Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Golf 1.1 '81 Project (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99961)

Van Limburg 22-09-2014 12:08

Quote:
Originally Posted by RickJongema
Ach hou op, mijn auto staat nu ook bij de spuiter voor bij te werken. Ik heb dus al betaald, hij zou afgelopen zaterdag af zijn. Ik dus daar heen, poort dicht, echt alles dicht en nemen de telefoon niet meer op. Ik word er knettergek van..

Betaald? Voorschot had prima moeten zijn. Ik heb ook verschillende keren een voorschot betaald.

Van Limburg 22-09-2014 12:11

Quote:
Originally Posted by Style
Duidelijk bij mij zie je alleen verschil in de aansluitingen tussen de spatborden en het voor front.
1 naad is 4mm en de andere zijde is een stuk breder.
Ik moet ook nog terug naar de spuiter druipers op me motorkap en vlekken op alle platte delen.......en dit contact met de spuiter loopt niet zo soepel als bij jouw

Daarbij komt bij mij ook nog eens dat men voorschermen te ver naar buiten komen t.o.v. mijn deuren, en daar bovenop ook geen mooie/gelijke speling tussen voorscherm en deur krijg.

RickJongema 22-09-2014 22:28

Quote:
Originally Posted by Van Limburg
Betaald? Voorschot had prima moeten zijn. Ik heb ook verschillende keren een voorschot betaald.

Klopt inderdaad, ik heb toen vol goede moed mijn auto 's avonds in de donker opgehaald. En heel mooi de dag erna weer terug gebracht haha. Maar het gaat denk ik wel goed komen hoor ;)

Barn171 23-09-2014 16:10

Als ik even mag inhaken op het plaatwerk deel, originele schermen zijn altijd voorzien van een stempel. Niet altijd even duidelijk, maar ze staan er. Ofwel in de kraag tussen de gaten tegen de deurpost, ofwel in de kraag tussen de gaten bij de aanhechting aan het binnenscherm.

Tweede dingetje dat ik zou willen voorstellen, doe die vreselijke nepbumpers eraf. Als je gewoon voor de kunststoffen gaat is het veel netter. Zo is het geen vlees en geen vis, je doet afbreuk aan wat je hebt gemaakt.

Van Limburg 23-09-2014 17:59

Ik verwachte wel aan een reactie van jou Rik op men spatborden, thanks;)

En over die nepbumpers, jammer dat ze niet origineel zijn en niet bouwjaar correct, maar in die plastieken ben ik eigenlijk niet te vinden, tenminste niet in de stijl waar ik men auto heb gebouwd.

Van Limburg 12-10-2014 21:03

Dan toch maar zelf begonnen aan mijn eigen tank om die zuiver te krijgen. Op de betonmolen gebonden en kiezel der in met wat benzine. Kwam er als nieuw uit;) maar voor de zekerheid ga ik t nog eens doen met grove zand.

Ik verwacht voor volgende week nog enkele leuke carburators:D

Van Limburg 23-10-2014 18:23

Afgelopen weekend was er een uitverkoop bij Readschelders ik Maaseik. Een hoop vw onderdelen die verspreid waren op verschillende tafels. Ik was niet echt opzoek naar onderdelen, maar kon het ook niet laten om enkele dingen mee te nemen.

Vorige week zijn ook 34mm carburators binnen gekomen. Komen van Dubdetail vandaan. Zien er nog steeds heel proper uit.

Dan mar stilletjes beginnen aan het spruitstuk;)

Style 23-10-2014 18:33

Benieuwd hoe dit gaat aflopen :thumbup:

Van Limburg 24-10-2014 11:53

Tja.. ik weet nog niet waar ik ga eindigen ;)
Zal nog wel enkele euro's gaan kosten.. ma goed dat weten we allemaal van te voor..
Al schatte ik het serieus verkeerd in.

Daarnet nog een nieuwe brandstoftank in men handen gehad.. deze werd verkocht als origineel. kwam uit Duitsland voor een prijs die goedkoper is als de meeste leveranciers imitatie verkopen.
Gokje gewaagd en heb de tank net in men handen gehad.
Voor 99 procent ben ik er zeker van dat deze tank imitatie is.
Ik mocht em mee nemen naar huis en even vergelijken om maandag te beslissen of ik em neem.

Voor te beginnen is de tank grijs.
Hier een voorbeeld waar deze verschrikkelijk veel op lijkt ; Ex gti/diesel

Had toch echt dit model moeten zijn..

Dus helaas. Ik ga van het weekend nog wel even de grote verschillen bekijken.. maar op t eerste zicht is het echt geen plan om deze te gebruiken.

De reden waarom ik men eigen tank niet meer heb schoon gemaakt is dat ik via t werk een oude monteur leerde kennen die me hier aan heeft geholpen.

Van Limburg 17-11-2014 19:07

Zelf uit slijpen is ook niks. Anders aan pakken.

Style 17-11-2014 20:51

Nice !!!!

Van Limburg 18-11-2014 00:37

Nog steeds op zoek naar originele roest / deuk vrije schermen en voorfront

Van Limburg 23-11-2014 10:54

Van Limburg 08-12-2014 18:59

He zelf slijpen is niks:)
Dus laten waterstraalsnijden.
Past mooi;)

Style 08-12-2014 19:32

Nice !!! Pijpjes er op lassen en klaar.

Van Limburg 18-01-2015 16:01

Niet meer veel gedaan, temperatuur zit ook echt niet mee in een niet verwarmende garage..
Verschillende onderdelen verzameld
Tankdop
Benzine leiding
Benzine filter
Benzine pomp
Benzine buis van vulhals

Hele nieuwe brandstof lijn moet nog steeds gemonteerd worden.. Komt er maar niet van..

Dan ook nog originele spatborden gekocht voor een zeer zacht prijsje gelukkig. En dan te bedenken dat ik er 2 jaar geleden 4x zo veel voor imi betaald heb.
Leer je uit..
En dit past duidelijk beter. Zit er nog gewoon los op.

Wel nog steeds opzoek naar een origineel front. Hier op t forum had iemand enkel het onderste gedeelte van het front geplaatst. Maar dat topic ben ik even kwijt. Was iig heel mooi gedaan en zou voor mij ook heel wat tijd schelen moest ik het op de zelfde manier doen!
EDIT; Ging om dit stukje vakwerk

Van Limburg 05-03-2015 11:08

Het weer begint weer te beteren, nog even en ik kan weer op een aangename manier beginnen :rolleyes:

Af en toe rommel ik nog wat tussendoor..

En dan zit je toch te dromen.... is het mogelijk om velgen te maken? :screwy:

Van Limburg 05-03-2015 11:10

Foutje :)

Kan je ook een foutje post verwijderen?

yuli 05-03-2015 11:15

Lekker die benzinetank. Heb je deze geflocked? Ziet er zo robuust uit.

Van Limburg 05-03-2015 11:29

Quote:
Originally Posted by yuli
Lekker die benzinetank. Heb je deze geflocked? Ziet er zo robuust uit.

Nee hoor, netjes in steenslag.

Style 05-03-2015 12:37

Heb ik ook zo gedaan en dan de bescherm plaat er nog over heen.

Van Limburg 05-03-2015 12:48

Quote:
Originally Posted by Style
Heb ik ook zo gedaan en dan de bescherm plaat er nog over heen.

Beschermplaat?

Style 05-03-2015 18:43

Ja nr 25 op de foto deze komt nog eens tegen de onderzijde van de tank aan ter bescherming.

Barn171 05-03-2015 20:34

Origineel alleen bij de gti's

Van Limburg 05-03-2015 23:32

Van daar. Nooit geweten:)

Style 06-03-2015 07:40

Das gek onder mijn 1.5 zat hij dat iemand de moeite heeft genomen dan om die te plaatsen :D

Barn171 06-03-2015 09:44

Haha ya, jij had er ook al een '77er interieur in steken... :tongue:

yuli 06-03-2015 10:52

Ah daar zijn die gaatjes dus voor in de rand van de tank :)

Zal wel vrijwel onmogelijk zijn om dat nog te vinden. Mijn 1.5 had dat dus ook niet

Style 06-03-2015 12:42

Das waar Rik , Zo had ik ook nog 3 hitte schilden achter elkaar onder de uitlaat van voor tot de tank :thumbup:
Wel leuk detail dat van die tank ;)

Van Limburg 22-03-2015 13:39

Vandaag nog eens een kijkje genomen bij de golf..
Valt me de benzine leiding op.. Vol met schimmel. Nu is dat niet zo erg want die ging ik toch opnieuw vervangen, maar nu wil ik het wel vermijden voor volgend jaar..

Na een grondige inspectie aan de buitenkant.. Zie je dan het stuur..
Blijft gelukkig alleen bij het stuur.

Stuurtje is een andere verhaal. Die wou ik voorlopig nog niet veranderen.. Zal er vast vlot vanaf gaan.. Maar zo wil ik niet iedere winter terug komen..

Erik Baas 22-03-2015 14:18

Misschien helpt een oude sok met silica-kattenbakvulling ook tegen schimmel:

https://www.youtube.com/watch?v=4t4mzMS-ZZ8

Yellowbug 22-03-2015 14:22

Bison vochtvreter in de auto zetten en geregeld kontroleren of ie niet vol zit (dus regelmatig de vulling vervangen)!
Zorg dat de ruimte waar die in staat goed geventileerd is, raampjes van de auto beetje open zetten (1 Ã* 2 cm).
Stond hij onder een zeil? Daar blijft ook vocht onder hangen namelijk, ook al is het ademend materiaal. Een katoenen laken is voor het stof al voldoende!

Van Limburg 22-03-2015 18:48

Auto staat idd in een gesloten houten garage. Poorten gaan slechts enkele keren per winter open. Zomer al wat vaker hoop ik:D

Over het dak ligt een oud gordijn. Komt slechts 10cm over de buitenkant van het dak.

Beter dus af en toe goed verluchten?

golf fahrer 22-03-2015 19:08

Raampjes van de wagen wat opendraaien zal zeker beter zijn!

Yellowbug 22-03-2015 20:12

Ventileren van de ruimte is het belangrijkste en de raampjes een klein beetje open zetten.
Onder een carport heb je zoiets niet, omdat het vocht meteen wordt weggeblazen!

Van Limburg 25-03-2015 08:53

Dan zet ik straks eens even alles open..

Ben ook op zoek naar een nieuwe auto.
Maar er zijn nog wat twijfels..
Hier hoop ik wat meer duidelijkheid te krijgen

Van Limburg 05-09-2017 18:24

"Blaast stof af"

Hieronder zal ik verder gaan met de revisie van mijn nieuw blokje. Uiteraard gaan we weer voor de 1100 GG.
Krijg hierbij hulp van een vriend van me.

Het begint allemaal wanneer ik in een lokale garage een nieuwe cilinderkop vind. Deze is nieuw met kleppen, nokkenas en toebehoren.

We zullen de in- en uitlaat op maat gaan maken. Nokkenas en kop zullen bewerkt worden.

3D files worden 3D geprinte pakkingen totdat ze uiteindelijk gesneden worden.

Testje uit aluminium, hierna is deze 2,5D gesneden.

Hierna ben ik opzoek gegaan naar een 2dehands blokje, deze heb ik gratis van een forumlid gekregen.
Ik maak het zuiver, vlakken/honen en een nieuw laagje verf.

Onderdelen worden geïnspecteerd en opgemeten, het hele blok kan worden opgebouwd met overmaat 0.

De zuigers zijn eerst schoongemaakt en vervolgens op 3 plaatsen gepolijst.
Schoonmaak is uitgevoerd door aquablast.be

Toch maar een gaan meten welke compressie verhouding mogelijk is. Sfeerfoto.
Hier uit volgde een koppakking welke nog een beetje zal aangepast worden.

Onderblok gaat toe en hierna moet ik toch even alles los monteren :D

Let ook op de afdekplaatjes voor de verdeler en benzine pomp.

Nu wel een 2,5D RVS flens

Mijn vliegwiel zal CNC nog worden aangepast, hiervan zal een kleine 2 kilo verdwijnen. Deze zal spoedig klaar zijn.
Als laatste ben ik nog bezig met het nokkenas tandwiel. Deze wordt nog verstelbaar gemaakt.

W1m 06-09-2017 13:58

Ziet er heel mooi uit! Ben blij dat je het blok goed kunt benutten!

Van Limburg 06-09-2017 18:02

Nogmaals bedankt. Het blokje staat bij mij al beter als bij jou in de garage! Ieder zijn ding. Hoe loopt jouwe nog? Shifter ook goed gekregen?

Shon 09-09-2017 17:53

Heel mooi je motor !

All times are GMT +1. The time now is 15:07.