Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Luchtgekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=34)
-   -   Project Racelook (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=16104)

Racelook 09-10-2006 23:33

Zoooooooooo er is weer vooruitgang. Gisteren en vandaag twee halve dagen aan het karretje gewerkt (die zware morgens ook :chair: )

Bandenbak + verstevingsbalk is helemaal af. Diverse laswerkzaamheden zijn nagelopen op gaatjes e.d. Dus er is weer flink gelast. Daarnaast ben ik ook al redelijk op weg om alle gaten in het dashboardplaatwerk dicht te maken. Tevens zijn we bezig met het verwijderbaar maken van het achterpaneel. Het achterpaneel paste helaas niet goed (repro), kan ook wel door het vele laswerk eraan komen. Dus dat had weer veel klopwerk tot gevolg. Het achterpaneel is nu redelijk klaar. Wordt toch met van die fasteners vast gezet die je een kwart slag moet draaien. Een andere mogelijkheid waarbij het plaatwerk zeer makkelijk verwijderd kan worden (dus geen spatborden los te schroeven) en die geen lakschade oplevert konden we niet verzinnen. Tevens is al het plaatwerk wat niet "noodzakelijk" aan de binnenzijde verwijderd, dus het is alleen een dun plaatje.

Ik heb dieverse fotos maar de batterijen van de camera zijn leeg dus kan ze niet opladen.

vwmk2driver 09-10-2006 23:41

klinkt weer goed.

ben benieuwd naar de foto's die zijn altijd erg intressant namelijk.

ik hou hem in de gaten en succes, en bedankt nog
gr frank

Racelook 11-10-2006 23:16

Vanavond maar een keertje de gastoevoer van mij lasapparaat goed afgesteld. Het leek tegenwoordig wel of hij gasflessen at.
Staat nu weer netjes rond de 7,5 / 8 liter per minuut.

Tevens nog wat plaatjes op maat gemaakt en diverse gaatjes weer dichtgelast... tja hobby :woowoo:

Owja ik had ook nog wat foto's van gisteren.
-Het controleren van het achterpaneel. Pasten niet echt en ook de hoeken kwamen niet overeen met de punten van de spatborden. Gevolg: veel kloppen en de spatborden worden ietsie bijgewerkt, grove uitstekende gietrand wordt netjes weggeschuurd.

En zo is ie weer een cm breder per kant :wink:
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/40523.jpg

-Nog een totaal fototje van de bandenbak. Deze is gedeeltelijk vervangen (incl verstevigingsbalk).

-En het nalopen van het laswerk. Helaas zijn dat bij dit karretje nogal wat meters.... majaa
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/40525.jpg

Buntje

vwmk2driver 12-10-2006 11:49

hoe loop je die lassen na dan??

als je ze last kun je toch al gelijk zien of ze goed zijn?? of heb ik dat mis

Racelook 16-10-2006 11:31

Jep dat klopt. Maar dat had ik de eerste keer dat ik lasten niet gedaan. Ik dacht, ach die kleine gaatjes die over blijven die plamuren we wel dicht. Maar je kan ze beter alles netjes dicht lassen , dus ben ik nu alle eerdere lassen op kleine gaatjes aan het controleren (en of ik de reparaties van toen wel goed genoeg vindt :rolleyes: )

Wiebrand

vwmk2driver 16-10-2006 11:42

noohhooh voei.. een beetje gaatjes dicht plamuren ;) :D

half gelaste delen scheuren ook snel nu zal er bij een dorpel of iets niet snel iets scheuren. maar als je op een deel waar spanning opstaat openingen open houd gaan die snel scheuren dus ja.. maar dat zal jij ook vast weten.

ga vanavond mijn eerste laswerkzaamheden verrichten met me nieuwe lasapparaat :cool: .
ga om te beginnen mijn draagarmen doorlassen er staat straks geen 110 pk meer op maar zal straks rond de 200 komen.

eerst even netjes stralen dan lassen en dan in de ep.

Racelook 22-10-2006 22:32

Had trouwens donderdag (12 oktober) nog aan mijn karretje gewerkt.
Plaatje in bandenbak gelast
Laswerk nagelopen aan dashboard, voorzijde a-stijl (binnen+buiten), Dorpels en achterhoek.

Ff nog fototje van bandenbak aan onderzijde

Racelook 22-10-2006 22:32

Vandaag wederom paar uurtjes gelast aan de auto.
B-stijl en diverse gaatjes in de zijschermen dicht gelast. Tevens begonnen met het kloppen van een luchthapper voor de motorklep.

Wiebrand

vwmk2driver 02-11-2006 12:56

heb jij nog nooit gehad dat je het opgegeven moment niet meer zo goed wist??

ik moet nu nieuwe schermen inlassen, maar dat wil nu allemaal niet, niks past enzo.
zit momenteel echt even met de handen in me haar.

volksfahrer.nl 02-11-2006 14:52

Quote:
Originally Posted by Racelook
Had trouwens donderdag (12 oktober) nog aan mijn karretje gewerkt.
Plaatje in bandenbak gelast
Laswerk nagelopen aan dashboard, voorzijde a-stijl (binnen+buiten), Dorpels en achterhoek.

Ff nog fototje van bandenbak aan onderzijde

Hoop roestgevoelige plekken aan zo'n 03! Damn

Racelook 03-11-2006 00:46

Quote:
Originally Posted by vwmk2driver
heb jij nog nooit gehad dat je het opgegeven moment niet meer zo goed wist??
Ow jawel, dat zal iedereen op een gegeven moment wel tegen komen bij een resto. Soms is het ook ff beter, om gewoon ff alles aan de kant te leggen en er pas de volgende dag of keer mee verder te gaan.
Bij maatvaste spullen die nogal nauw komen, o.a. een zijscherm als daar de veerpoten op bevestigd zitten, zou ik daarvoor een mal maken. En als iets niet helemaal past. Eerst zo goed mogelijk laten passen (=vaak kloppen) , vast hechten. Na meten, op afstandje kijken, nog eens meten voor de zekerheid en vastlassen.
Mocht er ergens een kier ontstaan en deze is te grote om dicht te lassen (eventueel wat messing achter houden), dan moet je er gewoon een stripje inlassen.

Goed wachten tussen de lassen. En koelen met lucht.

@erwin..

tja die 1303's kunnen ooit gruwelijk rot uit de bus komen :chair:

vwmk2driver 03-11-2006 18:43

ja bedanktvoor de tips. heb de tips ook al is gekregen.

heb alleen geen messing maar wat aluminium blokken.
heb me laten vertellen dat het koelen met lucht niet goed is, het is beter schijnbaar het natuurlijk te laten koelen.
maarjah dat zal denk ik zomaar allemaal niet zo veel uitmaken uit eindelijk.

ik ga morgen proberen wat stappen te ondernemen. het plaatwerk is imitatie en ik heb het daar niet echt op en wou liever ori vw maarjah dat valt niet mee omdat te vinden dus toen het niet paste was ik er een beetje klaar mee. maar zal uit eindelijk wel kloppen worden idd.

heb je daar eigenlijk nog een speciale hamer voor of iets ? of hoe doe je dat kloppen?
lijkt me igg beter om een plaat om te kloppen en dan vast te lassen, dan een plaatje stukje voor stukje om te buigen en dan elke keer een stukjevast hechten.

Racelook 06-11-2006 13:29

Quote:
Originally Posted by vwmk2driver
heb je daar eigenlijk nog een speciale hamer voor of iets ? of hoe doe je dat kloppen?
lijkt me igg beter om een plaat om te kloppen en dan vast te lassen, dan een plaatje stukje voor stukje om te buigen en dan elke keer een stukjevast hechten.

Ik heb een uitdeuksetje van conrad bestelt. Gebruik ik nu al dik 2 jaar en is best redelijk spul (3 hamers en 3 tasjes), heb pas 1 hamertje kapot geslagen, (tja beetje lomp 5mm dik plaatwerk krom slaan :rolleyes: ). De volgende keer koop ik iets beter setje van Beta ofzo.

Het is inderdaad wel beter om van te voren het plaatwerk al in vorm te kloppen. Maar eerst iets vastlassen en dan buigen kan ook. Zolang je het er maar zonder spanning in last. Je moet het plaatwerk dus echt buigen en dus niet alleen zachtjes op zijn plaats duwen en dan vastlassen want dan trekt hij de rest krom door de hitte. De plaat moet als ware al goed gebogen zijn voordat je hem vasthecht.

Wiebrand

Racelook 06-11-2006 13:30

Na heel wat daagjes tijd tekort hebben, gister eindelijk weer eens wat gedaan aan de wagen.

We zijn begonnen met het maken van de luchthapper voor de motorklep. Om een beetje strakke klep te krijgen, zijn eerst enkele gaten dicht gelast en zijn de verdiepte stukken uitgeslepen, nieuwe plaatjes voor gemaakt en dicht gelast. Hierna begon het klopwerk voor de zijkanten van de luchthapper. Een zijkant van de luchthapper zit al op de klep gelast => zie de foto's

Van achter gezien.

Ook zijn de gaten waar eerst de luchtslangen op aangesloten werden dicht gelast en zijn diverse steunen/haken/massapunten in de gehele auto weg geslepen.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/41701.jpg

vwmk2driver 25-11-2006 19:59

doen we nog wat ??? :D :D ;)

Racelook 28-11-2006 01:18

Ja zekerssssssssss ja zekersss :D

Heb het de laatse tijdje bietje druk gehad op school dus het lag ff stil, tot dit weekend.

Veel gelassen en veel geslepen en wederom weer lekker van mening veranderd. Als eerste weer wat gaten dichtgelast (dorpels, stijlen, dashboard). (nu nog maar een paar meter lassen te gaan :thumbup: )
O.a. deze ;

Daarnaast is toch het besluit gekomen om het 911-look dashboard, wat ik twee jaar geleden (of al drie?) voor best wat geld ergens diep in Duitsland ben gaan halen (wel lekker met continu 170 op de teller ;) ), toch NIET te gaan gebruiken.
Ik ga nu mijn originele dashboard gebruiken. Natuurlijk niet zo lelijk als origineel, dus eerst al die toeters en bellen eraf.

Helaas betekend dit ook dat ik nu al mijn nieuwe tellers moet gaan aanschaffen :eek:
Het dashboard wordt trouwens (natuurlijk) helemaal anders dan hoe hij er nu uitziet.

Verder is de luchthapper in de motorklep weer wat gevorderd, is er wat klein spul in bestelling en blijkt bij passing van de kofferklep toch hier en daar wat SCHEEF te zijn :mad: . Ach ja we pakken de slijptol bij de hand, slingeren het lasapparaat weer eens aan en gaan weer vrolijk :beer: aan de slag. :D
Wiebrand
p.s. in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst

Racelook 28-11-2006 23:40

Trouwens nog iemand leuke tips/ideeen voor tellers. Liefst 3 of 4 ronde langs elkaar. Wilde eigenlijk een klein digitale kilometerteller (die geen fortuin kost) hebben die ik netjes ergens kan weg werken (fietscomputer is oke, alleen werkt deze op batterijen (lastig achter het dashboard) en heeft geen verlichting voor 's nachts)). Zo niet dan worden het toch weer autometers, maarja die zie je al zo veel. :wink:

vwmk2driver 28-11-2006 23:53

voor de toerenteller,tank meter en eventueel temp meter kan je misschien ledjes balken maken?

is net wat je wilt vertel je alleen dat het mogelijk is.haha

MauSeR35 05-12-2006 21:54

Ik heb weleens digitale tellers gezien van (denk ik) digital dakota ofzo, op maat gemaakt maar dus ook weer erg duur waarschijnlijk... is wel redelijk appart

Richard 05-12-2006 22:49

Quote:
Originally Posted by Racelook
Trouwens nog iemand leuke tips/ideeen voor tellers. Liefst 3 of 4 ronde langs elkaar. Wilde eigenlijk een klein digitale kilometerteller (die geen fortuin kost) hebben die ik netjes ergens kan weg werken (fietscomputer is oke, alleen werkt deze op batterijen (lastig achter het dashboard) en heeft geen verlichting voor 's nachts)). Zo niet dan worden het toch weer autometers, maarja die zie je al zo veel. :wink:

motorfiets meters

All times are GMT +1. The time now is 09:26.