Log in

View Full Version : Scirocco G60 project


Pages : [1] 2

superbeast
14-05-2012, 19:50
Eerder dan verwacht ben ik aan mijn scirocco motorombouw begonnen.
Kreeg steeds meer olie verbruik en er begon ook koelvloeistof te verdwijnen.
maar goed wat wil je na 300000 kilometers.

Ook zit er een leuk alarmsysteem in geinstalleerd nadat de auto afgeleverd was.
Die gaat er dus nu uit, want het spulletje geeft storingen.

Verder nog elektrische ramen en elektrische spiegels, zo te zien is dit origineel volkswagen spul.
Heeft ook airco ingezeten, pomp is pleite, maar de expansieventiel en andere pijperij zit nog in de fan.
Dit mag ook verdwijnen aangezien het zooitje beschadigd en incompleet is

Vanavond al een begin gemaakt met de oude JH motor te demonteren.
koelvloeistof en stuurbekrachtigingsolie afgetapt, (lekke) radiateur weggehaald, motorkabelboom jh motor verwijdert.

Morgen verder met de kabelboom demonteren en labelen
En als ik nog tijd over heb, ga ik verder met het uitlaatspruitstuk.
Ik heb al gezien dat de boutjes aardig verroest zijn, gaat nog een leuke uitdaging worden.

Nadat de motor en bak verdwenen zijn moet de motorruimte ontvet en ontroest worden.
Dan mag de motorruimte weer mooi in kleur LA9V, ik wil dit zelf gaan spuiten met spraymax 2k lak dat in een spuitbus zit.
Kijken of dit zo goed is als ze verkondigen.

Zal zsm wat fototjes plaatsen van mijn woestijnwind in wording.

The Skinnmeister
14-05-2012, 20:05
We wachten met spanning af, ben zelf een G60 aan het slopen dus kan ik mooi eea 'afkijken' :thumbup:

superbeast
15-05-2012, 14:02
Weet iemand waar ik nieuwe stuurbekrachtigingslangen kan bestellen, mijn oude hebben helaas toch wat schaafplekken die bijna door zijn ondanks de extra mantel.

Alvast bedankt

superbeast
15-05-2012, 18:07
Vanmiddag alle kabelboompjes gemerkt wat waar zat met een dymo label machinetje en het uitlaatspruitstuk losgehaald.
heb net mijn motortakel inelkaar gezet, dat ging ook niet zo makkelijk als ik dacht.

Morgen de aandrijfassen loshalen, dat zal waarschijnlijk het laatste voor deze week zijn.
Volgende week donderdag gaan we dan weer verder.

Audi1981
15-05-2012, 18:26
:postpics:

Hint hint hint ;)

superbeast
15-05-2012, 18:49
I know :redface: , weet iemand de benaming van de bouten waarmee de startmotor vastzit aan de bak.
Is dit spline of Ribe patroon?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PJ3R7IIF-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-U4FADCYL-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-EOMG4OSI-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JUACIFPC-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-6IXINVOI-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CM4DAXQ6-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-FC4QOMWG-D.jpg



De plek op het achterkleppie is voorlopig de enigste doorgerotte plek.

Ook zie je de kabelboom van het alarm systeem, deze zit door de originele kabelboom heen verbonden.
deze laat ik voorlopig nog even zitten, heb bij de g60 ook de motorkabelboom erbij.
Deze zekeringskasten zijn hetzelfde, dus zou plug en play moeten zijn.
Kijken wat ik dan overhoud van bekabeling van het alarmsysteem.

Shon
15-05-2012, 19:40
Hier valt zeker iets van te maken en ik heb er nog nooit een gespot op de weg.
Succes ermee !

superbeast
15-05-2012, 19:58
Zijn zeker een zeldzame verschijning op de weg aan het worden.
Was wezen kijken voor nog een scirocco typ2 uit 83 maar daar zat wel heel erg veel werk aan.

Schiet me ineens te binnen dat ik het dashboard eruit moet slopen om de kmteller te vervangen die is kaduuk, komt mooi uit gelijk de kabels van de radio in orde maken.

sciroccog60
16-05-2012, 16:57
Ben nu net begonnen met alles overzetten van mijn oude scirocco g60 deze was niet meer te redden rot. Dus als je vragen hebt laat maar horen heb er al drie gemaakt.

Campion
17-05-2012, 21:27
kmteller vervangen hoeft je dash er niet voor uit... kan NET maar pas op dat de pootjes niet afbreken!

Ik heb wel interesse in alles van de airco, en andere optie's die je erin had zitten. Het lijkt in je begin post alsof je ervan af wilt, dus vandaar mijn vrijpostige vraag!

en iig succes met de ombouw!

R.icky
18-05-2012, 05:29
Gaaf projectje zo (: Succes

superbeast
24-05-2012, 09:59
Zo ik ben weer terug van een weekje buiten nederland werken.
kijken of we in deze 4 dagen die ik heb de motor eruit kunnen vissen.
Voordat ik wegging nog even een doppenset gehaald voor de aandrijfassen los te halen

superbeast
24-05-2012, 19:10
Ik heb nu een set remmen van een corrado g60 liggen

Heb nu een 20,66 mm boring hoofdremcilinder, kan ik deze plug en play vervangen voor een 22mm boring hoofdremcilinder van een corrado g60.
en mijn originele rembekrachtiger behouden.

Dit ivm ombouw g60 schijven rondom

mvg frank

superbeast
25-05-2012, 09:45
Gisteravond heb ik de aandrijfassen losgehaald en de stuurbekrachtigingsslangen aan de pompzijde, die zaten goed vastgerot.
Vanochtend begonnen met de motorsteunen, straks de motortakel eens erboven rijden.

Zal als de motor eruit is wat foto's plaatsen.

Iemand die het antwoord weet op bovenstaande vraag.

Mvg frank

superbeast
25-05-2012, 13:57
blok is eruit, zal morgen wat fotos maken en plaatsen van de vette boel
morgen een start maken met het ontvetten van de motorruimte.

neef_m
25-05-2012, 22:09
mooi project, plannen klinken allemaal erg goed.

blijf het een super model vinden zo'n scirocco 2

superbeast
27-05-2012, 08:43
Gisterochtend eerst een shop rondje gemaakt, eerst om 2k primer in spuitbus, grondverf en aflak te halen.
Had toevallig een adres in de buurt ontdekt die de spraymax spuitbussen het goedkoopst verkocht.
kleurlak twijfel ik nog over, welke kleur het word of matzwart met fluo oranje details of toch LA9V brilliant zwart metallic

Daarna om nieuwe motorsteunen en krukas afdichting voor de g60 geweest bij mmvw
Gistermiddag nog wat gedaan, motoruimte voor het grootste gedeelte ontvet.
Heb nu een rode stabistang ipv van een zwarte.
Ook nog met de kabelboom aan het stoeien geweest, en de voorstoelen eruit gehaald om alle kabels te kunnen volgen

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DAOW6VQX-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KJKNFXNS-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HVKOQBNA-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YPQNUJPM-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZM8OJU4T-D.jpg

Zoals op de laatste foto te zien, is de zekeringkast niet hetzelfde.
Wil dus nu de motorkabelboom van de g60 passend op de jh zekeringkast maken.

Iemand een linkje of plaatje met een beschrijving van de g60 motorkabelboom?


Het alarm systeem heb ik eruit, de draden gevolgd van het alarm systeem.
bleek dat deze op schakelaars zaten van de motorkap portieren en achterklep.
plus nog wat voedingsdraden voor oa dubbeltonige toeter.

superbeast
28-05-2012, 17:28
Zo, ben er effe helemaal klaar mee voor vandaag.
Heel de motorruimte schoongemaakt met thinner om de was laag eraf te poetsen.
verder nog roest verwijderd en de luchtfilter steunen weggeslepen en motorruimte opgeschuurd.
Morgen de paravaanbak uitmesten, en schoonmaken.
Tevens dan de motorruimte in zwarte hooglans hammerite metaallak.

dan wil ik de motorrubbers in de steunen gaan persen, en de krukaskeering gaan vervangen.
hopelijk komt er van de week nog wat binnen uit duitsland.

De Pul
28-05-2012, 17:47
g60 kabelboom heeft niet veel nodig om op ce1 te werken.de witte motorstekker compleet met boom verwijderen en met schema's de boel uitzoeken en solderen,dan heb je een ce1 g60 boom.[schema's op a2resource.com]

superbeast
28-05-2012, 18:17
Hallo Pul

Bedankt voor de tip, heb de schema's gevonden.
Dit is een mooie overzichtelijke site qua schema's

De Pul
28-05-2012, 18:20
succes,is goed te doen.

superbeast
29-05-2012, 16:47
Vandaag de motorruimte in de zwarte reut gezet, verder nog beziggeweest met de g60 en jh kabelboom.
heb de gescheurde en uitgedroogde isolatie kous weggesneden, komt weer een nieuwe omheen als de draad verbindings sessie klaar is.

superbeast
29-05-2012, 20:26
Ik heb net de hoofdremcilinders vergeleken van een jh en een scirocco 16v
die zijn allebei 20,6 mm
Zou dit voldoende zijn icm g60 remmerij rondom of moet er nog een grotere hoofdremcilinder op.

Mvg Frank

De Pul
29-05-2012, 21:19
is aan de krappe kant,ik zou sowieso voor 22 gaan.

superbeast
29-05-2012, 21:24
Oke, dan gebruik ik een 22mm van een corrado g60 zonder abs.

SpeedieD
29-05-2012, 21:36
Oke, dan gebruik ik een 22mm van een corrado g60 zonder abs.
Is inderdaad wel zo verstandig. Heb je nog fotos?

Scirocco_1600
29-05-2012, 21:56
meer foto's :)

kben benieuwd naar de bouw van een scirocco g60
zit er namelijk ook al een hele tijd mee in mijn hoofd ( motor is zelfs al pas gemaakt heeft er al in gehangen maar bij het maken van de kabelboom liep het fout ) ik had geen ontsteking dan maar gewoon de originele motor terug geplaatst .

superbeast
30-05-2012, 08:13
zal vandaag wat fotos maken en hier posten, van de motorruimte die gespoten is.
En wat fotos van de kabelboom, is de zwarte temp sensor nodig bij de g60.
heb gister de kabelboom vanaf de ecu stekker gelabeld en de stekkers afgeknipt aan de zekeringskast zijde.

nu stond er digifant 1 op mijn computer van de g60, dan moet ik deze stekker indeling aan houden.

http://www.a2resource.com/electrical/management/digifant1.html

De Pul
30-05-2012, 08:24
Zwart is voor de klok,je moet de sensor gebruiken die bij je klok hoort.

superbeast
30-05-2012, 08:36
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GKB4QNI8-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TJXSP6SF-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-U3C3DRAG-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HPOQKMIO-D.jpg
g60 boom, gestript volgens schema valt toch nog een hoop af.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QQSCF67P-D.jpg
JH motorboom, moet noggelabeld en gestrip worden.

superbeast
30-05-2012, 08:46
Dan had ik nog een vraagje, bij de lamda sensor stekker die naar de ecu gaat zit een dikke bruine draad in een zwarte bescherm omhulsel.
deze is afgeknipt, is dit de aarde van de lamda sensor?
zal even een fototje maken zodra mijn batterij vol is, is natuurlijk net weer leeg als je hem pakt :)

superbeast
30-05-2012, 13:00
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JUNGMBXB-D.jpg
is deze groene draad voorde ac compressor signal of oxygen sensor staat allebei een groen draad bij vermld maar heb er maar 1

http://www.mijnalbum.nl/Foto-AGKHYQ8F-D.jpg
herkent als zijn copot sensor


Hier het fototje van de lamda sensor met de afgeknipte draad
Wie weet waar deze bruine draad met zwart omhulsel van is

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JHCFPPQ6-D.jpg

superbeast
30-05-2012, 14:47
http://www.a2resource.com/electrical/management/digifant2.html

een paar vraagjes mbt kabelboom.

is pin1 starterpower kleur rood/groen, de spanning om de ecu in te schakelen.

moet ik pin 3 fuel pump red/yellow aansluiten, ik heb de originele pomp laten zitten plus relais.

waar dient pin 14 power from control unit relay black/yellow voor en is deze nodig.

en waar dient pin 23 control unit relay turn on black/white voor, en is die nodig om de motor te laten draaien.

Scirocco_1600
30-05-2012, 17:43
die sensor is de co potentiometer ;)

superbeast
30-05-2012, 18:03
oke, co potentiemeter bedankt kan ik weer wat afschrijven.

superbeast
30-05-2012, 18:26
Klopt dit wat ik denk: op de brandstofrail boven de drukregelaar zit een bronzen/ messing enkeldraads sensortje.
is dit de brandstoftemperatuur sensor?
Wou het draadje eraf trekken had ik tevens ook de soldering losgetrokken :redface:
Dus sensor kapoet.

superbeast
30-05-2012, 20:14
De originele uitlaat (kat en einddemper) die op de scirocco zit, maakt naar mijn idee toch wel aardig veel geluid.
Wat zijn de max decibels voor een scirocco uit 1989, aangezien ik de g60 op kenteken wil hebben.

Op het g60 blok zit nu nog een spagetti spruitstuk, maar deze is voor een corrado.
Neem aan dat dit niet past, dus ik ben opzoek naar een spagetti voor een scirocco.

Jelle-Mk1G60
30-05-2012, 20:20
die bruine draad van da lambasonde is gewoon massa.

superbeast
30-05-2012, 20:32
oke toch gewoon massa, hartstikke bedankt.

superbeast
31-05-2012, 10:37
Gistermiddag een pakketje binnengekregen van claus von essen.
Met daarin de stangen conversie kit voor de g60 02a bak.

Net even de onderdelen van de oude bak afgehaald en in een emmer met water en dasty gemikt om het vet los te weken.

Nu wil ik voor het omkeuren naar g60, de oude uitlaat laten zitten en het jh spruitstuk op de g60 plaatsen.
Na het omkeuren kijk ik wel voor een rvs uitlaatsysteem

iemand nog informatie waar de volgende draden voor zijn van de g60 computer boom.

is pin1 starterpower kleur rood/groen, de spanning om de ecu in te schakelen.

moet ik pin 3 fuel pump red/yellow aansluiten.
de originele pomp en bedieningsrelais die in de kabelboom zit voor de achterverlichting,heb ik laten zitten.
deze zou toch moeten pompen zodra je het contact omzet

waar dient pin 14 power from control unit relay black/yellow voor en is deze nodig.

en waar dient pin 23 control unit relay turn on black/white voor, en is die nodig om de motor te laten draaien.

alvast bedankt

Marcski
31-05-2012, 11:05
Gistermiddag een pakketje binnengekregen van claus von essen.
Met daarin de stangen conversie kit voor de g60 02a bak.

Dat is een fijn setje, ik heb hem ook. Als je hem gaat monteren, boor dat gelijk het gat bij in de opstaande schakelstang voor de bijgeleverde kogelkop, anders is de links-rechts beweging wel erg kort.

superbeast
31-05-2012, 11:19
oke, bedankt voor de tip.
zal het onthouden voor als ik het spulletje in elkaar zet.

superbeast
31-05-2012, 17:07
Welke km teller kabel gebruiken jullie, aangezien die van een 4t niet past op de o2a

mvg frank

sciroccoGTII
31-05-2012, 17:33
gewoon die van je scirocco. Past gewoon als je de elektronische sensor eruit haalt en je tandwieltje er terug in plaats.

superbeast
31-05-2012, 17:47
Heb even gekeken, op die o2a bak zit een plastic moer
In deze moer zit een vierkant gat met schroefdraad aan de buitenzijde.
Weet zeker dat deze bak een km teller met kabel had, deze heb ik helaas niet meegenomen.

De 4t bak heeft een staal flensje met borg boutje, dit hele spul past niet in dat gat.

mvg frank

Jelle-Mk1G60
31-05-2012, 17:52
Heb even gekeken, op die o2a bak zit een plastic moer
In deze moer zit een vierkant gat met schroefdraad aan de buitenzijde.
Weet zeker dat deze bak een km teller met kabel had, deze heb ik helaas niet meegenomen.

De 4t bak heeft een staal flensje met borg boutje, dit hele spul past niet in dat gat.

mvg frank

ik heb er 1 besteld bij van hulsen turbo tuning.

superbeast
31-05-2012, 18:02
sjust, die mok he.

http://www.hulsenturbotuning.nl/web-winkel-home/tuning-a-ombouw/motor-ombouw-delen/vw-golf-1.html?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=122&category_id=64

Bedankt voor de tip

Nog een vraagje betreffende de brandstof pomp, nu is het al een 1,8 injectie
motorcode JH.
Maar levert de pomp toevallig dezelfde capaciteit en druk als een g60 pomp.
Kan er niks over vinden op diverse onderdelen site's

sciroccoGTII
31-05-2012, 19:46
JH pomp levert meer druk maar geen probleem zit een drukregelaar op je fuelrail. Gewoon monteren. Vreemd ik heb op deze manier al eens een KM teller kabel aangesloten op een 02A bak....

superbeast
31-05-2012, 19:56
Zal morgen even een fototje maken van de verschillen, is het makkelijker uit te leggen.

oke, dus de pomp kan het aan, dat is mooi

superbeast
01-06-2012, 09:26
Net nog even de onderdelen gesorteerd, ik heb de complete fusees van de corrado g60 aan de voorkant.
Kan ik deze zo 1op1 overzetten op de scirocco, dan hoef ik geen adapter te gebruiken.

De fotos met de verschillen ik km teller kabel
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EDVCZ4BD-D.jpg


http://www.mijnalbum.nl/Foto-JBR6N7XD-D.jpg

De Pul
01-06-2012, 11:17
Km kabel van een golf 1.1 of 1.3 gebruiken.

superbeast
01-06-2012, 11:46
Als het goed is heb ik van een golf1 1,1l nog de km tellerkabel liggen :D

superbeast
01-06-2012, 12:26
Hopelijk worden volgende week bij mijn vader op zijn werk de nieuwe motorrubbers erin geperst.
De monteur zo dan terug zijn van vakantie.

Dan wil ik de motor erin gaan hangen, en de seat ibiza radiateur met dubbele koelfannen gaan plaatsen.

Plus natuurlijk een mooie plek zoeken voor de intercooler steuntjes en alvast een plekje reserveren voor de oliekoeler.

Hoeveel rijen moet de oliekoeler hebben, volgens efka import tabel is het 13 rijen bij 33cm breed voor een standaard motor (1600cc tot 2300cc).
Is dit voldoende of moet ik 16 rijen oliekoeler nemen bij 33cm breed

De Pul
01-06-2012, 13:26
Die 13 is voldoende.

superbeast
01-06-2012, 13:34
oke, 13 rijen it shall be.

nu nog is even zoeken naar een voordelig setje, met sandwichplate met thermostaat slangen en koeler.

superbeast
02-06-2012, 17:13
Vanmiddag de intercooler bevestigd niet helemaal optimaal voor de luchtflow maar ik kon niet anders.
Moet alleen nog een set beugeltjes maken om de radiateur van boven vast te zetten.

superbeast
03-06-2012, 19:26
Vandaag weinig gedaan, gekeken wat ik allemaal nog moet doen voordat ik de motor er weer terug in kan plaatsen.

Morgen met de aandrijfassen verder, oude eruit halen en de vervangende assen terugplaatsen.
Dan wil ik ook mijn brandstofleidingen terugbuigen naar de bijrijders kant ipv de bestuurders kant en afkorten op een mooie maat.

superbeast
04-06-2012, 14:34
Heb net even de flenzen van de homokineten vergeleken van de o2a en de 4t bak.
De binnenmaat van de bakflenzen zijn allebei 100mm.
Bij allebei de ''nieuwe'' assen moeten de hoezen vervangen worden,zitten scheuren in vanwege uitdroging.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SOBDMJC3-D.jpg
De binnenmaat van de bakflenzen zijn allebei 100mm.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PVHDNGTE-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HK3NGIEU-D.jpg
radiator grofweg op plaats gezet, moet nog 2 beugels maken voor de bovenkant vast te zetten

http://www.mijnalbum.nl/Foto-NIEKL4A8-D.jpg
benzineleiding ingekort en grofweg op plaats gebogen, moet nog vastgezet worden.

superbeast
04-06-2012, 20:19
vandaag de aandrijfas verwisseld aan de bijrijderskant.
Ben ook bezig geweest met de bestuurderskant, alleen dat rotding wil niet los.
Ze hebben de moer geborgd met 4 ponsdeukjes, morgen is een grote pijp opzoeken die over mijn sleutel valt.
Tevens vandaag nog wat onderdelen schoongemaakt van de versnellingsbak.

superbeast
05-06-2012, 09:52
Een grote verlengpijp was het magische stuk gereedschap om de moer los te krijgen van de bestuurderskant aandrijfas.
inmiddels zit d bestuurderskant aandrijfas er weer in deze is toch een stuk korter.

ook de motorsteunen bevestigt op de baksteun na, die komt wel als de motor weer in de lucht hangt.

superbeast
14-06-2012, 09:42
Zo naar een weekje arbeid buiten de deur, zijn we gisteravond laat weer thuis gekomen.
Mischien morgen de motor erin hangen, en de kabelboom weer aansluiten en de laatste draden verbinden van de motorboom met de interieurboom
Moet ook nog lucht en koelslangen bestellen
Dan de remmerij nog ombouwen en als eerste naar de apk toe die verloopt 17 juli :rolleyes:

Ben trouwens nog opzoek naar een leuk setje lichtmetaal 15inch minimaal om de g60 remmerij te laten passen.
mogen opknappers zijn en een max prijs van 300 euro.
Hoeft geen meerdelige velgen te zijn.

Jelle-Mk1G60
14-06-2012, 12:54
Zo naar een weekje arbeid buiten de deur, zijn we gisteravond laat weer thuis gekomen.
Mischien morgen de motor erin hangen, en de kabelboom weer aansluiten en de laatste draden verbinden van de motorboom met de interieurboom
Moet ook nog lucht en koelslangen bestellen
Dan de remmerij nog ombouwen en als eerste naar de apk toe die verloopt 17 juli :rolleyes:

ben trouwens nog opzoek naar een leuk setje lichtmetaal 15inch minimaal om de g60 remmerij te laten passen.

Ik heb 2 sets tekoop staan toevallig :p

superbeast
14-06-2012, 20:56
Mijn vader had vanmiddag vrij, dus we zijn al begonnen met de motor terug te plaatsen.
Helaas een rubber verdraait tijdens het persen waar ik geen erg in gehad heb, dus die mag eruit en er weer terug in.
vond het al zo vreemd dat mijn voor en achter steun niet uit kwam.

superbeast
15-06-2012, 18:16
Nou de voor en achter steunen zitten erop, nu alleen morgen mijn rubber eruit en erin (in de goede positie) laten persen van de baksteun.
Kijken of ik morgen tijd heb om de glader terug te plaatsen en de koelwater leidingen aan te sluiten op de radiateur.
Zou allemaal net moeten passen, anders opzoek naar een kleinere radiateur.

Zal morgen ook wat fotos maken en plaatsen

superbeast
16-06-2012, 17:55
Vanochtend de laatste motorrubber in de steun laten persen en de motor afgehangen.
De radiateur geplaatst zonder originele koelfannen, dit past anders niet.
wordt een spalfan voor bestelt.
kunstof busjes gedraait en draad ingetapt om de radiateur vast te klemmen.
Ook moet ik nog een rvs verloopje draaien van 16 naar 20 mm voor de kachelradiateur slangen te verbinden.

Ook nog zon spanner bestellen
http://www.ebay.nl/itm/Golf-1-2-3-G60-Riemenspanner-VW-schmaler-flacher-16VG60-Turbo-Cabrio-Corrado-/190578897922?pt=DE_Autoteile&hash=item2c5f633402

Ook nog silicone slangen en bochten.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-O4L6CCX8-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ACU4GI3J-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7Z7CTGEN-D.jpg

superbeast
18-06-2012, 15:46
Vandaag bezig geweest met de stangen conversie van de 02a bak.
Zit alleen met een probleempje, ik weet niet in welke stand ik de bak moet zetten voor de vrij stand.
heb de hendel van de bak al op verschillende posities gezet maar voel geen weerstand zodat ik weet dat de bak in een versnelling staat

Verder heb ik het idee dat mijn koppelings kabel van htt te kort is.
deze is voor een golf 1 maar volgens de geleerde zou dit ook moeten passen.
kan nu niet bij de radiator zijde komen om de kabel te borgen in de versnellingsbak steun (rond gat met een inkeping)

Dokter D
18-06-2012, 16:19
Jij bent al lekker op dreef, ziet er goed uit allemaal!

superbeast
18-06-2012, 17:23
Morgen nog wat deeltjes ophalen bij de dealer, stabilisatorbeugeltjes en bijbehorende rubbers waarvan de draadeindjes krak deden.
Hopelijk heeft hij ook nog een afsluitrubbertje liggen voor de carterontluchting.
Zodra de baas weer zijn maanddonatie aan mij heeft gedaan, bestel ik wat meer onderdeeltjes :)

Dit is de eerste motorswap voor mij, dus veel passen en meten en achteraf toch nog anders doen :D
Net nog de g60 gaskabel aangesloten op het gaspedaal, dat was zo gepiept.
oude gaskabel eruit gewipt en de g60 gaskabel erin gedrukt.

Kon ook nog van 1 koelwaterslang van de jh een gedeelte gebruiken om de corrado slangen te verlengen en aan te sluiten op radiateur.
scheelt weer nieuwe slangen kopen.

superbeast
19-06-2012, 19:00
Zo de spulletjes opgehaald bij de dealer,zal dit binnenkort installeren.
Vandaag nog verder aan het kloten geweest met de 02a stang conversie,
Heb voorlopig alleen 2 en 4de versnelling gevonden.
Mijn koppelingshevel aangepast de stang liep tegen de bovenkant van het stalen blokje aan,hier een gleuf uit geslepen met de lamenschijf
ook nog een hap uit mijn baksteun gezaagt hier liep de schakelstang tegen aan.
En toen had ik er even genoeg van, morgen weer de laatste dag om te knutselen.
Mag donderdag weer een weekje weg voor de baas.

superbeast
28-06-2012, 19:13
Komende dagen nog wat onderdelen bestellen, net de spalfan besteld.
Morgen van de aandrijfassen de ashoes lengte en diameters opmeten dan kan ik de juiste bestellen.

superbeast
02-07-2012, 12:04
Bij conrad wat kabelschoenen, losse zekeringhouders, isolatietape bestelt.
Verder nog aandrijfas hoesjes bestelt en een 22mm hoofdremcilinder.

Ook is de spalfan met plastic beugeltjes binnen gekomen.
Ga deze binnenkort pas maken zodra ik de sprintercooler kit, aangepaste spanner glader riem binnen heb.

Nadat de kabelboom aangepast is kan het apparaat aangeslingert worden.
dan nog is verder stuntelen met de stangenconversie kit en een goede koppelingskabel zoeken of de oude aanpassen dmv buitenkabel in te korten.
met het risisco dat ik de kabel zelf beschadig.


Voor degene die een kabelboomschema zoekt voor de g60, http://www.gti-g60.nl/
dan onder het kopje allerlei, vind je een beschrijving voor het omstekkeren van de g60 boom.

superbeast
05-07-2012, 12:24
De spulletjes van conrad binnen gehad, dus al een eind gekomen met de bekabeling.


Wat is nu het beste, zwart geschakelde draad pakken die naar de bobine pin 15 loopt of de zwart geschakelde draad die van het contactslot afkomt.
Moet nu de zwart geschakelde draad aansluiten op de relais voor de digifant en brandstofpomp.

Verder nog de kabelboom opnieuw ingetapted en wat nieuwe koelslangen besteld.

superbeast
21-07-2012, 10:59
de kabelboom is zo goed als af, nu wachten totdat de spulletjes binnen zijn.
dan kan ik verder en de proberen de motor te starten :D
verder nog het interieur terugbouwen en de nieuwe kmteller plaatsen.

superbeast
27-08-2012, 20:19
Inmiddels intercooler en aansluitset binnen, hopelijk begin september de lader weer terug.
Kan het passen en meten weer beginnen.

sciroccog60
16-09-2012, 15:58
enne hoe staat het nog met het project

superbeast
16-09-2012, 17:54
De lader heb ik gister opgehaald, dus kan weer verder.
Zal van de week weer beginnen met de opbouw.

superbeast
28-09-2012, 13:16
Vandaag de glader teruggeplaatst en de claxon teruggehangen.
Nog wat maten opgenomen van koelwaterslangen, morgen eens kijken of ik wat op de sloop kan vinden.

Heb een nieuwe corrado g60 radiateur bestelt, zodra die binnen is kan ik steuntjes voor de ic en radiateur gaan maken.
Ook nog de aandrijfassen terugplaatsen en de nieuwe stabi rubbers monteren.

Verder nog wat bedrading uitzoeken en mijn tellerunit terugplaatssen.
benzineslang halen en het zaakje koppellen aan de brandstof rail.
Dan kan de spanning erop gezet worden en hopelijk komt er dan wat leven uit de motorruimte :D

DUBbeltje
28-09-2012, 13:45
Goed bezig! Foto's??

superbeast
28-09-2012, 16:23
Zal der morgen wat maken van de motorruimte zoals ie nu is.
net nog wat stuurbekrachtigings olie gehaald, kan het systeem binnekort opgevuld worden

superbeast
29-09-2012, 10:57
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QU8YATWU-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HMW4K6WZ-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-FDFPWVC3-D.jpg

Momenteel is de sprintercooler er weer uit, past niet icm accu
en omdat het front ook lager is kan ik hem ook niet een slag draaien zonder in mijn slotvanger plaat te gaan zagen.
Dus op zoek naar een kleinere en lagere intercooler.

René
29-09-2012, 12:12
accu uit de motorruim?

superbeast
29-09-2012, 14:16
Heb ik aan gedacht, maar dat word hem niet.
Koop ik liever een kleinere ic, heb er al een gevonden met mooie lengte en hoogte maten.
Die past precies voor in de neus, kan ik ook mijn oliekoeler boven de ic nog kwijt

Wie weet er een 13 rijen oliekoeler, een sandwichplate met thermostaat, aansluitset te koop voor een normale prijs.

tempel
29-09-2012, 15:21
Mooi projekt, blijf het volgen :thumbup:

superbeast
03-10-2012, 18:27
Vandaag nog aan het stoeien geweest met de stuurbekrachtigingsslangen.
Heb een ander plekje gevonden voor het stuurbekrachtigings potje.
deze wil ik naast de radiator vastbeugelen, tankje voor de ruitenwissersproeier kan denk ik blijven zitten op zijn originele plaats.
Komt een kn cone filter op te zitten, deze moet ik nog aanschaffen.

Gister de g60 radiator binnengekregen, ook gisteravond nog een ic, oliekoeler met aansluitkit, en 10mm benzine slang besteld.
Hoop dat het volgende week thuisbezorgd word, dan heb ik weer een weekje vrij om verder te gaan.

sciroccog60
03-10-2012, 19:02
Kun je niet beter een dichte filterbak van een golf of corrado pakken, voor de levens duur van je g-lader. Heb ik helaas al ondervonden.

Heb de mijne sinds een uur weer aan het lopen.
Succes verder

superbeast
03-10-2012, 20:41
Ik zal eens passen en meten om de filterbak ertussen te krijgen, dit zal krap worden.

KennyH
03-10-2012, 20:45
zijn wel meer dingen krap in het leven maar daar krijg je het ook passend in ;)

dus passen die box en monteren!

Emiel
04-10-2012, 07:50
zijn wel meer dingen krap in het leven maar daar krijg je het ook passend in ;)

dus passen die box en monteren!


Hmm... waar doel jij op?

sciroccog60
05-10-2012, 07:14
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7MKZUDDD-D.jpg
Hier een foto van de scirocco van mij. is nog niet klaar maar je ziet dat het past.
Moet de accubak maken en het wisserreservoir nog er tussen zetten. En poetsen ;)

sciroccog60
05-10-2012, 19:55
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FMXBE678-D.jpg
Iemand nog een setje witte pinkers voor deze voorkant.

Campion
05-10-2012, 20:32
mail chris maar even:

the-vag-shop@hotmail.com

superbeast
07-10-2012, 09:01
Zit het ruitenwisser tankje dan niet in de weg, of is deze verplaatst

sciroccog60
07-10-2012, 09:11
ik heb gewoon van drie modellen scirocco tankjes gehaald en deze gepast tussen de accu en de veer poot en de best passende gemonteerd is er een die tegen de zijkant vast komt te zitten weet niet welk modelhet was maar dacht tussen de 83 en 87 zonder koplamp sproeiers.

sciroccog60
26-10-2012, 07:57
denk je die oliekoeler echt nodig te hebben. ik heb nog nooit problemen gehad met olie temp. niet bij 8v of 16v g60

superbeast
26-10-2012, 11:21
Bij mijn corrado heb ik toch een paar keer de olie boven de 100 graden gehad.
Dit was wel in de zomer, bij file rijden.
Baat het niet dan schaad het niet zullen we maar zeggen.

superbeast
31-10-2012, 21:14
Heb vandaag me km teller kabel binnengehad en geplaatst, de vervangende teller zit nu los in het dashboard.

Morgen de radiator en intercooler plaatsen, dit vereist wat boorwerk om de 2 palletjes te borgen in het front.
Kijken of ik nog toekom om de slangen van lucht en water aan te sluiten.
Verder nog de riem spanner van de glader monteren en de benzineslangen verbinden met de motor.
Dan zijn we motorisch klaar om te starten

Daarna kan ik verder met het vervangen van de 2 portieren deze hangen door en zijn doorgerot aan de onderkant.

mk1-madness
31-10-2012, 21:45
Leuk project! Zal wel fijn voelen als hij loopt.

superbeast
15-11-2012, 13:30
Net even de brandstof leiding aangesloten.
Had geen slangklemmen meer in huis, dus die eerst maar eens wezen halen.

Morgen als het niet zo vochtig en koud is, een start maken met de aandrijfassen terug te plaatsen dan ook de stab rubbers en nieuwe beugels terug plaatsen.

Dan rest alleen nog de ic en radiateur aansluiten :D

sciroccog60
16-11-2012, 11:33
Netjes en dan het heerlijke fluitende geluid horen :P

superbeast
16-11-2012, 11:54
Nou na veel gekloot en getier, de rechter aandrijfas er weer onder. :)
De nieuwe stab rubber zit er ook weer op met een nieuw beugeltje.

Op de koude grond leggen was ik even beu,maandag part 2 van de aandrijfassen show.
Deze zou ik beter bij moeten kunnen, en is korter dat werkt al een stuk makkelijker als een voorwielophanging met je kruis omhoog duwen om de aandrijfas uit te lijnen omdat ik geen 2de auto krik heb. :cry:

Als de 2de as eronder zit de buurman even lief aankijken ofdat ik zijn brug kan gebruiken om de bouten na te trekken van de aandrijfassen

Hoop volgend jaar mijn garage te gaan bouwen en daar komt toch echt een brug in.


Morgen nog voor een andere daily corrado g60 kijken :D .

johanv22
16-11-2012, 13:04
Nou na veel gekloot en getier, de rechter aandrijfas er weer onder. :)
De nieuwe stab rubber zit er ook weer op met een nieuw beugeltje.

Op de koude grond leggen was ik even beu,maandag part 2 van de aandrijfassen show.
Deze zou ik beter bij moeten kunnen, en is korter dat werkt al een stuk makkelijker als een voorwielophanging met je kruis omhoog duwen om de aandrijfas uit te lijnen omdat ik geen 2de auto krik heb. :cry:

Als de 2de as eronder zit de buurman even lief aankijken ofdat ik zijn brug kan gebruiken om de bouten na te trekken van de aandrijfassen

Hoop volgend jaar mijn garage te gaan bouwen en daar komt toch echt een brug in.


Morgen nog voor een andere daily corrado g60 kijken :D .


ik heb sinds kort een 2 koloms brug in mijn garage, en ik wil nooit weer zonder. :thumbup:

superbeast
19-11-2012, 11:08
zo deel 2 van de aandrijfassen show is ook afgelopen, volgende op de lijst is de ic en radiator.
verder nog even me stuurbekrachtigingsslang los draaien en een slag omhoog geven zodat de aandrijf as 100% vrijloopt.

superbeast
13-12-2012, 19:47
Zal een dezer dagen met de radiator en ic verder gaan.
Heb me steuntje voor de ic in de epoxy gespoten, zal deze morgen ook van een laklaagje voorzien.
hierna zou ik kunnen proefdraaien :D

rondekker1983
13-12-2012, 22:33
Bij mijn corrado heb ik toch een paar keer de olie boven de 100 graden gehad.
Dit was wel in de zomer, bij file rijden.
Baat het niet dan schaad het niet zullen we maar zeggen.

Bij file rijden helpt een olie koeler toch ook niet. Of zit er een fan voor?

Voor de rest mooi project en succes met de laatste loodjes :thumbup:

superbeast
14-12-2012, 11:52
zou er eventueel een fan achter kunnen zetten, maar goed voorlopig laat ik hem er nog even af.
steuntje gaat vanmiddag in de lak

Audi1981
15-12-2012, 19:36
Lekker bezig! :thumbup:
Die olietemperatuur boven de 100 graden lijkt met prima hoor, de 16V die ik heb komt met een beetje door rijden tot 104 graden, om bij het stoplicht gewoon weer terug te zakken naar 94-98 graden. Zo lang je onder de 120 blijft is er niks mis...

superbeast
15-12-2012, 19:45
Oke, goed om te weten.

Heb het beugeltje al op de intercooler gefixeerd, alleen nog 2 boutjes op maat afzagen voor de onderkant vast te zetten.
Dan ga ik is kijken of ik de g60 radiator kan fixeren in de voorbalk, 2 gaatjes uitmeten waar de pennetjes in komen en deze dan doorboren.
Dan is het alleen nog wat slangen bezweerderij voor het koelwater en lucht systeem.
verder nog de spanner voor de glader erop schroeven,en wat kleine dingen aan de kabelboom binnen aanpassen en dan kan het dashboard weer dicht.
ook nog de stangen afstellen van de schakelbak, plus koppelingskabel installeren.

kleurschema is gewijzigd ipv van hooglans zwart wordt ie nu hoogglans zwart met hamerslag effect.
heb iets gespoten met de blauwe variant en dat is een goede verf kwa hardheid en glans

superbeast
18-12-2012, 15:05
Net even de ic slangen en pijpen gelegd, morgen de radiateur plaatsen.
Moet nog 2 gaten boren waar de pootjes onderzijde radiateur invallen, dan kan ik aan de bovenzijde 2 beugeltje maken om het zaakje vast te zetten.

superbeast
29-12-2012, 16:04
ic en radiateur zit op zen plek, was wel weer even goochelen met de radiateur.
staat er nu onder een hoek in ivm vrije ruimte glader, nu kan de motor veilig op en neer bewegen zonder de radiateur te raken.
maandag weer verder met het stuurbekrachtigings potje.
Moet een langere slang hebben richting de pomp , komt namelijk voor de accu te zitten.
ook nog een paar klem pennen bestellen voor de spal fan, met de kap erop werd hem niet.
zal ook maandag het foto apparaat opstarten.

superbeast
10-02-2013, 16:44
tis weer een tijdje geleden dat ik wat gedaan heb, maar twas mij te koud buiten.

Gister een andere stuurbekrachtigingsslang gehaald, want het potje komt ergens anders dus de aanvoerslang was te kort naar de pomp toe.

Ook nog langs mmvw geweest voor een koppelingskabel, een dezer dagen monteren samen met de stuurbekrachtings slang

dan verder met het koelwatertraject en versnellingen afstellen.

Rallye
10-02-2013, 16:52
Ziet er goed uit.
Tijd vliegt voorbij he.
Kan me nog herinneren dat je te vroeg was en ik nog bezig was met de uitbouw van de G60. :D
Was ook in de winterperiode dacht ik toch ?

superbeast
10-02-2013, 18:41
Ja toen was het ook frips aan de bips weer.

Denk wel dat ie deze zomer rijd, lijstje word steeds kleiner met dingen te doen.

Poloboy01
10-02-2013, 18:44
Mooi project...

superbeast
13-02-2013, 17:44
Heb de andere koppelingskabel vergeleken met die van htt,zijn ongeveer hetzelfde.
Ik heb nog is in het topic Ihaul van Marcski gekeken, en tot de conclusie gekomen dat ik mijn baksteun moet modificeren. :stupidme:
Moet het lipje waar de kabel invalt en tevens vasthoud losslijpen en ongeveer halverwege de steun weer vastlassen.

Ga hier morgen mee stoeien, ga eerst de kabel aan het pedaal en hevel vastzetten en vanaf daar verder werken.
Moet zowieso de baksteun na het meten demonteren om er fatsoenlijk aan te kunnen werken (slijpen en opnieuw vastlassen lipje).

Rallye
13-02-2013, 17:50
Waarom maak je geen hydrolische koppeling ?

superbeast
13-02-2013, 18:09
ja das een goeie, zit er steeds meer aan te denken om er hydraulische koppeling van te maken.
Zal nog is kijken of dat makkelijk om te bouwen is van corrado naar de scirocco.

R.icky
13-02-2013, 18:18
Heb je een G60 of Vr6 pedalenbox?

Pewi Vwteam
13-02-2013, 18:35
voor een hydrolische koppeling hoef je echt niet je pendalen te gaan wissel, kijk maar eens in mijn topic, redelijk simpel te maken en werkt perfect.

superbeast
13-02-2013, 19:25
@R.icky ik heb een corrado g60 pedalenbox

@Pewi Vwteam, das een mooie oplossing neem aan dat de cilinder goed uitgelijnd kan worden ivm lekkage op sealtje.
Dit is gewoon nog de golf 1 stuurkolom toch?
daar heb ik er nog eentje van liggen, kan ik mooi die als pasmal gebruiken voor de koppelingscylinder steun.

superbeast
14-02-2013, 09:13
Ik heb de spullen al voor de kabel ombouw, ga deze als eerste proberen.
Mocht dit niet naar mijn zin zijn, dan bouw ik hem om naar hydraulisch.
Moet toch eerst nog de corrado demonteren voor de onderdelen, maar met dit weer ga ik niet op de grond liggen is vragen om een griepje :D

Jelle-Mk1G60
14-02-2013, 09:17
Ik rij nu ook met kabel, en ik ben al aan het kijken om om te bpuwennaar hydrolisch. De koppeling is echt wel erg stroef. Ik heb dus de t4 mechanische hendel met kabel en een versterkte koppeling/drukgroep. En file rojden is echt geen plezier!

superbeast
14-02-2013, 09:40
Oke goed om te weten, aangezien ik regelmatig op en neer pendel naar rotterdam (altijd wel af remmen en optrekken daar).

Jelle-Mk1G60
14-02-2013, 10:50
Echt probeer dan maar een hydrolische koppeming te plaatsen!

superbeast
14-02-2013, 12:30
Bedankt voor je info, zal mijn reserve pedalenset van een golf 1 is gaan opzoeken en alvast wat gaan voorbereiden.

superbeast
15-02-2013, 11:19
Vandaag de koppelingscilinder gedemonteerd, gaat een busje met draad laten maken die krap over de stang valt van de koppelingscilinder.
Dan het busje warm stoken en erover schuiven.
Hierin een gaatje boren en een veerpinnetje erin schuiven.
dan kan de groete bus met draad hierop en aan de andere zijde die uniball erin schroeven.
Dan nog het busje draaien om de uniball vat te zetten aan het pendaal.

Zal eerst een de uniball gaan halen bij het mechanisatie bedrijf, hopelijk hebben ze deze liggen op voorraad.

superbeast
15-02-2013, 14:08
uniball was niet op voorraad,zo morgen moeten binnenkomen.

Dus moet even wachten, net nog even bij de corrado het carbonfilter weggehaald ivm rotte vacuum slangen weer een vacuum lek minder

superbeast
16-02-2013, 12:17
uniball is binnen

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8GWZT4PE-D.jpg

Plaatje voor de koppelingscilinder moet ik nog haaks omzetten, even een grote bankschroef opzoeken of iemand met een zetbankje.
Van de week heeft de buurman tijd om de klembus te draaien en de spanner.

superbeast
20-02-2013, 10:33
het bovenste asje word in het pendaal gelast.
de onderste as word op de koppelingscilinders bevestigd dmv gat en daarin een veerbusje geklemd.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JHFUFIW7-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MQN7F3QR-D.jpg


Kwam tijdens het opmeten van de stelbus nog een verrassing tegen, de ventilatie koker voor de bestuurderskant zijraam.
Deze weggehaald, daar moet ik een ander plekje voor verzinnen.
Maar er is ruimte genoeg gelukkig om hem anders te laten lopen

Poloboy01
20-02-2013, 10:44
Mooi project :)

recaro
20-02-2013, 12:38
mooi project, maar start hij al?? ik heb het idee dat je er dicht tegen aan zit.

superbeast
20-02-2013, 15:09
Starten doet hij nog niet, moet me radiateur nog omwissellen voor een niet lekke en de slangenboel aansluiten.
En de koppeling en stangenstelsel afmaken voor de bak.
Tevens ook nog een corrado aan het strippen, deze gaat zsm naar de stort als alles eruit is.
Dus redelijk druk, ga morgen een weekje werken en dan bij thuiskomst heb ik 2 weken vrij ga dan weer verder met de scirocco.

sciroccog60
22-02-2013, 12:09
Als je het hydraulisch maakt hou er dan rekening mee dat je het plaatwerk verstevigt over een flinke oppervlakte anders zal het na verloop van tijd uitbreken. Spreek uit ervaring.

Pewi Vwteam
22-02-2013, 12:20
niet zoals superbeast hem gaat maken, hij komt boven de stuurkolom te zitten. dus geen last van. kijk maar eens in mijn topic ik heb hem ook hydrolisch boven de stuurkolom.http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=108847&page=4&pp=20

superbeast
09-03-2013, 22:46
Vandaag de koelwaterslangen voor de kachel aangesloten, nog een verloop laten maken door de buurman van 20 naar 16mm.
Helaas vergeten een fototje te maken van het verloopje.
ook nog om slangklemmen geweest omdat ik die maat die ik nodig had niet had liggen.

superbeast
12-04-2013, 09:26
na een tijdje strontverkouden te zijn geweest en geen weer om onder een auto te liggen op straat, gister toch weer wat gedaan.

De luchtslangen voorzien van slangklemmen.
Ook nog een setje 15 inch MSW gevonden en opgehaald voor de scirocco ivm de g60 remombouw.

Kan ik de originele remkrachtbegrenzers gebruiken (3/15) of moet het speciaal de 3/20 versie zijn.
Kwam ergens tegen dat je die ook van een opel kon gebruiken maar op welke types zit die 3/20 remkrachtbegrenzer gemonteerd.

Nu wil ik de zwarte temp sensor gebruiken die op het g60 blok zit, nu heeft de originele temp sensor van de jh maar een draad (geel/rood) die zat op een bronzen sensor die weer in het aluminium koelwatermondje geschroeft zat.
vraag 1 staat hier nu een spanning op de geel/rode draad
vraag 2 hoe sluit ik dit aan op de connector die origineel op het g60 zwarte temp sensor zit.
Als je voor de motorruimte staat is dan de linkse draad de plus of de rechtse draad op de connector de plus.

EelcoB
12-04-2013, 14:46
Dat verhaal over je remdrukbegrenzers klopt. alleen origineel trommelrem is 3/35 ;)

Ik heb nog wel 1 scirocco 3/15 over. Mag je voor een klein prijsje hebben, maar dan nog eentje bijzoeken ;)

Er zijn ook vw imitaite begrenzers van een scirocco kosten€100,-. en staan op http://www.volkswagen-classic-parts.de/


opel begrenzers kun je hier vinden;
http://www.opel-tuning.nl/?View=page&part_id=320008&hid=486&lhid=&lvid=&mid=69

desnelders
12-04-2013, 14:48
my 2 cents, ik rij in men golf 1 met kabels op een 02A boite, en rijd heel soepel. tis wel een kwestie van de kabels in een mooi vloeiend traject te leggen. in mijn golf 1 gaan ze de door de gaten waar vroeger de darmen van de verwarming door liepen.

superbeast
23-04-2013, 12:16
getver, de velgen zijngeen4x100. vanavond terug om te ruilen.
was ik blij dat ik nog 2 velgen van de schade corrado had, heb nu aan een kant g60 remmerij.

Ben bezig met de schakel stangen af te stellen, dit gaat klote mocht het helemaal niet willen dan maar kabelschakeling.

verder nog wat soldeer werk gedaan ivm kabel verlengen en vernieuwen

superbeast
23-04-2013, 20:13
De schuldige is gevonden, schakelhevel met kunstofkogel
het kunstof bolletje is 2 mm afgesleten waardoor ik nu niet in zen vier kan komen.
Ook is het vierkante gat uitgelubberd in het stukje staal

http://www.clausvonessen.de/pi38/index.html



de rest van de versnellingen heb ik gevonden :D

superbeast
10-05-2013, 22:02
Inmiddels is de g60 remmerij gemonteerd, 22mm hoofdremcilinder zit er ook op.
Alleen de remleidingen van de achterwielen waren rot, ben nu bezig om dit van voor tot achter te vernieuwen.
Ook nog de handremkabels vernieuwd voor 16v kabels.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-D7YX3IKX-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YBZCCOUA-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-Y7MCBXB8-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QZOL3IEO-D.jpg

Audi1981
10-05-2013, 22:07
Maar die leidingen heb je mooi al :thumbup:

superbeast
10-05-2013, 22:32
nu alleen nog 2 x een verlengstukje en dan is het weer compleet, makkelijk he die prefab leidingen

superbeast
11-05-2013, 17:14
remleidingen en stukjes flexibel op de achteras gemonteerd, wachten op de verlengstukjes.
ook nog rv de remslang vervangen, deze was slecht.
tussendoor nog de deur van de corrado gemaakt, was het onderste scharnier van kapot.
hopelijk is het niet teveel vervormd, maar dat zie ik wel tijdens het afstrellen.
anders gaat er een zwarte deur in zowel links als rechts ivm schades door deuren

Audi1981
11-05-2013, 17:24
Foto's! :D

FF donateur worden Frank kan je lekker je gang gaan met uploaden ;)

superbeast
19-05-2013, 14:26
remleidingen zijn klaar, maar tis wel handig als je remolie aanschaft :D
schakelballetje en koelwater mondjeradiateur zit er ook weer op.
woensdag remolie halen en donderdag middag ontluchten.
verder nog even op de sloop kijken voor een connector remlictschakelaar.

superbeast
08-07-2013, 13:06
Ik heb een vraagje, waar kan je het beste vacuum vandaan halen voor de rembekrachtiger op het g60 blok

superbeast
12-07-2013, 10:40
afgelopen dagen even doorgebeten in de kabel chaos.

Heb nog een probleempje, krijg geen 12v op de injectors.
Heb de injectors even getest dmv een connector en 2 losse draden op de plus en de min te houden. injectors reageren gewoon hierna gestart en een paar grote klappen uit de uitlaat.

Nu heb ik nog een rood/groene draad over die van de digifant computer afkomt, in de schema die ik heb staat vermeld rood/groen 0,5-50 uit zekeringkast.

nu is mijn vraag, is dit een plus die de digifant computer nodig heeft ?

Johan1982MK1
12-07-2013, 11:06
volgensmij heb ik de roodgroene niet aangesloten maar dan zou ik ff moeten kijken. heb je wel stroom op de injectoren tijdens het starten? daar zat ik toen mee dat het ontlastingrelais de stroom onderbrak.

tim 16v
12-07-2013, 12:43
leuk project :thumbup: . Je koppeling bedienen met een kabel hoeft echt niet zwaar te gaan. Is meestal pas als je koppeling ver versleten is. Rijd al jaren zo :D

superbeast
12-07-2013, 14:41
Als het contactslot op contact staat heb ik op de ingaande rood/gele draad van de injectors 12 volt.
De rode draad die uit de injectorboom gaat richting digifant computer blijft spanningsloos
ook bij starten blijft er 12 volt op rood/gele draad staan, lijkt alleen alsof de computer de spanning niet doorlaat.


Verder ook nog problemen met het brandstof relais, de geschakelde plus heeft stroom.
De roodgele draad richting de injectoren krijgt ook stroom behalve de voedingskabel van de brandstofpomp deze verbindt hij op een of andere manier niet door relais klikt wel.

Johan1982MK1
12-07-2013, 15:05
Heb je wel goede massa?

superbeast
12-07-2013, 15:58
De massa's van de ecu direct op de accu een bruine en een bruin /zwarte zitten samen op een kneloogje, en de massa van het digifant relais op de massa strip naast de zekeringkast.

Digifant relais nr 30 is als volgt aangesloten
op 30 zit plus zekeringkast, 85 is massa, 86a zwart/wit pen 23 digifant, 86 geschakelde plus uit zekeringskast, 87zwart/geel pen 14 digifant.

Heb nu de brandstofpomp stekkers even doorverbonden zonder relais ertussen brandstofpomp werkt gewoon.

brandstof pomp relais nr 80 als volgt aangesloten
brandstofpomp relais nr 80 heeft geen massa pin,
heb nu 30 plus uit zekeringkast, dan op 85 rood/geel pen 3 digifant, 86 geschakelde plus uit de zekeringkast
dan 87 plus brandstofpomp geel/rood of roze/geel


En heb dan de rood/groene draad over die in het kabelboompje zit van de ecu kan er geen wijs uit wat ie nou doet

Net even lopen zoeken op a2resource
http://www.a2resource.com/electrical/management/digifant1.html

zou dan pin 25 starterpower kunnen zijn ?

Johan1982MK1
12-07-2013, 16:54
Volgensmij als ik de rood groene draad vv plus bleef bij mij de pomp lopen. Toen heb ik m eraf gelayen en werkt goed. Ik zal straks ff mn eigen schema erbij pakken maar volgensmij moet t zo goed zitten.

superbeast
12-07-2013, 17:19
oke, nou hopelijk heb ik alleen dan een draad omgewisseld.
Word toch wel heel erg spannend zo.

Johan1982MK1
12-07-2013, 17:51
Ik zal vanavond de schemas erbij pakken. Weet de draadkleuren niet meer uit mn hoofd :D

superbeast
12-07-2013, 18:05
is prima, :thumbup:

Johan1982MK1
12-07-2013, 23:14
Bij mij zit t als volgt;

Digifant relais:
30- 12v uit zekeringskast
85- massa
86a- zwart wit (pen 23)
86- geschakelde + voor relais (zwart)
87- zwart/geel (pen 14 )

pomprelais:

30- 12v uit zekeringskast
85- rood geel (pen3)
86- geschakelde +
87- benzinepomp

de voorverwarmingsdraad vam de lambdasonde heb ik op de uitgaande pen van het brandstofrelais.(87)

Johan1982MK1
12-07-2013, 23:22
zou dan pin 25 starterpower kunnen zijn ?

Dat is draad 1,5 groen = voor de bobine.

superbeast
13-07-2013, 09:15
Die dunne 0,5 rood/groene draad heb je afgekoppeld gelaten?

De dikke rood,rozige/gele draad richting de injector connector, zit die bij jou op 87 van het benzinepomp relais?

Heb dan ook nog een dunne rood/gele draad 0,5 zit die op 85 van het benzinepomp relais?

Krijg maar geen spanning op de injector stekker, en de brandstofpomp relais verbindt de plus maar niet doorrichting de pomp en lambda sonde.

als ik meet met de relais ingeschakeld overal spanning op de connector van de digifant computer, dus tot daar zit het denk ik goed.

Johan1982MK1
13-07-2013, 12:28
Heb je de brandstofpomp(en) wel massa gegeven?

superbeast
13-07-2013, 14:05
Hij draait, eind van het verhaal een ander relais gepakt voor de brandstofpomp dat met massa geschakeld word.
En op de uitgaande plus na relais de rest erbij geknoopt.

Ben nu een beetje doof, had alleen het spruitstuk erop zitten :D

rood/Groene draad aan en afgekoppeld gehad maakt niks uit, dus die blijft eraf.

Nu eerst de complete uitlaat weer aankoppelen voordat ik verder ga.
en de vacuumslang voor de benzinedrukregelaar goed aansluiten dwz slang compleet over het tuitje drukken

loopt nog een beetje rauw maar dat kan door de brandstof van 2 jaar oud komen :redface:

Johan1982MK1
13-07-2013, 18:13
:D nice!
Je had t wel goed aangesloten dus hij moest ook wel willen starten op deze manier.
Nu maar afbouwen :D

Johan1982MK1
13-07-2013, 18:16
Die rood groene drraad heb ik ook niet aangesloten. Volgens schema zou deze volgensmij + tijdens starten moeten hebben maar bij mij werkt alles nu ook gewoon.

superbeast
13-07-2013, 18:23
okidoki, van de week weer verder moet nog een paar pakkingen hebben voor de uitlaat.
dan is kijken of er een apkt op kan, en terzijnertijd als alles goed werkt.
alles leeghalen en de roest aanpakken.

superbeast
19-07-2013, 19:20
Gister een andere lambda sensor gehaald met een langere kabel, ivm gti uitlaatspruitstuk wat langer is dan normaal.
Van de week de buurman even lief aankijken oftie een moer wil draaien voor de lambda sensor dan kan ik deze erin lassen.

Voor de corrado een nieuwe koelfan aangeschaft, de oude ligt door zijn lagers heen en een andere oliedruksensor de oude is lek.

superbeast
08-08-2013, 22:58
Inmiddels een lasmoer voor de lambda besteld, buurman had geen tap ervoor.
Mischien morgen in huis, plaats bepalen voor lambda sensor aftekenen.
spruitstuk demonteren en op het werk in de kolomboor uitboren en lassen maar.

superbeast
15-09-2013, 15:02
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DDBYX4YJ-D.jpg

Met de boor een grof gat gemaakt, en met de staalfrees gat pasgemaakt en erin gelast met electrode.

Net even de duraseals vastgeknepen en verwarmd met de verfbrander op standje 1 (300watt) om te laten krimpen en de lijm te laten vloeien
werkt mooi die duraseals

Moet nog een koppelklem halen van 44mm voor de uitlaat samen te koppelen, heb dan alleen een achterdemper zitten.
Hopelijk is dit niet te luid :D , anders gaat er nog een klein dempertje tussen.

Dan bezig met het interieur en de motorkap er nog op.
laatste bedrading netjes afwerken motorruimte.
tot slot de auto zijdeglans zwart maken.

kan even duren aangezien ik met me garage bezig ben, hier moeten nog dakplaatjes op en ga morgen beginnen met de electra aan te sluiten

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MYCTPVOX-D.jpg

intussen al helemaal in de houtteer gezet en deuren erin.

giuliettaevo
15-09-2013, 18:06
44mm klem? Is jouw uitlaat zo dun? Dat geeft erg veel tegendruk wat je flink vermogen gaat kosten en erg veel hitte gaat opleveren.

superbeast
15-09-2013, 18:14
ik kon zo gauw niks beters vinden kwa diameter, zou ook niet weten wat 123 past met een grotere diameter aangezien het geen ori blok is

superbeast
15-09-2013, 19:04
Na een tijdje zoeken toch wat gevonden voor de scirocco :D

https://www.powersprint.eu/en/Classic-Car/VW/VW-Scirocco-1-2-all-types/

Wie kan mij vertellen of dat de powersprint frontpipe zo past op de originele uitlaat spruitstuk die op de kop gemonteerd zit, die van 4 naar 2 pijpen gaat met de boutflens.
Hierachter komt dan de frontpipe die komt tot achter de vooras dan volgt de frontdemper dan de middenpijp en als laatste de achter demper

giuliettaevo
15-09-2013, 23:06
En wat is de diameter van dat setje? Ik zou minimaal iets van 55mm willen hebben, liever nog 60/63.

Ben niet zo heel erg thuis in de verschillende VW modellen maar heeft een Scirocco niet dezelfde bodem als een Golf 1? Hoogstens een andere achterdemper als een golf? Voor de Golf 1 is genoeg te krijgen lijkt mij.

Er moeten genoeg mensen zijn die je hier antwoord op kunnen geven, je zult niet de eerste zijn met een G60 in een Scirocco tenslotte.

ik ken evt wel iemand die een rvs uitlaat op maat eronder kan maken...

superbeast
16-09-2013, 16:41
Volgens powersprint 60 mm connectie diameter.

superbeast
07-10-2013, 18:19
Inmiddels rvs powersprint voorpijp, voordemper, middenpijp en achterdemper binnen.

Vannochtend er een lasmoer ingelast voor de lambda

Morgen eronder proberen hangen :D.

Audi1981
07-10-2013, 18:42
:postpics:

Foto's Frank! :D

superbeast
08-10-2013, 13:00
fotos volgen nog. :D

2 beugeltjes voor de rubbers komen niet overeen deze zitten op de pijp die over de achteras lopen,
moet even bij oldschool informeren over hoe en wat. :redface:
heb nu de grote blok rubbers die er ori opzitten, die is voor een beugeltje dat wel recht eronder uitkomt te kort

superbeast
08-10-2013, 13:16
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RXJRIKUG-D.jpg


http://www.mijnalbum.nl/Foto-UCWPYWVT-D.jpg


http://www.mijnalbum.nl/Foto-NSSSZKOC-D.jpg

superbeast
11-10-2013, 12:06
Ophanging blijkt voor een ouder type scirocco te zijn, moet nu de beugels overzetten van de ori uitlaat dit zijn er 3 die op de achterdemper gelast zitten.
helaas kan ik de auto niet binnen zetten,dus staat dit even stil.
het regent hier niet zo zachtjes namelijk.

dus eerst maar met me corrado aan de gang had geen km teller verlichting meer, bleek een neonlampje geinstalleerd te zijn voor de verlichting.
hier zat een breukje in de soldeer.

superbeast
11-10-2013, 13:28
men nemen een ori achterdemper en een dremel.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TYA3KII3-D.jpg

en het resultaat :D

http://www.mijnalbum.nl/Foto-AFRX4ZCQ-D.jpg

Nu alleen nog even ontroesten en in de zinkspray knallen van rustoleum hardhat.

Dan kan het weer aan de powersprint einddemper gelast worden.

superbeast
12-10-2013, 11:15
Vannochtend even aan het stoeien geweest met de beugels, tis aardig gelukt


http://www.mijnalbum.nl/Foto-CMYCOHZL-D.jpg


http://www.mijnalbum.nl/Foto-87V4MZAP-D.jpg

Maandag verder met de stabi stang voor, deze moet weer terug geplaatst worden in de beugels.
tis aardig fris om op de grond te liggen momenteel.

Polo1w
12-10-2013, 13:16
In de trant van 'wat niet past, wordt gelast'..
Wel ellendig man, met t ellendige weer buiten prutsen..
Succes!

superbeast
14-10-2013, 16:24
Stabistang voor weer vastgezet en hevel schakelmechanisme maar is een keer gelast.
Staat inmiddels in de zinkspray, en hangt te drogen.
Morgen in een kleurtje spuiten en aflak.

Daarna kijken of tie wil brullen door zijn nieuwe knalpot :D.
en beslissen of ik de auto leeghaal op de voorstoelen en dashbord na.

superbeast
14-11-2013, 14:29
Vraagje, waar kan ik het beste de vacuumleiding aansluiten bij een g60 blok voor mijn rembekrachtiging?

superbeast
14-11-2013, 15:38
Zit zelf namelijk te denken op de grote druk/vacuum connectie op het inlaatspruitstuk waar de carbon filter op gezeten heb die de benzinedampen filtert
Deze heb ik weggehaald en heb die aansluiting over, deze zit na de gasklep.

yuli
19-11-2013, 15:43
zie je die connectie in mijn topic?

superbeast
19-11-2013, 22:33
Yep gezien :thumbup: , kijken of ik daar kan komen met de originele vacuumleiding van de jh motorblok.

Verder nog even wachten op een nieuwe accu, bougies, verdeelkap plus rotor.

En nog wat isolatie breuken in de motorboom verhelpen, de koperkern ligt bloot.
Wat vonkoverslag van plus naar min kan geven, zit net achter de connectoren waar ze het meeste geknikt hebben :(
kijken of de connectors uit elkaar kan halen en de draden in kan korten.
Moet een heel dun schroevedraaiertje hebben om de borglip in te duwen.

t3fastbackt4
20-11-2013, 00:52
Dat heb ik ook gehad met mijn g60 ik heb bij de dealer toen nieuwe bekabeling gekocht voor 75 euro.
Vond het wel prijzig maar toch de moeite waard.

superbeast
11-12-2013, 20:45
Vandaag weer eens zin en tijd gehad om verder te gaan, nieuwe accu erop.
Draait al een stuk soepeler rond, helaas geen vonk.
Vorige keer verdeelkap nagezien en contactpunten schoongemaakt.
heb spanning op de hallgever die op de ontstekinghuis gemonteerd zit.
Ook meet ik 12v op de geschakelde plus op de bobine.
Morgen de bobine van een andere g60 opzoeken en monteren, kijken of daar het probleem inzit.

Rare is dat hij gelopen heeft, en meerdere malen getest met starten en stoppen van de motor sloeg iedere keer aan.

nog een paar bosch connector vervangen van de digifant heb hier nieuwe voor gekocht en aangesloten

tim 16v
11-12-2013, 21:42
contact blokje van je contact slot gaat ook vaak stuk bij vw. Misschien ook de moeite waard om deze te bekijken.

superbeast
11-12-2013, 22:26
Gaan we die ook nog vervangen, kijken ofdat een beetje uit elkaar te halen is.

superbeast
12-12-2013, 12:13
Nou net klaar, met het contactblokje vervangen.
deze had ik al liggen, de oude zat vol met vettige rommel van het stuurslot lager.
Ook waren de contactjes ingebrand, 2 uurtjes bezig geweest eraan.
zal vanavond wat fotos plaatsen

Helaas nog geen draaiende motor, zal een andere bobine moeten halen

superbeast
12-12-2013, 13:54
http://www.mijnalbum.nl/Foto-THEH3XVH-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KSOWGGDK-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-IUDUUTXU-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MAOISWVU-D.jpg

inhoud contactblokje was heel erg vettig en de contactjes aangeslagen.
is al een keer eerder vervangen heb ik het idee, zat zal krassen op het schroefje die het blokje op zijn plaats houd.

recaro
17-12-2013, 07:07
Bij de digifant moet je oppassen dat er goede massapunten zijn en goede plus aansluitingen om te voorkomen dat het motorregelapparaat stuk gaat.
Word je benzine pomp wel aangestuurd zodra je je contact aanzet?
Op je verdeler moet op de middelste draad tijdens starten je proefledje gaan knipperen, gebeurd dit? Andere aansluiting is 1x massa en 1 x plus.

superbeast
17-12-2013, 19:32
zal donderdag is even kijken of ik een lampje kan koppellen op de middelste draad van de verdeler.
heb hier wel spanning opgemeten tijdens starten.

massa is goed, dikke massadraden op het blok zijn opgeschuurd.
heb zelfs een extra massadraad op het blok gemaakt.

zal de bobine van me andere corrado halen en die erop proberen.
ook heb ik nog een nieuwe rotor plus verdeelkap gehaald aangezien de oude aangeslagen was heb deze toen opgeschuurd om te proberen.
zal die ook nog omwissellen.

ook nog 10 liter verse benzine erin doen, denk dat die ook wel een eind op is na 2jaar :redface:

benzine pomp doet het ook, weet niet zeker of deze nu via de digifant loopt of apart via het relais even nakijken.

superbeast
28-02-2014, 11:22
nou, het monster loopt eindelijk :D

Heb nu direct vanaf de accu 2 pluskabels met zweef zekeringen gemaakt voor de 2 relais.
Blijkbaar trok de standaard plus kabel van de zekeringskast het niet.
Ook had ik nog vergeten een draadje van de digifant vergeten terug te solderen :redface:

Zal vanavond of morgen even een filmpje erop zetten van het monstertje.
het ratelen wat je hoort is de multiriem spanner deze raakt het chassis nog.
verder de rook die je ziet is olie op het uitlaatspruitstuk, ivm vergane klepdekselpakking

Omdat de borgmoer van de spanrol arm is afgedraaid :mad:
Aangezien ik nog zon ding los heb leggen met hetzelfde probleem van de sloop corrado ga ik deze repareren dmv uitboren en draad opnieuw tappen.
en kijken of de oude eruitkan slaan met de motor in de auto. en dan de gerepareerde erterug in slaan.

Johan1982MK1
28-02-2014, 11:55
Mooi dat ie loopt :thumbup:
Altijd leuk zo'n moment ;)

yuli
28-02-2014, 12:18
Gefeliciteerd! Dat is prettig. :thumbup:

Wij gaan morgen proberen een startpoging te ondernemen. Hoewel dit ook twee weken geleden al op de planning stond liepen we elke keer weer tegen een dingetje aan.

Heb je de orginele riemspanner of een dunne variant van epytec? Ik liep bij de dunne variant er alsnog tegen aan dat deze het chassis raakte door die bout en moer van de spanrol. Ik heb de moer in de rol laten vallen en de kop van de bout wat afgeshuurd en nu loopt deze op een mm vrij van het chassis.

Kun je is een foto maken van al je massa punten? Wil even kijken of ik iets ben vergeten.

superbeast
28-02-2014, 15:53
Smalle steun epytec en moet nog een vulring plaatsen aan de buitenzijde spanrolas .
heb jij daar ook last van?, heb nu zoals hij zit +- 1mm speling tussen de kop van de bout en chassis met geen vulring en borgbout aan de buitenzijde.
Daarom klapperd hij in het filmpje


Massapunten motorblok g60

De dunne platte massastrip ongeveer 1cm breed vanaf kleppendeksel naar borgbout van de bobinehouder

Dan de originele massakabel van de scirocco, deze heeft vanaf de accu pool een tussenoog die op het chassis komt en dan doorloopt naar de min startmotor.

Verder de originele massapunt zekeringskast gepakt in de auto, voor de 2 minnen relais.

superbeast
28-02-2014, 23:48
hierbij eindelijk het filmpje, zal morgen een betere proberen te maken.
na het vervangen van de kleppendeksel pakking, daarom rookt ie zo.
valt olie op het uitlaatspruitstuk.

xiWE9omuSDg

superbeast
01-03-2014, 20:47
Vandaag niet veel gedaan aan de scirocco, heb eerst men vader met zijn camper geholpen.

Heb het kleppendeksel en de injectorgallerij inclusief drukregelaar eraf gehaald, daar gaan ook nieuwe o-ringen tussen voor de zekerheid.
Zat wel tegen vorige eigenaar heeft de inbusboutjes dol en lomp vastgetrokken met een beitel en hamer en veel wd 40 is het toch nog losgekomen.

Moertjes van de klepdeksel in de cillit bang geweekt, haalt roest en vet weg echt top spul.
staan inmiddels in de zinkspray, morgen een laagje zwart erover en blanke lak

Maandag nieuwe inbus boutjes halen bij de trekkerboer.
En proberen om zelf de injectoren te reinigen.
Ondertussen nog nieuwe multieriem en holbouten besteld plus een kn filter.

verder nog techflex sleeve bestellen die makkelijk open te maken is indien nodig.
Alleen nog de diameters even opmeten van de kabelboompjes.

http://www.techflex-europa.com/general-purpose/p-1a/F6N0.13BK.html

Style
01-03-2014, 21:19
Klinkt lekker Superbeast :thumbup: mooie combi voor in een Scirocco ;)

superbeast
01-03-2014, 23:19
dankje, gaande weg kom ik er wel :D.

superbeast
15-03-2014, 15:29
vandaag scirocco weer met 4 bandjes op de grond.
motor weer laten draaien en een paar keer op en neer gereden op de oprit. :D
elektra van de verlichting nagelopen mistlampen voor werken alleen nog niet.
staat wel spanning op de schakelaar, lampen zijn heel.
dus waarschijnlijk ergens een losse draad ofzo.

Heb alleen een probleem met de rembekrachtiger bij motor af goede tegendruk op het pedaal.
bij draaiende motor weinig kracht nodig om pedaal tot de bodem te drukken.
naar welke kant moet het pijltje op het vacuumklepje wijzen.
1 van de rembekrachtiger naar de motor >
2 of motor naar rembekrachtiger <

jellehier
15-03-2014, 16:39
Klinkt als lucht in de remmen (wel goed ontlucht?)

superbeast
15-03-2014, 21:30
achterremmen zijn ontlucht totdat er geen belletjes meer inzaten.
heb ze alleen nog niet op de kop gehad om te ontluchten, zal alles weer is ontluchten om zeker te zijn dat er geen lucht meer inzit.

superbeast
23-03-2014, 21:29
Morgen eerst naar het postkantoor om een lege scirocco koets over te laten schrijven. :D
Dan een bestellijstje maken met onderdelen die ik nodig heb voor het onderstel plus interieur op te bouwen.
foto's komen morgen

http://www.mijnalbum.nl/Foto-Z6RWDWEC-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ELESLBMJ-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-AOWB48TY-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-AP8I7JDV-D.jpg


Heb besloten dat ik de zwarte scirocco ga strippen en de onderdelen voor de groene scirocco ga gebruiken.

Aangezien de bodem wat aandacht nodig heeft van de zwarte scirocco.

superbeast
18-04-2014, 21:57
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OSVAMIJY-D.jpg


http://www.mijnalbum.nl/Foto-T33VNCAZ-D.jpg


Rubbers voor de achteras staan in de nalevering.
Verder nog een schroefsetje besteld met hardheidverstelling.

Binnenkort de donor scirocco vervoeren van mijn ouders naar mijn huis toe.
Dan ga ik langzaam aan beginnen met demonteren en opknappen van onderdelen.

maar eerst nog even de passat wat onderhoud geven,
Carterontluchting leidingwerk nalopen op verstopping
Nieuwe peilstok plus houder, de oude is gescheurd
Nieuwe olie plus filter en kleppendekselpakking
en een deurpinnetje vinden die ontbreekt momenteel.

Audi1981
18-04-2014, 22:07
Goed bezig Frank! Wat heb je nu allemaal? Corrado, Scirocco's, Cabrio, Passat?
Man je oprit sta vol :thumbup:

superbeast
19-04-2014, 19:29
Corrado is de deur uit, dat werd me teveel werk om die op te knappen

Heb nu nog de cabrio, Passat en 2 Scirocco's dan :D

Passat is nog even een knutsel auto, tis de bedoeling dat dit de daily word.
Heb vandaag de rechterportier van binnen gestript om bij het raammechanisme te komen.
Hiervan was het staalkabeltje doorgerot, dus een nieuwe raammechanisme besteld. (hopelijk van de week binnen)
raammotor was gelukkig nog oke, alleen de kabel zat rond het poulietje gekruld.

Verder nog een nieuwe peilstok en houder erop gezet ivm gescheurde oude peilstok en houder.

Maandag gaat het inlaatspruitstuk en carterontluchting eraf.
Kan dan de sludge verwijderen uit de carterontluchtingleiding en de injectoren nakijken.

Hierna pas ga ik de olie plus filter vernieuwen en kleppendeksel pakking.
Kan dan mooi de binnenkant kleppendeksel reinigen
Vorige eigenaar heeft de motor al gespoeld met een reiniger, zal dit nog een keer herhalen

superbeast
19-04-2014, 19:35
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NCIBDSPM-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-EGKZOTFQ-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZDPQDFVT-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-K4VGNCST-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-W4P8CHFA-D.jpg

Audi1981
19-04-2014, 21:09
Oh nice, carterpan al open geweest en de zeef gewisseld? Er is een filter te krijgen van een LT of Volvo 940td wat voor een kleine liter extra olie inhoud zorgt, wel aan te raden voor deze motoren...

superbeast
19-04-2014, 22:00
Nee, carterpan is nog niet open geweest.
Moet je de motor lichten en subframe loshalen, dit kan alleen op een brug.
Kan nog is via de laag oliepeil sensor een blik werpen, hoe vuil dat het carter is.
Had op het Passat forum gelezen over het grotere filter met onderdeel nummer erbij.
Heb nu nog een originele man filter, volgende keer die grote erop.

superbeast
22-04-2014, 13:18
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AJHBUD7I-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TLJSHTPS-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-R8DEQQGQ-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GL476IUU-D.jpg


vandaag nog even een passat onderhouds dagje, voordat ik weer een week aan boord zit.

Bovenste deel carter ontluchting is opengescheurd en afgebroken door een verstopte carter ontluchtings leiding,Hiervoor een nieuwe besteld.
Tevens het onderste deel preventief eraf gehaald en gekeken of de oliecondensaat afloop die hieraan vastzit open was.
Inlaat spruitstuk eraf en word schoongemaakt, net zoals de carterontluchtings leidingen.

Nieuwe rubbertjes en injector houders inlaatspruitstuk besteld, aangezien deze wel heel erg makkelijk eruit wipten.

superbeast
03-05-2014, 14:50
Afgelopen donderdag de spulletjes opgehaald bij de dealer.
Maandag en dinsdag alles terug opbouwen en olie plus filter wissellen.

Daarna kan ik onderdelen gaan zoeken voor de scirocco, kan ik mooi alles in de passat vervoeren :D.

Audi1981
04-05-2014, 19:12
Lekker bezig Frank! :thumbup:

superbeast
05-05-2014, 19:04
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LIBSHPTB-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JK3JFOYU-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-X3G684GM-D.jpg

Nieuwe kleppendekselpakking was geen overbodige luxe, olie stond al in bougiegat.

Nieuwe carterontluchting zit erop

Helaas niet zo ver gekomen als ik wilde, maar heb een paar onderdeeltjes die nog geleverd moeten worden.
Hopelijk komen die morgen binnen, kan het inlaatspruitstuk er weer op.

Daarom maar verder gegaan met het raammechanisme, zit er ook weer in uiteindelijk.
Maar helaas geen spanning op de schakelaars, hier ga ik morgen ook maar eens naar kijken wat er mis is.

superbeast
06-05-2014, 22:51
Alle onderdelen en slangen weer gemonteerd en proef gedraaid met het 1.8t je.
Zag geen lekken dus das klaar :D


Verder nog bezig geweest met de cv en elek ramen die deden het niet.
bleek dat er een van de 2 zekeringen gesprongen was, morgen een nieuwe erin en het raam vastzetten en kijken of alles nu wel functioneert.
dan kan het deurpaneel weer terug gemonteerd worden en weer kilometers maken met de passat. :D

superbeast
07-05-2014, 19:18
Zekering vervangen en alles doet het weer :D .
Deurpaneel er weer terug opgezet met nieuwe clipjes.

Tijdens de rit naar mijn ouders, begon het oliedruklampje te knipperen.
Gas teruggenomen en naar de garage toegereden, en een afspraak gemaakt om de Carterpan te reinigen inclusief een nieuw oliezeefje voor de oliepomp.

Gelijk een nieuwe distributieriem inclusief waterpomp, multie riem plus spanner.en natuurlijk olie plus filter.
Ook doen ze gelijk de apk anders stond ik er over een maand weer.

KennyH
07-05-2014, 20:11
Slimme keus om alles in 1 keer te laten doen.

Ook netjes dat je electro weer werkt ;)

superbeast
07-05-2014, 20:14
waarschijnlijk doorgebrand tijdens testen met geblokkeerd raammotortje.
zat toen nog een stukje oude staaldraad tussen wat ik niet gezien had :redface:

superbeast
19-05-2014, 15:41
De passat heb ik weer terug met nieuwe apk.

Onderdeeltjes vervangen zijn.

Nieuwe distributie set met waterpomp
Set nieuwe multie riemen met spanners
Nieuwe dynamo, oude bleek dus het gierende geluid te produceren.
Nieuwe ruitenwisserpompje voor.
motor 2x gespoeld, even afwachten of dit voldoende is.
nieuwe olie plus filter
2 nieuwe voorbanden.
Nieuwe koelvloeistof
koplamp gepolijst ivm apk.

Was dus een hele grote beurt.

net even een ritje ermee gedaan en flink doorgereden, voorlopig istie weer oke.

Nu snel de tuin afmaken en verder met de scirocco's :D

Audi1981
19-05-2014, 16:51
Oh nice, carterpan al open geweest en de zeef gewisseld...


motor 2x gespoeld, even afwachten of dit voldoende is.


:shake:
Puntje algemeen bekend bij deze motoren...In deze auto...

superbeast
19-05-2014, 20:26
Nou, helaas pindakaas lampje oliedruk ging weer aan.
Rare is na motor uitgezet te hebben en weer flink gas geven het alarm niet komt?

Ben vergeten te vragen of ze de oliedruk nog nagemeten hebben.
Morgen nog even langs om het na te vragen, word dan waarschijnlijk een dure maand helaas.

superbeast
19-05-2014, 20:29
Heb in het verleden ook een paar golfjes 4 gti gehad
Die hadden dit gezeur niet, maar die hadden ook een grotere oliecapacitieit

Audi1981
19-05-2014, 21:49
Golf zit bijna een liter meer in plus in een lichtere auto...
Nieuwe zeef en bigstyle oliefilter erop, win je dik een halve liter...

Edit kwart liter :D

Audi1981
19-05-2014, 21:58
Ff geleend van het passat forum:

Hier nog even alle oliefilters voor de 1.8T op een rijtje:

(0,48l) Standaard 1.8/1.8T oliefilter 06A 115 561 B (Mahle OC-264, Mann 719/30), is vervangen!
(0,57l) Vervanger 1.8T oliefilter 068 115 561 F (Mahle OC-470)
(0,61l) Groter oliefilter 068 115 561 B (Mahle OC-51, Mann940/25), zit op oudere diesels
(0,75l) "Big Kahuna" oliefilter 074 115 561 (Mahle OC-105, Mann 950/4, Wix 51333), Transporter 2.5 TDI

:cool:

superbeast
21-05-2014, 09:17
Vrijdag even langs om oliedruk te meten en de oliedruksensor te vernieuwen.
even afwachten wat hier uitkomt, maar waarschijnlijk word het oliepomp en zeef tesamen in een keer vernieuwen.
Kost wat maar dan istie wel weer oke voor de komende paar jaar.

superbeast
06-06-2014, 10:17
Nieuwe oliedruk sensor erin en de oliedruk gemeten van de passat
even afwachten wat ie doet.

Rustig aan spulletjes verzamelen voor de scirocco, vanavond wat spullen ophalen bij mmvw oldschool racers voor het onderstel.
Kan ik de bodem van de scirocco nog een keer behandelen en dan kan die van de bok af.

Bestrating is bijna klaar en dan kan de donor scirocco overgereden worden en gestript worden thuis.
Dan gaat het wat sneller met de opbouw.

superbeast
08-06-2014, 14:00
Net nog even gekeken welke maat ik nodig heb qua stalen koker 50x50mm en de lengte word 1,90meter.
dan kan ik de bok op zijn zij kantelen en de onderkant nalopen of deze ook al opnieuw met bodyschutz behandeld was.

superbeast
08-06-2014, 17:34
Iemand ervaring met vogtland schroefsets ?

http://www.fk-shop.de/Fahrwerk-Tuning/Gewindefahrwerk/VOGTLAND-Gewindefahrwerk-VW-Scirocco-2-Typ-53-53B-Bj-ab-79-oxid.html?&filterFahrzeughersteller=VW&filterVehicle+Model=Scirocco+2+%2853B%29&filterFahrzeugmodell=Scirocco+2+%2853B%29&filterVehicle+Manufacturer=VW&set=fc&verbose=true&catalog=true&searchparam=%2A&fnc=ajaxListLoader&cnid=9ea6d66418df7b1cb497f96cd449409d

Audi1981
08-06-2014, 17:46
Nee, maar nu ga je een kantelbrug maken? Ga je scirocco weer uit elkaar halen dan?

superbeast
08-06-2014, 20:19
Nee niet weer uitelkaar.
De bok waar die opstaat zitten 2 kokers gelast aan de zijkant.
Hier kan ik de 2 kokers van 2 meter lengte inschuiven en dan borgen met bout en moer.
En dan op zijn zij kantelen om de bodem na te lopen.
Zal wel is een fototje van maken dan snap je em wel.

Maar de groene scirocco is nog een kaal karretje hoor.
Heb gisteren bij mmvw wat spullen voor het onderstel gehaald oa achteras en voorophanging inclusief schijven.
en de rest van de onderdelen komt van de zwarte scirocco af.
Dan mag die op het bokje vastgezet worden om nagelopen te worden :D
Wil deze als racer opbouwen met de tijd dus kaal interieur met 2 kuipstoeltjes en kooi. en een dashboard

Audi1981
08-06-2014, 21:03
Heb ff terug gelezen :thumbup:

superbeast
08-06-2014, 22:13
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PSNIFBNE-D.jpg

hier nog een fototje van het systeem

superbeast
11-06-2014, 20:33
Contactslot plus portierslot en kofferbakslot vandaag binnen gehad. :D

Volgende week 50x50x2 profielkoker bestellen bij lokale constructiebedrijf.

Laatste tegels in de tuin knallen en dan hopelijk eindelijk verder met de scirocco.

Maar nu eerst een weekje werken.

Audi1981
11-06-2014, 20:41
Werkze Frank! :thumbup:

superbeast
14-06-2014, 00:29
Afgelopen woensdag ook de passat bij de dealer neergezet voordat ik ging werken.
krijgt een nieuwe oliepomp en de ac moest gevacummerd/lekgetest en opgevuld worden.
tevens de antihijack functie uitzetten word er gek van

superbeast
19-06-2014, 20:22
Passat vanavond weer opgehaald, is weer toppie.

Nog een mattenset bestellen en een nieuwe linkerkoplamp.

Heb bij de oude eigenaar nog een vaste verlagingset opgehaald van vmaxx.
maar ben niet zo kapot van dit systeem is met een borgveer die je lager kan zetten om de hoogte te veranderen en dan rust daar weer een veerschotel op.
Is kijken of er nog wat leuks is voor de passat kwa schroefset.

superbeast
02-07-2014, 09:37
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PODDFDCV-D.jpg


inmiddels 3kwart rond met de bestrating, nog een klein stukje en dan ben ik er klaar mee.

Net even de gaten wat uitgeruimd met de dremel, anders kreeg is de borgbout van de kokerprofielen er niet doorheen.
Over een week maar is kijken oftie op zijn kant kan liggen, en dan de bodem is aanpakken.

Vrije tijd zal wat schaarser worden omdat ik nog een paar dagen op kantoor zit tegenwoordig, naast mijn reguliere werk.
mar dit zal vanzelf weer minder gaan worden, als alles eenmaal op orde is.

superbeast
21-07-2014, 12:49
Oprit helemaal opgeruimd, bestrating klaar.

Vandaag begonnen met de achteras ivm kans op regen heel erg hoog is.
trommels eraf, stabistang los met de bijbehorende beugels, tijdens het demonteren me middelvinger nog even beurs geslagen ging lekker.
en vervolgens de bodyschutz eraf gehaald en daarna de roest plekken aangepakt.
Als het goed is komt morgen een pakketje vht chassiscoat spuitbusjes binnen voor de achteras te spuiten.


http://www.mijnalbum.nl/Foto-BWTZMNK7-D.jpg


Dan kan de achteras weer opgebouwd worden met schijfremmen.
Ook nog een schroefsetje besteld met hoogte en hardheid verstelling deze zou eind deze week arriveren bij mmvw oldschoolracers. :D

even afwachten wanneer ik de onderkant van de scirocco kan aanpakken, tis momenteel even druk op het werk

superbeast
23-07-2014, 09:47
Net een frame gemaakt en de as gespoten.


http://www.mijnalbum.nl/Foto-RHA4HNQ6-D.jpg

yuli
23-07-2014, 10:53
Ziet er goed uit :thumbup: Moet je deze verf van VHT niet afbakken om uit te harden?

superbeast
23-07-2014, 11:10
Hoeft niet te bakken, dit is rollbar en chassiscoat satin black van vht.

superbeast
15-08-2014, 19:40
Schroefsetje opgehaald voor de scirocco, tis een NJT hoogte en hardheid verstelbare set geworden.
Vond in de doos nog een garantiekaartje, daar stond JOM op vermeld dus is denk ik wel degelijk spul :D

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BYCBZNPT-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LMDFZRQG-D.jpg

1 astap en achterasrubber plus stabistang rubbers, komen later waren nog niet binnen helaas.

Morgen de onderzijde chassis bijwerken, en nog wat dingen nalopen of ik alles al heb mbt onderdelen.

superbeast
18-08-2014, 11:05
Paar kale plekken schoongemaakt van roest en bijgewerkt met zinkspray, hier gaat nog een laag chassiscoat overheen en dan tectyl.

Van de week op me werk de voorwielophanging, achterasbevestigingen ontroesten met zuur, gaat wat sneller dan met de hand. :D
Zal wat foto's maken van het ontroesten en me werkplek.

Als het goed is gaat vandaag een setje motor carburateurs de deur uit richting mij, komen van een Honda blackbird af.
spruitstuk moet ik nog over nadenken of ik er eentje kant en klaar neem, of zelf maak.
Verder nog op zoek naar een 1.8 of 2.0 16v blok.

superbeast
06-09-2014, 20:16
Inmiddels een gedeelte ontroest en in de zinkspray, zit alleen nog te kloten met de achterasrubbers.
Deze moet ik eruit zien te krijgen, eens proberen om met een smal staalzaagje de stalen bus door te zagen en het rubber.
En anders de fik erin :D, als laatste middel.
Hopelijk zijn dan me achtersrubbers binnen en een paar bouten voor de voorwiel en achterwiel ophanging, dan kan dat eindelijk eronder.

superbeast
08-11-2014, 23:11
Vandaag maar een setje rood pu met achteras as rubber plus voor as en stuurhuis en stabis besteld bij claus von essen.

Tevens een vervangend opendakje gevonden die erin past, moet alleen uit de states komen.
Maar goed beter dat, dan niet te krijgen.

Hopelijk binnen 2 weken weer verder ermee, als eerste de auto op bokjes zetten zodat de complete wiel ophanging eronder kan.
en de voorwiellagers eruit en erin laten persen,plus nog wat 10,8 boutjes halen.

superbeast
23-11-2014, 00:16
Spulletjes ontvangen van claus, :thumbup: :D

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7ZV88PII-D.jpg

Bij mijn vader op het werk worden de wiellagers eruit en erin geperst aan de voorzijde.
Zit erg vast :eek:


Ga zodra ik tijd heb weer verder, eerst een nieuwe douche cabine plaatsen en wasbakmeubel. is aan vervanging toe.

superbeast
05-12-2014, 22:15
Nieuwe lagers in de fusees geperst op me vader zijn werk. :thumbup:

Douchecabine staat alweer na een dag klooien zonder beschrijving wat waar moet :mad:

Wasbak meubel moet nog, maar heb daar nog geen zin en tijd voor gemaakt. :D

Verder druk met werk, moet toch ergens van betaald worden. :D

superbeast
30-01-2015, 10:52
Vorige week wat onderdeeltjes voor het onderstel/wielophanging besteld, was een onderdeel niet leverbaar.
Maandag de spulletjes even ophalen bij de dealer.

Kan iemand mij helpen aan de bout en vierkante moertje voor de vanuit de auto gezien motorsteun rechts.
Moertje en boutje ontbreekt, aangezien deze waarschijnlijk vast gevreten zaten en niet meer bruikbaar waren.
nieuw kan ik het niet te pakken krijgen, dus dan maar uit een sloop golf of scirocco halen.

superbeast
25-02-2015, 16:26
Inmiddels alle boutjes binnen :thumbup:
Gisteravond in oud-beijerland nog een setje recaro's stoelen plus achterbank opgehaald uit een golf 2.
Stoelen zou zo 1op1 over te zetten moeten zijn achterbank weet ik niet zeker en anders kijk ik of de bekleding over kan zetten op de achterbank van de scirocco.
Zal binnenkort is wat foto's van de Recaro's maken.
nog een setje aandrijfassen van een scirocco 16v binnengekregen, deze opknappen en monteren ter zijner tijd.

Tis nu wachten op droog stabiel weer, kan de koets naar buiten en gekanteld worden om de bodem na te lopen en indien nodig aan te pakken.