![]() |
volgende is volksdub denk ik.....zo het er nu uitziet gaat niemand van ons trouwens aanwezig zijn op drupinn.....
|
vanochtend lekker bezig geweest met meindert.eerst even een kist verse hobbyvloeistof geregeld;
had bij een bekleder lijm en skai gehaald om de c-stijlen te bekleden; dus eerst de achterklep er weer op,toen de bekleding en dan is het tijd om de ruiten er weer in te trekken; achterkant zit weer dicht,morgen weer een dagje naar westergeest om te sleutelen en wat spul op te halen,hopelijk hangt de motor er nu snel in. |
zo zo , altijd leuke vooruitzichten blok erin :thumbup:
|
Kek wagentje an t worduh zo jonguh :D
|
thanx joram,maar zo kek isie niet hoor.de paintjob is ruk,maja ik ga daar niet m'n geld insteken voorlopig.[zeer waarschijnlijk nooit:D]enige waar ik hem voor heb is dat ie snel word en technisch tiptop.
heb net een stuurhuis met schakelmechaniekbevestiging gehaald en 5bak schakelmechaniek.hoop hem woensdag weer op de wielen te hebben,kan niet wachten tot ik de motor er in heb,helaas nog veel werk in de machinekamer.:( |
beter later dan niet, de audi ziet er wel stoer uit zo :D :cool:
|
thanx dimi:D
|
De mk1 ook een paintjob alá Audi?
|
Quote:
nope,dat ook weer niet:Decht slecht is het niet,alleen veel kleurverschil en hagelschade.geen roest,dat niet gelukkig. |
update op g60 gebied;
heb net de toekomstige techniek voor de racer gekocht.het is geen 4cilinder geworden,om persoonlijke redenen moet ik van het 16vt project afzien.het nieuwe plan heeft verschillende voordelen,1 daarvan is dat er niet zoveel 'gecustomized' hoeft te worden,wat dus de bouwtijd ten goede komt.[nee het is geen standaard vr6;)] op dit moment zit er nog zo'n 10 uur laswerk aan de kas,binnekort heb ik weer een week vrij dan hoop ik dit ineens af te ronden.dikke remmerij/polyurethaan/schroefset/etc ligt klaar dus hoop in die week weer een 'roller' te hebben. |
oei ben dan toch wel benieuwd wat het wel gaat worden, las het een en ander op facebook maar dat heeft denk ik weer ergens anders mee te maken of niet?
|
Quote:
jup ;) :thumbup: |
Leuk om te lezen Gerben, laat maar komen die update's ik blijf het volgen.
|
Quote:
5 cilinder? |
man, man zelfs de gemiddelde autosloperij heeft nog minder motoren liggen! :D
|
Quote:
Op ITB's? :D |
Ehm,nee:redface:als ik goed heb geteld waren het er 6;)
|
wordt alleen maar beter
|
VRT in een mk1 :confused: of zit ik er nu ver naast, je houd het wel spannend :D
|
Geen T,en in een mk2 GTI;)het word een 2.9 DIS VR6,die als ie klaar is zo'n 250pk moet gaan leveren.
|
Ik hoop maar dat ik jullie niet teleurstel, de verwachtingen lagen nogal hoog:d:d
|
dus een 6 in een 2 ....leuk , afwachten dus ;) en mk1 dan , die eerst maar weer in de stalling :D
|
Nee,die is bijna af.ze staan trouwens allebei in stalling;)mk1 wil ik deze zomer afhebben,de mk2 aankomend voorjaar.(leuk 2 projecten door elkaar)
|
De assen zijn onderweg Gerben ;)
|
Quote:
Nice:thumbup: |
helaas geen foto's,maar heb weer heel wat gedaan aan de mk1 deze week.
schakelmechaniek en stuurhuis voor 020 5-bak gemonteerd en auto weer op de wielen gezet.achterbumper heb ik gedeeltelijk gespoten,omdat ik het mistlamp-gat heb dichtgewerkt [ivm grote achterlichten had ik dat gat niet nodig]en weer op de auto gehangen,zodat ik de uitlaat precies in de uitsparing kan laten uitkomen.toen alle onderdelen uitgezocht,alles wat ik nodig heb in de auto gelegd zodat ik hem maandag na mijn werk zo op het truckje kan lieren en op de zaak dumpen.ik hoop dan de hele motorruimte klaar te krijgen en wat plaatjes te trekken. |
geen pic''s je houd het spannend zo :D
|
Al weer een update? (als poldergenoot blijven we interesse houden ;) )
Ps. 26 mei minimeet op de Deel. |
We blijven gewoon doorgaan he;)zal even kijken hoe ik dan zit,hoelaat is er volk?
|
zou hier updaten,is er helaas niet van gekomen ivm drukte.wel verder gegaan aan de mk1,helaas alleen verder gesloopt.ik heb besloten het marelli-besturingssysteem met kms-fuel toch te vervangen door een digifant,om verschillende redenen.
een van die redenen is beschikbare ruimte onder de kap,ten tweede is een digifant op boost berekend,zodat daar geen trucjes voor nodig zijn om de boel om de tuin te leiden.ten derde ligt hier nog een complete digifant op de plank;) morgen ga ik verder dan maak ik ook wat plaatjes. echt:d |
Ben benieuwd naar de foto`s;)
|
Uh,niet gemaakt... Vond het zo stom om een vers gelakt motorruim op de foto te zetten...maandag foto's met het blok erin.echt.
|
wat een k%tdag........
begonnen het blok erin te hangen,zag direct al dat er geen zak terecht zou komen van het hele beeld zoals ik gedacht had dat het erin zou komen.sterker nog,het past niet.bak hing te ver achterover,en het kleppendeksel en de turbo staken boven de spatborden uit. op een gegeven moment alles erafgerukt aan steunen en vanaf de bak begonnen,mk1 gti steunenset geplaatst[dus voor 020 bak,mijn bak is op 020'basis']van daaruit kreeg ik de aandrijfassen er wel op een normale manier aan,zonder dat de homokineten in een rare hoek stonden.nu dus een oplossing voor de steun aan distributiezijde verzinnen,de voorste is al uitgedokterd met de hulp van stefan[pewi] wel moet ik ook een nieuwe koelsetup uitdokteren,want wat ik in gedachten had kan ik rustig vergeten.:chair: toch nog iets bereikt gelukkig,heb alle kabelbomen eruitgehad en netjes gemaakt,kabelbomen van licht en ruitenwissers apart gemaakt,zodat ik een motorboom uit 1 geheel kan maken.[had eerst de injectieboom naast de originele motorboom liggen,met een zooitje loshangende stekkers hier en daar(tijdgebrek),dat wil ik niet meer.] wel wat foto's dit keer; fotootje van de steun van bovenaf; en ik moet dus naar deze 2 horizontale boutgaten toe. als iemand goede ideeën heeft zijn ze van harte welkom;) |
hey gerben anders moeten we zelf een motorsteun maken.
wil je er wel bij helpen rij zo naar je toe. |
Quote:
daar komt het sowieso op neer ruurd:Dik ben alleen zelf niet zo heel goed in het ontwerpen van 'hangende' steunen die er fatsoenlijk uitzien en ook nog eens sterk genoeg zijn.nou komt daar niet zo gek veel kracht op,omdat middenvoor een zware dragende steun word geconstrueerd,die ik bij stefan heb afgekeken.heb al wel wat in mijn hoofd,maar dat moet even uitgewerkt worden in zo slank mogelijke vorm.komt sowieso wel goed,projecten gaan toch haast nooit zonder tegenslagen :tongue: |
hoor het wel rij zo naar je toe maat geen probleem :thumbup:
|
Quote:
:thumbup: |
Gerben mocht het niet lukken kan ik je altijd even helpen maar dat wordt dan wel na eind juli.. We kunnen op het werk werk wel water en lasersnijden dus motorsteuntje is geen probleem. Wel stoer dit blok in de MK1
|
kan er op de distributie zijde niet gewoon een steun van een golf 1 smallblock op dan? lijkt best hetzelfde
|
Dat dacht ik dus ook frank,die had ik er namelijk gewoon opgezet.maar dan komt het blok aan de voorkant 12cm te ver naar achter en 7cm te ver naar boven.@maurits,het is al in de maak hier,bedankt voor je aanbod evengoed.
|
All times are GMT +1. The time now is 14:12. |