GrootsUitpakken
13-04-2012, 21:55
Ik heb een Golf MK2 bouwjaar 1990 1.6 automaat
70 pk en met motorcode PN, in dit blok ligt de (helaas) welbekende PIERBURG caburateur...
Volgende verschijnselen waren weg, maar het gezeik is weer terug en begin van dag tot dag erger te worden...
- Geen constante toeren, hij schommelt net 1 streepje onder de "10" of hij schommelt op de 10.. soms sta ik voor de stoplichten en begint de auto te trillen (dashboard) en danst de verlichting op en neer... dan gaat de toerenteller omlaag... dit doet hij voor soms 10 a 15 seconden... hij hakkelt net zolang zodat je denkt "het blok begeeft het nu" daarna is het afgelopen en schiet hij weer terug naar de 10 op de toerenteller...
- Dansende lichten, De verlichting danst als hij stationair draait, maakt geen reet uit of ik hem in zijn "Drive" of "Parking" of "Neutraal" zet. Hij doet dit met koude motor nog erger. maar ook dit probleem lijkt als maar erger te worden... de radio verlichting danst mee.. de dashboard verlichting danst mee.. de achterlichten dansen mee..
We dachten het probleem opgelost te hebben met de afgelopen APK.. echter is het weer terug.. ik heb een dikke Rockford Fosgate Flex kabel gepakt en er een massa draad bijgelegd naar het blok. massapunten opnieuw afgeveild (ook op het blok) en de dynamo massa ook afgeveild en opnieuw aangesloten.. het probleem blijft..
- Rammel onder de auto, Er komt een rammel onder de auto vandaan, Met de APK was dit afkeur en ze kwamen erachter dat de voorpijp lek was vanaf het blok naar de Katalysator, deze is gelast (nieuwere pijp) Katalysator was goed bevonden en gaf de juiste waardes door op de CO2 emissie.. NU echter 2 weken later in zowel "Drive" en wegrijden en voor stoplichten komt de rammel weer licht terug... en over een paar weken wordt dit weer van kwaad tot erger...
EDIT TOEVOEGING SCHIET ME NET TE BINNEN...
Mijn Golf heeft stuurbekrachtiging, echter bij het gas geven en sturen vanuit stilstand hoor ik gepiep onder de kap vandaan komen... Dit is voornamelijk bij scherp sturen... zouden dit de multi-riemen kunnen zijn? en zou dit ook kunnen duiden op het evt. slecht stationair lopen of dansende lichten omdat die riemen gewoonweg op zijn en niet meer gelijdend over de rollen lopen?!
THANKS!! dat wilde ik nog even melden...
Wat kan ik doen (Denk ik)?
- Pierburg Cabu reinigen en schoonmaken (waar vindt ik die??!!)
- Dynamo vervangen incl. spanningsregelaar of alleen spanningsregelaar (waar vindt ik die?)
- Accu vervangen?
- Valse lucht (vacuum slangen?)
- Nieuwe Katalysator of kompleet nieuwe pijp van voor tot achter?
Ik hoor graag of jullie andere oplossingen hebben of dat jullie beter weten wat er aan de hand is... of dat jullie dit probleem zelf gehad hebben... Ik ben zo onderhand wel ten einde raad...
Automaat bak olie zit vol, Motorblok olie zit iets onder de MAX,
Vaak als ik de verlichting aanzet lijkt het wel of de motor meer moeite moet doen om op gang te blijven of iets, alsof hij anders gaat lopen...
Meer info nodig??! just ask!!
70 pk en met motorcode PN, in dit blok ligt de (helaas) welbekende PIERBURG caburateur...
Volgende verschijnselen waren weg, maar het gezeik is weer terug en begin van dag tot dag erger te worden...
- Geen constante toeren, hij schommelt net 1 streepje onder de "10" of hij schommelt op de 10.. soms sta ik voor de stoplichten en begint de auto te trillen (dashboard) en danst de verlichting op en neer... dan gaat de toerenteller omlaag... dit doet hij voor soms 10 a 15 seconden... hij hakkelt net zolang zodat je denkt "het blok begeeft het nu" daarna is het afgelopen en schiet hij weer terug naar de 10 op de toerenteller...
- Dansende lichten, De verlichting danst als hij stationair draait, maakt geen reet uit of ik hem in zijn "Drive" of "Parking" of "Neutraal" zet. Hij doet dit met koude motor nog erger. maar ook dit probleem lijkt als maar erger te worden... de radio verlichting danst mee.. de dashboard verlichting danst mee.. de achterlichten dansen mee..
We dachten het probleem opgelost te hebben met de afgelopen APK.. echter is het weer terug.. ik heb een dikke Rockford Fosgate Flex kabel gepakt en er een massa draad bijgelegd naar het blok. massapunten opnieuw afgeveild (ook op het blok) en de dynamo massa ook afgeveild en opnieuw aangesloten.. het probleem blijft..
- Rammel onder de auto, Er komt een rammel onder de auto vandaan, Met de APK was dit afkeur en ze kwamen erachter dat de voorpijp lek was vanaf het blok naar de Katalysator, deze is gelast (nieuwere pijp) Katalysator was goed bevonden en gaf de juiste waardes door op de CO2 emissie.. NU echter 2 weken later in zowel "Drive" en wegrijden en voor stoplichten komt de rammel weer licht terug... en over een paar weken wordt dit weer van kwaad tot erger...
EDIT TOEVOEGING SCHIET ME NET TE BINNEN...
Mijn Golf heeft stuurbekrachtiging, echter bij het gas geven en sturen vanuit stilstand hoor ik gepiep onder de kap vandaan komen... Dit is voornamelijk bij scherp sturen... zouden dit de multi-riemen kunnen zijn? en zou dit ook kunnen duiden op het evt. slecht stationair lopen of dansende lichten omdat die riemen gewoonweg op zijn en niet meer gelijdend over de rollen lopen?!
THANKS!! dat wilde ik nog even melden...
Wat kan ik doen (Denk ik)?
- Pierburg Cabu reinigen en schoonmaken (waar vindt ik die??!!)
- Dynamo vervangen incl. spanningsregelaar of alleen spanningsregelaar (waar vindt ik die?)
- Accu vervangen?
- Valse lucht (vacuum slangen?)
- Nieuwe Katalysator of kompleet nieuwe pijp van voor tot achter?
Ik hoor graag of jullie andere oplossingen hebben of dat jullie beter weten wat er aan de hand is... of dat jullie dit probleem zelf gehad hebben... Ik ben zo onderhand wel ten einde raad...
Automaat bak olie zit vol, Motorblok olie zit iets onder de MAX,
Vaak als ik de verlichting aanzet lijkt het wel of de motor meer moeite moet doen om op gang te blijven of iets, alsof hij anders gaat lopen...
Meer info nodig??! just ask!!