Log in

View Full Version : noob vraagjes polo steilheck.

feffe
14-05-2012, 13:29
ik ben bezig met mijn rijbewijs en ben me aan het verdiepen in autos.
ik vind polo 2 steilheck leuke autotjes, en niet erg duur.
ik weet dat er genoeg spullen voor te vinden zijn en dat er genoeg mensen zijn die verstand van polo 2s hebben. maar aangezien ik nog nooit een auto gehad heb heb ik aantal noob vraagjes die iemand vast kan beantwoorden :thumbup:

de emblemen achterop, het POLO logotje.
is die er af te halen zonder dat er gaten achterblijven?

fabrieks stickertje (witte lijn over zijkant) verwijderen met fohn.
zal de verf verkleurd zijn en is dat gewoon weg te poetsen?

kosten van goede verlagings set ( zo cheap mogelijk dus 2e hands kan ook prima lijkt me)

ik wil ook erg graag een twingo dak en ik heb gezien dat die past en ik heb wel iemand die het gat goed kan zagen
is die goed water/wind dicht en kan die met de originele twingo onderdelen goed afgewerkt worden?

als je het stof van je plafond snijd voor het twingo dak, zit er dan gewoon een rand die het gesneden stuk stof overlapt waardoor het netjes is?

de kunststof bumpers en andere vergelijkbare kunststof onderdelen zijn vaak vlekkerig en verkleurd en bumper blacker is waardeloos geloof ik, is dat gewoon zwart spuitbaar?

oke dit was het voor nu. ik hoop dat iemand me kan helpen. andere belangrijke tips zijn ook welkom aangezien ik 0 ervaring en een minimaal budget heb :D

The_Maxx
14-05-2012, 18:28
1. nee polo embleempjes blijf je gaten zien
2. stickers eraf halen kan kleurverschil vertonen. Weet niet wat voor kleur auto het betreft. Maar soms is het vervolgens nog wel weg te krijgen door de auto te polijsten.
3. Verlagingssetjes beginnen bij 100e op ebay. Monteren is niet al te moeilijk, Maar beste is om gelijk eigenlijk alle lagers en rubbers in dat gebied te vervangen, daar ze meer te lijden hebben bij verlaging.
4. Het wordt vaker gedaan, dus lijkt me wel dat t redelijk goed af te werken valt. Maar het fijne weet ik er niet van.
5. Bumpers zijn spuitbaar, mits gebruik makend van kunststofprimer als ondergrond. Structuur kan wat afnemen of verdwijnen. Let wel op, ontvetten is zeer belangrijk en het is vaak zo dat als deze in het verleden al eens zijn voorzien van poetsvetten, dat er dus geen lak meer op hecht, ookal doe je zorgvuldig ontvetten.

Belangrijke tips:
Let vooral op rotheid, polotjes kunnen op diverse plekken roesten/rotten.
Achterschot (lasnaden), accubak, wielkastrandjes, achterasbevestiging, vulhals van de tank, en let ook even goed op de dorpels. Ook de krikpunten zijn een belangrijke bron van eventuele rotheid. Rondom de ramen kan het ook gaan roesten/rotten.

Let bij het blok vooral op de omgeving rondom de dynamo. Daar begint het vaak olie te lekken. Koppakking is dan door. Veel voorkomend probleem.

Polotjes zijn lekker simpel, goed betrouwbaar en het zijn gewoon echt leuke autotjes.

feffe
15-05-2012, 08:20
bedankt, hier heb ik wat aan!

Jerome
15-05-2012, 12:51
en anders even een kijkje nemen op www.polo86c.nl, daar vind je alle info over je polo. En volgens mij zelfs foto's over het monteren van zo'n twingo dakje (in 1 van de projecten)

feffe
02-06-2012, 12:43
wat voor velgjes maat past er onder?
ik denk dat ik 13" velgen wil maar er staan altijd nog veel meer getallen bij.
zoals 4x100 8j. wat betekend dit en welke zou ik moeten hebben?

The_Maxx
02-06-2012, 16:34
8J past niet op een steilheck aan de achterkant ;)

13" 6J met ET 35 zit je safe. Bandenmaat niet breder dan 175, gebruik even een bandenmaat calculator (google is your friend) en voer daarbij standaardmaat 155/70/13 in. Dan kun je vrij simpel een bandenmaat uitzoeken die ongeveer even groot is als origineel.

Er zijn natuurlijk veel meer mogelijkheden. Ligt er maar net aan wat je wilt.
4x100 steekmaat en naafgat 57.1 zit je aan vast (naafgat kan wel groter zijn, dan gebruik je centreer ringen, kleiner dus niet!)

feffe
08-06-2012, 17:01
Bedankt! dat worden geen brede velgjes dus.
nog een vraag, is het interieur van de verschillende modellen polo 86c uitwisselbaar?

The_Maxx
08-06-2012, 19:41
alles van polo 2 en 2f is uitwisselbaar. Alleen de achterbank van een sedan verschilt. Steilheck en coupe zijn gelijk. Deurpanelen en zijpanelen trouwens ook.

feffe
08-06-2012, 20:24
goed nieuws, bedankt.

ben nu serieus aan het rondkijken voor een eerste auto, budget moet nog iets groeien.

golfje_295.000
08-06-2012, 20:37
Kijk ook ff of de tank al vervangen is, die gaan ook vaak lekken.

patrick 86c
09-06-2012, 10:31
Ik heb nog wel een originele Genesis G40 interieur.
Bestuurder stoel heeft 2 kleine gaatjes en zittin moet een keer opgevuld worden met nieuw schuim.

feffe
27-06-2012, 17:26
^no thanks, wil het retro achtige interieur.

vrijdag waarschijnlijk '86 steilheck ophalen :) :)

ben van plan hem hoogglans bruin te rollen en te verlagen
hoe werkt dat met verlagen? het zijn alleen de kortere veren die je koopt?

iemand die nog een gebruikt goedkoop setje heeft?

en ik vraag me af hoe het er uitziet met hoeveel cm verlaging.. iemand fotos?

ik hoop dat ik meteen kan beginnen met demonteren van zoveel mogelijk dingen en daar zal ik ook wel op vast lopen maar hier kan ik de vragen vast kwijt :D

JR_berry
27-06-2012, 19:44
Er is een thread over 80/60 verlagen en daar staan wat foto's in en ook een hele boel uitleg

http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=29974

en voor verlagingsets kan je is zoeken naar TA Technix op ebay
er zijn er natuurlijk ook nog andere

succes met je projectje :)

feffe
10-07-2012, 16:23
heb een steilheck op het oog, maar de vloerbedekking is erg vies en verkleurd, is dat weer goed zwart te krijgen? want dat is iets waar ik me aan ga ergeren..
of makkelijk/goedkoop te vervangen?

The_Maxx
10-07-2012, 20:07
heb een steilheck op het oog, maar de vloerbedekking is erg vies en verkleurd, is dat weer goed zwart te krijgen? want dat is iets waar ik me aan ga ergeren..
of makkelijk/goedkoop te vervangen?

Heb hier tapijt liggen, zwart van kleur.
Prijs in overleg per pm overeen te komen ;)