PDA

View Full Version : MFA golf 2 1.8 16v kr, klopt niet...

golf2 abuh
12-04-2012, 17:32
hallo, mn volgende probleem: de MFA.

voorheen deed wel opzig alles het ,alleen had ik wel afentoe mn twijfels over de verbruik meter, en de olie tempratuur. die deed het pas als mn koelvloeistof temp. voorbij het midden kwam. km's en gemiddelde snelheid doet het wel gewoon normaal.

nu heb ik afgelopen nacht mn accu uit de auto gehaald om eens goed op te laden.
nu heb ik mijn accu terug gezet (verder nergens aangezeten, heb alleen wel de extra olietemp en koelwatertemp meters op dit moment niet aangesloten)

maar nu geeft de buiten temp. meter -40 aan en de olietemp wissellend, net bijv. 85graden. terwijl ik maar 4 km heb gereden.

dus: verbruik klopt niet, buiten temp klopt niet, en olie temp klopt niet....

RamonR
12-04-2012, 18:00
hallo, mn volgende probleem: de MFA.

voorheen deed wel opzig alles het ,alleen had ik wel afentoe mn twijfels over de verbruik meter, en de olie tempratuur. die deed het pas als mn koelvloeistof temp. voorbij het midden kwam. km's en gemiddelde snelheid doet het wel gewoon normaal.

nu heb ik afgelopen nacht mn accu uit de auto gehaald om eens goed op te laden.
nu heb ik mijn accu terug gezet (verder nergens aangezeten, heb alleen wel de extra olietemp en koelwatertemp meters op dit moment niet aangesloten)

maar nu geeft de buiten temp. meter -40 aan en de olietemp wissellend, net bijv. 85graden. terwijl ik maar 4 km heb gereden.

dus: verbruik klopt niet, buiten temp klopt niet, en olie temp klopt niet....

Hoi,

Ik heb dit ook wel eens gehad bij mij, de temp gaf inneens -40 aan en na loop van tijd viellen er meer functies uit van de MFA, wat bleek nou....
De blauwe flexibele printplaat achter op je tellerunit, die was bij mij kapot, ik heb dan een klok met verbruiksmeter (oranje Pijl met wijzertje voor 5e versn) dus ik heb lang gezocht naar een goeie en die toen uit duitsland gekocht en de printplaat overgezet ;)

Grtz, Ramon

golf2 abuh
12-04-2012, 20:50
dus een comlete andere tellerbak dan of enkel n klokvorm zegmaar? maar hoe kan dat ineens na het terug plaatsen van de accu? heb de tellerbak er namelijk nog nooit uitgehad..

RamonR
13-04-2012, 10:16
dus een comlete andere tellerbak dan of enkel n klokvorm zegmaar? maar hoe kan dat ineens na het terug plaatsen van de accu? heb de tellerbak er namelijk nog nooit uitgehad..

Tja misschien lekkage of doorgebrand ? geen idee
Het is ook niet nieuw meer he
Ik zou alleen dan de flexibele printplaat over zetten en niet de complete klok, dan ben je je originele km stand ook kwijt eehj ;)