![]() |
ze hebben bij de automaterialen zaak hier een krimpkous die niet ''gesloten'' is die wikkel je er dus omheen ( 2 slagen) dan verwarmen en dan is die dicht.
(had het iets duidelijker kunnen uitleggen) |
ah dat, dat is vulkaniserende Tape, werkt goed moet je wel echt strak aantrekken. en hoeft niet verwarmd te worden omdat de 2 lagen thermisch met elkaar reageren. :wow:
|
dat is het woord wat ik zocht, je moet het inderdaad strak aantrekken maar is wel sterk en het ziet er heel netjes uit.
|
uhhuh, ziet erna als 1 geheel uit (mits netjes strak getrokken) aan te raden met 2 man te doen. Alleen is wel lastig.
|
Ik vindt het nadeel van die vulkaniserende tape dat het zo stug wordt en je de kabels dus niet netjes in een hoek kan leggen.
Mijn voorkeur gaat uit naar "stof" tape (die origineel bij vw ook om de kabels zit) Makkelijk te verwerken en er zijn geen 2 man voor nodig :thumbup: |
Vandaag heb ik bij brezan tape gekocht maar de stof tape konden ze me niet aan helpen.
Ik heb wel andere brede tape meegenomen, dit is wat gladder en kon ik prima er omheen wikkelen. Het was wel proppen om alle kabels een beetje op de plek te krijgen vooral bij de zekering kast. Morgen de foto's!!! |
geen stoftape bij de brezan? ik heb vorige week nog 2 rollen opgehaald als het zakje er nog om heen zit met info zal ik het hier ff neer zette. is bijna het zelfde als orgineel vw.
|
Ik heb mn TDItje er ook mee gedaan. Je kan het ook bij Wurth halen kost geen drol:D En het werkt super handig. En het is nog mooi ook vind ik dan. Alsof het orgineel is.
Ja het is idd beetje proppen he bij de zekeringkast, was blij dat ie op zn plek zat. ;) |
Ben benieuwd blijf mooi projeckt
|
een schrale troost.. het ziet er wel een stuk overzichtelijker uit :)
|
achter daschbord maakt mij nooit zo heel veel uit als er maar tape om heen zit. onder de kap moet het natuurlijk wel netjes en strak uitzien
|
Ik zie mn oude bumpertjes terug :D
Heb bewondering voor je goede werkzaamheden! Nog effies doorploeteren en we zijn weer een mooie swallow rijker. :cool: |
Iedereen nog bedankt voor de reacties:
Ik heb zojuist even de kabelboom van zekeringskast naar achter gesoldeerd. Zie hier de nog van elkaar gescheiden draden: ![]() Na een tijdje solderen had ik het volgende resultaat: En there was light :thumbup: ![]() Echter nu loop ik even tegen een probleem aan. Ik snap eigenlijk niet wat het probleem is met de stuurkolom. Zie hier de stuurstang gemonteerd: ![]() Nu heb ik dat aluminium blok waar het contactslot in zit er op geschoven, maar nu rammelt de stuurstang in het lager :confused: Vergeet ik er iets op te doen of hoe zit dat? Heeft iemand een tekening voor mij want het is te lang geleden dat ik dit gedemonteerd heb en kom er even niet uit! Hier de foto van het aluminium blok met de stuurstang door het lager. Als je goed kijkt zie je dat de stuurstang niet strak is opgesloten in het lager: ![]() Wie o wie kan me hier me helpen :rolleyes: |
Kan je met die stuurkolom helaas niet helpen, maar ik las ergens dat je van die isolatietape nodig had. Als je daar nog steeds naar op zoek bent kan ik je wel helpen.
Heb een tijdje geleden zelf ook van die rolletjes hier bij de plaatselijke auto"speciaalzaak" gekocht. Super spul, en niet te duur. D'r waren twee soorten van, een heel flexibele dunne stoffen tape en een dikkere variant om extra bescherming te bieden voor kabelbomen die bijvoorbeeld langs scherpere stukken metaal afgaan. |
Er hoort een zwarte plastic bus om die buis heen,zodat je die speling niet heb.
|
@Breadfan: Ik ben nog wel wat van die tape nodig, maar nog niet op korte termijn.
Ik moet de kabelboom bij de motor nog intapen maar dat duurt nog even. Omdat ik nog niet precies weet waar de draden uitkomen wacht ik daar nog even mee. Ik ga hier in de buurt nog op zoek naar een rolletje want er zijn nog meer auto onderdelen zaken hier in Almelo. Ik kom er toch nog in de buurt, maar mochten ze het niet hebben kom ik er nog even op terug, alvast bedankt voor je aanbod. @Chris: Bedankt voor je hulp, ik moet dus een bus hebben. Waar kan ik die ergens bestellen? Anders moet ik er bij mij op mijn werk eens een laten maken. Want alles op kunststof gebied kunnen we bijna wel maken. Ben tegen nog een probleem aan gelopen. De knipperlichten werken ineens niet meer. Beetje raar want toen de kabelboom uit de auto was had ik dit perfect aan het werken. De alarmlichten werken wel maar als ik de hendel van de knipperlichten gebruik gebeurt er niets :( Dit word een hels karwei om dit uit te zoeken. Hoop dat elsawin me het antwoord geeft. Mocht iemand een idee hebben hoor ik het graag, houd er wel rekening mee dat het een MK4 kabelboom is. Het klik gedeelte zit niet in een relais op de zekeringskast maar in de alarmlichtschakelaar, die wel werkt! De draden van de hendel naar de alarmlichtschakelaar heb ik al doorgemeten en die zijn in orde. Alle zekeringen heb ik ook gecontroleerd. |
eerst het zwarte busje waar chris het over heeft endan een plasticbusje om de stuurstang te schuiven en dan het contact slotdaar weer over heen, kleine wit plastic busje met opstaanderand. dan zit je stuurstang strak in je contactslot lager. mmmm vreemd,alarmlicht schakelaar zeker weten goed? en geen relais in je relaiskast van je golf4 gedeelte? normaal bij een mk1 werkt ie gewoon via de schakelaar en bij een mk4 via een relais in je relais kast.
|
Quote:
Inmiddels opgelost, heb het storingsprogramma van elsawin gebruikt alles doorgemeten en niets gevonden. Volgens elsawin de schakelaar kapot. Voor de zekerheid mijn zusje eens gebeld, want zij heeft een mk4. Schakelaar daar geprobeerd en inderdaad hij is kadoek. Dus bij deze ben ik op zoek naar een alarmlichtschakelaar van een MK4. |
Oja en uiteraard zoek ik zo'n plastic bus voor in de stuurstang!
|
alarm licht schakelaar heb ik nog wel heb stuk of 4 golfjes 4 gesloopt dus die heb ik wel liggen. en zo plastic busje misschien ook nog wel heb vast nog wel een stuurstang van een mk1 waar dit op zit. ga morge of maandag ff voor je kijke.
|
Quote:
Ik heb al geboden op een schakelaar op ebay, als ik een beetje mazzel heb, heb ik hem morgen avond voor 13 euro inclusief verzenden. :) Dat plastic busje is in ieder geval alvast welkom. Kom nog even terug op de schakelaar! |
Geweldig Project man :thumbup:
Ben echt benieuwd naar eind resultaat. Gr Siep |
Quote:
Bedankt ;) |
Even een algemene vraag.
Ik wil twee van die spal ventilatoren gaan bestellen. 1 voor de motor radiator en 1 voor de airco radiator. Nu zit ik alleen met dat de originele stekker 3 aansluitingen heeft. Maar aan die spal ventilatoren zitten maar twee aansluitingen. Is 1 draad voor een toerental signaal of zo :confused: Kan ik 1 draad gewoon laten vervallen, heeft iemand een idee? |
je heb 1 massa en de andere 2 zijn voor de 2 snelheden.
in je orginele mk4 ventilator zit een weerstand die de ventilator op lage snelheid laat draaien. (die is voor de airco) |
Quote:
Zou ik die twee draden voor verschillende snelheden niet met elkaar kunnen verbinden? Ben bang dat het niet kan maar ik moet van die kleine ventilatoren hebben anders kom ik niet weg wegens ruimte gebrek. Alleen langzaam of alleen snel is ook niet de oplossing lijkt me. Zit die weerstand dan ook in die andere ventilator? Want die heeft ook 3 draden! |
je heb een 1e trap en een 2e trap langzaam en sneldraaiend. andere is massa.
|
je kunt ze aan elkaar verbinden maar heeft geen zin (kortsluiting zul je niet krijgen, ik weet dit omdat bij mijn vrouw d'r 6n2 de dubbele functie was doorgebrandt en alles functioneerde nog behalve de langzame trap)
Het beste kun je dan 2 ventilatoren plaatsen, 1 met langzame toeren en 1 snellere. Als je airco namelijk aanspringt dan draait ALTIJD je ventilator langzaam wordt je motortemp te hoog dan komt de 2e trap erbij en valt de langzame trap ffkes af. Ik meende ergens in je topic gelezen te hebben dat je orginele mk4 airco gaat gebruiken. @Pewi: ff lezen, was al gemeld :) |
Quote:
Het probleem is dat ik geen ruimte heb voor twee meer ventilatoren. Anders had ik de originele ventilatoren wel weer gebruikt. Ik moet wel donders veel geluk hebben dat de originele ventilatoren gaan passen. In ieder geval niet als ik ze niet van de plastic kap verwijder waar ze origineel op zitten. Als ik nu de ene plus draad van de kabelboom met een weerstand aansluit op de ventilator plus draad en de andere gewoon direct op de zelfde draad aansluit ben ik er dan niet? Ik heb het dan nu weer over de spal ventilator met 2 aansluitingen. |
Je heb speciale warmte weerstanden die de functie van lager toerental kan overnemen. Firma Hek in enschede kan die wel bestellen.
|
Quote:
Kun je dit nog iets meer toelichten? Hoe moet die weerstand aangesloten worden dan? |
![]() als je de gehele kabelboom heb overgezet van een mk4 dan heb je bij je linkerkoplamp dus ook de sturing hangen van je koeling daar komen dus die 3 draden uit. De langzame toeren worden uitgeschakeld als je ventilator harder gaat draaien, dit regeld dat apparaat bij je linkerkoplamp. Ik heb de ventilator van mijn vrouw d'r polo ook een paar maand zo laten draaien en werkte prima.......... totdat de gehele ventilator kapot was :) |
Hey bedankt je bevestigd nu mijn vraag want dat was precies zo als ik er over dacht.
Zie mijn vraag hierboven. Nu alleen nog even uitzoeken welke weerstand ik moet gaan gebruiken. |
Quote:
Je heb een vermogensweerstand nodig, niet 1 gebruiken van een golf 1 kachelmotor.......... die wordt ook te heet :rolleyes: er zit een speciaal koellichaam bij op. |
Quote:
Oke dan ga ik dat doen, nu moet ik alleen even berekenen welke waarde van weerstand ik ga gebruiken. Ik weet dat vermogen is spanning x stroom maar wat ik moet berekenen :screwy: . De motor is 80 watt en hij zou dan eigenlijk op 7 volt moeten draaien. Ik heb de originele motor aangesloten op mijn voeding en op beide pinnen laten draaien. En idd op de ene pin draait de motor harder dan op de andere. Ik ben er achter gekomen dat de motor op de pin van het harde draaien op 7 volt spanning even hard draait, dan als ik 12 volt op de pin zet van het langzaam draaien. De motor moet dus op 7 volt draaien na de weerstand. Wie kan me zeggen welke weerstand ik dan moet hebben :confused: |
weet je heel zeker dat die ventilator maar 80W is? Die van de Polo was al 120W !
Je weerstand komt in serie dus je stroom wordt gedeeld door 2 weerstanden, de "kachelweerstand" en de weerstand van je ventilator zelf. als de ventilator op 7 volt moet draaien dan kom je op een weerstand van: R=U/I= 7/6.67A= 1,05 Ohm (die 6,67Ampere heb ik dus van I=P/U = 80W/12V) let er wel op dat je laadspanning al een dikke 14V is. Kijk even op je type plaatje wat voor interne weerstand je ventilator is, of anders ff meten. |
Quote:
Het is zeker weten een 80 watt ventilator. Ik wil deze gaan kopen op ebay.co.uk en het staat er duidelijk bij. Ik heb de originele ventilatoren alle twee doorgemeten. Als ik de grote ventilator doormeet krijg ik de volgende waarden. Met de meter op 200Ω dan meet ik op de snelle stand 0.9 en op de langzame stand 1.6. Bij de airco ventilator meet ik op de snelle stand 0.8 en op de snelle 1.8. Dus dan zou ik een weerstand van 1.22Ω nodig zijn als ik uit ga van 14 volt? |
aangezien je dus de weerstandwaarde van de snelle stand 0,9 Ohm is en de langzamestand is 1,6 Ohm dan is dus de interne bijgezette weerstand 1,6-0,9=0,7 Ohm
en dan volgens de E12 weerstand reeks kom je uit op 0,82 Ohm zo zou het dan volgens mij moeten zijn, want de weertand die in serie staat slurpt een deel van je spanning weg. |
Quote:
Ik snap die beredenering van die E12 weerstand reeks even niet? Het is toch nu zo: 80watt delen door 14 volt maakt 5.71 ampere. 7 volt delen door 5.71 = 1.22ohm. Of gaat die beredenering nu niet meer op. |
All times are GMT +1. The time now is 20:02. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.