![]() |
Hele mooie wagen !!
|
Mooie setting voor fotos !
|
Zo, inmiddels alweer ruim 6 maanden verder en wat is er in die tussentijd gebeurd? Weinig eigenlijk, althans met de GTI dan. Sinds maart een nieuwe baan, erg druk mee en geregeld op zakenreis (vooral naar WOB). Daarnaast sinds 9 oktober gezinsuitbreiding en dan weet je (waarschijnlijk) wel wat er dan met de hobby gebeurd in die eerste perioden... Nou goed, alles heeft ook z'n positieve kanten uiteraard.
De VR6 komt, sinds ik de nieuwe baan heb, wel bijna wekelijks uit de loods om een snelle rit naar en van het werk te verzorgen. Het blijft een genot om er mee te rijden! Helaas nog steeds niet aan toegekomen op de turbokit te monteren, het 2.9 blok ligt wel al een tijdje uit elkaar, maar daar zit nu ook even geen schot in de zaak. Moet ook nog onderdelen bestellen in de VS. Hieronder nog even een fotootje van de auto zoals hij er nu bijstaat. Zit nog te dubben of ik de halfjaarlijkse 'frontwissel' ook deze keer weer uit ga voeren. Wellicht dat ik de franse koplampen ook eens te koop zet en als ik er een goede prijs voor kan krijgen gaan ze de deur uit en komen m'n smoke Rallye koplampen er voor in de plaats. ![]() De cabrio die we hadden is trouwens verkocht, of althans omgeruild voor een Golf 3 1.8 GL uit 1996. Met de gezinsuitbreiding was het niet zo handig meer om met de cabrio door te rijden, we zullen het zeker (gaan) missen! M'n broertje rijdt nu trouwens met dIe cabrio, hopelijk beleefd hij er net zoveel lol aan als wij hebbeN gehad in de 3 jaar/75.000km dat we er mee reden. |
Zo als ie nu is...niets meer mee doen ...ik ben gek op de ronde koplampen van een golf maar dit gele rallye front is uber! en heel herkenbaar, je ziet het amper.
Turboproject moet gisteren nog eigenlijk af ;) |
hej pieter, ben blij dat ie nu iig geen stof staat te happen in de loods, zo´n auto moet je gewoon de sporen geven. ik zou ondanks dat ik vind dat een ralleyfront op een ralley hoort toch de voorkeur geven aan de gele, ik denk dat de andere versie erg donker wordt.
|
Quote:
Mee eens, maar ja... :rolleyes: |
Quote:
(schuur)stof happen doet ie nog steeds wel in de loods hoor, we (ik momenteel een stuk minder) klussen gewoon lekker verder. Hebben inmiddels ook onze 2-kolommer staan! :thumbup: En je zou weleens gelijk kunnen krijgen over de smoke koplampen. Ik ben er nog niet aan begonnen, misschien dat ik nog eens iemand kan vragen om ff te fotosjoppen. Hoe gaat het met ons kevertje trouwens?? We missen 'm wel en het is een stuk rustiger in het dorp geworden sinds de kevert weg is... :( |
Quote:
kever en vriendin zijn allebei ingeruild, afgelopen augustus is een eind gekomen aan onze relatie en zij heeft daarna de kever verkocht. |
Quote:
Hm, jammer :( Ik hoop dat de kever nog rondrijdt. |
Super mooie wagen!
Ben alleen niet echt fan van een ralley front. Ieders z`n eigen smaak, succes er verder mee! _______________________ Slow But Low |
wel aardig Piet, die BBS-sen....
|
turbo dr al op Piet?
|
Sjeesus, de maanden vliegen voorbij. De (turbo)motor is alweer een tijdje (zo goed als) klaar en ik heb 'm een aantal weken geleden in de auto gehangen. Het is nu verder afbouwen en dan maar kijken wat er gebeurt zodra de sleutel omgedraaid wordt. ;)
Vandaag ook bezoek gehad van de taxateur (i.v.m. nieuwe verzekering, als 'hobbytimer' deze keer) en ik werd weer aangenaam verrast door de taxatiewaarde en ook de verdere complimenten voor de auto (en m'n werk daarin). Ik realiseerde me ook weer dat ik de auto nu ruim 11jaar heb! Uiteindelijk bijna 2 uur met die taxateur (Dhr. Van Steijn, van Steijn Sports Cars Taxaties) zitten ouwehoeren, gezellige vent met een hoop kennis. :D Een paar fotootjes van de afgelopen weken: |
Kijk, als je dan weer zo voor het hotel staat te ouwehoeren krijg je dus weer niet mee dat je de motor al ingebouwd had :D
Goed bezig! Ik hoop aankomend weekeinde de lijsten te monteren ;) |
zo dik project hoor :thumbup:
|
Gaaf gaaf gaaf!
|
Quote:
Ja hallo, jij had haast, niet ik! :rolleyes: :D Volgende keer kom je maar een biertje meedrinken, wel zo gezellig (en een stuk warmer dan buiten staan!). Ik ben er de 11e 's avonds weer. |
Nice work!
|
Volgende week dinsdag? Is goed, laat me maar weten hoe laat je er bent, dan kom ik bij je langs!
|
Is goed, ik heb je nr. :)
|
Heej,
Vette bak, mooi met die gele Rallye lampen!! Ben benieuwd wat de motor gaat doen :D |
Mooi om te zien dat de motor erin hangt.
Hopelijk dat je hem snel lopend hebt ! |
und? vlammen?
|
He, ja, bijna... :) De auto is voor 95% klaar, nog een paar kleine dingetjes en dan kan ik de sleutel omdraaien. Ik zal deze week de steuntjes voor de I/C maken en proberen de voorbumper erom heen te modelleren, zal wel met de zaag of flex gedaan moeten worden.
Ik zal morgenavond weer eens wat foto's schieten, het ziet er wel bruut uit hoor met zo'n (nog meer) gevulde motorruimte met allemaal glimmende buizen en een lekker platte en brede I/C vooraan geplaatst! Door de drukte op het werk en het gezinsleven (ook een 2e op komst in juli trouwens!) kom ik er helaas weinig aan toe om aan m'n projecten te werken. Als ik een halve dag in de week tijd kan vrijmaken is het veel... Maar goed, beetje bij beetje komt de auto dus steeds verder klaar. Vorige week nog een kannetje olie besteld via Ebay, scheelde toch weer mooi zo'n 20euro met de winkelprijs. :D Zodra dit dan rijdt is het tijd voor de Jetta, zal ook leuk speelgoed worden. Hoest bij jullie, huis gekocht in Hoofddorp en ik zag iets voorbij komen over een 'nieuwe' Jetta? |
goed, jep en jep :)
|
Ben benieuwd, al wat foto's?
|
Njet, nog nietsch. Morgenavond ga ik ze maken.
Hoest in Dronten en afstuderen in WOB al rond? |
Zo dan, vandaag weer wat kleine boodschappen gedaan; kannetje koelvloeistof en nog wat slangklemmen.
En hier dan enkele van de vanavond gemaakte foto's: :tongue: ![]() ![]() ![]() Nu nog wat verder afwerken, zaag in de voorbumper zetten en m'n via Ebay bestelde motorolie afwachten. Dan nog een AFR sonde en meter lenen bij een collega en dan de sleutel omdraaien, 'fingers crossed'. :rolleyes: Keep you posted! |
Goed bezig !!
|
Ziet er goed uit!
|
Dat is bomvol! waar komt de intercooler vandaan?
|
Ziet er echt vet uit!!! Intercooler is toch van een Sprinter of niet??
|
De IC zit precies achter je dikke bumper. Heb je wel genoeg rijwind koeling????
Had hij niet lager gekunt zodat hij voor de opening zit onderaan je bumper? |
De I/C is van een Renault Master. De positie is inderdaad niet ideaal i.v.m. de voorbumper, de huidige positie is die van de Corrado waar het spulletje voorheen opgezeten heeft gezeten.
Als ik de voorbumper er bij ga halen zal ik toch eens goed kijken hoe e.e.a. het beste past. Wellicht dat de I/C nog wat verder omlaag gaat, of dat ik een 'gat' in de voorbumper maak, het zijn nog maar een paar ideeën. En als hij omlaag zou gaan, hoe kom je dan met de schuin naar binnen lopende bumper uit, met de vinnetjes zeg maar? De Duitse Pakket Dienst heeft vandaag ook een mooi doosje afgeleverd met m'n kannetje olie erin. Week op moeten wachten, maar wel mooi 20euro bespaard op 5 litertjes! |
kan er niet een intercooler van een orginele gti g60 mk2 in en uit gang te klein dan.
maar ziet er erg goed uit strax ook een flimpje zeker als die rijdt. |
Ik vind het helemaal niks. :shake:
Hahaha, nee Pieter je bent lekker bezig hoor en zoals je ziet spiek ik hier nu ook mee. :D Wat ik er verder van vind zie je in de post in ons mooie forum. ;) |
Leuk nog eens iets van deze wagen te horen, Pieter. ;)
Vond dit járen geleden (oude vwforum tijd?) al een hele dikke MK2, en dat is door de jaren heen niet minder geworden. Veel rijplezier gewenst. :thumbup: |
zijn dat die oz velgen die je van mij hebt? (edit: zie nu dat het bbsen zijn)
verder wil ik m wel in reallife zien.. ben heel beniewd!! heb je mijn nieuwe bolide al gezien op het werk? |
héél dikke wagen! echt mooi.
|
All times are GMT +1. The time now is 19:00. |