![]() |
Mijn blokje heeft inderdaad gelopen, maar dat gaat bij jou ook niet lang meer duren, dat weet ik zeker!
Gisteren wat kleinigheden gedaan. Zo was er bij de demontage van een koelslangaanluiting op het blok een bout afgebroken waardoor een stuk draadeind in het blok was achtergebleven. In het begin een tijdje wakker van gelegen, maar nu maar eens geprobeerd eruit te krijgen en het lukte uiteindelijk door twee moertjes erop te draaien. Er was net genoeg draad en ruimte voor de steeksleutel om het los te krijgen. Dat lucht best op! Verder wilde ik de slotplaat gedeeltelijk in de primer zetten nadat ik deze van de week al in de epoxy had gezet. Dat was geen goed idee, want de primer reageerde op de epoxy en ging rimpelen en toen liet de hele zooi op diverse plekken los. Oftewel opnieuw zandstralen en in de epoxy zetten :mad: En ik kwam er ook nog achter dat als je de motor gemonteerd hebt en de aandrijfassen aan de wielzijde nog vast zitten, dat je deze dan dus niet meer aan het blok kunt monteren omdat het blok dan in de weg zit. Nu moet ik deze dus aan de wielzijde gaan losmaken en ik weet niet of dit makkelijk is. Maar daar komen we vanzelf wel achter. Ieder project kent zo zijn tegenslagen zullen we maar zeggen. |
Dat van die slotplaat is inderdaad erg vervelend. Hopelijk kost dat je niet teveel tijd. Dat van die aandrijfassen had ik ook bijna. Gelukkig kwam mijn broertje net op tijd met die opmerking. De aandrijfas van het rechtervoorwiel kan je er trouwens wel langs krijgen als je de homokineet er even af haalt aan de bakzijde.
Succes! |
Aandrijfassen aan het wiel loshalen is opzicht niet moeilijk. Je moet gewoon zorgen dat je een buis oid op de sleutel zet zodat je goed kracht kunt zetten, dan moet je het wel los kunnen krijgen.
Welke primer gebruik jij trouwens ? Wil aan de mijne binnenkort beginnen om de roest weg te halen en moet er natuurlijk iets op doen zodat het niet weer gaat roesten. Heb jij hier wat meer info over ? Spuit jij primer gewoon uit spuitbusje ofzo ? |
Probleem met de aandrijfassen is al opgelost. Om 16.00 uur alle aanbouwdelen los gehaald, motor uitgebouwd, aandrijfassen gemonteerd en de motor en de aanbouwdelen weer gemonteerd en toen was het 19.00 uur. Je moet er even zin voor maken, maar het is eigenlijk zo gebeurd.
@Thijs: Ik heb epoxy die ik zelf spuit met een spuitpistool, maar dat doe ik alleen op plekken die niet zichtbaar zijn, zoals in het interieur onder de vloermatten. Voor de rest gebruik ik gewoon Motip primer, op zich prima spul. Maar ik gebruik het voornamelijk voor kleine onderdelen. Als ik het al op de carrosserie gebruik is het puur voor bescherming tegen roest, want de auto wordt straks natuurlijk professioneel gespoten en dan heb ik liever 'echte' grondlak als basis. |
Zo net even alle 11 pagina's doorgelezen. Wat een gaf project en wat pak je het goed aan. :thumbup: Zeer binnenkort maar eens in het echt bewonderen. ;)
|
Zeker :thumbup:
Ondertussen is er nog wel wat gedaan aan de auto, maar was niet de moeite om foto's te maken. Ik heb de koelwaterbuis gestraald en zwart gespoten, alle kabels schoongemaakt en netjes gelegd, alle slangen schoongemaakt en gemonteerd, de waterpomp en de dynamo weer gemonteerd. Verder alle pakkingen vervangen door nieuwe bij montage van de aanbouwdelen. Nu nog het front vastlassen, dan kan de radiateur weer geplaatst worden en dan kan het blokje weer gekoeld lopen. |
Weer genoeg gedaan dus :D Foto's kun je altijd plaatsen, oog wil ook wat ;)
|
Hopelijk wordt het morgen slecht weer :rolleyes:
Dan kan ik weer het een en ander doen en dan zal ik weer wat nieuwe foto's maken ipv zo veel tekst te schrijven. |
Heb net even je project doorgelezen, echt een gaaf golfje gaat het worden! Respect voor al je werk wat je verzet hebt, en succes verder nog!
|
Quote:
Jaa ! Alle regen mag in Valkenburg vallen, dan valt die hopenlijk niet in Boom :screwy: |
Quote:
Haha, denk jij ook al zo :D |
Quote:
Yep, en er was vandaag genoeg regen! Daardoor kon ik helaas niet naar de jaarmarkt hier in het dorp en moest ik eindelijk maar eens aan dat front beginnen. :rolleyes: Eerst het front maar eens op een paar punten vastgezet, vervolgens de spatborden, motorkap, grill en koplampen gemonteerd. Daarna alles er weer af, positie van het front weer veranderd en weer alles gemonteerd. Toen alles naar wens was alles weer uit elkaar en het front afgelast. Niet veel te zien maar toch een paar fotookes van de opgebouwde motor en met het front erin. De las moet nog afgewerkt worden en de slotplaat moet ook nog vastgezet worden. Maar dat is voor de komende week. ![]() ![]() ![]() |
Ziet er netjes uit zo. Prima uitgevoerd met passen en weer losmaken als het niet goed zit. Dan heb je straks tenminste je grill netjes tussen de spatborden zitten (waren we met mijn cabrio te laat achter gekomen :( )
|
Vandaag in het echt mogen bewonderen.
Respect voor de manier waarop je het aanpakt. Keep up the good work en nog bedankt voor het koopje vd week :thumbup: |
Nice ! gaat de goede kant op!
Lekker klusweer vandaag nondeju er is een hoop regen gevallen! |
Ondanks de bakken met regen toch een leuke dag gehad vandaag. Van alles kunnen doen aan de Golf en 2 forumleden op bezoek gehad om spullen op te halen.
Classic-Edition en Caddy-ron zijn vandaag op bezoek geweest om hun koopjes op te halen. Het was gezellig mannen. En ja, dat passen van aanbouwdelen heb ik van een professional geleerd en blijkt zeer belangrijk te zijn. Gelukkig heb ik het niet op de hard way hoeven leren. |
Zag er goed uit Rick, nog veel werk maar het komt goed.
En bedankt nog voor de trekhaak. Groetjes ron |
dik project!!
|
Quote:
Bedoel je mij of de auto? :D |
Jeej autotje heeft weer een gezicht. Net werk weer :D
|
All times are GMT +1. The time now is 05:33. |