeg maar.
die heb ik met geen mogelijkheid meer teruggekregen (2 linkerhanden) en daar door komt er in m n achterklep dus sowieso al veel vocht naar binnen.
denk je dat dat het ook kan zijn en dat ik dus al een beetje m n eigen vraag al beantwoord :oops: :oops:

grz sander

Ron21
29-01-2004, 20:20
Als daar nu gewoon een gat zit denk ik dat het misschien verstandig is om daar wat aan te doen

Zestienkleppen
29-01-2004, 22:03
over 'een open deur intrappen' gesproken.

vwleusden
29-01-2004, 22:19
dit is een open klep en niet een deur.

niels_g60-power
29-01-2004, 23:44
zou idd dat gat eens dicht maken en kijken of het dan over is en anders daarna pas verder gaan zoeken.

Chrispy
30-01-2004, 07:46
eerst maar eens duct-tape (en geen ducktape) aan de binnenkant plakken. gat is wel effe dicht.
Voel eens aan de tapijten. welke zijn nat, en welke droog?
Aangezien we ervanuit gaan dat het door het oude lpg gat naar binnen kwam. Kofferbak bekleding eruit en de reservewielbak leeghozen. geen kleine beetjes vocht achterlaten , maar bij voorkeur met een handdoek droog maken.
vertel ons waar het tapijt vochtig is. (niet welke ruiten condenseren)
succes.

Ron21
30-01-2004, 09:12
hmmmm....is net zoiets als klagen over vocht en dan na een aantal suggesties melden dat je opendak al een week of drie niet meer dicht kan :( :?

ErrupVW
30-01-2004, 10:19
Hier heb ik ook veel last van met mijn Jetta uit '87. Bij mij is de vloer egt zeiknat. Ik kan nergens vinden waar het binnen kan komen. Hoge druk spuit er al opgehad, nog steeds niks gevonden. De linkse kant van de wagen is nat. Bij de bestuurdersstoel valt het nog mee. Maar onder de bestuurdersstoel naar achter ligt wel 1 cm water :o

Erwin
31-01-2004, 11:03
Dan moet je een kijken onder je paravan plaat waar de kabel van je motorkap mechanisme naar binnen gaat die rubbers willen er ook nog wel eens uitgaan dan loopt het onder bij je pedalen naar binnen en blijft het vaak links achterin nat

ErrupVW
31-01-2004, 12:49
Bedankt voor de tip ik zal vanmiddag eens kijken.

RedJet
31-01-2004, 12:57
..........ook heb ik toen ik de auto kocht hem om laten bouwen van gas naar benzine.........


:rolleyes: :neenee: