jeffrey-16v
17-04-2012, 21:49
hallo menschen!
hier komt dus het topic over mijn golf GTI special :thumbup:
eerst maar eens de gegevens:
Golf GTI Special
kleur: oakgreen.
1.8 16v pl motor (origineel 1.8 8v pf)
bouwjaar 1988
helemaal origineel op de lenso velgen na.
wel mist de golf een paar dingetjes zoals bv de special stickers,
maar deze zijn te bestellen bij bv stickerdump en nog wat kleinigheidjes.
de 16v pl motor heb ik zelf ingebouwd (1e keer)
gelukkig bestaat er dan zoiets als volksforum, anders was ik er nooit uitgekomen, o.a. de kabelboom en de brandstofpompen gaven wat problemen. maar na wat speurwerk hier heb ik de auto aan de loop gekregen.
alleen heb ik zeer waarschijnlijk de fout gemaakt om het blok tijdens het uit/inbouwen zodanig schuin te houden dat er olie bij de koppeling is gekomen. dus die moet nog vervangen worden.
op dit moment ben ik bezig om er een katloze uitlaat onder te hangen, met originele vlammendover, een remus middendemper en weer een originele einddemper. dit geeft een leuk geluidje, en ik vind de originele einddemper qua looks gewoon DE demper voor een golf.
dan het plaatwerk...... das niet zo heel best meer.
de bodem is bij de voorste krikpunten knap krokant, en achter de dorpels zitten ook al de nodige gaatjes. het achterschort is aangetast (niet doorgerot) en de lak is niet meer in topstaat.
de bodem wil ik laten lassen door iemand met ervaring (die ik nog moet charteren :) ) de rest ga ik zelf doen.
het originele regenboog interieur ziet er nog best aardig uit. het is wel gerepareerd (wangen best.stoel) maar dit is netjes gedaan.
foto,s maak ik morgen even....
mvg jeffrey
hier komt dus het topic over mijn golf GTI special :thumbup:
eerst maar eens de gegevens:
Golf GTI Special
kleur: oakgreen.
1.8 16v pl motor (origineel 1.8 8v pf)
bouwjaar 1988
helemaal origineel op de lenso velgen na.
wel mist de golf een paar dingetjes zoals bv de special stickers,
maar deze zijn te bestellen bij bv stickerdump en nog wat kleinigheidjes.
de 16v pl motor heb ik zelf ingebouwd (1e keer)
gelukkig bestaat er dan zoiets als volksforum, anders was ik er nooit uitgekomen, o.a. de kabelboom en de brandstofpompen gaven wat problemen. maar na wat speurwerk hier heb ik de auto aan de loop gekregen.
alleen heb ik zeer waarschijnlijk de fout gemaakt om het blok tijdens het uit/inbouwen zodanig schuin te houden dat er olie bij de koppeling is gekomen. dus die moet nog vervangen worden.
op dit moment ben ik bezig om er een katloze uitlaat onder te hangen, met originele vlammendover, een remus middendemper en weer een originele einddemper. dit geeft een leuk geluidje, en ik vind de originele einddemper qua looks gewoon DE demper voor een golf.
dan het plaatwerk...... das niet zo heel best meer.
de bodem is bij de voorste krikpunten knap krokant, en achter de dorpels zitten ook al de nodige gaatjes. het achterschort is aangetast (niet doorgerot) en de lak is niet meer in topstaat.
de bodem wil ik laten lassen door iemand met ervaring (die ik nog moet charteren :) ) de rest ga ik zelf doen.
het originele regenboog interieur ziet er nog best aardig uit. het is wel gerepareerd (wangen best.stoel) maar dit is netjes gedaan.
foto,s maak ik morgen even....
mvg jeffrey