Log in

View Full Version : Velgen probleem/uitdaging.


Fasterd
16-04-2012, 16:25
Ik heb dus een setje liggen, 13x7 Et:3 CB:67.1

Deze wilde ik op m'n caddy zetten, denkende dat dat geen probleem was en plug and play...

Maar ik heb problemen/uitdagingen ondervonden bij het monteren aan de voorkant.

De velg komt behoorlijk tegen de remklauw aan en het centergat is way bigger dan wat er op de wagen zit... Bestaan er spacers die van een caddy mk1 maat naar maat (Volgens mij) 67,1 gaan en ongeveer 15mm dik zijn? En waar zou ik deze het beste kunnen vinden?

Achter passen ze wel gewoon, voor komen ze tegen die soort beugels aan die buiten de remklauw uit steken...

__________________

Rowan
16-04-2012, 16:39
Ik weet eerlijk gezegd niet of dat die spacers bestaan, maar je kan toch gewoon VW spacers gebruiken in combinatie met centreerringen? Lijkt mij de makkelijkste oplossing.

guusvandevenne
16-04-2012, 18:09
Als je met spacers aan de gang gaat van 15mm kom je op een ET van -12 als ik t goed heb. Komt dus heel erg breed, en zal je ook wel flink in je stuur voelen. Ik rij met een et van 12. Dit liep eerst ook aan op de remklauw, ik heb er een stukje van af geslepen, of althans, de apk keurmeester heeft dit gedaan en vond t geen bezwaar mbt veiligheid. Misschien is dit een optie, hang misschien ook van je remklauw af of dat kan.

sixpack
16-04-2012, 18:16
En vw is trouwens 57,1 ;-)

Is idd een uitdaging, kon wel eens een stuk uit gaan steken voor ..

Fasterd
16-04-2012, 20:54
Steekt, als ze er op staan cm's uit ja, hoeveel is toegestaan?

En 57,1 is VW, deze velgen zijn 67,1 als dat tenminste de CB maat is... Waar is die maat voor dan? (67,1?)

Is er niet een remklauwtje van VW dat niet die domme beugel eraan heeft aan de buitenkant?

svennie
16-04-2012, 20:57
3 cm per kant

Fasterd
16-04-2012, 21:00
En das 3 cm van het bandenprofiel dan toch waar ze het over hebben, of totaal?

Fasterd
16-04-2012, 21:03
En wat precies ga ik in m'n stuur voelen dan? Zwaarder sturen? Zoeken?

Ivo's
18-04-2012, 18:46
loopvlak van de band moet binnen de wielkast zijn, velg mag totaal 3cm per kant uitsteken MAX

Fasterd
23-04-2012, 11:22
Rare regel, als het normaliter zo is dat je buitenkant van je velg gelijk ligt of dieper ligt dan je loopvlak. Wettelijk is getrokken niet toegestaan toch? Maar volgens die regel dan weer wel?

Nja, boeiend haha, ik wil die velgen er op hebben ;)


Eigenlijk is het makkelijkste dus om een setje centreerringen te kopen van 57,1 naar 67,1 en dan wat spoorverbreders om te proberen en kijken wat het beste staat?

Nou heb ik centreerringen gevonden van 57,1 naar 67,0, voldoet dat, die 0,1 eraf van de 67,1?

WouterP
23-04-2012, 16:33
http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p5197.m570.l1313&_nkw=67.1+57.1&_sacat=See-All-Categories


zo moeilijk zijn de juiste niet te vinden....

De verkeerde maat monteren is net zo goed als geen ringen monteren ;)

Fasterd
23-04-2012, 17:35
Nja, nou ik zo die plastic meuk zie wel ja, ik dacht dat dat 'm ook echt op z'n plek hield, maar dat lijkt me erg stug?!

De konische wielbouten doen meer aan centreren lijkt mij, of heb ik dat kompleet fout gedacht?

Iig ga ik maar eens bestellen :)

De Pul
23-04-2012, 18:03
die beugel van vwII klauwen kun je er zonder problemen afslijpen.hebben we bij mijn oude cabrio ook gedaan om de bbsén eronder te krijgen.

ErikvanBilsen
23-04-2012, 18:29
Ik heb er bij mijn Golf 1 ook een stukje vanaf gehaald om de ATS Classic's passend te krijgen.
Wel niet te veel natuurlijk en heb daarna even goed getest met remmen voor de zekerheid.

Fasterd
29-04-2012, 00:14
die beugel van vwII klauwen kun je er zonder problemen afslijpen.hebben we bij mijn oude cabrio ook gedaan om de bbsén eronder te krijgen.

Ik kan dus alles van die beugel wat buiten de klauw uitsteekt weg slijpen?

(Wat doet de beugel eigenlijk?)