View Full Version : Uitlaat loopt aan...?
ronnieboy79
24-04-2012, 20:17
Beste forumleden,
Ik heb als ik een bepaald toerental rijd het idee of mijn uitlaat soms ergens tegenaan loopt,het is niet altijd maar echt bij bepaalde toerentallen.
Wat kan dit eventueel zijn?
Mijn andere vraag is hoe je makkelijk te weten komt of je thermostaat kapot is,kun je dit makkelijk zelf testen?Mijn temperatuur meter komt eigenlijk ook nooit in het middden namelijk.
Spierings
24-04-2012, 22:06
Uitlaat op de achteras ?? als deze ergens tegen aan zit is dit zo te zien als je onder de auto kijkt.
Thermostaat is makkelijk te controleren, koude motor starten en dan moet de onderste slang van de radiateur koud blijven tot dat de thermostaat open gaat. Wordt de onderste slang toch gewoon warm is de thermostaat kapot.
Gaat de wijzer wel na het midden als je stil staat ??
ronnieboy79
24-04-2012, 22:22
Uitlaat op de achteras ?? als deze ergens tegen aan zit is dit zo te zien als je onder de auto kijkt.
Thermostaat is makkelijk te controleren, koude motor starten en dan moet de onderste slang van de radiateur koud blijven tot dat de thermostaat open gaat. Wordt de onderste slang toch gewoon warm is de thermostaat kapot.
Gaat de wijzer wel na het midden als je stil staat ??
Ik zal eens kijken onder de auto.Het is wel raar dat ik het nooit eerder gehoord heb eigenlijk,volgens mij is het van de laatste tijd.
De wijzer gaat inderdaad wel naar het midden als de auto stilstaat,dit merk ik weleens als ik in de file staat bijvoorbeeld.
Hoe lang duurt het voor de thermostaat open gaat ongeveer?
golf2 abuh
24-04-2012, 22:37
bij mij komt de uitlaat ook afentoe tegen de achteras aan ( opgangrubber beetje rot of geknapt) dan bedoel ik de ronde rubber die ter hoogte van je achteras zit).
en als ie wel warm wordt als de motor loopt, denk ik idd dat je thermostaat kapot is. je kan m ook nog testen door m eruit te halen en in kokend water te leggen. maar de manier van # Spierings zegt meestal wel al genoeg..
Spierings
24-04-2012, 22:42
Hoe lang duurt het voor de thermostaat open gaat ongeveer?
gewoon tijdens het lopen vergelijken met de bovenste slang, deze wordt wel altijd warm.
Als ze vanaf het begin gelijk opwarmen is hij kapot.
Hoe lang het duurt voordat de thermostaat open gaat is lastig te zeggen.
de meeste thermostaten gaan open rond de 90 graden dat is de ideale temp voor je auto. als je hem in kokend water legt moet hij open gaan die test heb ik ook gedaan en bij mij was de thermostaat niet kappot
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.