Maarteno
30-03-2012, 11:07
Beste forumleden,
Ik heb een aantal kleine problemen met de golf waarvan ik de oplossing niet helemaal weet en waar ik graag jullie advies over heb :thumbup:
Gegevens auto:
Model: Golf II CL
Bouwjaar: 1991
Motor: 1.8 GU
KMstand: +-148780
Probleem 1: Stotteren direct na het starten(filmpje)
Filmpje ter verduidelijking:
http://www.youtube.com/watch?v=tdXzi2_asiU&context=C4c14c58ADvjVQa1PpcFNwWOJSl_5XM5zlvBV3EmXdR7XBLCj2VP8=
Mijn Golf loopt na het starten niet lekker stationair na het koud starten. Hij stottert en hij hikt dan behoorlijk (niet elke keer even erg).
Het gekke is dat dit maar 1 - 2 minuten duurt. Daarna loopt hij even wat omhoog in toeren (+- 1500) en zakt daarna naar zijn stationaire toerental (<1000).
Ik heb de auto nu een jaar ongeveer. Er is een gereviseerde carberateur opgekomen (Pierburg 2 met een aantal e'tjes).
Dit stotteren doet hij altijd (zomer winter maakt niet uit). Wel is het als het warm is buiten minder erg.
Waar ik me ook druk over maak is het feit dat hij altijd water of iets naar buiten gooit bij de uitlaat. (Of het benzine is of water ik weet het niet).
Normaal gesproken staat de auto buiten of in de garage.
Afgelopen 7 weken heeft hij in de garage gestaan en hij gooit het er nog steeds achter uit.
Na die ene minuut loopt hij perfect en heb ik helemaal geen moeilijkheden meer. Ook start hij altijd in een keer en loopt meteen aan zonder lang de sleutel om te moeten draaien.
Probleem 2: Niet meer werkende temperatuurmeter
http://i41.tinypic.com/25uqghw.jpg
Mijn temperatuur meter ging het de laatste tijd ook steeds slechter doen. Hij kwam steeds minder ver naar het midden. Op een gegeven moment kwam hij bijna niet meer van zijn plaats.
De thermostaat heb ik vervangen een tijdje terug. Ook is er nieuwe koelvloeistof op gekomen. De radiateurslangen en kachel worden goed warm. Koelvloeistof verbruikt ie niet.
Nu heb ik eens gekeken naar die stekkers die op de cilinderkop zitten. De GTi van een maat van me heeft deze ook en deze zijn blauw en zwart. Horen deze bij mij ook niet zwart en blauw te zijn i.p.v. grijs en rood?
Kan het zijn dat een van deze stekkers of sensoren kapot zijn? Of moet ik het probleem ergens anders zoeken?
Ik durf de papercliptest niet uit te voeren want ben bang dat ik iets kapotmaak.
Gr
Maarten
Ik heb een aantal kleine problemen met de golf waarvan ik de oplossing niet helemaal weet en waar ik graag jullie advies over heb :thumbup:
Gegevens auto:
Model: Golf II CL
Bouwjaar: 1991
Motor: 1.8 GU
KMstand: +-148780
Probleem 1: Stotteren direct na het starten(filmpje)
Filmpje ter verduidelijking:
http://www.youtube.com/watch?v=tdXzi2_asiU&context=C4c14c58ADvjVQa1PpcFNwWOJSl_5XM5zlvBV3EmXdR7XBLCj2VP8=
Mijn Golf loopt na het starten niet lekker stationair na het koud starten. Hij stottert en hij hikt dan behoorlijk (niet elke keer even erg).
Het gekke is dat dit maar 1 - 2 minuten duurt. Daarna loopt hij even wat omhoog in toeren (+- 1500) en zakt daarna naar zijn stationaire toerental (<1000).
Ik heb de auto nu een jaar ongeveer. Er is een gereviseerde carberateur opgekomen (Pierburg 2 met een aantal e'tjes).
Dit stotteren doet hij altijd (zomer winter maakt niet uit). Wel is het als het warm is buiten minder erg.
Waar ik me ook druk over maak is het feit dat hij altijd water of iets naar buiten gooit bij de uitlaat. (Of het benzine is of water ik weet het niet).
Normaal gesproken staat de auto buiten of in de garage.
Afgelopen 7 weken heeft hij in de garage gestaan en hij gooit het er nog steeds achter uit.
Na die ene minuut loopt hij perfect en heb ik helemaal geen moeilijkheden meer. Ook start hij altijd in een keer en loopt meteen aan zonder lang de sleutel om te moeten draaien.
Probleem 2: Niet meer werkende temperatuurmeter
http://i41.tinypic.com/25uqghw.jpg
Mijn temperatuur meter ging het de laatste tijd ook steeds slechter doen. Hij kwam steeds minder ver naar het midden. Op een gegeven moment kwam hij bijna niet meer van zijn plaats.
De thermostaat heb ik vervangen een tijdje terug. Ook is er nieuwe koelvloeistof op gekomen. De radiateurslangen en kachel worden goed warm. Koelvloeistof verbruikt ie niet.
Nu heb ik eens gekeken naar die stekkers die op de cilinderkop zitten. De GTi van een maat van me heeft deze ook en deze zijn blauw en zwart. Horen deze bij mij ook niet zwart en blauw te zijn i.p.v. grijs en rood?
Kan het zijn dat een van deze stekkers of sensoren kapot zijn? Of moet ik het probleem ergens anders zoeken?
Ik durf de papercliptest niet uit te voeren want ben bang dat ik iets kapotmaak.
Gr
Maarten