PDA

View Full Version : Golf 3 elec. raammechanisme

Jetta MaNiA
27-03-2012, 06:52
Goedemorgen,

bij onze Golf 3 doet ons rechterraam vervelend.
Heb het deurpaneel er al afgehad dan kan ik zien wat er "fout" gaat.
In de rechtergeleider zitten 2 (kijk?)gaatjes, 1 onder... 1 boven.

Op de kabel van de geleider zit een nokje, waarschijnlijk verbind deze de staalkabel met elkaar. Maar deze gaat op en neer en komt dan in 1 van die gaatjes terecht. Soms blijft hij hier dan in hangen, gaat gepaard met soms een behoorlijke klap als het raam omhoog of omlaag gaat.

Het raam linksachter heeft hier ook last van, zelfs zo erg dat het raam weer automatisch sluit.

Maar ik kan verder niks ontdekken wat stuk is... heeft iemand enig idee?

Groeten Johan

Tino
27-03-2012, 13:13
Ik weet niet precies wat je bedoeld maar is het niet teverhelpen met tweedehands onderdelen van het frame, had zelf ook een keer iets met electrice ramen en heb toen op de sloop een onderdeel van een met de hand draaiend frame gehaald.
Ik weet wel dat er heel veel prijsverschil is in een electrice raam frame als je op internet zoekt

Tommie VW
27-03-2012, 21:45
Veel voorkomend probleem is dat de blauwe geleidingsbussen met de veer er om kapot zijn en daardoor gaat het raam schokken en stuiteren. Deze kun je vervangen en zitten ook op handbediende mechanismen. Let er wel op dat je dezelfde veren weer gebruikt en niet die van de handbedienden want die zijn een stukje langer.

Jetta MaNiA
28-03-2012, 07:28
Kan je dat aanwijzen op onderstaande afbeelding?

Die 2 gaatjes die ik bedoel zijn te zien op de rechtergeleider.

http://www.hap-automaterialen.nl/pictures/producten/54744933162.jpg

Tommie VW
28-03-2012, 09:59
Wat ik bedoel zijn de twee bussen bij de motor met die veer er om. Als de gescheurd / kapot zijn dan gaat het raam ook schokkerig reageren.

Zal straks ff kijken bij mezelf heb nog een geleider in de garage liggen als het goed is