![]() |
Je zus en vriend lenen je T4, en kan ik voor zolang het duurt hun Golf (1.4, jeah!!) gebruiken. Toch fijn als ze deze op 4 met lucht gevulde banden afgeven... :shake:
Ff snel een velg met band erop gezet die nog in de hoek lag, thuiskomertje is ook niet alles. Dit ging tot gisteren goed.. :D Toen toch maar ff langs de A2 het thuiskomertje erop gezet. |
Mazzel gehad dus. Dit had heeeeel verkeerd kunnen aflopen :wow: :eek:
|
Ja idd, toch verbaasde het mij dat de auto niet echt naar links trok maar aardig rechtuit bleef gaan... :) was toch 'n 100km/h
|
Die is goed kapot, lijkt wel een antiek aanhangerbandje.
|
|
Hahahaha die nokkenas
|
Beste hoeveelheid roest op t nokkenastandwiel ook al?
|
Olie vergeten? Ziet erg droog in die kop.
|
Of zou het door de ontbrekende lagerkap komen :D
|
Quote:
binnenbandje erin en gaaaaaaan!!! |
![]() ![]() Een Zafira met wat weinig compressie |
Mijn vader had een tijd geleden een motor voor onderdelen gekocht, met nog een reserve donor blok van een Honda Magna V45 750 cc. Vandaag begonnen met het uit elkaar halen hier van. Zag er niet best uit :screwy:
![]() ![]() ![]() ![]() Moet een behoorlijke klap zijn geweest, zijn zelf gaten in de blok geslagen zowel aan onderkant als ook aan de bovenkant :screwy: |
Zonde, zijn heerlijke blokken, heb zelf een VF1000F gehad ;)
|
Ze rijden inderdaad ook goed, maar we hebben inmiddels al 5 verschillende magnas gehad. En allemaal last van pitting in de nokkenas. Zowel bij km standen van 50-60.000 km als ook bij km standen van maar 20 - 25.000 km. Er zijn heel veel problemen mee bij deze motors schijnbaar.
Op het moment hebben we nog 2 die rijden. 1 met KM stand van 109.000 en eentje met 59.000 km deze 2 hebben er geen last van gelukkig. |
Is een modificatie voor geweest die ze niet allemaal gehad hebben helaas...
De 1000 had er weer geen last van dacht ik... |
Er is inderdaad toen der tijd van alles voor bedacht, maar jammer genoeg bij het grootste gros van de motoren niet.
de 1100 v65 had hier ook las van. terwijl v35 dit weet niet had. De nieuwere modellen van de Magna hebben hier helemaal geen problemen meer mee. |
Nokkenas riem Lupo 14-16v. Riemset zat er 8 a 9 maand op
Schade 2 kleppen ![]() ![]() |
Mooooooi! Das een bijzonder riempje! :eek:
Had jij m eerst gemonteerd? |
Ja, helaas wel
|
Das lelijk man. Maar t siert je wel dat je er eerlijk over bent :thumbup:
Helaas is t wel zo dat waar gesleutelt word, er wel eens iets mis gaat. |
Thx, gelukkig gebeurd het me niet vaak, alleen deze keer koste alles bij elkaar, het een klein vermogen.
Controleer nu wel iedere dag de riem. Even het kapje er af om te kijken. |
Is de riem uit zich zelf geknapt. Of door een fout bij het monteren?
Moet namelijk binnenkort ook zon riem vervangen. Dus is wel handig om te weten :) |
onderweg knapte mn uitlaatrubber, dus maar met deze oplossing een plek gezocht waar ijzerdraad was...
|
![]() ![]() ![]() |
Whoops !!!!
|
Stoeprandje tijdens t driften?...
Wel een kwaliteits velgje trouwens :thumbup: |
![]() ![]() ![]() Remblokken had ie mooi zelf vervangen, want das lekker goedkoop! Alleen sindsdien geen remdruk. Heb m dus voor apk toch maar afkeurd😄 |
schuin gemonteerd
|
Nogal. De eigenaar had remblokken voor en remcilinder achter vervangen van z'n Polo. Had nog weinig remdruk, moest nog ff goed ontlucht worden achter. Jaja.
|
camber shims er tussen
|
Niet mishandeld maar verwaarloosd
Vanmiddag dacht ik, ik zal de rem slangen van de t3 doka achter eens vervangen, aan de uiteinden zit nog al wat roest. Leiding onder de wagen ging gemakkelijk los, aan de andere kant ook dacht ik.
Zo ziet dat er van de andere kant uit. nog geen mm meer van over! Is nog origineel uit 11/ 87 Slang zelf heeft geen droogte scheuren..... |
Lekker slangetje👍
|
Er zijn mensen die hier een vermogen voor betalen voor zo'n orginele slang. En jij gaat deze vervangen!
:) |
![]() ![]() |
Dat is nog eens carterventilatie :D
|
:D :D
![]() |
Alsjeblieft zeg... :D
|
|
Spoorstang vs Verkeerseiland: 0-1
![]() |
holy crap richard! wat is daar gebeurd dan :eek: :screwy: