![]() |
Beetlefreak's New Ride!! 1961 type1, Berylgrün.
Quote:
Was de vraag die Kruk een tijdje geleden stelde. Welnu, het is zover :) Om een auto van foto's af te kopen is nog nooit iemand aangeraden, maar heb de gok toch gewaagd!! Het handels-adres was vertrouwd (bekend) waardoor het vertrouwen ook iets groter was. Waar het om gaat :D:D: Kever 1961, Berylgrün. Origineel op 1 spuitbeurt na. 33.000 + iets kilometers gereden en ben de 3e eigenaar (handelaren en importeur daargelaten)!! Weinig tot geen roest, wel enkele punten aangepakt/vervangen. Motor loopt prima, remmen zitten vast na enkele jaren stilstaan. Zal binnenkort wat daglicht fotoos plaatsen, was 20.30 dat het transport arriveerde ;) Had al een hele zooi pix van de verkoper, die staan er ook bij. In dit topic had ik al een kleine sneak-preview gegeven maar moest de auto toch eerst zelf zien voor het nieuws met jullie te delen!!! Hot items: Pook, stuur en handrem-greep in kleur van de auto!! En erg stoere riem-houders op de handrem :eek: :) Hier de eerste ploaties, I'll keep you guys posted :) {Pix uit Zweden, click for fullsize!!} ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() {Pix van vandaag uit Nederland, click for fullsize!!} ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Aparte kleur zeg. Mooi
|
SUPERVETTE RIDE gozer :D
Echt waanzinnig, volgens mij hetzelfde als Niels zijn kevertje...alleen dan zonder ragtop en mét lak ;) Wanneer gaat ie zakken ?? :p |
Goed apparaat!!!
Is een van mijn lievelingskleuren... Al wat plannen d'r mee? (ZAKKEN!!! ;) ) |
SUPER, alleen nog ff zakken ja ;)
|
Succes er mee,
wat ben ik jaloers......!!!! |
Krijg nou de hik..... Die auto's heb ik zaterdagmiddag in Södertälje gezien op een trailer.
|
Quote:
Zelf nog wat gekocht daar ?? ;) |
Zo dan .... die ziet er goed uit Friekje !! ... Gefeliciteerd !!!
(lijkt wel of iedereen ineens weer aankoopkriebels heeft) Berylgrün was ook één van mijn favoriete kleuren voor een auto,en nu ik de kleur ook weer zie .. Wat een toeval ook hé ... voor van de winter staat er een schijfremset 5x205 op het programma voor de oud type voorassen (was voor dit jaar de bedoeling,maar Red54 wilde het ff een jaartje rustig aan doen) ... of je moet iets unieks/leuks in 5x130 tegen het lijf lopen ... bkz'etje heeft nog een set 15" Fuchs in de aanbieding ;) |
Ik woon daar.
|
Quote:
Nope, no more. Goed bezâg gozah. vette ride. veel plezier ermee. :cool: |
Thnx heren! Ding is ook echt super, ben er blij mee :D
Plannen, tsja... Rijden!!! En gaat idd redelijk naar beneden, geen sneeuwschuiver ;) Technisch in orde maken de komende tijd, en meetings af!! Leuke opties zoeken, andere wielen misschien! (set als van BKZ is nu ff way out of my reach ;)) maar wel mooi onder deze auto! Quote:
@ Kruk, aankoopkriebels had ik al sinds de mex weg is. Kon deze eigenlijk niet loslaten, en ben blij dak em hierheen heb gehaald! Schijfremmen is zeker nog een optie maar 5*130 of 5*205 ben ik nog niet uit. Boxter S wielen staan niet zó onder een pastel-kleur vermoed ik... helaas :( Kijken wat we onderweg tegenkomen :) @ Feto, klopt. Vrachtwagen is zondag vertrokken uit Zweden (Vaxholm), kever is daar als laatste opgeladen! Waar woon je in Zweden? en wat voor auto's heb je zelf? |
Quote:
Dan is dit wel een uniek setje (om mee te beginnen dan hé ;) ) Ook de eerste keer dat ik zo'n set te koop zie staan in Europa :eek: |
Quote:
Is zeker een "leuk" setje :eek: :eek: !! Maar wat ik al zei, momenteel ver buiten budget. Wel 'om de hoek'... Auto moet nog ff gekeurd worden en heeft nog wat TLC nodig! En ook de daily gaat nog een hap centen kosten :mad: Eerst maar ff op ori steelies door de wereld, en dan es verder kijken :) |
Quote:
Ik woon momenteel in Södertälje. Mijn type 1 1200 staat in het fotoalbum en verder heb ik een Nekaf (Willys M38A1) in originele staat en een Golf 3 GTI 16V. |
Hoeveel kostte het transport naar NL?
|
Quote:
investeren noemen we dat Bietul ... btw,wanneer was het voor het laatst dat jij deze wielen op een meeting onder een auto zag zitten ?? ;) precies !! GT's,Cosmics of Fuchsen kennen we nou wel ... hehehehehe .... |
ziet er super uit ! voor al die kleur vind ik super
|
Wat een vette ride Gerk! Ik hoop dat je m de volgende damwaldster parkplatzmeeting meeneemt!!
|
Gaaf zeg, Mr. BF! :cool:
|
netjes!!!
|
Gratuliere! Ziet er zeker wel mooi uit! Had mijn twijfels bij doe andere foto's, maar ziet er echt geweldig uit! Veel plezier ermee
|
Goede bak man!!!!!!!!!!
Het zelfde als die van mij maar dan zonder ragtop en 1 jaartje jonger! SUPER VET MAN, die kleur is goed he!?! Spreek je snel! PS. Alleen nog ff zakken met die handel! ;) |
Yo Gerkie,nette bak man! Plezier ermee!
|
Ziet er goed uit!!!! Kan je de auto van je schoonouders aankomend jaar thuis laten voor spa! ;) HEEL VEEL plezier ermee, maar dat gaat vast wel lukken!!
|
Wat een gaaf ding! super kleurtje ook! Misschien zie ik hem nog eens voorbij tuffen op de Ryksstrjitwei :D
|
Vandaag de RDW gebeld, kan de auto 9 mei voor de keuring brengen!!
Remmen losmaken en electriciteit nakijken, dan moet het goed gaan. @ Feto: Transportkosten waren € 425 euro, kon ik zelf niet voor rijden. Werd voor huis afgezet, wat wil je dan nog meer?? @ Krakje: Heb al gebeld, maar gast neemt niet op ;) Hoef die bands er niet bij, maar dat zal wel weer niet op gaan :( @ Luchtdraver: Hier kunnen ook P-wielen onder :p:p @ Lunatik: Volgende meet moet dan wel na 9 mei, (dan heb ik als het goed is) kenteken erop!! @ Niels: Kleur is echt super!! Welk jaar is jouw ragtop dan? deze is van dec. 1960, maar pas in februari 1961 op kenteken gezet. Had jij nog een 30pk blokkie?? :) Op Budel ff ploaties schieten??? :cool: @ Bien: Dodge RamVan was wel erg makkelijk met alle lading die mee ging. Gezien we nu een vakantie plannen rondom 'Spa' (met de kever) is dat niet meer aan de orde! @ Benji: Dat zal zekers gebeuren, ff wachten op plaatjes en dan cruisen!! :D Thnx iedereen :):) (ik denk vandmiddag nieuwe kiekjes ;):D) |
Quote:
Gewoon blijven proberen, gozer is luchtverkeersleider, en vaak druk met werken............... Valt wel een hoop mee te regelen hoor, heb ook wel eens zaken gedaan met Marco. doe m maar de groeten ;) |
Hey hij is goed BF!!! Veel plezier ermee!
|
Hok! :D
Super mooi ding Friek, ff aanpakken en laat de RDW dan maar komen!!! |
Gisteravond hebben Split en ik het ding nog ff in real live gezien, en inderdaad het is een supermooie wagen, zeker voor die centjes echt een topscore Gerk! Veel beter dan een zestiger mexicaantje.
Maar waarom andere wielen eronder? Ik vind die originele echt erg mooi staan, kijk maar eens naar die van Primerlook, ik zou er echt geen andere wieletjes onder gooien. ![]() |
Wat een mooie wagen zeg!! Die kleur is geloof ik toch maar een paar jaar geleverd?! Ik vind het persoonlijk een erg mooi kleurtje, en een erg mooi model! :biggrin:
Hoe heb je die wagen zo goedkoop hierheen gekregen? Ik heb zelf ook nog een auto staan die deze kant op moet! :) Alleen voor 425 Euro kan ik daar ook niet vor rijden! Rens |
ziet er goed uit
mooie Kever |
Helemaal super Gerk!
Vindt die meegespoten interieurdelen helemaal geweldig.... :eek: Veel plezier ermee man! |
zeer mooie wagen,niet te veel aan doen hoor!
ding is al helemaal af! alleen 1 tand naar beneden. verder niks aan verkloten! hij is echt superrr. |
@ Rens: Kleur is van aug '60 tot aug '63 geleverd, idd vrij uniek!
Ik heb de kever daar van iemand gekocht die het vervoer erbij regelde. Ik zal wel es vragen of er mogelijkheden zijn ;) @ Chrisjuh: Thnx :) Die onderdelen in kleur schijnt weer iets 'aparts' te zijn las ik op www.thesamba.com. Zal me daar es in verdiepen, is idd erg cool!! @ Arie: Ga er idd niet veel aan doen, alleen het nodige ;) Een tandje achter idd en voor verstelbaar maken. Verder de nodige nutteloze opties :D 12V ombouw en dergelijke onderhuidse veranderingen staat wel op de lijst, maar er moet eerst gereden worden! Ding heeft te lang stilgestaan ;) |
eeeeeeeeeeeeeeeeerg mooi, ik vind het ook een hele mooie kleur.
veel plezier ermee en succes bij de keuring. |
12v?!
|
Quote:
Electrische systeem is nu natuurlijk 6v, maar ben van plan om er (ooit) een 1600cc in te zetten. Dat brengt met zich mee dat het electrische systeem naar 12v omgebouwd gaat/moet worden! |
All times are GMT +1. The time now is 05:24. |