henkwassenaar
07-04-2012, 11:55
1.3 NZ warme motor onregelmatig lopen en inhouden (oorzaak?)
Voor het openen van dit topic heb ik eerst even gegoogeld en de zoekfunctie gebruikt, maar blijf met een probleem en vraag zitten.
Het gaat om een Jetta uit 1991 met een 1.3 NZ motor.
De vriendin gebruikt de Jetta, en tijdens het rijden op de snelweg bij het inhalen hield de motor opeens in bij 100km/h en wou niet harder.
Ook tijdens het rijden op lage snelheid begon de wagen meerdere keren te stotteren en in te houden.
Bij het starten van een koude motor is er niks aan de hand en loopt de wagen stationair prima.
Eenmaal op temp. komend begint het toerental te zakken. In 1e instantie dacht ik aan de ontsteking en heb hierbij ook alles vervangen. Helaas geen verschil.
Het enige waarbij de wagen goed stationair blijft lopen is als de Lambda Sonde stekker bij een warme motor los wordt gehaald.
Zou dit het probleem of de oorzaak kunnen zijn?
Voor de rest al vele onderdelen nagekeken of vervangen:
1: Alle stekkers schoongemaakt, en nagekeken.
2: Luchtleidingen/vacuümleidingen gecontroleerd op scheurtjes en nodig vervangen.
3: Carter ontluchting pot incl. leidingen vervangen.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-Z8HBL8NR.jpg
4: Blauwe temp. sensor nieuw vervangen.
5: Nieuwe bougies.
6: Complete ontsteking vervangen. (rotor, verdeler, verdelerkap, hallgever)
7: Relais nagekeken en stevig aangedrukt. (ook nr.32)
8: Opvoerpomp is goed.
9: LMM is na mijn weten goed, en reageert bij loshalen.
10: Bobine lijkt mij niet de oorzaak te zijn.
11: Ook deze week de computer een paar dagen op de kachel laten drogen. (wat denk ik niet het probleem was, maar toch)
Iemand nog een optie wat de oorzaak kan zijn, of toch de Lambda Sonde vervangen?
Bij deze alvast bedankt................
Voor het openen van dit topic heb ik eerst even gegoogeld en de zoekfunctie gebruikt, maar blijf met een probleem en vraag zitten.
Het gaat om een Jetta uit 1991 met een 1.3 NZ motor.
De vriendin gebruikt de Jetta, en tijdens het rijden op de snelweg bij het inhalen hield de motor opeens in bij 100km/h en wou niet harder.
Ook tijdens het rijden op lage snelheid begon de wagen meerdere keren te stotteren en in te houden.
Bij het starten van een koude motor is er niks aan de hand en loopt de wagen stationair prima.
Eenmaal op temp. komend begint het toerental te zakken. In 1e instantie dacht ik aan de ontsteking en heb hierbij ook alles vervangen. Helaas geen verschil.
Het enige waarbij de wagen goed stationair blijft lopen is als de Lambda Sonde stekker bij een warme motor los wordt gehaald.
Zou dit het probleem of de oorzaak kunnen zijn?
Voor de rest al vele onderdelen nagekeken of vervangen:
1: Alle stekkers schoongemaakt, en nagekeken.
2: Luchtleidingen/vacuümleidingen gecontroleerd op scheurtjes en nodig vervangen.
3: Carter ontluchting pot incl. leidingen vervangen.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-Z8HBL8NR.jpg
4: Blauwe temp. sensor nieuw vervangen.
5: Nieuwe bougies.
6: Complete ontsteking vervangen. (rotor, verdeler, verdelerkap, hallgever)
7: Relais nagekeken en stevig aangedrukt. (ook nr.32)
8: Opvoerpomp is goed.
9: LMM is na mijn weten goed, en reageert bij loshalen.
10: Bobine lijkt mij niet de oorzaak te zijn.
11: Ook deze week de computer een paar dagen op de kachel laten drogen. (wat denk ik niet het probleem was, maar toch)
Iemand nog een optie wat de oorzaak kan zijn, of toch de Lambda Sonde vervangen?
Bij deze alvast bedankt................