Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Erik's Edition One 16V (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=24459)

Larsv5 23-02-2008 18:33

Super met het witte hart...!!!
Gr Lars

Haas 23-02-2008 18:43

[/IMG]

:eek: :own:

wat een fucking vette bak !!

mark_84 23-02-2008 18:45

Velgen klaar kerel zeer netjes .

hoor het wel als de bandenwissel moet gebeuren laterss

De Limburger 23-02-2008 18:52

waauw echt mooi geworden erik ff een vraagje wat zijn de waardes er van nu? zijn toch een stukkie breder geworden of niet dan?

gr ronnie

Renegade 23-02-2008 19:03

Fcking geile hoepels geworden man :eek: snel eronder maken en foto'tjes trekken :eek: ...

We moeten eens een keer met zn 3e een foto shootje gaan houden jij-polopower-ik :D

Erik 23-02-2008 19:25

Maten zijn 8 en 8.5 inch geworden. RVS boutjes erin voor de afwerking.
Velgen zullen voorlopig nog niet eronder komen (medio april denk ik) omdat mijn wielranden achter nog eerst aangepast moeten worden.
Eerst dus banden bestellen (185-45 en 195-45) en dan alles laten aanpassen en opnieuw spuiten.

tiefflieger 23-02-2008 19:33

Super die velgen, dat gaat echt mega dik staan onder de Golf !

martinus83 23-02-2008 19:49

super erik, ganz geil!! zal de mk2 goed doen!

marf_16v 23-02-2008 20:04

Top! need 2 say more?? :cool:

breadfan83 23-02-2008 20:31

Man Erik, wat gaaf!

(Als je effe een photoshopje wil van hoe ze onder de auto uitzien stuur je me maar even wat foto's. ;) )

Erik 23-02-2008 22:16

Quote:
Originally Posted by breadfan83
(Als je effe een photoshopje wil van hoe ze onder de auto uitzien stuur je me maar even wat foto's. ;) )
Laat me wel verassen als ze er fatsoenlijk onder passen. :)

Gijs 24-02-2008 02:02

Dat ziet er super uit zeg! Ben benieuwd hoe dat onder de auto gaat staan :cool:

corrado-usa 24-02-2008 09:47

mooie auto geworden erik de velgen staan hem goed denk ik.

martinus83 24-02-2008 10:20

Quote:
Originally Posted by Erik
Laat me wel verassen als ze er fatsoenlijk onder passen. :)

Psies, dat het goed staat weten we toch al ;)
Om het IRL te zien is de verassende overtreffende trap, Erik, nodig je ons daarbij uit, bij de onthulling ;)

BobbyEdition1 24-02-2008 11:53

Vette shit Erik... :D

SlimMasterShady 24-02-2008 12:08

Superdikke wielen!
Dat MOET wel goed gaan staan:D

Dubweiser 25-02-2008 20:12

Ziet er weer geweldig uit Erik. maar had eigenlijk ook niet anders verwacht :thumbup:

Nu maar wachten op het mooie weer tot ze er onder kunnen :woowoo:

Erik 26-02-2008 18:42

Bedankt, bedankt. :)

Nou wilde ze zaterdag al even stiekum passen, maar dat gaat helaas niet door.
Heb vandaag setje ventielen gehaald maar die passen niet. :confused:
Banden worden morgen besteld. Denk dat ik maar eens op de midwintermeeting rond ga kijken of ik daar ventielen kan scoren.

De Limburger 28-02-2008 18:41

ja zeker echt te gek en ga je zelf nu niet zitten jagen en wacht nog ff met het plaatsen van die wielen, want het wordt echt super mooi met die wielen er op..
gr ronnie

tiefflieger 02-03-2008 16:08

Vandaag ff bekeken, hele nette Edition nog !

Wat een dik apparaat wat daar op de bestuurdersstoel lag trouwens ;) .

mk2 stoo 02-03-2008 16:12

Ik had het je al gezegd van de week, maar die velgen zijn echt SUPER!!!
dat is er een voor de dikke mkII's topic!!
Vette shit Erik :thumbup:

Erik 02-03-2008 22:04

Quote:
Originally Posted by tiefflieger
Vandaag ff bekeken, hele nette Edition nog !

Wat een dik apparaat wat daar op de bestuurdersstoel lag trouwens ;) .
Thanks. Kon het toch niet over mijn hart brengen om ze thuis te laten liggen. :D
Van de week maar eens banden bestellen.

Erik 08-03-2008 20:22

Auto vandaag teruggekregen. Bonkend probleem lijkt niet opgelost te zijn.
Enige manier om het te verhelpen, je raad het al, is om de auto wat omhoog te gooien. Monteur wist me uit te leggen dat de aandrijfassen nu onder zo'n extreme hoek komen te staan dat er aan de homokineten getrokken wordt. Wat waarschijnlijk het geluid veroorzaakt.
Ook is er, bij stilstand, geen vinger tussen de carosserie en de stuurstangen te krijgen. Dit resulteerd in een klapperend geluid tijdens het rijden. Heb de auto vorig jaar hoger gezet voor de APK maar toen was het bonkend geluid nog niet weg. :confused:

Waarschijnlijk moet hij voor toch een stukje omhoog als de BBS eronder komen, maar wellicht heeft iemand nog een idee hoe ik dit probleem kan oplossen.

Voor Oostenrijk worden de busjes in het schakelmechanisme nog vervangen omdat deze toch erg veel speling hebben en laat ik gelijk ook nog de draagarmen+rubbers vernieuwen. Plus een uitlijnbeurtje heeft ie dan ook wel verdient.

Komende week toch maar eens een uitrolapparaat in elkaar lassen zodat die BBS eronder kunnen. Alhoewel BBS kamerdecoratie ook niet verkeerd is. :cool:

Misha 08-03-2008 20:41

ik begin 'm steeds vetter te vinden ..
zo strak origineel, echt zeldzaam tegenwoordig!

geweldig Erik, zoeen zou ik ook wel willen :)

Misha 08-03-2008 20:43

ps.

rallyegolf driver 09-03-2008 10:25

Quote:
Originally Posted by Erik
Auto vandaag teruggekregen. Bonkend probleem lijkt niet opgelost te zijn.
Enige manier om het te verhelpen, je raad het al, is om de auto wat omhoog te gooien. Monteur wist me uit te leggen dat de aandrijfassen nu onder zo'n extreme hoek komen te staan dat er aan de homokineten getrokken wordt. Wat waarschijnlijk het geluid veroorzaakt.
Ook is er, bij stilstand, geen vinger tussen de carosserie en de stuurstangen te krijgen. Dit resulteerd in een klapperend geluid tijdens het rijden. Heb de auto vorig jaar hoger gezet voor de APK maar toen was het bonkend geluid nog niet weg. :confused:

Er zijn wel eventueel oplossingen hiervoor te vinden.

1. je kunt eventueel de ring die je achter de buitenste homokineet plaatst weglaten, dan kan de aandrijfas ietsje verder in de homokineetkop schuiven ( is wel een beetje een hakkietakkie oplossing, ik neem geen verantwoordelijkheid voor eventuele gevolgen).
2. je gaat op zoek naar kortere aandrijfassen, of laat je eigen inkorten. Dan zit je wel vast aan je verlaging, omdat als je dan je auto hoger zet, je aandrijfassen weer te kort hebt.

Ik zou eens rondzoeken bij verschillende Seat, Skoda en VW modellen, meten is weten. Zo doen ze dat ook bijvoorbeeld bij 6-bak syncro ombouwen etc, aandrijfassen van Ibiza etc gebruiken.

Erik 09-03-2008 11:34

Moet je dan juist niet langere aandrijfassen hebben Rene? Omdat de hoek groter wordt....

chobee 09-03-2008 12:23

zeer vette mk2, en amaai met die bbs gaat hem nog vetter staan!
perfect vb van hoe het moet!!
blijf het raar vinden dat je probleem maar niet opgelost raakt, krijg namelijk ook geen vinger tussen carroserie en stuurstang en heb nooit dat probleem, heb het wel meegemaakt toen ik hem nog lager draaide en hem met de stuurstang op het chasis kwam te liggen, wat logisch is natuurlijk, maar daarna gewoon trg 0,5cm omhoog gedraaid en probleem was trg opgelost!
succes ermee maat ;)

RubenD 09-03-2008 13:48

Erik, volgens mij liggen je aandrijfassen nu juist rechter als op originele hoogte of niet? Dan moeten ze wel korter zijn, of anders andersom ;)

mk2 stoo 09-03-2008 13:53

als ze ingekort of verlengd moet worden moet je ff en gil geven, kan geregeld worden (professioneel+balanceren) ;)

Erik 09-03-2008 21:40

Quote:
Originally Posted by RubenD
Erik, volgens mij liggen je aandrijfassen nu juist rechter als op originele hoogte of niet? Dan moeten ze wel korter zijn, of anders andersom ;)
Op normalen rijhoogte liggen ze niet helemaal recht, maar de huidige stand is wel dermate schuin dat ze naar mijn idee korter worden dan.
Misschien dat Rene even duidelijkheid kan verschaffen. Denk dat hij iets meer weet hiervan. ;)

Stuart, in feite gaat het om een aandrijfas die aangepast moet worden. Aan welk prijskaartje zit je dan te denken, want ik wordt nu helemaal gek van dat klote geluid. :mad:

rallyegolf driver 09-03-2008 22:29

Normaal gesproken staan je aandrijfassen in een hoek vanaf de bak richting wiel schuin naar beneden.

Je gaat de auto heel erg laag zettten, waardoor de aandrijfas dus meer horizontaal komt te staan. De homokineet komt vrij verticaal omhoog, waardoor de aandrijfas ergens met zijn lengte naartoe moet. Dit doet hij door "in te schuiven/ korten" in de beide homokineetkoppen.

Nu staat je auto dus eigenlijk constant in de "ingeveerde" stand. Daar komt nog eens bij dat de auto ook zo is uitgenlijnd, dus de fusees in verhouding meer naar binnen staan tov origineel. Dat wil dan weer zeggen dat de aandrijfassen minder plaats hebben in de homokineten om "in te schuiven/korten". Dus ze kunnen nergens meer naartoe, en dat gaat zich wrikken in de homokineetkoppen. het eerste wat dan meestal stuk gaat is de kooi waarin de homokineetkogels zitten.

Even gewoon met mijn boerenverstand geredeneerd, ik ben helaas geen automonteur...

Erik 10-03-2008 18:16

Bedankt voor de duidelijke uitleg Rene!

In principe hoef ik alleen de korte as nog meer in te korten.
Eens zien hoe ik dit ga opknappen dan. Of een nieuwe as of de huidige inkorten. Jammer dat ik mijn oude setje assen 2 weken terug heb verkocht. :rant:

Iemand misschien nog een oude (korte) 16V as liggen die hij kwijt wilt. Of iemand die idee heeft welke as ik kan gebruiken in plaats van de huidige?

mk2 stoo 10-03-2008 19:46

volgens mij heb ik nog wat assen ergens in een hoek liggen, en over een prijskaartje voor het inkorten.....daar komen we wel uit makker :thumbup:

Erik 14-03-2008 18:08

Deze week een uitrolapparaatje gefixt op het werk. :)
Het uitrollen kan beginnen!

Banden zijn ook besteld, die zullen komende week binnenkomen.

martinus83 14-03-2008 18:26

kijk, goeie arbeid erik!nu maar rollen!

Misha 14-03-2008 18:28

rollen??? .. welke kleur wordt ie ? :tongue:

nee goed bezig Erik, nu opschieten en eronder met die dingen!

De Limburger 18-03-2008 17:16

tadaaa

Kijk dit zijn nu de nieuwe banden van Erik hahaha ik ze vandaag geleverd bij hem.
Toevallig had ik een paar van zulke setjes te leveren vandaag en Erik was ook een van de gelukkigen..

Gr Ronnie

Erik 18-03-2008 18:04

Bedankt Ronnie!

Erik 22-03-2008 14:47

Vandaag banden erom getrokken. Bedankt Mark!
Kon het niet laten, het was droog en had toch even de tijd. Heb een kant even geprobeerd. Achter komen we inderdaad wat plaats te kort. :rolleyes:

All times are GMT +1. The time now is 12:15.