View Full Version : Opeens geen ontsteking en brandstofpomp meer...
vwjohnny
16-05-2012, 18:54
ik was vorige week vrijdag met mn golf 2 gti 16v PL bezig de ontsteking om deze aftestellen.
ga ik tussen door even brood eten.
kom ik terug geen brandstofpomp en geen vonk meer...
ik meten met ik tov massa bij de stuurstroom van brandstof pomp relais 2x 12v en bij de + en - aansluiting van de hall-sensor ook 2x 12v.
ik heb alle computers er afgehad dan houd ik nog steeds 2x 12v in de zekeringskast op de aansluitingen van de stuurstroom van het brandstofpomp relais.
volgens mijn metingen en gedachten gang lijkt de zekeringskast kapot.
kan iemand die bevestigen? of heeft iemand dit al eens eerder gehad?
zo ja is er aan een zekerings kast te komen? en wat mag zon ding ongeveer kosten?
grtn vwjohnny
golf mkII 16v
16-05-2012, 19:19
En van welk jaar is de PL?
Relais 32 nog OK?
Heb een nieuwmodel zekeringkast liggen
En een regelunit van de ontsteking
Brandstofpomp relais heb ik ook wel
vwjohnny
18-05-2012, 11:28
de pl is van 88
relais 32 is het contact relais? deze klikt wel maar verder niet gecontroleerd zal ik morgen eens doen ;)
wat zou dat evt kosten? en kun je het opsturen?
golf mkII 16v
18-05-2012, 19:24
Relais 32 is de aansturing van de injectie[J-tronic computer]
88 is dan met het oude model zekeringkast,die heb ik niet meer
Misschien zekeringkast op de sloop halen ?
vwjohnny
21-05-2012, 22:51
Het lijkt mij dan dat ik een nieuw type zekeringskast moet hebben?
Zoja? Zit er nog verschil in type motor? Of zijn die van mn pl en bijv. een nz het zelfde?
Mijn golf GT4 met 1.8 8V K-Jetronic had laatst zelfde. Ik starte de auto, sloeg aan en ook gelijk weer af. Pomp liep niet meer en geen vonk. Bleek ontstekingsmodule kapot te zijn gegaan. Deze zit onder de parafan bovenop de computer, klein kastje. Flink moeten zoeken op de sloop, dingen schijnen nogal eens kapot te gaan...
golf mkII 16v
22-05-2012, 15:59
Het lijkt mij dan dat ik een nieuw type zekeringskast moet hebben?
Zoja? Zit er nog verschil in type motor? Of zijn die van mn pl en bijv. een nz het zelfde?
Die van de NZ is het nieuwe model
Vergelijk eens hoe de zekeringen zitten
Bij het oude model is de linker[nr 1] een 30amp[koelvan]
Bij het nieuwe model zit die op plaats 19
vwjohnny
23-05-2012, 17:58
oke ik ga morgen even kijken de auto staat namelijk op mn werk.
@1.8t ook als ik de ontstekingsmodule er afhaal dan blijf ik 12v op de + en - op de stuurstroom van het brandstofpomprelais.
oke ik ga morgen even kijken de auto staat namelijk op mn werk.
@1.8t ook als ik de ontstekingsmodule er afhaal dan blijf ik 12v op de + en - op de stuurstroom van het brandstofpomprelais.
Klopt! Dat was bij mijn Golf ook, maar toch was mij het ontstekingsmoduultje kapot.
vwjohnny
25-05-2012, 11:53
het betreft een oud type zekeringskast maar relais 32 heb ik niet...
ik heb de nummers 67 18 19 72 21 en 53
en los boven op de kast geklikt zit nr 43
@1.8T dit kan in mijn ogen niet omdat iets wat er niet aan zit kan geen storing geven op de rest van de kabelboom...
vwjohnny
01-06-2012, 11:23
De zekerings kast heb ik zou juist vervangen door een ander exemplaar.
Geen succes....
Het autodemontagebedrijf vertelde mij dat hij lopend uit de auto was gehaald.
Dus nu heb ik een mailtje gestuurd naar een ander demontage bedrijf voor een ontstekingsmodule het kastje rechts op de parafan.
in de hoop dat deze het is.
vwjohnny
04-06-2012, 19:33
afgelopen weekend hebben ze geprobeerd in te breken in de gti 16v :mad: :(
de rechter deur klink is verneukt....
zijn niet binnen geweest.
maar nu wil het geval wil ik hem vanavond op het werk naar binnen drukken.
zet ik de auto op contact begint in eens het brandstofpomp relais als een gek te tikken en de pomp loopt weer. auto liep niet nog steeds geen vonk.
op een gegeven moment contact uit blijft de brandstofpomp gewoon door lopen...
en bij de luchtweger een raar gezoem.
dus nu nog meer wtf :confused: :confused: :confused:
vwjohnny
07-06-2012, 11:36
niemand?
radio verkeerd aangesloten en/of contactblokje van het start-contact kapot?
golf mkII 16v
07-06-2012, 20:27
afgelopen weekend hebben ze geprobeerd in te breken in de gti 16v :mad: :(
de rechter deur klink is verneukt....
zijn niet binnen geweest.
maar nu wil het geval wil ik hem vanavond op het werk naar binnen drukken.
zet ik de auto op contact begint in eens het brandstofpomp relais als een gek te tikken en de pomp loopt weer. auto liep niet nog steeds geen vonk.
op een gegeven moment contact uit blijft de brandstofpomp gewoon door lopen...
en bij de luchtweger een raar gezoem.
dus nu nog meer wtf :confused: :confused: :confused:
Zit er een storing in de electronica
K-jetronic computer overleden
Heb er nog wel 1 liggen
vwjohnny
08-06-2012, 09:39
Zou ik deze een mogen proberen?
Stuur maar even een pbtje!
vwjohnny
21-06-2012, 12:30
Zo juist en kej-tronic computer gehaald en een ontsekingsmodule. Deze ga ik morgen proberen.
vwjohnny
22-06-2012, 12:02
ontstekings module en j tronic module vervangen. geen verschil.
alleen de 811 907 397E nog niet vervangen. iemand die deze toevallig heeft?
IGOR1980
23-06-2012, 20:13
Halgever onsteking defect mischien , heb dit zelfde probleem met een vento 1.6 abu gehad en met een golf 1.3 nz .
Beide gevallen halgever defect .
succes
vwjohnny
27-06-2012, 22:06
hall-gever is reeds vervangen...
Ben bij de volkswagen dealer geweest deze hadden het over een grijze krukas toerental sensor. Rechts naast het oliefilter. Deze gingen ook wel eens kapot zeiden ze daar. Aangezien dat wat ik al vervangen had niet hielp. Iemand ervaring???
ook blijkt de klopt sensor afgebroken te zijn. iemand enig idee waar deze zit? lijkt mij aan de kop maar waar ongeveer?
golf mkII 16v
01-07-2012, 12:12
Toerentalsensor zit er bij mijn weten niet op
Klop sensor zit op het onderblok,naast de waterpomp
Zijn 2 verschillende uitvoeringen van
Ook verschillende aanhaalmomenten
vwjohnny
05-07-2012, 22:12
aah oke en hoe kom ik er achter welke ik heb?
vwjohnny
06-07-2012, 11:51
en dan jatten ze ook nog even je radio sub versterker en speakers uit de gti
hele linker deur naar de tering rechterslot vernielt en hoedenplank weg. zelfs de oude inspuitcomputer is weg. en ook 1 nieuwe band die ik voor garantie had gekregen die ik zojuist wilde monteren is ook weg :shake: :shake: :( :( :screwy: :mad:
vwjohnny
16-07-2012, 09:39
kan iemand mij aan een elektrisch-schema helpen van het motor gedeelte?
vwjohnny
17-07-2012, 11:19
storing opgelost afgebroken massa kabel aan achter kant van het motorblok
Massa problemen denk ik aan.
Edit: al gevonden.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.