PDA

View Full Version : mkII 1.6 naar 1.9TDI paar vraagjes

Justin
27-03-2012, 08:04
Beste medeforummers,

ik heb een 86'er golf 2 met een 1.6 benzine. Ik wil een ombouw doen naar 1.9 TDI, ik heb een seat ibiza en een golf 3 op het oog.

Na wat topics te hebben gelezen, zie ik dat de ibiza een betere basis zou zijn.

Ik heb nu reeds een G60 subframe, kan ik deze behouden?

Wat moet ik aanpassen om een werkend brandstofsysteem te verkrijgen? Heb de originele er nog onder, maar heb ook een G60 tank liggen met pomp, hoe krijg ik dit werkend op de dieselpomp of welke tank kan ik gebruiken?

Ik heb nog een G60 pedalenbox liggen en dan zometeen die van de donorauto, welke zal/kan ik gebruiken? En hoe werkt het met het aanpassen naar electronisch gas?

Kan ik de zekeringskast van de ibiza over zetten? Heb een complete kabelboom voor G60 liggen, met teller, zekeringskast en MFA handels, kan ik dit werkend krijgen hierop?

Kan ik mijn schakeltoren (G60) gebruiken?

Op dit moment zijn dit mijn vragen ;)

Groet, Justin

Justin
29-03-2012, 09:06
Kom op jongens (:

ewcaddymk1
29-03-2012, 09:27
Kom op jongens (:

dit is wel een beetje naar de bekende weg vragen heb ik het idee :wow:

Ik denk dat hier op dit forum genoeg info te vinden is , zeker om jou vragen te beantwoorden, even de watergekoelde projecten doorlezen daar zijn genoeg mensen die het wiel voor jouw al uitgevonden hebben.
DUS even de tijd nemen en alles rustig doorlezen desnoods even pen en papier bij de hand. ;)

de meesten hebben alles er wel bij vermeld wat voor subframe,zekeringkast, pedalenbox e.d. ze gebruikt hebben.suc6 :thumbup:

De Pul
29-03-2012, 09:30
Idd,ga de search eens gebruiken.

Justin
29-03-2012, 10:42
Maar het probleem is juist dat er zoveel mensen elkaar tegen spreken, vandaar dat ik het vraag. De ene zegt alles overzetten, de ander zegt beter zoveel mogelijk behouden. De ene zegt kan niet, de ander zegt weer kan wel :P dat is dus mijn hekelpunt

Dokter D
29-03-2012, 11:16
Het kan allemaal maar het makkelijkst is om het complete subframe over te zetten.
heb hier eventueel nog wel een compleet blok met alles er op en er aan voor je te liggen.

Spierings
29-03-2012, 11:45
Zou zelf de seat pakken, heeft naar mijn weten gewoon dezelfde spoorbreedte als de golf 2.
Kun je mooi alles inclusief onderstel wisselen. G60 subframe heeft volgens mij geen meerwaarde.

Terwijl de meeste golf 3 modellen een plus onderstel hebben.

storm
29-03-2012, 12:16
Gewoon alles nemen van de IBIZA. Verder je g60 subframe houden als reserve of verkopen. Je MFA hendel kan je gebruiken van de G60, zekeringenkast is het zelfde, maar maak het jezelf makkelijk en zet alles 1 op 1 over van de IBIZA. Brandstofsysteem staat los van je G60. Want de tdi pomp die zuigt de pomp uit je tank en maakt geen gebruik van een brandstofpomp in (naast) de tank zoals de g60.
Gewoon de pomp tussenuit halen. Leidingen direct op de tank.
Pendalenbox kun je gebruiken van de IBIZA met aanpassingn. Ik heb ooit gewoon de elektronische gaspot in het waterbak reservoir gemonteerd met een beugel. gaskabel ernaar en goed afdekkn tegen vocht. Kan verder geen kwaad.
Succes verder! Gr Jim

gooigolf
29-03-2012, 16:24
hallo ..

caddy 2 is ook alles over te zetten zelfde spoorbreedte ..
en idd even zoeken. al je andwoorden zul je vinden :thumbup:
vrgr gooigolf ..

Spierings
29-03-2012, 17:01
caddy 2 is ook alles over te zetten zelfde spoorbreedte ..
Alleen hebben deze volgens mij een redelijk korte bak omdat het een bedrijfswagentje is ;)

gooigolf
29-03-2012, 18:23
Alleen hebben deze volgens mij een redelijk korte bak omdat het een bedrijfswagentje is ;)
klopt ..
maar rijd supper hoor .. :thumbup: