View Full Version : uitkijken met importeren uit de states
mail ik net naar wat vrienden in de UK hoe het met de resto van hun bus gaat (ze hadden een bus in californie gekocht en die werd daar opgeknapt en dan op transport gezet), krijg ik een mailtje met onderstaande link
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=111758 :frown:
lang verhaal kort:
de bus had californische papieren die in orde waren. er was een nieuw kenteken aangevraagd en gekregen. bij exporteren checkt de dounane het chassisnummer en de bus blijkt in een andere staat ooit gestolen te zijn!! die eikels van de californische rdw zijn niet gekoppeld aan het landelijke systeem!
de bus is nu terug naar de originele eigenaar. maar ondertussen is er al wel bakken geld tegenaan gegooid (irs narrowed beam enzo), mijn vrienden kunnen waarschijnlijk naar hun geld fluiten!!
SplitBien
21-04-2005, 14:28
Brrrrr het zou je overkomen, jakkes! :( (kippenvel)
tja, ik hoor net dat de toko waar zij de bus van kochten/die al het werk heeft gedaan er zo erg mee zit dat ze nu op eigen kosten aan een andere bus voor mijn vrienden bezig is. maar ja, het is niet de bus die ze zo graag wilden. de eigenaar van de bus wilde nog niet eens de nieuwe raders teruggeven/ruilen tegen een ander setje velgen
ik zat het vanmorgen ook op thesamba (http://www.thesamba.com/vw/forum/album_page.php?pic_id=202280) te lezen.
Je zou bijna gaan denken dat de oorspronkelijke eigenaar het in scene heeft gezet,ook omdat
hij tot nu toe weigerd om met de gedupeerden (jouw vrienden) contact op te nemen ...
denk dat dit verhaal nog wel een staartje gaat krijgen .. ik bedoel,iedereen kent nu de bus waar
het om draait,en de oorspronkelijke eigenaar maakt zich zo niet erg geliefd,nietwaar ??
tja. naar ik begrijp was die bus al jaren geleden van hem gejat en had hij echt niet meer verwacht dat hij ooit nog boven water zou komen.
ik snap alleen niet dat die bus met nieuwe sportvelgen en weet ik wat niet er op geschroefd aan die ven is terug gegeven. als je kan bewijzen dat je die onderdelen zelf hebt gekocht, dan is dat toch jouw eigendom ?? (ik snap dat je bepaalde delen er niet af kan halen, maar nieuwe sportvelgen omruilen voor een 2e hands setje origineel lijkt me schappelijk).
pete & maria zitten er eigenlijk nogal mee. wat hun betreft was de zaak al zo goed als afgedaan (dit speelde een paar maanden terug) en ze hebben ondertussen al een andere bus (55er kombi uit australie), en nu wordt alles weer opgerakeld via the samba.
de enige reden dat ik het hier plaats is om er voor te zorgen dat men weet dat zo iets kan in de usa. (op de samba is vervolgens een hele discussie losgebarsten over wie er de schuldige/bad guy is, daar schieten we verder niks mee op)
vwspijlbus
21-04-2005, 21:10
Pffff. Het zal je maar overkomen...
Sneu verhaal
tis heel sneu, maar ik snap die oude eigenaar ook wel.. mijn broertje heeft het gehad met een brommer. was kapot en stond voor de deur.. snachts gejat. 2 dagen later terug met nieuwe ketting en nieuwe cylinder... ja jammer maar das toch echt niet teruggegaan naar de vorige "eigenaar". Ik snap dat het hier iets gecompliceerder ligt. maar toch.
Big_Mac_Mark
21-04-2005, 21:51
tja, ik hoor net dat de toko waar zij de bus van kochten/die al het werk heeft gedaan er zo erg mee zit dat ze nu op eigen kosten aan een andere bus voor mijn vrienden bezig is.
Kijk dat vind ik nog eens heel erg netjes! Zulke mensen verdienen een medaille! :cool:
de eigenaar van de bus wilde nog niet eens de nieuwe raders teruggeven/ruilen tegen een ander setje velgen
Wat een teringstreek! Dat mocht die gozert met mijn auto proberen! Ik kreeg die wielen terug al moest ik die gozer opzoeken en hem, zijn hele huis, en zijn hele familie er voor verbouwen! :mad: (ik zet er geen :p bij, omdat ik het ECHT meen! Dus laat die vrienden maar zeggen wanneer we gaan!)
Big_Mac_Mark
21-04-2005, 22:03
Mark, ff ademhalen jongen!
Okee, sorry Wokkie... :o
Maar kan je mijn woede ook begrijpen... :rolleyes:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.