PDA

View Full Version : tiguan 1.4tsi 150pk


Hight
01-04-2012, 09:51
Mijn vader heeft sinds 2009 een nieuwe tiguan.

problemen begonnen al vrij snel na aankoop, motorstorings lampje begon te branden en motor begon te 'bokken'

bleek bobine stuk nieuwe dr in en goan, daarna turbo stuk, div bobine's vv, injectors, dachten dat de brandstof pomp niet goed was, nieuwe dr in.

met 29000 nieuw blok erin omdat er een gat in de 3e zuiger was gebrand.

nu ziet ie op 62000 en weer is waarschijnlijk een gat in de zuiger gefikt, hij gooit de olie dr uit, teveel carter druk en te weinig compressie. lijkt wel een John Deere.

even gegoogled: meerdere problemen met de 1.4 tsi, alhoewel ik hier nog geen topic kon vinden.

maarja garantie is inmiddels van de auto, dus wat nu?

Spierings
01-04-2012, 10:49
met 29000 nieuw blok erin omdat er een gat in de 3e zuiger was gebrand.

nu ziet ie op 62000 en weer is waarschijnlijk een gat in de zuiger gefikt

maarja garantie is inmiddels van de auto, dus wat nu?
Gewoon weer terug naar de dealer, neem aan dat je op de vorige reparatie ook garantie hebt gekregen ;)

Indien de dealer niet tegemoet wil komen moeten ze maar contact opnemen met PON voor een oplossing. Het is tenminste niet normaal dat na 62000km het 2e blok kapot gaat.

Maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat de dealer dit niet wil oplossen als deze altijd netjes dealeronderhouden is.

Jan-Jelle
01-04-2012, 11:48
Neem eens contact op met Carrec Technocenter in Soesterberg. Zij hebben regelmatig gevallen zoals jij beschrijft. Zij kunnen je vast verder helpen.

Hight
02-04-2012, 16:51
even een update:

compressie gemeten, zou 10 bar moeten zijn per cilinder.
er was er 1 met 5bar en 1 met 8bar.

kop is nu gedemonteerd en de foto's zijn naar PON gestuurd dus even afwachten.

Fryslan
04-04-2012, 17:43
Kopje eraf, en waarschijnlijk een gescheurde zuiger.. Belangerijk is nu OORZAAK zoeken! Problemen kommen namelijk de laatste tijd niet veel meer voor! We hebben ze bij de vleet gehad met zulke problemen, maar ik heb ze de laatste 2 maand niet gezien!

Hight
04-04-2012, 18:37
update vd dealer; er komt wederom een nieuw blok in!

waarschijnlijk draaiend gedeelte waarop de rest overgezet word.

dit onderblok schijnt aangepast te zijn!?

Me vader maar verteld dat ie m daarna maar in moet ruilen...

jeroen doli
13-04-2012, 09:48
Er zijn op zich wel veel problemen met deze motoren, vaak worden er ander bougie's ingezet en is er wijnig meer aan de had, je hebt ook van tunnap motor fluse, en een bepaalt goedje wat je in vacuĆ¼m slangen moet spuiten en daar knapt het altijd van op.

Wij hebben er al meerder gehad, en pas 1 keer een blok kapot gehad.
Bijna altijd word het zo opgelost.

Maar hoop dat het helemaal goed gaat komen

Gr. Jeroen

geoff89
13-04-2012, 18:50
Wij hebben heel veel problemen gehad met de 1.4 TSI motoren op de zaak.
De tijdelijke oplossing voor NL en nog 2 landen is speciale CNG-bougies monteren.
Maar hoofdzakelijk schrijven ze voor dat je gewoon benzine moet tanken met een octaangehalte van 98. (of de wel bekende "Premium Brandstoffen".
Want in de landen waar deze makkelijk te krijgen zijn, en er beter over wordt gecommuniceerd vanuit de dealer, zijn de 1.4 TSi motoren helemaal niet zulke probleemgevallen.

Dus advies: CNG-Bougies, en 98 tanken.

Spierings
13-04-2012, 22:19
Dus advies: CNG-Bougies, en 98 tanken.
Iets wat hier in nederland vrij lastig is ;)

Fryslan
15-04-2012, 09:53
Iets wat hier in nederland vrij lastig is ;)


Brandstofkwaliteit is per 1 januari 2012 aangepast, en ook met Euro 95 GEEN overslag storingen en opgebrande bougies meer! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Nicole
16-07-2017, 17:49
Hallo forumgebruikers,

Al een tijd afwezig geweest, maar nu is daar weer het moment voor de aanschaf van een nieuwe (lees: tweedehands) Volkswagen.
Ik heb een mooie Tiguan 1.4 TSI Sport&Style 4motion gevonden met ongeveer 170.000km op de teller uit 2008.
Nu lees ik over allerlei problemen met 1.4 TSI-motoren en dat er inmiddels oplossingen voor zijn gevonden, maar eigenlijk zoek ik naar iemand die me kan vertellen of het verstandig is om een benzine Tiguan te kopen met 170.000km en waar ik op moet letten als ik een proefrit ga maken.
Wie o wie kan mij wat info geven en me een stukje verder helpen?

Thanx!