View Full Version : Vakantieklaar maken van me spijlbus
Nog een week of 10 ( :eek: ) te gaan,ben ik begonnen om de westfalia weer Frankrijkproof te maken.
Als 1e natuurlijk besloten om dit (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=5414) project helaas maar even in de wacht te zetten .. ik kan tenslotte
niet met alles tegelijk bezig zijn ... dat pakken we dus na de zomer wel weer op.
Het lijstje wat er aan moet gebeuren ... ehhh,wat ik wil veranderen,is natuurlijk altijd te lang,maar
er zijn natuurlijk wel dingen die echt gedaan "moeten" worden ;)
Als eerste een paar andere stoelen,want het huidige meubilair voldoet echt voor geen meter meer !!
Tis dat ik me nog aan het stuur kan vastgrijpen als ik hard een bocht in duik,maar ik zie Miss L. naast
mij altijd wild om zich heen slaan,wanhopig op zoek naar houvast of iets om zich tegen af te zetten :o :D
Dus zaterdag in Hengelo een setje stoelen opgehaald ... lekker plat,zodat ik ook niet met mijn postzegel
constant tegen de dakstijl zit aan te kijken.
En -ook niet onbelangrijk- voorzien van een hoofdsteun,zodat straks de 4-punts Simpsom gordels er niet
alleen voor de sjeu inzitten :cool:
Goed,de stoeltjes ... wie het weet waar ze uitkomen mag het zeggen ... eerste letter begint met een P :p
http://www.volksforum.com/albums/files/3/6/Stoel001.jpg
in 1973 bestonden er nog geen Panda's wokkertje ;)
... maar anders waren er bij mij ook andere stoelen ingekomen.
Straks dan maar een "rondje" proefzitten/rijden ?? :wink:
Big_Mac_Mark
21-04-2005, 21:46
Leuke stoelen, Kruk! Errug leuk!
passen die zo, of zit er ook hout aan de onderzijde van de stoel?
Mychatype3
21-04-2005, 21:50
Goed,de stoeltjes ... wie het weet waar ze uitkomen mag het zeggen ... eerste letter begint met een P :p
p......914 :)
Nee,past er niet zo in,maar ik ben niet anders gewend :D
Moet nog een rails maken ervoor,anders kan ik niet bij me reservewiel .. rugleuning is nl. niet klapbaar :o
@Mycha;gefeliciteerd,u gaat door naar de volgende ronde !!
Big_Mac_Mark
21-04-2005, 21:59
anders kan ik niet bij me reservewiel ..
Nou en? Heb je niet nodig! Is een VW... :biggrin: ;)
Nee,past er niet zo in,maar ik ben niet anders gewend :D
Moet nog een rails maken ervoor,anders kan ik niet bij me reservewiel .. rugleuning is nl. niet klapbaar :o
Wie legt em daar dan ook neer!
volksaddiction
22-04-2005, 17:53
Wie legt em daar dan ook neer!hahaha, je kan m beter boven de motor hangen ;)
Hehehe idd, maar zou heeftie wel plek om te pitten!
of op je roefreck! Staat ook nog wel reesie!
Wie legt em daar dan ook neer!
Ik natuurlijk !! ... en Miss L. vindt een wiel op de voorkant geen potje (ik ook niet hoor),
maar ze zitten erin ... na al het "commentaar" wat ik dinsdag 3-05-'05 op de ACN kreeg
("dacht dat ze er nu wel in zouden zitten"),heb ik woensdagavond de twee Porsche 914
stoelen gemonteerd.
één steuntje van de orginele bank losgeboord en verlast,en de twee onderste bankhaken
van het orginele bankje afgeslepen (kan het dus ook niet snel meer ff terugbouwen),en de
passagiersstoel is klapbaar,en mijn bestuurdersstoel schuif ik er zo uit.
http://www.volksforum.com/albums/files/3/6/ACN023_original.jpg
Volgende wat nu gaat gebeuren:
Een middenconsole/bergvak maken,zodat ook die kleine in z'n kinderstoeltje voorin kan,
en voor ons 2 Simpson 4 punts gordels.
Volkswouter
05-05-2005, 13:43
Mooi man,ik ben benieuwt hoe het zit en rijd,dus dat word weer een proefritje voor Wouter... :D :D :D :D
Cabby 82 TDi
05-05-2005, 16:38
Lijkt wel Porsche.
Havingfun
05-05-2005, 19:12
Waarom zet je er geen 3 naast elkaar ???????? :cool:
http://www.volksforum.com/albums/files/3/6/ACN027_original.jpg
Vanavond begonnen met het monteren van mijn safariramen voor de westfalia.
Moest als eerste de westfalia gordijnrailsjes losboren en wat hoger weer monteren.
ook moesten de twee haken links en rechts (voor het hangmatje) even tijdelijk verwijderd worden.
Daarna als eerste de "wiper dissengagers" gemonteerd en de oude ruiten (heel !!) eruit gehaald.
Maar 1 frame met ruit (met licht grijze folie,ivm het geharde glas) zit er nu in ... hopelijk morgen ff
tijd om de andere er ook in te zetten !!
Waarom zet je er geen 3 naast elkaar ???????? :cool:
gaat niet ... dan zit de bijrijd(st)er stijf tegen de deur aan.
vwfreaks.nl
05-05-2005, 22:48
Ik dacht al wrom heeft die gek nou één safari en één gewoon raam maar ik had het verhaaltje nog niet gelezen. :D
Ziet er altijd wel lache uit die safari's, vooral als ze open staan (daar zijn ze tenslotte voor bedoeld.
't Enige nadeel is dat al die insecten die nu op je voorruit(en) komen straks tussen je tanden gaan zitten... :biggrin:
De pasvorm is supergoed !! :D
Safari's van Creative staan er ook om bekend dat ze uitwisselbaar zijn met orginele (onder)delen.
Stoelen uit een Porsche 914 lijkt me!!!
:rolleyes:
Grtzzz
De pasvorm is supergoed !! :D
Safari's van Creative staan er ook om bekend dat ze uitwisselbaar zijn met orginele (onder)delen.
ik heb toch ook andere verhalen gehoord
Goed,ze zitten erin !!
Zoals sommigen misschien wel weten had ik ze ooit aangeschaft voor dit project (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=6100),maar dat gaat nog wel ff duren,
en daar gaan toch geen voorsafari's in,maar alleen een achtersafari !!
http://www.volksforum.com/albums/files/3/6/33D044_original.jpg
Heb alles demontabel/schroefbaar gemaakt ... Creative "adviseert" het lassen van de steunen aan de carrosserie,
maar ik wilde ze er ook weer uit kunnen halen,zonder gelijk weer te moeten slijpen,mits ze ons toch niet bevallen :rolleyes:
Volgende wat gaat gebeuren is een setje Autometer meters ... toerenteller,olietemperatuuur,en oliedrukmeter.
http://www.volksforum.com/albums/files/3/6/33D047_original.jpg
De VDO cilinderkoptemperatuurmeter is besteld,dus ook daar moet ik nog een plekkie voor zien te vinden.
Voor deze meeting (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=9062) ga ik het iig niet meer redden (we vertrekken donderdag al),maar voor de grote vakantie
(waarin we toch al gauw een 4500 á 5000 km kris/kras door Frankrijk gaan rijden) moet alles erin zitten !!
Hopelijk kan ik zaterdag 14 Mei op de 18e VW Nationals nog een setje 4punts Simpson gordeltjes scoren ;)
Havingfun
08-05-2005, 21:35
Goed,ze zitten erin !!
Zoals sommigen misschien wel weten had ik ze ooit aangeschaft voor dit project (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=6100),maar dat gaat nog wel ff duren,
en daar gaan toch geen voorsafari's in,maar alleen een achtersafari !!
http://www.volksforum.com/albums/files/3/6/33D044_original.jpg
Heb alles demontabel/schroefbaar gemaakt ... Creative "adviseert" het lassen van de steunen aan de carrosserie,
maar ik wilde ze er ook weer uit kunnen halen,zonder gelijk weer te moeten slijpen,mits ze ons toch niet bevallen :rolleyes:
Volgende wat gaat gebeuren is een setje Autometer meters ... toerenteller,olietemperatuuur,en oliedrukmeter.
http://www.volksforum.com/albums/files/3/6/33D047_original.jpg
De VDO cilinderkoptemperatuurmeter is besteld,dus ook daar moet ik nog een plekkie voor zien te vinden.
Voor deze meeting (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=9062) ga ik het iig niet meer redden (we vertrekken donderdag al),maar voor de grote vakantie
(waarin we toch al gauw een 4500 á 5000 km kris/kras door Frankrijk gaan rijden) moet alles erin zitten !!
Hopelijk kan ik zaterdag 14 Mei op de 18e VW Nationals nog een setje 4punts Simpson gordeltjes scoren ;)
Mooie strakke autometers, ben benieuwd als ie af is, wat voor een blok ligt erin ?????????????
wat voor een blok ligt erin ?????????????
een 1776,met ongeveer een kleine 100 pk.
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=5059&mode=normal
technisch is er echter veel meer gebeurd dan alleen de motor en de 16" Fuchsen ;)
Achterzijde omgebouwd naar IRS en lange 1303 bak
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=3182
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=3186
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=3207
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=3295
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=3396
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=3484
Voorasaanpassing & Porsche remmen
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=3319
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=3560
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=3591
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=3648
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=3692
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=3758
Lees ze eens door als je niks te doen hebt,ook het off topic
commentaar, en natuurlijk de goede adviezen/aanwijzingen
(en commentaar !!) van anderen.
ff voor de record .... het gaat om deze bus:
http://www.volksforum.com/albums/files/3/6/31D065_original.jpg
Havingfun
08-05-2005, 22:21
mooi hoor, maar eigenlijk om et af te maken moet je er nog een porschekoeling opzetten, vind je ook niet :confused: :confused:
vwcrewcab
09-05-2005, 10:58
Dat is beter reizen dan in een nieuwe auto!!!!
Gisteravond de schokbrekers van mijn pano onder mijn westfalia gezet,
en die van de westy onder de pano.
Vondt de spijl toch nog steeds net ff iets te stug,zeker als ik dadelijk weer
lange afstanden in Frankrijk ga rijden.
Ik had eerder al de onderste torsie van de Weedeater al iets versteld
(bus staat nu net een klein beetje voorover),maar de hardheid van de
dempers bleef natuurlijk onveranderd.
De gasdrukdempers van de pano zijn inmiddels ook alweer een jaar of 6 oud,
dus net ff iets minder stug dan de nieuwe Porsche dempers die er nu onder
vandaan kwamen.
Gisteravond nog een proefrondje gereden,maar hij gaat een stuk beter ...
scheelt weer een boos gezicht naast me :tongue:
maar eigenlijk om et af te maken moet je er nog een porschekoeling opzetten, vind je ook niet ?
Nee ... Porschekoeling hoort op een type4,niet op een type1 motor.
das hetzelfde als een roeffwreck op een kever ... is ook geen gezicht ;)
Volkswouter
10-05-2005, 10:32
Hee Alain ,ik ben ook lekker bezig geweest gisteren avond.Heb de spijl achter 1 tand hoger gezet,wereld van verschil en ik heb weer vering..:D
Verder nog lekker alles opgeruimt en moet van de week nog ff de bougietjes vervangen,contactpunten,condensator,kleppen stellen en de vooras smeren.
Hee Alain ,ik ben ook lekker bezig geweest gisteren avond.Heb de spijl achter 1 tand hoger gezet,wereld van verschil en ik heb weer vering..:D
Verder nog lekker alles opgeruimt en moet van de week nog ff de bougietjes vervangen,contactpunten,condensator,kleppen stellen en de vooras smeren.
Toch maar wel weer vering ;) nog tanx voor je tips wouter! Ga binnenkort aan de slag met een andere bak voor de spijl...
Toch maar wel weer vering ;)
Een bus zonder vering (lees,hangt op z'n eindstops) heeft geen wegligging,
en zal bij een plotselinge uitwijkmanouvre zich zeer onvoorspelbaar gedragen
Laag wil dan ook niet altijd zeggen "we hebben wegligging !!" ... ik hou het zelf dan maar op weg ligging :tongue:
Enige voordeel wat je hebt is dat je zwaartepunt laag ligt.
btw ska'tje,had jij die raamrailsjes in RVS klaar ??
Anders pik ik die morgen ff bij je op in Nooddorp ... moet toch naar het Fabory center daar.
Een bus zonder vering (lees,hangt op z'n eindstops) heeft geen wegligging,
en zal bij een plotselinge uitwijkmanouvre zich zeer onvoorspelbaar gedragen
Laag wil dan ook niet altijd zeggen "we hebben wegligging !!" ... ik hou het zelf dan maar op weg ligging :tongue:
Enige voordeel wat je hebt is dat je zwaartepunt laag ligt.
btw ska'tje,had jij die raamrailsjes in RVS klaar ??
Anders pik ik die morgen ff bij je op in Nooddorp ... moet toch naar het Fabory center daar.
Heb ze klaar...maar ben morgen niet in Nootdorp, helaas.....druk met stagebezoekjes...
Enig idee hoe dit komt?
Toch niet zo'n beste pasvorm?
Aan jouw perfekte manier van werken zal het vast niet liggen ;)
Dank je !!! :D
De pasvorm is goed,alhoewel ze ietsje -ongeveer 1,5mm- lager zouden mogen hangen.
Moet ze echt dichttrekken (nieuw rubber),maar door de winddruk komt er gewoon water onderdoor !! :mad:
Kga eens kijken of ik een ander type rubber kan vinden/leverbaar is :tongue:
De VW Nationals waren erg geslaagd,maar toch lijkt mijn bus (met name dan de motor)de reis niet
helemaal ongeschonden te hebben overleefd :(
De 914 stoelen zitten fantastisch,want we zijn in één keer doorgevlogen vanaf Thenay naar Rijswijk.
Tijdens deze rit (435 mile,oftewel 695km) is bij cilinder nr.2 de klepspeling verlopen,maar pas in het
laatste stukje naar huis (Rotterdam - Rijswijk),waarbij we bij Rotterdam "ineens" niet harder mochten
dan 80km,is het me opgevallen.
Tot aan Rotterdam heeft hij super gelopen,maar in de 80km/u zone is hij gaan sputeren en ploffen.
Na Zestienhoven pakte hij weer gewoon op,en reed hij ook weer op 4 cilinders,dus ik hoop dat de
schade meevalt.
Maandagavond samen met Brian kleppen gesteld,en cilinder nr.2 vertoonde het grootste verschil.
Daar was de cilinderkop ook "nattig",tussen cilinder en cilinderkop.
Onze redenatie is nu de volgende: (ik hoor het graag als iemand wat anders denkt)
Door de lange rit,en de "redelijke" kruissnelheid die ik heb aangehouden is de motor goed
heet geworden,waardoor de motor breder is geworden.
Tijdens de gedwonge "cooling down" tpv Rotterdam is alles (te) snel afgekoeld waardoor de
klepspeling (om de 5000 stellen,was echter al 15.000km niet meer gedaan) helemaal weg is,
waardoor de kleppen (met name van de 2e cilinder) open bleven staan,waardoor er zich een
hoop onverbrande benzine ophoopte,waardoor de motor ging lopen sputeren/verzuipen en op
3 cilinders ging lopen,en daardoor op de tweede cilinder is gaan lekken/zweten.
MIjn klepspeling stond altijd al op 0,maar er hoeft dus ook maar iets slijtage op te treden en
de kleppen sluiten niet goed meer ... klepspeling staat nu op 0,05,ook vanwege de chroom-moly
stoterstangen die in de motor zitten
Kleppen zijn nu weer gesteld,en ik zit nu te wachten op wat onstekingsdelen, want hij krijgt
gelijk een grote beurt ... Mobil1,Fram HP1,Bosch W8DC,puntjes Mercedes 6cilinder, rotor met
5800 toerenbegrenzer zijn de spulletjes die niet iedereen op voorraad heeft liggen,maar dankzij
Brian is het meeste nu al wel in huis ... rest volgt hopelijk morgen :D
http://www.volksforum.com/albums/files/3/6/33D_original.jpg
Bussie komt zo
01-06-2005, 17:34
(om de 5000 stellen,was echter al 15.000km niet meer gedaan)
:frown: wordt ik wel verdrietig van krukie.
MIjn klepspeling stond altijd al op 0,maar er hoeft dus ook maar iets slijtage op te treden en
de kleppen sluiten niet goed meer ... klepspeling staat nu op 0,05,ook vanwege de chroom-moly
stoterstangen die in de motor zitten
:eek: geen klepspeling normaal, wat is daar de reden van dan
gelijk een grote beurt ... Mobil1,Fram HP1,Bosch W8DC,puntjes Mercedes 6cilinder, rotor met
5800 toerenbegrenzer zijn de spulletjes die niet iedereen op voorraad heeft liggen,maar dankzij
Tja bouw dan ook een normale motor :D
Kleppen zijn nu weer gesteld,en ik zit nu te wachten op wat onstekingsdelen, want hij krijgt
gelijk een grote beurt ... Mobil1,Fram HP1,Bosch W8DC,puntjes Mercedes 6cilinder, rotor met
5800 toerenbegrenzer zijn de spulletjes die niet iedereen op voorraad heeft liggen,maar dankzij
Brian is het meeste nu al wel in huis ... rest volgt hopelijk morgen :D
Vanwaar die specifieke delen? Puntjes van een Mercedes 6cyl? Rotor met begrenzer heb ik evt. ook nog voor je liggen nieuw haha! Mooi dat het opschiet! Ik heb vandaag een nieuwe carburateur gescoord!
:eek: geen klepspeling normaal, wat is daar de reden van dan
Vanwege de chrom-moly stoterstangen ... die zetten niet uit als de motor
warmer wordt,maar de motor wordt wel breder,vandaar ... klepspeling komt
dus vanzelf als de motor warmer (en dus breder) wordt.
Puntjes van een Mercedes 6cyl?
Yep ... Bosch puntjes van een 6cilinder Mercedes ... hebben een iets hogere
veerspanning,waardoor ze weer iets sneller sluiten.
Zo zitten er wel meer "bijzondere" dingetjes aan de motor,waardoor het net
allemaal ff wat fijner loopt en af te stellen is.
Heb ooit van Brian een hele waslijst gekregen met wat er allemaal aan gebeurt
en in gemonteerd is,maar dit soort kleine dingetjes sonden daar nog niet bij.
Nu wel !! :D
vwspijlbus
02-06-2005, 10:14
Loopt ie weer Oke?
Yep ... Bosch puntjes van een 6cilinder Mercedes ... hebben een iets hogere
veerspanning,waardoor ze weer iets sneller sluiten.
Jeps dat is inderdaad juist, maar dit is niet zo heel goed heb ik ondervonden...
Ik heb ze vorig jaar ook gestoken voor de zomer toen ik m'n busje een beurt gaf. Na de zomer (+/- 4000 km) was de ontsteking al helemaal verlopen... Ze draaide echt slecht.
Ik heb toen alles terug gedemonteerd en ik stelde vast dat de puntjes in orde waren maar het fibernokje op de as van de stroomverdeler was helemaal ingesleten... Waarschijnlijk is het veertje van de puntjes te sterk voor het nokje.
Dus ik zou dan maar een extra stroomverdeler meenemen als je iet of wat afstand doet...
Nadien gewoon een elektronische T3 transporter ontsteking gemonteerd en sindsdien, nooit nog problemen gehad en minder benzineverbruik.
Aircooled greetz,
Humby
Loopt ie weer Oke?
Woensdagavond alles weer zover aangesloten dat ik weer compressie kon meten en kon starten.
Compressie is wel goed,dus de kleppen dichten goed af ... 2e cilinder was wel iets minder, maar
dat mocht de pret niet drukken.
Starten en lopen (zoals altijd) .. warm laten draaien .. pakt goed op !! .. onder de auto gekropen,
en met een lampje gekeken naar de onderzijde van de motor ... sh*t ... hij staat toch nog steeds
te blazen tussen de cilinderkop en cilinder :mad: :frown:
Hoe warmer de motor werdt,hoe meer het zichbaar was dat hij stond te blazen,dus nu toch maar
besloten om de motor te gaan demonteren .. Brian zei dat het waarschijnlijk gewoon met slijtage
(en het constant breder en smaller worden) van de motor te maken heeft.
Nu kunnen we wel bij het lichten van de klepdeksels en verwijderen van de tuimelaarassen bij de
onderste cilinderkopbouten,maar de bovenste zitten onbereikbaar onder de koelbeplating.
Vrijdagmiddag gaat de motor er dus weer uit,en ga ik hem demonteren ... ik heb net een nieuwe
momentsleutel besteld en we gaan nu ook maar gelijk wat modificaties uitvoeren die ik wilde doen.
Er komt een type4 oliekoeler op,en dat vraagt aanpassing van de motorbeplating aan de achterzijde.
Ook heb ik nu gelijk de kans om mijn autometermeters (dwz de zenders) op een nette manier op en in
de motor te bouwen.
Ook kan ik nu gelijk de gaten (van de Webasto standkachel) gaan dichtlassen,en kom er ook eindelijk
een passende 1600 achterplaat op,waarbij de voorverwarmingsgaten (voor een standaard carburateur)
worden dichtgelast.
Scheelt weer warme lucht die nu ongevraagd de motorruimte in kan komen.
Al met al nog genoeg te doen,zo 4 weken voor vertrek naar Frankrijk :redface:
Bussie komt zo
09-06-2005, 13:02
Nou nou, jij durft zo net voor je vakantie!!
Maar met de kennis van jullie zal die vast en cker weer zeer betrouwbaar terug geplaatst worden in dat "ding" ;)
helaas geen proefrit dan op korte termijn. :frown:
Succes en ik zie het wel van de weekend...
primer-look
09-06-2005, 13:43
Hee kruk , ik heb toevalig ook net m,n koelhuis,uitlaatkoker, en borstplaat aangepast voor een typ4 koeler. heb je al een koeler? en vergeet vooral de langere draadeinden niet!!.
Ik heb je al een paar x gb'd en gemaild maar ik hoor weining van je wat doe ik fout (of vind je me gewoon niet aardig)
dennis
Nou nou, jij durft zo net voor je vakantie!!
Het zal wel moeten Bussie :( .. maar ja,ik sta liever hier thuis met pech dan ergens in Frankrijk.
helaas geen proefrit dan op korte termijn. :frown:
Je kan wel komen proefzitten ... heeft Luuk afgelopen zaterdag ook gedaan ;)
Hee kruk , ik heb toevalig ook net m,n koelhuis,uitlaatkoker, en borstplaat aangepast voor een typ4 koeler.
heb je al een koeler? en vergeet vooral de langere draadeinden niet!!.
Koeler heb ik .. heb ergens nog een NOS type4 koeler liggen
Ik heb je al een paar x gb'd en gemaild maar ik hoor weining van je wat doe ik fout (of vind je me gewoon niet aardig)
Ik weet niet wat je fout doet,maar ik heb nog geen pb of mail van je gezien :confused:
Ik stuur je wel een pb ... hoef jij alleen maar te antwoorden ... wil ook graag een keertje in
je hangar/werkplaats komen kijken ... ik neem dan wel nog een ander vliegtuiggek(je) mee !! ;)
Bussie komt zo
09-06-2005, 20:37
Hij heeft me gedwongen hoor BKZ!
En nu zit (ja, zit -letterlijk- niet sta) ik weer voor een dilemma.
Kruk bedankt hoor! :frown:
Ik wou net zeggen en dat vond jij erg :biggrin:
Ik zat in Meetlint zijn PANORAMA en die heeft een Capri stoel erin, moet eerlijk zeggen dat die ook perfect zit..
heej al@in,
succes met de engine...
en ja....beter hier met 'pech' dan in frankrijk...
Greetz Ruud
Beetlefreak
09-06-2005, 23:49
Ik zat in Meetlint zijn spijlbus...
Rijdt die al dan??? :eek: :eek:
Bussie is nog steeds een beetje de kluts kwijt na het rondje in Rook's panorama !! ;)
Geeft niks hoor Bussie ... ik zal je zaterdag nog eens goed het verschil tussen een spijl en pano laten zien :p
Bussie komt zo
10-06-2005, 07:32
Bussie is nog steeds een beetje de kluts kwijt na het rondje in Rook's panorama !! ;)
Geeft niks hoor Bussie ... ik zal je zaterdag nog eens goed het verschil tussen een spijl en pano laten zien :p
Tjezus,weet even niet waar ik de laatste tijd mee bezig ben :mad:
Leg ik je morgen wel uit!!
Zaterdag de motor weer uit de westfalia gehad,en kaalgepelt ... 's middags kwam Brian mij
helpen, en na het verwijderen van de cilinderkop bleek er gelukkig geen schade te zijn !! :D
Wel heeft -doordat de kleppen van de 2e cilinder open zijn blijven staan- de 2e cilinder erg
staan "spoelen", waardoor alle koolaanslag ook weg was,en dat verklaarde de verminderde
compressiedruk op de 2e cilinder.
Alles zaterdag ook weer in elkaar gezet,en net vanmorgen de laatste ontbrekende delen bij
Richard (werkt bij de Wittebrug :D ) besteld.
Nu maar hopen dat alles morgen binnen is,dan kan de motor weer afgemaakt en gemonteerd worden !!
Zaterdag kwam Gillian ook nog langs om te helpen om pappa's bus weer rijdend te maken. ;)
http://www.volksforum.com/albums/files/3/6/34D066_original.jpg
Hij heeft wel de goeie lengte! Kan rechtop in de motorruimte rondlopen! :)
Beter dat de schade meevalt!
wakebus-m
13-06-2005, 11:10
Zo je hebt wel de perfecte hulp zie ik..... :biggrin: :biggrin:
Gr. michiel
Vrijdagmiddag de laatste onderdelen bij de Wittebrug opgehaald ... de O-ringetjes waren binnen
(zitten in mijn stoterstangpijpjes),en bij Goodridge nog twee oliefilterslangen laten maken (ik heb
een Fram HP1 onder de auto,maar de rubberen leidingen daarvoor waren aardig uitgedroogd)
Zaterdagmorgen om 07:00 begonnen,en om 11:30 zat hij weer in de daarvoor geschikte ruimte,en
om een uurtje of 15:00 was ik zover dat ik een proefrondje kon gaan rijden ...
Viel al met al toch nog aardig tegen ... ben er de ochtend langer mee bezig geweest dan ik dacht,
en ook de kleine aanpassingen die ik aan de bus wilde doen kosten me meer tijd dan gedacht :redface:
Heb nu ook een remreservoirtje in de bus (van een Porsche 911),ipv eronder,en nu kan Stefan zijn
bus (zie fotogallery van vwasteland) ook rijdend gaan maken.
Voorst heb ik de onderste torsiestaaf één tandje lager gezet,in de hoop nog meer iets veercomfort
te krijgen,en ik moet zeggen,de rit naar Budel ging probleemloos .. nu zitten de Porsche 914 stoelen
ook erg lekker (beter iig dan die balen hooi wat er normaal in een bus gemonteerd zit)
Met nu nog een kleine 3 weekjes te gaan (wij vertrekken 9 July) kan ik me eindelijk weer eens druk
gaan maken om het interieur en de uitrusting van de bus :tongue:
De bus is er klaar voor !!
Nadat ik zaterdag nog in de spijlbus voor onderdelen in Veenendaal en Wageningen ben geweest,
is vanmorgen de taxateur langsgeweest .. ik wilde het vorig jaar ook al doen, maar toen was ik
blij dat ik hem op tijd rijdend kreeg :o
Nu nog ff de verzekering bellen dat ze eindelijk de taxatiewaarde op de polis in kunnen vullen :p
Afgelopen week ook wat "gespeeld" met de indeling,en een plekkie voor het koelkastje gemaakt,
een 12volt contact aansluiting voor de diverse opladers (fotocamera,telefoon,koelkast,buitenlamp
en dvd camcorder) gemonteerd.
Ben helaas niet (vanwege de motorproblemen) aan de montage van mun Autometer instrumenten toegekomen :(
Hopelijk is het dadelijk in Zuid Frankrijk een beetje weer, zodat Miss L. lekker met de safari's
open kan filmen :D
SplitBien
05-07-2005, 13:31
NOG 3,5 DAGEN!!!!! Schiet lekker op zo!! Alvast HEEEEEL veel plezier en wens hetzelfde aan gillian en lorraine!!
vwspijlbus
05-07-2005, 17:45
Fijne vakantie gewenst!
Beetspeed
05-07-2005, 21:53
Nadat ik zaterdag nog in de spijlbus voor onderdelen in Veenendaal en Wageningen ben geweest,
Hey, zie je topic nu pas :redface:
Nog bedankt voor het 914 2 liter blok sjouwen :biggrin:
en een zeer goeie vakantie gewenst!
CU,
Walter
Duizenden evacuaties na bosbranden Frankrijk
Gepubliceerd op woensdag 06 juli 2005
Als gevolg van een hevige bos- en heidebranden in Zuid-Frankrijk zijn duizenden mensen geëvacueerd, onder meer van zes campings bij het Zuid-Franse Fréjus. Een woordvoerder van de Franse brandweer meldt dat de brandhaarden inmiddels grotendeels onder controle zijn.
De ANWB kon geen nadere gegevens verstrekken over Nederlanders die mogelijk zijn geëvacueerd. Franse media berichtten woensdagochtend dat de evacués terug naar hun campings konden. De brand heeft naar schatting duizend hectare in de as gelegd. De autosnelweg A8 (Nice - Aix-en-Province) werd in beide richtingen afgesloten.
Aangestoken
Vorige week al ging ruim vierduizend hectare in Zuid-Frankrijk en Corsica in rook op in een groot aantal branden. De meeste ervan zijn volgens de brandweer aangestoken.
De ontruiming van zes campings in de buurt van Fréjus betrof enkele honderden, hoogstens duizend mensen, aldus de woordvoerstervan de gemeente Fréjus dinsdagavond. "De mensen zijn uitsluitend uit voorzorg geëvacueerd en ondergebracht in een gemeentelijk sportcentrum aan de haven, aan zee, aan de andere kant van de stad dan waar de branden woeden.''
"We hebben daartoe besloten om de brandweer rustig zijn werk te laten doen. Het is heel goed mogelijk dat de kampeerders in de loop van dinsdagavond weer naar hun tent of caravan kunnen'', liet ze 's weten. Op beelden op de Franse televisie was overigens te zien dat enkele stacaravans in vlammen zijn opgegaan.
Hevige brand
Het ging wel om een hevige brand. Er werden blusvliegtuigen ingezet. Er is sprake van woningen, die inmiddels zijn afgebrand, maar de autoriteiten konden dat tot dusver niet bevestigen.
Ongeveer 45.000 huizen in en rond Fréjus zaten urenlang zonder stroom, Dat kwam onder meer, omdat hoogspanningsleidingen naar beneden waren gekomen door de brand, maar vooral omdat een belangrijke stroomleiding werd afgesloten om blusvliegtuigen de gelegenheid te geven zonder gevaar water te lozen. Rond 23.00 uur hadden alle huizen weer stroom.
bron;planet.nl
Hopelijk zijn dadelijk de ergste branden weer geblust, maar uit ervaring in het verleden dat we in Frankrijk waren,
weet ik dat het best een tijdje kan duren voordat het getroffen gebied weer vrijgegeven wordt voor verkeer.
Wij zitten vanaf onze tweede week (18 t/m 22 july) in het desbetreffende gebied ... :eek:
Hmmm, is minder mooi nieuws, natuurlijk! Hoop voor jullie (en de bewoners enzo) dat de grootste problemen voorbij zijn!
danielle
06-07-2005, 07:58
Da's balen dit nieuws. Hopelijk snel weer goed nieuws vanaf die kant... en dan vakantie... zal voor jullie duimen!
Goeie vakantie maar toegewenst dan!!!!!en het vuur is alweer onder controle hoor....
En heb met mn T3 al heel frankrijk gehad..een zou graag net als jullie dit wel willen in een t1!!!!!!!!!
greetz..Vic...
Ik vertrek vrijdagmorgen heel vroeg naar Fréjus...
Dus ik weet niet wat het daar allemaal gaat worden, straks even een telefoontje doen naar de camping om te vragen of alles er nog staat...
We gaan er onze vakantie zeker niet door laten vergallen...
Aircooled greetz,
Humby :cool:
Polle van Jut
06-07-2005, 19:31
Ginder optreden?Polle
Neenee, chilling!
De vellen moet niet altijd strak gespannen staan hé ;-P
Aircooled greetz,
Humby
@Humby,ga jij nog naar de VW meeting in Menton (ligt naast Monaco) 22,23 en 24 July ??
@Humby,ga jij nog naar de VW meeting in Menton (ligt naast Monaco) 22,23 en 24 July ??
Reken maar van YES!!!
We blijven speciaal iets langer
Dus wss zal ik je wel tegenkomen, dan kunne we misschien daar een lekker "rozeetje" drinken... :tongue: Ik ga er spijtiggenoeg niet met m'n busje zijn :( , maar ik zal mijn Volksforum t shirt wel aantrekken :wink:
Aircooled greetz,
Humby :cool:
Dus wss zal ik je wel tegenkomen, dan kunne we misschien daar een lekker "rozeetje" drinken... :tongue:
een ro-zeeeetje ?? :eek: Weet je wel hoe hard zo'n sapje aankomt met een graadje of 35 ?? :p
Ik ga er spijtiggenoeg niet met m'n busje zijn :( ,
maar ik zal mijn Volksforum t shirt wel aantrekken :wink:
mooi,ik zal je dan wel herkennen ... als alles meezit staan wij van vrijdag op zaterdag op de meeting zelf
's ochtends hebben ze daar een hele grote badkuip voor ons neergezet,aka de Middellandse zee :p
En als het daar een beetje weer is ( ;) ), staan me safari's ietsje verder open als op de BBQ party bij BBT.
http://www.volksaddiction.nl/bbtparty/DSCF1055.JPG
(courtesy of www.volksaddiction.nl)
Net mun bus weer opgehaald bij de APK, en wat blijkt ??
De centrale stuurpen op de nieuwe (1 jaar oude) Weedeater vooras van Creative heeft al bijna 2mm speling !! :mad:
Sommigen kunnen zich het draadje nog wel herrineren hoe lang ik toen op die versmalde en verlaagde as heb zitten
wachten (die uiteindelijk nog net op tijd hier was), maar nu is die pen dus al verrot ..
Zowel de pen als de bronzen lagerbus waren toen nieuw, maar nu dus al verrot en dus APK afkeur :(
Verder nog een paar kleine dingetjes, maar ik baal dus het meest van dit afkeurpunt .. asje was toch ff ruim 700 euro.
Nou ja, na Spa gaat de westy toch naar binnen, en dan schors ik hem wel gelijk ... gaan we van de winter wel een
ZF tandheugelstuurhuis met stuurbekrachtiging monteren ;)
Bussie komt zo
18-08-2005, 09:36
Sow dan, das lekker..
Kost gelukkig niet weinig en je krijgt er nog weinig voor ook..
Waarschijnlijk slecht kwaliteit brons gebruikt voor de bus..
Mcgyver even een busje laten draaien van zelfsmerend brons van goede kwaliteit..
SplitBien
18-08-2005, 09:44
Das mooi fuck! Moet je nu zonder apk naar spa of is ie nog niet verlopen??
vwspijlbus
18-08-2005, 10:24
dus APK afkeur
Mooi klote, Kruk@b! :mad:
Kun je d'r toch mee naar Spa komen? of is dat niet meer veilig?
Safety first!
Ik ben me vorig jaar ook kapot geschoken toen m'n bus afgekeurd werd. Gelukkig was het toen relatief simpel opgelost door de montage van een nieuwe remleiding voorin.
Succes!
Das wel heel snel versleten dan....
Beetspeed
18-08-2005, 10:53
Alain,
Weet je heel erg zeker dat toen de bus weer op zijn wielen stond, je stuurstang niet onder (zijdelingse) spanning stond op een of andere manier? Dus ietwat 'gewrongen' zijn werk heeft moeten doen de afgelopen periode?
Omdat dat lastig te controleren is, juist door de verlaging, lijkt me dat een voor de hand liggende reden kunnen zijn...
Groeten,
Walter
Volkswouter
18-08-2005, 10:58
Net mun bus weer opgehaald bij de APK, en wat blijkt ??
De centrale stuurpen op de nieuwe (1 jaar oude) Weedeater vooras van Creative heeft al bijna 2mm speling !! :mad:
Sommigen kunnen zich het draadje nog wel herrineren hoe lang ik toen op die versmalde en verlaagde as heb zitten
wachten (die uiteindelijk nog net op tijd hier was), maar nu is die pen dus al verrot ..
Zowel de pen als de bronzen lagerbus waren toen nieuw, maar nu dus al verrot en dus APK afkeur :(
Verder nog een paar kleine dingetjes, maar ik baal dus het meest van dit afkeurpunt .. asje was toch ff ruim 700 euro.
Nou ja, na Spa gaat de westy toch naar binnen, en dan schors ik hem wel gelijk ... gaan we van de winter wel een
ZF tandheugelstuurhuis met stuurbekrachtiging monteren ;)
Dat is balen,bij mij is hij erook op afgekeurd,maar dat is na 16.000km en drie jaar.
Alain,
Weet je heel erg zeker dat toen de bus weer op zijn wielen stond, je stuurstang
niet onder (zijdelingse) spanning stond op een of andere manier?
Dus ietwat 'gewrongen' zijn werk heeft moeten doen de afgelopen periode?
Omdat dat lastig te controleren is, juist door de verlaging, lijkt me dat een voor de hand liggende reden kunnen zijn...
Daar moest ik ook gelijk aan denken, maar ik heb juist alles zo recht mogelijk eronder gezet en alles dubbel getjekt.
Ook bij het uitlijnen (Profile) nog onder de auto gekeken en gevoeld, maar nergens was enige weerstand te voelen.
Waar ik wel aan heb zitten denken is het volgende;
Door de verlaging gaat de wielbasis afnemen, doordat de draagarmen horizontaler komen te staan.
De spoorstangen wijzer daardoor naar achter, ipv dat ze gelijk (en recht) lopen met de vooras.
Een standaard (hoge) bus heeft z'n draagarmen onder een vrij grote hoek staan waardoor de arm (moment=krachtxarm)
vrij klein is,en in verhouding met de hulpstuurarm is en dus makkelijk en "licht" stuurt.
Het viel mij namelijk ná het verlagen op dat mijn voorwiel verder naar achter in de wielkast stond ......
Kijk maar eens op de foto, gemaakt vlak na het verlagen ... voorwiel staat zo'n 10mm meer naar achter dan orgineel.
Daarna is de bus nog wat verder gezakt, dus ik denk dat het voorwiel zomaar een 15mm (te) ver naar achter staat.
Beetje lastig uitleggen, maar ik denk dat met een langere arm van de hulpstuurarm er minder kracht op de stuurpen werkt.
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=5778&mode=fullsize
Dat Wouter hetzelfde probleem heeft duidt erop dat we het in die hoek moeten zoeken .....
Dat is balen,bij mij is hij erook op afgekeurd,maar dat is na 16.000km en drie jaar.
Lachú, die 16.000 km heb ik in iets meer dan een jaartje gereden :D :o
vwspijlbus
18-08-2005, 21:16
die 16.000 km heb ik in iets meer dan een jaartje gereden
Dat haal ik nog niet eens met m'n daily driver uit Korea. :redface:
Volkswouter
19-08-2005, 11:47
Alain,mijn stuurstangen staan nog niet eens zo heel erg vreemd.
Hangen ze bij jouw of staan ze op je fuseestuk?
Na 10 jaar en bijna 75.000km heb ik afscheid genomen van de 88mm smallere Weedeater vooras. Nu weer een standaard -brede- T2a as gemonteeerd icm de brede Porsche 993 / 996 remmerij. Ook een vers setje Porsche 944 Turbo (gele koni's) achterdempers gemonteerd. Dat zorgde er wel voor dat de 7,5 & 9x17 Rota Fuchsen (https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1.0-9/540453_435959406443169_328589388_n.jpg) niet meer gingen passen, nu vóór een setje orginele 964 Turbo (7,5x17, ET65) Cup1 voorvelgen gemoteerd icm repro 9x17 ET20 Cup1 achtervelgen. Motortechnisch is alles nog even bij het oude gebleven, dan duiken we van de winter met hernieuwde energie op de Subaru ombouw !
Nu de SO42 weer aan het opbouwen met de 1776... eind van de week naar de APK, de week erop (als alles meezit) naar Oostenrijk ! (http://www.spijlbussen.nl/web/index.php/topic,6240.0.html)
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/t1.0-9/10307204_737423362963437_2951687258135701876_n.jpg
eind van de week naar de APK, de week erop (als alles meezit) naar Oostenrijk ! (http://www.spijlbussen.nl/web/index.php/topic,6240.0.html)
En dat is gelukt en inmiddels ook alweer zo'n 250 km ermee gereden.
Nu de laatste puntjes op de i zetten, wat boodschapjes doen en dan donderdagavond (uurtje of 20:00?)
richting Oostenrijk voor de meeting :cool:
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/t1.0-9/10550911_740772439295196_6284080714134241419_n.jpg
Veel plezier en goeie reis !
Veel plezier en goeie reis !
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=127913
Eergisteren nog in Oostenrijk en Duitsland, nu de motor er weer uit en gedemonteerd... toch weer -nu als gevolg van versleten zuigerveren- een uitlaatklep verbrandt.. de koppen liggen inmiddels al bij het revisiebedrijf, die zijn overmorgen weer klaar, setje 90,5mm zuigerveren is onderweg, nu een paar dagen de tijd om alles schoon te maken en wat wijzigingen aan het uitlaatsysteem door te voeren... dit is nu ff een noodoplossing om de bus toch rijdend te houden, de Subaru EJ20 ombouw ga ik helemaal naast de auto klaarmaken. Zo lang weer geen rijdende bus te hebben gaat niet meer gebeuren !
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t1.0-9/10511260_745206532185120_937489130157358486_n.jpg
, setje 90,5mm zuigerveren is onderweg,
Vrijdagavond... de nieuwe zuigerveren kwamen vanmiddag rond 16:00 binnen, (met dank aan Bolt Action !! (http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=123227)) 's avonds gelijk
maar gaan bouwen !
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t1.0-9/10525903_747019558670484_2554340885643085025_n.jpg
Zondagochtend 08:30.. de zaterdag is besteed aan het weer opbouwen van de 1776, maar de fut ontbrak om hem 's avonds
ook weer terug te hangen, dus dat hebben we zondagmorgen vroeg maar gedaan !
De eerste km's zitten er alweer op, nu alles nalopen en van de week nog een keer kleppen stellen en dan kunnen we gaan !!
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/10574491_747318658640574_847029840902853066_n.jpg?oh=c02ee9f179308b3bce416b60dcd4d103&oe=544166DA
Donderdagavond vertrekken we ermee naar Frankrijk, naar de French VW Bus Meeting. (https://www.facebook.com/events/585110371525173/?ref_dashboard_filter=upcoming&source=1)
Johan1982MK1
31-07-2014, 14:39
Goede vakantie en succes!
Met het motorblok moet het goed komen, is netjes aangepakt :thumbup:
carbreaker de autosloper
31-07-2014, 19:07
bon voyage .....kist gereedschap mee???
zo lekker, goed bezig! Ziet er goed uit die meeting in frankrijk! Geniet er van!
Donderdagavond vertrekken we ermee naar Frankrijk, naar de French VW Bus Meeting. (https://www.facebook.com/events/585110371525173/?ref_dashboard_filter=upcoming&source=1)
Het was donderdagavond 22:00 dat we uit Rijswijk wegreden... om 02:00 in Huldange (Luxemburg) om te tanken, daarna (met een slaapje tussen 03:45 en 05:30) door naar Fley waar we om +/- 12:00 aankwamen, totaal zo'n 850km.
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/10484793_758127397559700_8262025195732533789_n.jpg?oh=4a79afe1c430bf9d9111a0501c1f92a6&oe=54BC98B9&__gda__=1422878977_0e5912a0295e88203bfe0dd3a1d7798b
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/10351599_755370754502031_4755946211857815906_n.jpg?oh=acad21fdf1a4d0b1210084aa30e6ce9c&oe=54BB3967&__gda__=1421145055_ef676cb10bf87dec4a4cebee2ea98bd3
Daar t/m zondag een uurtje of 12:00 blijven staan, toen naar een oude klant in Charolles (60km van Fley), maar die was niet thuis... heeft ons wel ergens zien rijden, dus toen we 125km verder op een camping in Chambod stonden kreeg ik een telefoon... of we nog een bakkie kwamen halen :tongue:
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/10458457_774304812608625_1925953747029613952_n.jpg?oh=77e849221feb0bc0107acd5742fd507e&oe=54BD913D&__gda__=1422162309_4ede378a1484966da3aeb0387b7e32d2
Afijn, na 2 dagen Chambod zijn we woensdagochtend teruggereden naar Charolles en zijn daar een nachtje zijn Gites ingedoken..
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/10391026_765029580226901_8077280330502118197_n.jpg?oh=50efea709c18e58ddc4e21015e777040&oe=54B9B8F7
Donderdagmorgen vertrek naar Spa (650km), waarna na 5km de bus erg moeilijk loopt/ moeilijk op toeren komt.. bij inspectie op de parkeerplaats bij de supermarkt zit 1 inlaatspruitstuk los !! Na een minuut of 45 weer gefixt en bus liep weer super, maar halverwege de peage hoor ik de uitlaat blazen, dus ik denk een lekke uitlaatpakking en dat ga ik op Spa wel fixxen. Aankomst op Spa zo rond 19:00. Vrijdag stonden vrienden al vroeg voor onze neus en toen was ik al naar Spa geweest om GunGum te halen.. na demontage blijken er 2 M8 moertjes waarmee de 'kachelpot' (J-pipe) aan de kop vastzit kompleet verdwenen te zijn !! Ook dat was gelukkig binnen 45 minuten weer gefixxt.
Vrijdag rustig aan gedaan en 's middags barstte er noodweer los wat tot een uurtje of 07:00 zaterdagmorgen heeft geduurd... onze vrienden konden alles droog inpakken, want zij vertrokken eind van de ochtend weer richting huis... hun 2 weken Frankrijk zaten erop.
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/10675727_765029733560219_4752322667902694805_n.jpg?oh=c14f5a5e5a1e8ae0a786ac82dc549ba0&oe=54B2C10D
Wij zijn toen nog ff naar de Nordschleife (125km vanaf Spa) 'gevlogen' en daar nog ff onze laatste vakantiedag doorgebracht.
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/10646900_765030013560191_6593312501555031727_n.jpg?oh=e727569f1357f22a2738df2aa7fb3605&oe=54B26694
Al met al zo'n 2600km gereden, busje heeft het super gedaan en slechts 1 liter olie verbruikt / gelekt.
Begin september heb ik de kleppen gesteld (dat was na de laatste koprevisie alweer bijna 3000km geleden) en compressie(druk) gemeten en die is nu -met de nieuwe zuigerveren- toch een stuk minder dan met de oude zuigerveren (op één cilinder na dan), maar wel overal mooi gelijk en het motortje loopt er prima mee.
Ik heb van diverse mensen al vernomen wat de oorzaak daarvan is, van die afgenomen compressie(druk) en het heeft ermee te maken dat de oude -95.000km- zuigers en cilinders ietwat ovaal zijn geworden, waardoor de nieuwe zuigerveren -100% rond- niet perfect afdichten, maar zoals gezegd, hij loopt er niet minder door !!
Het is inmiddels alweer ruim 2 maanden geleden sinds de SO42 weer rijdend was en in die tijd heb ik toch al wel weer zo'n 6200km gereden... tussen het -begin juli- rijdend maken en het Bullitreffen is er zo'n 300km gereden, toen 'ff' heen en terug naar het Bullitreffen, totaal zo'n 2600km (waarvan de laatste 50km dus op drie cilinders), toen even een weekje moeten sleutelen (dus nul km's) en tussen het weer rijdend hebben (zondag 27 juli) en op vakantie gaan (donderdagavond 31 juli) heb ik ook zo'n 150km (test)km's gereden. Daarna op vakantie zo'n 2600km gereden en daarna -t/m half september- ook zo'n 550km....
Het gaat hard... inmiddels weer een 650km erbij gereden in 2 weken tijd en dan is het jaar (lees; rijseizoen) nog niet ten einde !
Het weekend van 20 & 21 september naar Apeldoorn (Aircooled Picnic) geweest en daar wat familie bezocht, bij elkaar zo'n 325km en eergisteren -zondag 28 september- in Doel, België (http://nl.wikipedia.org/wiki/Doel_(plaats)) geweest voor de DMPD meeting aldaar, ook weer zo'n 325km.
De teller nadert dus aardig de 7000km en ik schat dat ik er nog zo'n 1200 bij ga rijden de komende weken (t/m 19 oktober).. daarna gaat (als de Subaru echt helemaal inbouwklaar klaar ligt) toch echt de 1776 eruit.
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/1966702_550620078416556_4316243654232395850_n.jpg?oh=eb3b2c7ca7df1ebc07d0f088c634767d&oe=5482FF3C
Bron; DPMD Finest (https://www.facebook.com/media/set/?set=a.550573251754572.1073741911.271093256369241&type=1)
Leuk verslag en mooie plannen wat betreft het inbouwen van de subaru motor. Veel puristen zullen zeggen zonde. Terwijl ik denk dat zo'n motor geeft je veiligheid, betrouwbaarheid & comfort precies wat je wil voor een rijders bus. Veiligheid doordat je mee kan met het huidige verkeer en betrouwbaarheid dat je komt waar je wil komen, door het rustig karakter van de motor trilt het 1 en ander veel minder door dus minder snel vermoeid.
Grappig dat ik je nog nooit met de bus gezien heb in Rijswijk, terwijl ik er toch al jaren woon.
Zaterdag de bus weer laten taxeren en gelijk alweer de eerste 85km van 2015 gereden !
en afgelopen weekend -zeer waarschijnlijk én samen met Skywalker- alweer de laatste 800km van dit seizoen gereden... het totaal komt daarmee -voor dit jaar- op bijna 4000km, totaal sinds dat we de bus in gebruik hebben genomen (augustus 2003) is nu net de 80.000 gepasseerd. Enige wat ik nu zag (vrijdagavond op de valreep nog ff de kleppen gesteld en de olie ververst) is dat ik na ruim 11 jaar (de IRS ombouw heb ik in 2004 gedaan) een doorgesleten homokineethoes heb en dat het vermogen van de 1776 nu toch echt wel minder is geworden :(
Maar ja... het blok heeft er inmiddels ruim 100.000km (eerst 20 bij Brian, de vorige eigenaar, nu ruim 80 bij ons) en dat is voor een opgevoerde motor toch best wel veel.
Nu mun centen/zegeningen tellen en op een rij'tje zetten wat nu de meest verstandige optie is.
http://i57.tinypic.com/1zbb5mu.jpg
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.