View Full Version : Water in foambak onder dashboard.
Achter je dashboard kastje zit een soort bak van foam (is voor een verwarmingselement oid? Is me even ontschoten.). Het had al een week niet geregend en er lag een miniscuul plasje water in. Ik heb er aan geroken maar ik kon het niet achterhalen, het was geurloos. Nu heeft het een aantal dagen geregend en ligt er niks in. Ik dacht eerst dat het water is maar dat is het dus waarschijnlijk niet (wat ik wel vermoedde omdat er geen geur aanzat).
Wat zou het kunnen zijn? Ik dacht heel misschien ruitenwisservloeistof maar dat kan daar nooit komen volgens mij.
Alvast bedankt!
check de afvoer in de hoeken achter je schutbord... als deze verstopt zitten loopt het water je kachel aanzuiging in.
Dat foam onder de zekeringkast wordt vrijwel zeker nat omdat er water onder het raamrubber naar binnen lekt (in de hoek bij de voorruit, roest daar vaak en nauwelijks te zien). Dan loopt het water precies de zekeringkast in en komt ook op dat foam terecht. Als het ergens anders vandaan komt, kan dat foam bijna niet nat worden.
Als je de onderbak even loshaalt, voel dan links achter het dashboard eens of het ook vochtig is bovenop de luchtbuis die naar het luchtroostertje loopt. Ik had daar destijds in de winter een stuk ijs op zitten, en inderdaad ook doorweekt foam en een geoxideerde zekeringkast.
Ik heb hetzelfde probleem bij mijn Golf MK2,
maar bij mijn Golf komt het water via de parafaan binnen.
(waar de ruitenwissers vast zitten)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.