Log in

View Full Version : Past stuurhuishoes over stuurkogel ?

Losha
17-04-2012, 18:13
de linker stuurhuishoes moet vervangen worden, past die zo over de stuurkogel of moet ik andere fratsen uithalen ?

tevens: verwijderen stuurkogel, iemand nog tips ?
heb geen echt grof gereedschap ... omgekeerde poelietrekker mischien ?

Dokter D
17-04-2012, 18:33
Absoluut niet.
Flinke klap met de hamer op het fuseelichaam dan springen ze zo los :thumbup:

tim_j
17-04-2012, 20:14
+ een stang om de stuurstang naar boven te drukken :thumbup:

Losha
17-04-2012, 20:50
nou, hij is los..sort of ..
had de moer op de laatste spoed laten zitten en met een poelietrekker (de kogel) eruit gedrukt
alleen nou krijg ik de moer er niet af :S kogel gaat meedraaien, zelf al klap ik de stuurkogel weer vast draait ie hem weer eruit en moer geeft geen krimp .. lekker dan

hoes moet wellukken over de kogel denk ik,de oude half uit gedroogde krijg ik over het dikste stuk, een verse dan helemaal lijkt me (soepeler, betere rek etc.)

Dokter D
17-04-2012, 20:59
Succes, ik kreeg mijn nieuwe oem hoezen niet eens over de losse stang zonder vet te gebruiken, en jij wilt m over de stuurkogel trekken?

Waarschijnlijk is nu door de pulleytrekker je schroefdraad naar de mallemoeren.

gooigolf
17-04-2012, 21:11
als je hem even trug drukt ..
en je zet een buis tussen je subframe en drukt op de kogel .
dan klemt hij weer .dan moer losdraaien .
luchtsleutel werkt ook perfekt ..
succes .

Audi1981
17-04-2012, 21:43
Stuurkogel los is altijd eerst de moer er helemaal af,
dan met een hamer een serieuze klap op de behuizing / fusee en hij springt er zo uit. :thumbup::thumbup::thumbup:

Losha
17-04-2012, 22:04
Succes, ik kreeg mijn nieuwe oem hoezen niet eens over de losse stang zonder vet te gebruiken, en jij wilt m over de stuurkogel trekken?

Waarschijnlijk is nu door de pulleytrekker je schroefdraad naar de mallemoeren.
waar slaat dat nou op? ik weet niet hoe jij een poelietrekker gebruikt maar bij mij komt ie helemaal niet in de buurt van de draad.

de grijpers hangen aan het fusee en de draadpen/punt zit onder in het kuiltje van de kogel (daar is nog geen schroefdraad / loopt taps toe)

en je kreeg de hoes er niet eens zonder vet over de stang :confused:
de stang is 13mm, smalle kant hoes is 26/27mm
http://www.volksforum.com/albums/files/6/2/stuurhuis.JPG
smalle kant hoes zit op een rubberring gemonteerd, heeft geen nummer maar is wel te zien op de tekening

Dokter D
18-04-2012, 18:56
Duidelijk plaatje :thumbup:
Ik heb stuurbekrachtiging en die hoezen zijn dus anders.

Je wilt niet weten wat sommige mensen voor elkaar krijgen met een pulleytrekker, zowel in positieve als negatieve zin :D