PDA

View Full Version : mk4 start plotseling niet meer


sander-ja
07-05-2012, 21:48
Mn Golf mk 1.6sr uit 1999 wil sinds vanavond niet meer starten, de startmotor doet helemaal niets meer.

De feiten even op een rijtje;

- ik had perongeluk het parkeerlicht aanstaan (krap 2 uur). En dacht dus direct aan een lege accu.
- accu is getest in mn Jetta en die sloeg direct aan. De accu (bj 2012) van de Jetta heb ik ook in de Golf geprobeerd, maar dat bood geen uitkomst.
- als ik de auto aansleep is het starten-lopen
- de brandstofpomp draaid, en krijgt benzine.
- deze Golf heeft nog nooit startproblemen gehad, zelf niet moeilijk starten o.i.d. ook niet tijdens de zware vorst van deze winter.
- zodra ik de auto uitzet pakt de startmotor niet meer.

Mijn gedachten gaan naar de startmotor, maar ik kan me haast niet voorstellen dat die er zo plotseling mee stopt. Ik neem aan dat er ook ergens een startrelais verstopt is. Weet iemand welk nummer deze heeft, of zit die op de startmotor?

Of moet ik het probleem misschien in het contactslot zoeken? Het lijkt me dat de auto met een kapot slot ook niet zo starten na aanslepen..

Alvast bedankt :thumbup:

Audi1981
07-05-2012, 22:35
Op je startmotor zit een klein stekkertje, dat bedient het relais op je startmotor. Op dat stekkertje komt tijdens het doordraaien naar "start" van je contactslot 12V, komt dat er niet op: elektrisch gedeelte contactslot defect.
Komt dat er wel op: startmotor defect.
Suc6! :thumbup:

sander-ja
10-05-2012, 07:19
Thnx! Het probleem zit inderdaad in het contactslot.

Audi1981
10-05-2012, 09:00
Graag gedaan :thumbup: