PDA

View Full Version : golf SDi kloppend geluid


koepol
28-03-2012, 16:42
beste,

Misschien dat er hier iemand me kan helpen , ik heb momenteel het probleem als ik boven 70 km/h rijd en ik neem een bocht naar links dan hoor ik een kloppend geluid aan de passagierszijde van de auto. Nou heb ik al naar de garage geweest en zij zeggen dat dit het lager is wat ik dan toch raar vind want dan zou het altijd moeten zijn. Iemand anders misschien een idee wat dit zou kunnen zijn.

Alvast bedankt ,

Koepol

Spierings
28-03-2012, 17:06
Klinkt gewoon als een kapot wiellager, in een bocht naar links krijg je meer druk op het RV lager waardoor deze meer lawaai gaat maken.

Maar waarom naar een garage gaan als je toch geen vertrouwen in hun hebt ??

koepol
28-03-2012, 18:47
gewoon had overlaatst een gescheurd achterlicht , er kwam dus vocht binnen en men contactjes waren ook volledig geoxideerd . zij hadden enkel de behuizing veranderd in de plaats van alles te vervangen . Dit is ook nog niet in orde maar ben van plan om de geoxideerde binnenkant eens in HCL te leggen voor de oxidatie weg te krijgen .

alvast bedankt spierings

koepol
02-04-2012, 12:10
ja , nu is het wiellager verandert aan de passagierszijde maar nu bljft het kloppend geluid iemand anders nog een geacht wat dit zou kunnen zijn?

alvast bedankt ,

koepol

mark89769
02-04-2012, 14:20
homokineet.

Audi1981
02-04-2012, 17:13
homokineet.

+1 :thumbup:

koepol
02-04-2012, 21:19
En welke dan want lees hier net dat je een binnentste en buitenste hebt . En waar kan je die bestellen mvg. Koepol

mark89769
03-04-2012, 15:17
En welke dan want lees hier net dat je een binnentste en buitenste hebt . En waar kan je die bestellen mvg. Koepol

Is niet zo te zeggen, je kan het voelen door even onder je auto te liggen en dan de aandrijfas vastpakken (bij de bakzijde en daarna bij de wielzijde) en deze langzaam op en neer halen, hoor je bij 1 van de kanten een soort van klok..klok geluid is het hoogstwaarschijnlijk die homokineet. mocht je er niet uitkomen kan je het vergelijke met de andere zijde van de auto en voel je vanzelf wel welke uiteindelijke het meeste spelling heeft.

homokineten kan je bij vrijwel elke automaterialenzaak halen bijv. brezan o.i.d.

NielsGolf4
03-04-2012, 16:43
Als je een kloppend geluid heb, is dat vrijwel zeker de buitenste homokineet. Ik zeg daarom homokineet rechtsvoor vervangen en je probleem is opgelost.