lp9v-martin-mk2
05-04-2012, 17:07
heb al een poosje een probleem met het staionaire toereantal bij warme motor. na een poos gezocht te hebben op google en hier niet echt iets duidelijk kunnen vinden helaas. kom wel vaak uit op de warmloopregelaar wat het probleem kan zijn.
probleem is als volgt:
koude start loopt ie netjes stabiel stationair = 1200 a 1300 rpm
zodra de motortemperatuur zijn bedrijfstemperatuur bereikt verdwijnt het netjes lopen van stationair = 300 - 500 rpm met als gevolg dat ie dan ook geregeld uitvalt.
als hij uitvalt start ie zonder problemen direct, je merkt ook niks met rijden erna, niet inhouden of stotteren of wat dan ook.
heb vanmiddag de weerstand opgemeten van de warmloopregelaar en die ligt rond de 23 ohm. met contact uit meet ik op de stekker 0,0 volt en met contact aan ook. als ik hem start met de stekker eraf van de regelaar meet ik op de stekker rond de 13,8 volt maar geen verandering in stationair draaien.
de stappenmotor is al reeds vervangen door een verse.
snap er geen r**t meer van, probleem is echt puur als ie warm is en beperkt zich puur op stationair draaien. tijdens rijden merk je er totaal niks van, ook niet boven de 200 :screwy: .
voor de rest van onsteking een hoop aan vernieuwd dus dat probleem kan het ook niet wezen.
wie heeft er antwoord op dit vage probleem????
probleem is als volgt:
koude start loopt ie netjes stabiel stationair = 1200 a 1300 rpm
zodra de motortemperatuur zijn bedrijfstemperatuur bereikt verdwijnt het netjes lopen van stationair = 300 - 500 rpm met als gevolg dat ie dan ook geregeld uitvalt.
als hij uitvalt start ie zonder problemen direct, je merkt ook niks met rijden erna, niet inhouden of stotteren of wat dan ook.
heb vanmiddag de weerstand opgemeten van de warmloopregelaar en die ligt rond de 23 ohm. met contact uit meet ik op de stekker 0,0 volt en met contact aan ook. als ik hem start met de stekker eraf van de regelaar meet ik op de stekker rond de 13,8 volt maar geen verandering in stationair draaien.
de stappenmotor is al reeds vervangen door een verse.
snap er geen r**t meer van, probleem is echt puur als ie warm is en beperkt zich puur op stationair draaien. tijdens rijden merk je er totaal niks van, ook niet boven de 200 :screwy: .
voor de rest van onsteking een hoop aan vernieuwd dus dat probleem kan het ook niet wezen.
wie heeft er antwoord op dit vage probleem????