View Full Version : 1.3 NZ Luchtschuif aansluit probleem,
erik_jetta
23-04-2012, 17:15
Hallo,
Na mijn blokwissel heb ik 1 slangetje over die ik niet kan thuis brengen. Er loopt een dikke slang vanuit de luchtschuif naar de onderkant van mijn inlaat, in het midden zit een aftakking naar een kleiner slangetje. Waar moet deze heen?
Het moet ergens mee te maken hebben, aangezien hij nu niet goed stationair loopt, (klimmend naar 2000 tpm, en dan soms loopt die mooi rond de 900 a 1000) En als ik dat kleine slangetje dichthoud, dan voel ik dat er aan gezogen word . En er komt olie via mijn pijlstok omhoog? Maar dan loopt hij wel goed stationair.
Kan iemand me hier meer info over geven? ik heb ook al op de ''alles over de nz'' site gekeken, maar daar staat niet precies waar die slang heen moet!
Alvast bedankt!
Erik
Bedoel je nummertje 23 op dit plaatje?
http://www.numcat.ru/img/HEQdCFJOLAZeVARECVVOQgNEV1hHVAAIAxwYFF4,
Die loopt naar nummertje 4 hier (= ventiel voor het kolenfilter):
http://www.numcat.ru/img/HEQdCFJOLAZeVARECFRHQgJFXlhCWgcOAxwYFF4,
Nummer 22 op eerste plaatje en nummer 13 op tweede plaatje zijn dezelfdeT-stukjes.
Olie langs je peilstok kan erop wijzen dat de carterontluchting verstopt zit. Dan bouwt hij druk op en komt het eruit waar het kan, peilstok, keerringen... Misschien de olieafscheider een keer schoon maken?
Gr,
Johan.
erik_jetta
23-04-2012, 19:00
Ja dat is het! dankjewel! en de olieafscheider is die pot aan de achterkant van het blok/onder de inlaatbuis? moet die gewoon hol van binnen zijn? of zit er een soort filter in?
Ik geloof dat er alleen maar een soort van zeef of zoiets in zit. Gewoon schoon te maken met remmenreiniger/wasbenzine o.i.d.
Die pot is het inderdaad, nummertje 5:
http://www.numcat.ru/img/HEQdCFJOLAZeVARECVVOQgNEV1hGUAYIAxwYFF4,
The_Maxx
24-04-2012, 00:12
kan ook dat halve bolletje helemaal onderaan (tegen het blok zegmaar) zijn zonder nummer wat vol zit. Die is nog nieuw te krijgen. Maar zit ook vaak vol.
Die moet je echt vervangen. Schoonspuiten werkt averechts bij dat ding.
erik_jetta
25-04-2012, 14:10
Ik heb de olieafscheider eraf gehaald en schoongemaakt, het slangetje vast gemaakt waar die hoort. Nu ging ik dus een stukje rijden, niets aan de hand, tot dat de motor op temp kwam. Ik heb een heel klein gaatje in het slangetje van mijn carter ontluchting. Maar hier komt olie door... is dit normaal? dacht dat het alleen voor de dampen was.
The_Maxx
25-04-2012, 16:24
Dat hoort niet, sowieso hoort er geen gaatje in te zitten (valse lucht)
Zou toch dat bolletje eens vervangen. Je zal niet de eerste zijn.
Als dat niet helpt zou ik je compressie eens meten...
erik_jetta
25-04-2012, 17:59
Vanmiddag even het carter ontluchtings slangetje ingekort, zodat er geen gaatjes meer inzitten. Maar nu is er weer olie langs de olie peilstok omhoog gekomen.
Ook toen ik de luchtfilter slang los had gehaald bij de gasklep, kwam er rook uit het slangetje waar de olie afscheider is aangesloten. (Rook van warmte, want was gewoon wittig.
Dus toch grote kans dat die ''bol'' verstopt is. Ik ga hem wel al bestellen, en dan vervangen.
erik_jetta
25-04-2012, 20:03
Even kleine aanvulling, via het polo forum een onderdeel nummer gevonden voor die halve bol. Het is 036 103 129. Daar had iemand hetzelfde probleem als die van mij.
Het is geen makkelijk klusje om te vervangen, maar ik hou jullie hier op de hoogte. Voor als iemand in de toekomst hetzelfde probleem heeft.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.