tdibertje
09-05-2012, 11:40
Hallo,
Ik heb een G2 GTD met het volgende probleem:
Ongeveer 150 km na een cilinderkop-wissel heb ik gemerkt dat de auto na stationair-draaien (bv bij een stoplicht) als ik weer optrek, het lijkt alsof de auto op 3 pitten loopt (stotteren) en veel rookt (grijs). als ik even goed toeren maak loopt hij wel weer goed. Tijdens het rijden loopt de auto (zover ik kan beoordelen) wel goed.
Dit doet hij zowel koed als warm.
Tijdens de kop-wissel heb ik de pomp-timing niet gecontroleerd, zou dit de oorzaak van dit probleem kunnen zijn?
Of zouden de verstuivers slecht/versleten zijn (190000 km oud)?
Ik dacht in eerste instantie aan een koppakking-lekkage (koelwater in de cilinder), maar volgens mij geeft dat een licht grijze rook.
De GTD is uit 1986.
190000 km, zowel de motor als de cilinderkop.
Motorcode JR.
Groet tdibertje.
Ik heb een G2 GTD met het volgende probleem:
Ongeveer 150 km na een cilinderkop-wissel heb ik gemerkt dat de auto na stationair-draaien (bv bij een stoplicht) als ik weer optrek, het lijkt alsof de auto op 3 pitten loopt (stotteren) en veel rookt (grijs). als ik even goed toeren maak loopt hij wel weer goed. Tijdens het rijden loopt de auto (zover ik kan beoordelen) wel goed.
Dit doet hij zowel koed als warm.
Tijdens de kop-wissel heb ik de pomp-timing niet gecontroleerd, zou dit de oorzaak van dit probleem kunnen zijn?
Of zouden de verstuivers slecht/versleten zijn (190000 km oud)?
Ik dacht in eerste instantie aan een koppakking-lekkage (koelwater in de cilinder), maar volgens mij geeft dat een licht grijze rook.
De GTD is uit 1986.
190000 km, zowel de motor als de cilinderkop.
Motorcode JR.
Groet tdibertje.