Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Mijn 90'er Golf VR6 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=4086)

RonPolo 28-04-2006 22:27

Quote:
Originally Posted by OakgreenVR6
Ah sorry, andere Ron. Diegene die het spul er in heeft gelast heet namelijk ook Ron... :rolleyes:

Ja, over de spullen die je geleverd heb hoef ik niet te klagen, dat zat (en zit) altijd wel goed. Kom je nog weleens wat interessant spul tegen? En toevallig geen interesse in een Corrado VR6, maar dan zonder motor? :)

het is wat je maar interresant vind.

Heb hier in de verkoop afdeling wat spullen te koop staan. Misschien is het wat voor je ( voor een deftige prijs dan).

Heb ook nog een vr6 2.8 liggen met lekke koppaking.
g60 motor ( historie onbekend, lader eraf)

Maar goed, dat is iets wat niet in jouw topic thuis hoort natuurlijk. ;)

Het blijft een machtige wagen van je, en ben erg benieuwd naar het eind resultaat van je motor straks.

qua brug zou ik niet kiezen voor een 4 koloms.
Altijd problemen om met een lage auto erop te komen, en motor verwijderen is ook niet super.

Wij hebben een 2 koloms en een 4 koloms staan.

4 koloms word bijna niet meer gebruikt , de 2 koloms werkt gewoon veel sneller en makkelijker.

Just my 2 cents...

:D

OakgreenVR6 28-04-2006 23:31

Quote:
Originally Posted by RonPolo
Het blijft een machtige wagen van je, en ben erg benieuwd naar het eind resultaat van je motor straks.

Ik kom nog wel een keer langs dit jaar als ik weer eens naar m'n schoonouders ga ofzo, knal ik wel ff door naar H'waard.

Quote:
Originally Posted by RonPolo
qua brug zou ik niet kiezen voor een 4 koloms.
Altijd problemen om met een lage auto erop te komen, en motor verwijderen is ook niet super.

Point taken! :) Hoe veranker je een 2-kolommer trouwens op een fatsoenlijke manier, zodat het ook betrouwbaar is, met chemische ankers in de grond?

RonPolo 28-04-2006 23:40

Je bent altijd welkom , koffie staat klaar.. :)

De 2 koloms zit idd gewoon verankerd in de grond.
Wij hebben hem toen gewoon laten plaatsen.

Hun waren toen ongeveer een ochtendje bezig .

Het belangrijkste is dat het waterpas staat gewoon, maar dat snap je zelf ook wel denk ik.

Je hebt er echt een heel groot voordeel aan , de 4 koloms gaat je echt tegen staan met de tijd.

Haal maar eens een versn. bak eraf op een 4 koloms.
Die oprijplaten zitten gewoon altijd in de weg. :chair:

En op de 2 kolommer kan zelfs mijn jetta gewoon nog opgetild worden.
Ik hoef het niet eens te proberen om hem op een 4 koloms te rijden.

Ook al maak je de rijplaten langer doormiddel van houtenbalken, dan nog gaat hij er niet op.

Gijs 29-04-2006 17:22

Die stalling is :wow: erg netjes zet! En ook leuk op de manier waar het opgebouwd wordt; jullie zijn auto maken, hij jullie trap :cool:

Veel succes! Met jullie ruimte en je VR6 :D

karretje 01-05-2006 19:02

Hey oagreen,

Heel netjes geworden hoor jouw golf!!

Vooral het rallye front vind ik heel mooi staan,ben zelf niet kapot van een type 2,maar deze vind ik wel heeeel strak geworden. :)

Veel plezier er nog van! :rolleyes:

OakgreenVR6 02-05-2006 07:24

Thanks. :)

Morgen naar de APK boer, ik houd m'n hart weer vast (veel stilstaan is niet goed voor een auto).

RonPolo 02-05-2006 20:59

Quote:
Thanks. :)

Morgen naar de APK boer, ik houd m'n hart weer vast (veel stilstaan is niet goed voor een auto).

Komt vast en zeker wel in orde., stilstaan is idd niet best. Maar ik denk dat jouw auto wel in zo`n staat verkeerde voordat hij stil kwam te staan dat het geen grote problemen mag opleveren.

Enigste wat kan boven komen is misschien een remklauw achter.

suc6 morgen.

pedro 02-05-2006 21:09

Hee Piet,

Wat zie ik nu? Wordt lekker doorgewerkt in je loods! Ga je na al dat getimmer eindelijk een keer aan die turbo kit beginnen of hoe zit dat? :tongue:

Time flies! Ondertussen heb ik m'n IV terug met overgespoten neus, doorgelaste motorkap, V6 onderlip, en verwijderde achterwisser.

De III staat inmiddels ook dichter bij moeder aarde door KW en VR6 lip. Als je komende zondag weer aan de slag bent laat het me dan ff weten dan rijd ik bij je langs. Heb je frisdrank staan, dan zorg ik voor de kuchen! :D

Succes morgen!

Greetz,
Petrovitz

OakgreenVR6 03-05-2006 11:40

Quote:
Originally Posted by pedro
Wat zie ik nu? Wordt lekker doorgewerkt in je loods! Ga je na al dat getimmer eindelijk een keer aan die turbo kit beginnen of hoe zit dat? :tongue:

Jajaja, met het getimmer gaat het goed, inmiddels staat er ook al een groot onderdelenrek op de zolder...die nu gelijk vol ligt met alleen mijn onderdelen... :rolleyes: Als het getimmer klaar is, dan ga ik eerst eens mijn auto wassen en poetsen :D en dan aan m'n turbo project beginnen.

OakgreenVR6 03-05-2006 18:09

Ja hoor, gewoon door de keuring hè! :woowoo:

Zoals ieder jaar wel weer iets met de remmen, deze keer was het redelijk simpel; de remklauw linksvoor was niet echt goed gangbaar. De beste man heeft het ff soepel gemaakt :hug: en voor de rest was de auto gewoon goed.
Wel ook weer de opmerking over de CO dat ie wat aan de hoge kant was (geen kat), maar met niet al te lang stationair draaien blijf ie netjes onder de 0,5%, dus dat was ook geen probleem.

Ik kan er weer een jaar tegenaan en nu weet ik in ieder geval zeker dat ik met de VR6 de 21e naar de Golf Record Day kan! :dance: Komend weekend het Rallye front er maar weer eens terug in bouwen. :cool:

MelG60 03-05-2006 19:43

Wanneer gaat die turboset er op Pieter?

Pedaalemmer 03-05-2006 21:19

Quote:
Originally Posted by MelG60
Wanneer gaat die turboset er op Pieter?

zodra hij uitgetimmerd is :D

Wanneer is hij te bezichtigen op een meeting? Ik wil het groene gevaarte nu weleens in het echt zien. :rolleyes:

OakgreenVR6 03-05-2006 21:57

@ Melchior: zodra de stalling enigzins op orde is kan ik met het blok gaan beginnen.

@ Henk: 21 mei @ Golf Record Day :) Of je moet een keer langskomen op m'n nieuwe stekkie. :D

Edward 08-05-2006 19:56

nieuwe stalling Piet? waar zo dan?

OakgreenVR6 09-05-2006 06:54

Jazeker! Een dikke 5 minuten met de auto vanaf m'n huis (of kwartiertje met de fiets als ik geen spullen mee hoef te nemen). :)

Het zit in Nederhorst den Berg, voor jou een klein half uurtje rijden.

OakgreenVR6 09-05-2006 06:55

Afgelopen zondag trouwens weer het Rallye front er in gezet. Komend weekend eens wassen, nog eens wat poetsen en dan kan de bolide mee naar de Golf Record Day de 21e.

Edward 09-05-2006 16:18

dan kom ik eens buurten binnenkort....bel me maar wanneer je er zit.

OakgreenVR6 10-05-2006 12:29

Ik ben er iedere week wel een paar avonden te vinden, sowieso de woensdagavond wel. :)

Edward 15-05-2006 06:07

ok, dan houden we ff contact

OakgreenVR6 18-05-2006 21:54

Zo dan, afgelopen weekend was het weer eens zover, de VR6 mocht van stal om een heerlijke rit naar Zeeland te maken (moederdag!). Vrijdagnacht gereden, heeerrrlijk was het weer, Xenon-verlichting aan, muziekje op de achtergrond, vrouwtje opgehaald bij haar werk en lekker doorgereden. Alleen die Porsche velgen moet ik maar eens dynamisch uit laten balanceren, ze trillen bij 220km/u en dat is toch niet zo lekker, weinig zin om verder door te trekken. In Antwerpen-centrum was ook weer leuk, was een patsertje met z'n BMW 1-serie die dacht een oud Golfje sneller af te zijn bij het stoplicht en in de bochten...NOT! :D
Anyhow, zaterdagmiddag auto gewassen bij m'n oude werkgever, zondag wandeling gemaakt in de Braakman bossen en nog even snel wat foto's gemaakt, hier een kleine selectie:

Gijs 18-05-2006 22:02

Moooooii!!! Zo laten en alleen nog maar naar kijken :D :D Die gele kijkers horen bij die auto :cool:

Heb eigenlijk gemist of je turbo er al op zit..

OakgreenVR6 19-05-2006 07:59

Die zit er nog niet op wegens andere prioriteiten, ik moet nog beginnen aan de opbouw van het turbo blok. Het zal waarschijnlijk pas na de zomer worden eer de turbomotor in de auto zit.

Edition-Blue 24-04-2007 20:57

Mooie golf 2 vr6 !!!

DJW 25-04-2007 13:46

leuke wagen met een leuk blok! Ben alleen zelf wat meer van koos embleemloos...en wat heb je voor turbospoiler op je ruitenwissah zitten? ;)

die franse lampen zijn wel heel gaaf btw :thumbup:

OakgreenVR6 27-04-2007 07:42

Quote:
Originally Posted by DJW
Ben alleen zelf wat meer van koos embleemloos...

Dat heb ik jarenlang op de auto gehad, maar die tijd ligt nu alweer een paar jaar achter de rug. Deze auto gaat voortaan vol trots met het VW-logo voorop ;)

Quote:
Originally Posted by DJW
en wat heb je voor turbospoiler op je ruitenwissah zitten?

Dat ding is gans origineel hè! :) Zorgt voor 'wat' extra down-force op de ruitewisser, zodat deze niet gaat 'stuiteren' op de ruit. Nadeel is wel weer dat bij 200+ de ruitenwissers met een slakkengang voortbewegen. Ik heb ook nog steeds een Bonrath wisser klaarliggen die eigenlijk nog steeds...eens op de auto moet komen.

Erik 27-04-2007 08:11

Quote:
Ik heb ook nog steeds een Bonrath wisser klaarliggen die eigenlijk nog steeds...eens op de auto moet komen.

Laat die maar eraf Pieter :tongue:

Met 200+ waait de regen ook wel zo van de voorruit af :woowoo:

Alberto 29-04-2007 22:13

vind de ronde koplampen hem mooier staan om eerlijk te zijn
en dan met gele lampen er in of zo ...maar oke smaak is verschillend

OakgreenVR6 07-06-2007 22:24

Goed, tijd voor een kleine update:
Ik ben 2 weken geleden zowaar aan mijn turboproject verder gegaan: Heb een begin gemaakt met de 2.9 uit elkaar te trekken. Nu hebben we een mooie werkhoek met grote werkbank in de loods waar ik me lekker uit kan leven. En ook een 2-koloms hefbrug gekocht, die op korte termijn ook wel op z'n poten zal staan, mooi vooruitzicht! :)
Het doel is wel om het turboblok klaar te hebben voor begin oktober, want rond die tijd verwachten we dat de ooievaar bij ons thuis wat af komt leveren...! :D

Verders ga ik morgenavond het "zomerfront" er weer in zetten (Rallyefront met de gele koplampen en de gele mistlampen, zwarte knipperlichtglazen), deze keer aangevuld met een 1-armig ruitewissersysteem van Bonrath (met dank aan Henk/Pedaalemmer). Dat gaan we dan gelijk vieren door morgennacht weer naar Zeeland te knallen en Terneuzen weer eens een weekendje onveilig te maken.

En vorige week de VR6 naar de APK-boer gebracht en die melde me later op de dag dat de auto goedgekeurd was, zonder verdere op- of aanmerkingen. Hij had de auto maar in de showroom gezet, hij vond de auto zo mooi en zonde om buiten te zetten! :D
Bleek gelijk dat ik 6.000km in het afgelopen jaar had gereden, het is de moeite...:( De bedoeling is wel dat ik nu 1 dag in de week met de VR6 naar m'n werk (Almere) ga rijden, het is een mooie afstand en de VR6 staat vaak te lang (3 a 4 weken) achtereen stil, vind ie ook niet fijn.

Binnenkort weer eens wat foto's, ook van de 2.9 die uit elkaar ligt.

RubenD 07-06-2007 22:46

Ben benieuwd naar wat foto's, het klinkt in ieder geval wel goed!

Ron mk1 08-06-2007 07:04

Klinkt allemaal goed pieter, en nog gefeliciteerd met het toekomstige kroost...

Wij verwachten de 2e begin december alweer.

OakgreenVR6 08-06-2007 07:43

Bedankt Ron, en jij ook (wederom) gefeliciteerd!

Edward 08-06-2007 11:16

Quote:
Originally Posted by Ron mk1
en nog gefeliciteerd met het toekomstige kroost...

Piet, gast, wordt je vadert?

OakgreenVR6 08-06-2007 11:24

Yep! :) Verwachte aankomstdatum van de ooievaar is 8 oktober a.s.! Je weet hoe dat gaat he; GTI'tje, vriendin, (koop)huisje, boompje, beestjes, trouwen, nieuwe baan, kids. ;)

rallyegolf driver 08-06-2007 13:35

Quote:
Yep! :) Verwachte aankomstdatum van de ooievaar is 8 oktober a.s.! Je weet hoe dat gaat he; GTI'tje, vriendin, (koop)huisje, boompje, beestjes, trouwen, nieuwe baan, kids. ;)

Je vergeet een stap Piet, ergens een stationwagen ertussen...... :woowoo:

Jazzblue 08-06-2007 16:33

Wij willen foto's zien;):D.

OakgreenVR6 08-06-2007 18:33

Quote:
Originally Posted by rallyegolf driver
Je vergeet een stap Piet, ergens een stationwagen ertussen...... :woowoo:

Die stap wilde ik graag overslaan. :) Komt waarschijnlijk wel iets van een Leon later dit jaar.

sanderz 08-06-2007 20:47

hej pieter, is die laag stof er al af :tongue:

OakgreenVR6 09-06-2007 00:52

Al lang jongen, heb hem ff lekker afgesopt toen ie voor de APK moest en staat nu mooi te zijn op de oprit in Zeeland. :)

Tjillert 09-06-2007 01:27

Mooi bericht van de apk, en ook van de aanstaande kroost, en ook van de turbo opbouw.

Succes met het project Pieter.

OakgreenVR6 04-07-2007 21:25

Zo, anderhalve week geleden weekendje Luxemburg gedaan met de club. VR6 afgeladen met kampeerspullen, vrouw mee en rijden maar. Toch weer zo'n 1500km gereden schat ik in, waarvan een groot deel over de heuvels en bochtige weggetjes in Luxemburg, Duitsland en België. Het was weer G E N I E T E N met de VR6!
Hier nog een 2-tal plaatjes geschoten in Vianden, waar we 2 nachten verbleven in onze tent:

Vorig weekend de Bonrath wisser er eens opgezet en de rechter deurgreep weer gemaakt, want het mechanisme was losgegaan op de laatste dag in Luxemburg.
Verder ligt de 2.9 inmiddels aardig uit elkaar, volgend weekend de ketting en cilinderkop eraf. Kop breng ik weg voor controle en een kleine revisie, onderblok haal ik zelf verder uit elkaar om e.e.a. te controleren/vervangen. Ik zal binnenkort eens wat foto's plaatsen.

All times are GMT +1. The time now is 09:50.