View Full Version : Oud Kenteken terug vragen RDW
Hoi.
als ik Bijvb een Mk1 van 1980 heb orgineel nederlander.
en hij heeft een kenteken uit 1986.
dan ga ik het nummer van 1980 weer aanvragen RDW.
Word dan het Orginele oude nummer weer vrijgegeven wie er Orgineel op zat ?
Alvast bedankt voor jullie reactie`s :thumbup:
Johan1982MK1
04-04-2012, 10:23
Ik vraag me wel af hoe er dan een kenteken van 1986 op zo'n auto zitten?
Ik vraag me wel af hoe er dan een kenteken van 1986 op zo'n auto zitten?
Nou dat zal ik je uitleggen
(eerder) Vroeger was het zo als je kenteken kwijt was of je auto had schade gehad en kenteken was ingenomen , en je vroeg kenteken weer aan bij rdw kreeg je vaak (altijd) een nummer van dat jaar waar je het kenteken in aan vroeg en je oude Kenteken kwam te vervallen.
de auto moet wel orgineel als nederlander geleverd zijn..
tegen woordig kan je tegen betaling van 37 euro je oude nummer weer aanvragen
Verbeter me als ik hier onjuiste dingen heb geschreven :thumbup:
Johan1982MK1
04-04-2012, 12:44
Ok, dat wist ik niet.
Ik ken wel iemand die een golf LS uit duisland naar NL heeft gehaald waarbij ze erachter kwamen dat dit chassisnummer ooit in NL was geleverd. Deze heeft ook het originele kenteken er weer bij :)
Wel super.
Zo was er laast ook een vraag van een MK2 met pools kenteken waar van ik ook verwacht dat die uit holland komt.. daar zou ook het orginele nummer op kunnen..
Nou leuke info zo allemaal weer
Johan1982MK1
04-04-2012, 16:08
Nou leuke info zo allemaal weer
Ja idd :thumbup:
Ik meen me te herinneren dat dit alleen vóór 1978 kon, maar pin me er niet op vast (al helemaal in de paassferen :D)
Ik meen me te herinneren dat dit alleen vóór 1978 kon, maar pin me er niet op vast (al helemaal in de paassferen :D)
Ik ken iemand die heeft een 1979 er en die heeft verleden jaar het oude nummer terug gekregen vandaar men vraag of het speciefiek het juiste nummer waar die mee geleverd was ook weer er op zat dan :thumbup:
Rallyegek
07-04-2012, 14:11
is wel iets anders,
Als je een kenteken weg hebt gedaan omdat de auto gesloopt zou worden,
is dit dan ook nog terug te krijgen of een ander kenteken op de auto ?
Johan1982MK1
07-04-2012, 18:04
is wel iets anders,
Als je een kenteken weg hebt gedaan omdat de auto gesloopt zou worden,
is dit dan ook nog terug te krijgen of een ander kenteken op de auto ?
Als ie gesloopt is volgens mij niet want dan bestaat het chassisnummer niet meer zeg maar. Als ie uitgevoerd word en weer ingevoerd kan wel. Maar misschien is er wel een mogelijkheid dan zou je ff moeten mailen naar de rdw.
@ Rallyegek dit is wel intresant wat je vraag is hier een Antwoord op ?
iemand hier ervaring mee ?
Rallyegek
07-04-2012, 19:39
het was de planning om de wagen te slopen maar dat is er nog niet van gekomen en met de nieuwe regel wordt die volgend jaar belastingvrij.
Johan1982MK1
07-04-2012, 22:06
Ik zou er ff een mailtje aan wagen. Of het schutbord met nummer bewaren :))
het was de planning om de wagen te slopen maar dat is er nog niet van gekomen en met de nieuwe regel wordt die volgend jaar belastingvrij.
Hoi dAn zou ik er een mailtje aan wagen...
ErikvanBilsen
08-04-2012, 10:29
Ik meen me te herinneren dat dit alleen vóór 1978 kon, maar pin me er niet op vast (al helemaal in de paassferen :D)
Ooit een poging gewaagd om een kenteken van 1980 op mijn Golf 1 te krijgen maar kreeg dit als reactie:
Geachte heer Van Bilsen,
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
Het is helaas niet mogelijk om een voorkeur aan te geven bij het verkrijgen van een kenteken. De computer kent de kentekennummers automatisch toe.
Wel krijgen oldtimers (na invoer) automatisch een historisch kenteken als het voertuig een datum 1e toelating heeft van vóór 1 januari 1973. Met het historische kenteken mag het voertuig donkerblauwe (historische) kentekenplaten voeren.
Met ingang van 1 januari 2001 is de RDW voor personenauto’s gestart met het (na invoer) automatisch toekennen van een kenteken uit de nieuwe serie 00-YA-01 (inmiddels YB-serie) De personenauto moet echter wel een bouwjaar hebben tussen 1 januari 1973 en 1 januari 1978. De datum "eerste toelating" is bepalend en niet de fabricage datum of het bouwjaar. Met dit kenteken mogen de donkerblauwe kentekenplaten worden gevoerd. Deze procedure geldt alleen voor personenauto's!
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Ooit een poging gewaagd om een kenteken van 1980 op mijn Golf 1 te krijgen maar kreeg dit als reactie:
Geachte heer Van Bilsen,
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
Het is helaas niet mogelijk om een voorkeur aan te geven bij het verkrijgen van een kenteken. De computer kent de kentekennummers automatisch toe.
Wel krijgen oldtimers (na invoer) automatisch een historisch kenteken als het voertuig een datum 1e toelating heeft van vóór 1 januari 1973. Met het historische kenteken mag het voertuig donkerblauwe (historische) kentekenplaten voeren.
Met ingang van 1 januari 2001 is de RDW voor personenauto’s gestart met het (na invoer) automatisch toekennen van een kenteken uit de nieuwe serie 00-YA-01 (inmiddels YB-serie) De personenauto moet echter wel een bouwjaar hebben tussen 1 januari 1973 en 1 januari 1978. De datum "eerste toelating" is bepalend en niet de fabricage datum of het bouwjaar. Met dit kenteken mogen de donkerblauwe kentekenplaten worden gevoerd. Deze procedure geldt alleen voor personenauto's!
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Hoi bij jou gaat het denk ik dan om een invoer Mk1. gaat en daar krijg je hellaas geen oud nummer op.. als die ooit in holland heb gereden dan zou het waarschijnlijk wel kunnen..
Het gaat hier inderdaad om origineel in Nederland geleverde auto's, die ergens in hun leven een nieuwer kenteken hebben gekregen.
Op ingevoerde auto's kan je inderdaad niet leuk een kenteken uit dezelfde reeks krijgen toen ze ook in Nederland geleverd werden.
precies..
als de combinatie chassisnummer met kentekennummer nog bekent is,
kun je deze in principe terug krijgen, dus dat geldt inderdaad allen voor (voormalig) nederlandse auto's.
zelfs al is dit in de registers niet meer bekent, maar de oude orignele kentekendelen zijn er nog bij, dan worden deze weer gebruikt om het register met de oude bekende gegevens te vullen.
Rallyegek
27-04-2012, 20:24
De vraag
is wel iets anders,
Als je een kenteken weg hebt gedaan omdat de auto gesloopt zou worden,
is dit dan ook nog terug te krijgen of een ander kenteken op de auto
Het antwoord
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
Het door u vermelde kentekennummer is op 27-10-2011 afgemeld voor sloop.
Als u dit kenteken wilt heractiveren, moet u het voertuig laten keuren bij een RDW-keuringsstation.
Documenten
Als u nog oude kentekendocumenten heeft, moet u deze meenemen naar de keuring. De medewerker van het keuringsstation kan u vertellen welke documenten juist zijn en of u eventueel nog meer moet aanleveren.
APK
De keuring is inclusief APK. Tenzij uw voertuig een melding (status) heeft in het kentekenregister. Bij het maken van de afspraak, kunt u vragen of uw voertuig een melding (status) heeft. Dan krijgt u ook te horen of uw voertuig wel of niet APK gekeurd wordt. Hieraan zijn kosten verbonden. U krijgt een APK-rapport apart van het kentekenbewijs toegestuurd.
Kosten
De kosten voor heractivering van een personenauto bedragen € 62,00.
De kosten voor de APK keuring bedragen € 53,00
Verdere kosten:
kosten tenaamstelling € 9,25
kentekenplaten – kan per leverancier verschillen
Afspraak maken
Voor het maken van en keuringsafspraak, kunt u bellen met het keuringsstation.
Medewerkers van de RDW-keuringsstations zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.30-12.15 uur en 13.00-16.45 uur. Het telefoonnummer is: 0900 07 39 (0,10 euro p/m).
Het is ook mogelijk via de RDW-website een afspraak te maken. Via deze link komt u direct op de juiste pagina terecht.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
kijk dat is nog te doen !!
louwe caddy
29-04-2012, 22:34
Het gaat hier inderdaad om origineel in Nederland geleverde auto's, die ergens in hun leven een nieuwer kenteken hebben gekregen.
Op ingevoerde auto's kan je inderdaad niet leuk een kenteken uit dezelfde reeks krijgen toen ze ook in Nederland geleverd werden.
das niet waar :cool:
ik heb zelf een auto ingevoerd(geen vw )
auto was originele belg ;)
maar kon gewoon een kenteken op uit het bouwjaar van de auto :thumbup:
was een opel d rekord uit 72 ;)
dus dat kan wel degelijk
enkel moet je dat zelf wel even aangeven VOOR de keuring aan ;)
das niet waar :cool:
ik heb zelf een auto ingevoerd(geen vw )
auto was originele belg ;)
maar kon gewoon een kenteken op uit het bouwjaar van de auto :thumbup:
was een opel d rekord uit 72 ;)
dus dat kan wel degelijk
enkel moet je dat zelf wel even aangeven VOOR de keuring aan ;)
Erg interesant !!!1 nooit eerder gehoord maar zou maar zo kunnen zoals hier boven staat bescheven
Ps is deze rekord dan niet eerder in nederland geweest
das niet waar :cool:
ik heb zelf een auto ingevoerd(geen vw )
auto was originele belg ;)
maar kon gewoon een kenteken op uit het bouwjaar van de auto :thumbup:
was een opel d rekord uit 72 ;)
dus dat kan wel degelijk
enkel moet je dat zelf wel even aangeven VOOR de keuring aan ;)
Ja, een historisch kenteken bedoel jij, met YA of YB, dat is voor auto's van voor 1978.
Dat klopt ook wel, ik doelde meer op auto's van na 1978 ;)
louwe caddy
30-04-2012, 19:34
Ja, een historisch kenteken bedoel jij, met YA of YB, dat is voor auto's van voor 1978.
Dat klopt ook wel, ik doelde meer op auto's van na 1978 ;)
ok dan zou t inderdaad een ander verhaal kunnen zijn ;)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.