PDA

View Full Version : Oproep: opslagruimte gezocht.


Erik Baas
11-04-2012, 01:09
Ik lees (te) vaak dat er onderdelen naar het grofvuil gaan als ze niet voor een bepaalde dag verkocht zijn. Begrijpelijk dat de eigenaar er van af wil, maar ook zonde dat ze definitief verloren gaan, want er komt een moment dat iemand ze nodig zal hebben. Tenslotte komt er ooit een eind aan de reserveonderdelen voor oldtimers, en ik denk dat we daar dus zuinig op moeten zijn!

Brainstorm:
Is er misschien iemand die wat opslagruimte over heeft om zoveel mogelijk van dat "overtollige" spul op te slaan ? Eén centrale plek in Nederland zou mooi zijn, maar meer locaties kan natuurlijk ook. Ik stel me voor dat forumleden samen kunnen werken om het spul te vervoeren naar de opslag, en als elk onderdeel een label heeft (omschrijving, model auto, bouwjaar, etc.) is het voor de beheerder alleen nog een kwestie van een voorraadlijstje bijhouden. De eigenaar van de opslag zou iets kunnen verdienen aan de evt. verkoop van de onderdelen.

Okee, schiet maar ! ;)

PS. Ik bied me bij deze aan om een overzicht bij te houden, en de lijst op het internet te plaatsen.

Sven-GTI
11-04-2012, 07:12
Dit zou wel een heel cool plan zijn, gewoon een prive-volksforum sloop/opslag.

Helemaal mooi als er nog een database wordt bijgehouden van alles wat er ligt.

Ik heb zelf ook vaak veel onderdelen over van een donor-auto die gewoon niet verkocht worden, maar iemand zal ze ooit maar eens nodig hebben.

Justin
13-04-2012, 08:36
Ik denk dat dit idee misschien wat groter geadverteerd moet worden op de site, om zoveel mogelijk mensen op de hoogte te brengen en kijken of er interesse voor is.

LeonStr
13-04-2012, 13:47
Ik heb in Zwolle een plaats met veel van die onderdelen, alleen hier zit het al te vol op het moment..
Misschien als er wat ruimte vrijkomt in de toekomst.

Erik Baas
25-04-2012, 22:47
Het zou al erg mooi zijn als er in elke provincie één plek was om spullen te bewaren. Er is toch wel _iemand_ die een hoekje in een schuur of loods vrij heeft ?

Jan-Jelle
25-04-2012, 23:28
Het zou al erg mooi zijn als er in elke provincie één plek was om spullen te bewaren. Er is toch wel _iemand_ die een hoekje in een schuur of loods vrij heeft ?

Daar ga je al; ''een hoekje''. Hoe wil je dit op deze manier geordend houden. Dan kun je t spul beter naar t oud ijzer brengen dan dat iemand ouwe zooi in me schuur komt zetten. Want mooie spullen worden niet zomaar weggedaan, in principe heb je t toch over oud spul, waar je net naar opzoek moet zijn...

Erik Baas
26-04-2012, 00:03
Je hebt helemaal gelijk. Maar ja, wat bij de een alleen maar in de weg ligt, kan voor een ander nog waarde hebben. 't Is nét nog gebeurd: ik informeerde naar een Golf II-interieur (omdat het mijne echt erg kapot is), en dat blijkt nét naar de vuilstort gebracht te zijn. Ik vind dat zó zonde.... :(

Tjaap
26-04-2012, 07:10
volgens mij staan er in de "gratis" thread nog een paar interieurtjes.

Erik Baas
26-04-2012, 12:40
Dat zou mooi zijn, maar ik kan die thread niet vinden; wil je me even verder op weg helpen ?

Tjaap
26-04-2012, 14:54
Sticky thread bovenaan het onderdelen te koop forum.

Erik Baas
26-04-2012, 15:09
Goochem hoor, gewoon overheen gekeken... ;) Tnx !

martinus83
26-04-2012, 16:25
Opslag ruimte kost geld, wie gaat dat betalen? En spullen bewaren die op het punt staan weggegooid te worden zijn niet populair en leveren amper tot geen geld op. Inkomsten genereren is dus erg lastig. Idee is leuk als je veel loze ruimte, en veel tijd over hebt. Dan komt nog het transport naar de verzamelplaats, kost ook geld....

Leuk idee maar niet uitvoerbaar naar mijn mening...

Bumper83
26-04-2012, 23:32
ik denk dat er inderdaad weinig animo is om gebruikte onderdelen op te gaan slaan her en der in schuren en loodsen. Een betere zet zou kunnen zijn dat men gezamelijk onderdelen uit het VW magazijn opkoopt. Ik heb namelijk een collega die oude Kreidlers en Zundaps opknapt en deze mannen zijn ook met velen en hebben in het verleden het (bijna) complete magazijn opgekocht en alle clubleden hebben hierbij geld ingelegd en kunnen tegen sterk gereduceerde prijzen nog originele onderdelen kopen. Als we zoiets zouden kunnen realiseren bij VW met een grote groep dan kan je bijvoorbeeld een grote hoeveelheid Golf 2 onderdelen opkopen...

ik denk overigens maar hard op hoor.....

Erik Baas
27-04-2012, 00:12
Elke brainstorm is welkom, kritiek trouwens ook (ik schreef al "schiet maar"). Ik ben al blij dat er over nagedacht wordt. :)

golf mkII 16v
03-08-2012, 07:37
Alles weggooien :thumbup: :D
Wordt het van eigens zeldzaam en DAN :thumbup: staat er ergens een volksforumschuur vol met dat spul
Als ik al een sloper heb bewaar ik ales[kapot of niet]
Heb al meerdere keren iemand blij gemaakt met iets wat eigenlijk weggegooid kon worden
Wil je zoiets doen dan moet het al iemand zijn met heelveel plaats

Erik Baas
16-08-2012, 22:41
Uppie. Het idee laat me niet los...

DeeDub
20-08-2012, 00:24
Alles weggooien :thumbup: :D
Wordt het van eigens zeldzaam en DAN :thumbup: staat er ergens een volksforumschuur vol met dat spul
Als ik al een sloper heb bewaar ik ales[kapot of niet]
Heb al meerdere keren iemand blij gemaakt met iets wat eigenlijk weggegooid kon worden
Wil je zoiets doen dan moet het al iemand zijn met heelveel plaats

jij hebt zo'n schuur! alleen weet ik dat hij ook heeel erg vol ligt met onderdelen :D
idd wat de een overbodig vind heeft de ander juist net nodig!

Tjaap
05-09-2012, 22:44
Dit is een online schuur, Alles van weinig waarde wat niet al te zeldzaam is, is binnen een dag te vinden via een gezocht advertentie. en regelmatig gratis. Hoe vaak ik geen berichten zie met, "heb ik liggen kom maar halen"....... Met zeldzame delen is het natuurlijk lastiger, maar maak je geen illusies dat die in een gratis magazijn zouden belanden.

Erik Baas
05-09-2012, 22:55
Nee, de eerste euforie over mijn goede idee is wel over, maar ik wilde het ook niet zomaar opgeven! Plaatwerk, interieurdelen en andere grote stukken verdwijnen nu naar de vuilstort, en ooit worden ze zeldzaam en raken gewoon op. Op dus, als in "breng de rest van je Golfje maar naar de sloop want er zijn geen onderdelen meer voor". Jammer... :(

Tjaap
05-09-2012, 23:18
zo'n vaart zal het niet lopen, VW heeft "ons" al lang ontdekt en neemt steeds meer onderdelen opnieuw in productie.
En als ze helemaal doorgaan zoals hun duitse broeders. Twee jaar terug stond op techno classica een Mercedes uit 1957 die compleet was gebouwd van dealer nieuwe onderdelen uit het MB historische programma. VW doet ook steeds meer via classic-parts.

Erik Baas
05-09-2012, 23:26
Aha, dat is ook goed nieuws ! :)

Erik Baas
20-08-2013, 22:56
Ik lees net weer een thread waarin een hele collectie onderdelen naar de stort dreigt te verdwijnen, en daar blijk ik niet tegen te kunnen. Ben zeker allergisch, of zo... ;)

Enfin, ik denk dat ik mijn nek ga uitsteken en het zelf op poten ga zetten: als een of meer mensen hun overtollige spullen willen doneren huur ik voor een paar tientjes per maand een CityBox.

Het opzetten van een voorraaddatabase is geen probleem, die zou ook via het internet te bekijken kunnen zijn. Een deel van de opbrengst (na aftrek van kosten) zou aan het forum ten goede kunnen komen. Het enige probleem lijkt nog te zijn hoe de spullen naar de opslag vervoerd worden: ik wil wel eens wat ophalen, maar bij echt grote afstanden, tja... Tenzij er natuurlijk echt animo voor blijkt te zijn, dan kan ik er wat meer tijd en geld in investeren.

Enfin, ik ben benieuwd naar de reacties!