Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Advertenties op MP, eBay of andere sites (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=108)
-   -   WAARSCHUWING! Opgelicht? op MP (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=43779)

golf fahrer 30-01-2014 10:33

:goodpost:

Had het nog niet zo bekeken, maar klopt :D

JeeWee 30-01-2014 10:53

Ah, er zit ook iemand op marktplaats met de volgende naam:

NOS

en dan niet van die omroep maar daar wordt zou ik zeggen toch New Old Stock mee bedoeld.

De beste man bood een pijlpinker aan (zo'n oude richtingaanwijzer voor een kever, ook wel semafoor genoemd) die NOS zou zijn. De foto's waren zo gemaakt dat het er ook wel erg geloofwaardig uit zag... paar keer gevraagd of het echt NOS was en of het nog werkte. Dat heeft hij bevestigd dus uiteindelijk opgestuurd gekregen, dat is dan wel netjes, maar... het was ABSOLUUT niet NOS, omdat je gewoon kon zien dat het gebruikt was en in een auto heeft gezeten. Ook waren er beschadigingen die dus niet te zien waren op de foto's. Nou goed, dus hem een mail gestuurd dat ik het een beetje vreemd vind dat je jezelf NOS kunt noemen en beweert dat het een NOS onderdeel is en het dan toch geen NOS is. Of je gebruikt het dan als modewoord of je weet gewoon niet waar je het over hebt... jammer, maar geen reactie meer gehad van de beste NOSSER... pas op dus.

GeeX 30-01-2014 11:06

Quote:
Originally Posted by SciroccomTDI
De beste oplichtingen zijn nog steeds "een velg is een beetje krom, maar je merkt er niets van, als je hem achter monteert" ..

en dan ga je naar de velgenrichter... en betaal je 180 euro, omdat 45 euro/velg * 4 velgen = 180 euro...

en dan is een "setje voor een leuke prijs" plotseling gewoon een "setje voor een bovengemiddelde prijs"

Jup kan me er helemaal in vinden. :(

SciroccomTDI 30-01-2014 11:10

anderzijds hoeft het natuurlijk geen kwade opzet te zijn...

Scirocco_1600 30-01-2014 13:07

Quote:
Originally Posted by SciroccomTDI
De beste oplichtingen zijn nog steeds "een velg is een beetje krom, maar je merkt er niets van, als je hem achter monteert" ..

en dan ga je naar de velgenrichter... en betaal je 180 euro, omdat 45 euro/velg * 4 velgen = 180 euro...

en dan is een "setje voor een leuke prijs" plotseling gewoon een "setje voor een bovengemiddelde prijs"

ik heb ook zo een setje te koop met 1 velgrand krom door borduurschade ... zelf durf ik ze bijna niet verkopen daarom verkoop ik ze voor 125€ ( bespreekbaar ) zelf 350€ betaald , die kerel waar ik ze aan kocht zei dat ze 100% recht zijn ...

ik durf ze bijna niet te verkopen maar ga ze toch proberen te verkopen voor een kleine prijs om toch maar iets terug van te krijgen ... ik zeg het wel dat 1 velg wat krom is en moet gericht worden

GeeX 30-01-2014 13:13

Ja, het probleem is dat altijd iets fout kan gaan zo.. Als je dingen 2dehands koopt kan je " tegenwoordig" helaas genaaid worden haha.. Wel zuur daar niet van!

PoloLG 30-01-2014 15:43

Als ik iets op MP koop vraag ik sowieso altijd een adres voor het op te halen.
Meestal meld ik dan vaak 1 of 2 dagen van tevoren dat ik toch niet kan komen en of het dan eventueel verstuurd kan worden. Zo heb je toch altijd een adres achter de hand.

Of een onderdeel opgestuurd krijgen in een veel te kleine doos is ook zo'n ergernis..

GeeX 30-01-2014 15:54

Ja als ik de kan krijg haal ik het ook liever op inderdaad. Maarja met velgen kan zo kleine inperfecties niet op het oog zien dus blijft het altijd een gok. Helaas.

richard-polo 30-01-2014 16:49

Quote:
Originally Posted by PoloLG
Als ik iets op MP koop vraag ik sowieso altijd een adres voor het op te halen.
Meestal meld ik dan vaak 1 of 2 dagen van tevoren dat ik toch niet kan komen en of het dan eventueel verstuurd kan worden. Zo heb je toch altijd een adres achter de hand.

Of een onderdeel opgestuurd krijgen in een veel te kleine doos is ook zo'n ergernis..

Daar heb je weinig aan als de verkoper een ander adres hanteerd... Als ik iets verkoop laat ik ook niemand op m,n woonadres afkomen!!
{anders komen ze s,nachts alles meenemen zonder mijn toestemming ;) }

dubster.be 30-01-2014 17:20

Quote:
Originally Posted by richard-polo
Daar heb je weinig aan als de verkoper een ander adres hanteerd... Als ik iets verkoop laat ik ook niemand op m,n woonadres afkomen!!
{anders komen ze s,nachts alles meenemen zonder mijn toestemming ;) }

juist, ik spreek altijd af op het marktplein van het dorp :D

Style 30-01-2014 17:20

Ik laat ze ook nooit bij de garage komen ,thuis is geen probleem ligt niks maar wel een motivatie knuppel ;)

Scirocco_1600 30-01-2014 17:45

Quote:
Originally Posted by Style
Ik laat ze ook nooit bij de garage komen ,thuis is geen probleem ligt niks maar wel een motivatie knuppel ;)

Mensen die ik ken of vertrouw laat ik gewoon binnen in de garage ... Maar het gebeurt ook gewoon dat de poort gesloten blijft en dat het aan de poort ligt :)

Barn171 30-01-2014 17:52

Ik ben misschien wat goedgelovig, maar ik heb best wat gehandeld via marktplaats. Ik spreek altijd thuis af, of verzenden. Leg het wel buiten klaar, blijkt de koper te vertrouwen te zijn dan geef ik hem graag een toertje door de schuren, mochten ze daarin interesse hebben. Ik heb er tot dusver nog maar een keer een probleem gehad [afkloppen], die ene keer is al m'n koperkabel gejat. Was bedoeld voor de in de schuur de verlichting te fatsoeneren, maar is netjes opgelost met de verzekering. Ze lagen echter niet zomaar in het zicht, je moest echt wel een keer al binnen zijn geweest voor ze te weten liggen. Maar goed, allemaal goed afgelopen dus. Als ze maar van men wagens en onderdelen afblijven...

Style 30-01-2014 20:29

Ik vertrouw niemand verder dan de stoep kom je niet.
Onderdelen liggen altijd klaar in de hal en dan is het ja of nee ;)

Spierings 30-01-2014 23:32

Quote:
Originally Posted by DÁ-BRT
@Golf1_rieger: Waarom opgelicht? Hij heeft gewoon goed gehandeld. Vervelend dat jij de waarde van het product verkeerd in hebt geschat. Maar je had natuurlijk ook wat onderzoek kunnen doen. Als mensen happig zijn om direct een deal te maken zit er meestal iets achter.
Hopelijk vind je weer een mooie auto om aan te sleutelen.

Inderdaad.

Het is gewoon je eigen schuld als je je wagen tegen iets van veel minder geld ruilt. Moet je maar wat research doen..
Als hier iemand komt die een dikke Ferrari tegen mijn golfje wilt ruilen, zeg ik ook snel JA :cool:

Marten 31-01-2014 09:55

en als die dikke Ferrari achteraf een omgebouwde pontiac fiero blijkt te zijn ben je ook niet blij :D

maar met ruilhandel, tja je bent er zelf bij! heb soms ook wel eens dingen van, dat had achteraf ook niet gemoeten. neem het verlies, en daarna weer lekker verder gaan..

Quote:
Originally Posted by Spierings

Inderdaad.

Het is gewoon je eigen schuld als je je wagen tegen iets van veel minder geld ruilt. Moet je maar wat research doen..
Als hier iemand komt die een dikke Ferrari tegen mijn golfje wilt ruilen, zeg ik ook snel JA :cool:

richard-polo 31-01-2014 10:08

Quote:
Originally Posted by Style

Kale boel bij jouw thuis als je alleen een knuppel binnen hebt liggen :D ;)

@ barn, zo is het dus vragen om problemen....
er zijn zat van die koekenbakkers die vertrouwelijk lijken maar dan alleen nachtwerk komen doen ;)

Bij mij kunnen/mogen ze het altijd proberen maar ik denk dat ze niet meer naar buiten komen :mad:

Barn171 31-01-2014 10:15

Ja, ik weet het eigenlijk wel, maar ja, het is lastig om het te verbergen. Een veldschuur van 20 bij 15 met twee glazen rolpoorten erin, je gaat er hoe dan ook binnen kunnen zien. En daar staat wel wat meer dan twee wagens, dat zie je ook. Als ze echt te vertrouwen zijn merk je dat wel. En als je echt niemand meer moet vertrouwen, waar gaat het dan heen? Is er toch echt geen lol meer aan...

RobbieMK1 31-01-2014 12:10

Ik ben ook goed van vertrouwen maar je kunt op voorhand wel een beetje inschatten wat voor vlees je in de kuip hebt natuurlijk... vooral bij marktplaats. Als het een sjappie is of een vage pool ofzo dan doe ik daar gewoon al geen zaken mee.
En ze mogen proberen 's nachts langs te komen, het zit echter wel potdicht bij mij en ik heb een totaal aan 4 beveiligingscamera's hangen.. vaak schikt dat al wel genoeg af.

EnVeeZee 31-01-2014 12:11

Quote:
Originally Posted by richard-polo
Bij mij kunnen/mogen ze het altijd proberen maar ik denk dat ze niet meer naar buiten komen :mad:

Inderdaad, leg maar eens uit aan 60kg spierbal met tanden dat je dat gratis mocht pakken... En verwacht vooral geen medelijden van z'n baas...

Johan1982MK1 31-01-2014 13:27

Vaak is het 'aanslaan' van een grote 4 voeter al genoeg.. :D

richard-polo 31-01-2014 13:41

Of na het zien van de baas bedenken ze zich wel :cowboy: :stick:

Camera,s doen helemaal geen shit, behalve opnemen... die boeven zijn ook niet gek!{eigenlijk wel anders doe je zoiets niet} die dragen of maskers of hun gezicht de andere kant op!!

RobbieMK1 31-01-2014 19:29

O, oké ... nee dan verkoop ik die camera's wel en koop ik een hond :D

Dokter D 31-01-2014 20:08

Dit doet een handige dief met camera's in de buurt :d

turbojo2 31-01-2014 20:49

Ik heb de afgelopen jaren heel veel gekocht en verkocht via Marktplaats en het Volksforum en ook via Golf 1 Ig. Het is gewoon een kwestie van vertrouwen en die vind ik vrij groot onder VW-liefhebbers. Als ik iets verkoop en de koper mailt mij dat het geld is overgemaakt dan stuur ik meteen het verkochte op zonder te controleren of het geld wel binnen gekomen is. Op mn bankafschrift zie ik dan achteraf wel of het geld is binnengekomen en ik moet je zeggen dat dan wel eens een paar weken later kan wezen. Nog nooit ben ik door iemand in de maling genomen. Als de verkoper geld naar mij overmaakt moet hij er ook in vertrouwen dat ik het gekochte opstuur. Dus als iemand meld dat het geld is overgemaakt dan vertrouw ik daarop. Gelukkig zijn de meeste mensen nog eerlijk.

RobbieMK1 31-01-2014 21:01

Quote:
Originally Posted by Dokter D

Moet je nagaan wat een handige dief met je hond doet :tongue:

EnVeeZee 31-01-2014 21:23

Quote:
Originally Posted by RobbieMK1
O, oké ... nee dan verkoop ik die camera's wel en koop ik een hond :D

Het een sluit het ander niet uit, althans hier niet ;)

richard-polo 01-02-2014 11:45

Quote:
Originally Posted by Dokter D

:D da,s een goeie

@ robbie, die cameras gewoon houden en er een hond bijnemen ;)
stel dat ze komen heb je leuke film voor daarna :D

EnVeeZee 01-02-2014 13:09

Of je net verworven papegaai africhten als waker....

Dokter D 01-02-2014 18:08

Hahaha :lmao:

kwaroks 04-02-2014 20:54

Quote:
Originally Posted by turbojo2
Ik heb de afgelopen jaren heel veel gekocht en verkocht via Marktplaats en het Volksforum en ook via Golf 1 Ig. Het is gewoon een kwestie van vertrouwen en die vind ik vrij groot onder VW-liefhebbers. Als ik iets verkoop en de koper mailt mij dat het geld is overgemaakt dan stuur ik meteen het verkochte op zonder te controleren of het geld wel binnen gekomen is. Op mn bankafschrift zie ik dan achteraf wel of het geld is binnengekomen en ik moet je zeggen dat dan wel eens een paar weken later kan wezen. Nog nooit ben ik door iemand in de maling genomen. Als de verkoper geld naar mij overmaakt moet hij er ook in vertrouwen dat ik het gekochte opstuur. Dus als iemand meld dat het geld is overgemaakt dan vertrouw ik daarop. Gelukkig zijn de meeste mensen nog eerlijk.

Het is inderdaad een kwestie van vertrouwen.

Een jaar of wat geleden heb ik een versnellingsbak verkocht, echter kon de persoon die hem kwam halen op tijden dat het mij niet uit kwam. Ik heb toen de bak klaargelegd achter op de oprit en de persoon had het geld netjes in de brievenbus gedaan..

Maar of ik zo iets tegenwoordig nog zou doen... Lastig

Nico45 11-03-2014 15:19

oppassen voor een persoon op Marktplaats

Hallo allemaal,

Ik heb geen idee of ik dit hier neer mag zetten maar ik wil jullie wel even waarschuwen voor S.Dirksen ik vermoed uit de buurt van Groningen.

Doe geen zaken met deze persoon ik ben opgelicht voor 60 euro ik kreeg vanmiddag een mail van Marktplaats helaas 2 dagen te laat.

Mocht deze niet mogen haal hem maar weg...........

Sven-GTI 11-03-2014 15:31

http://volksforum.com/forum/showthr...536#post1515536

Post het hier ook even :thumbup:

Altijd kut om opgelicht te worden.. helaas gebeurt dit nog erg vaak via marktplaats

Nico45 11-03-2014 17:54

Bedankt voor het verplaatsen ik was dit topic nog niet tegen gekomen :thumbup:

Het ging om 60 euro kreeg netjes een adres er bij ik handel al jaren op Marktplaats en dit is de eerste keer dus volgende keer beter opletten maar ja.....

JeeWee 31-03-2014 23:02

eerste keer voor mij denk ik... of het moet nog goedkomen maar carparts uit schinveld limburg, moest geld overmaken naar J van Gelder IBAN:NL22INGB0685294536 of ook wel 685294536

had een lupo 3l stuur gekocht maar is niet geleverd tot dusver en wordt niet meer gereageerd op email! Hopelijk komt het nog goed en is er door omstandigheden niet meer gereageerd!

groet Jan Willem

Nico45 31-03-2014 23:09

Ik hoop voor je dat het goed komt je hebt nog wel een naam en hopelijk adres ik had een valse naam en ook een vals adres ik kan wel fluiten naar mijn 60 euro.

Hopelijk krijg je nog contact met ze..........

Berserker 01-04-2014 07:43

Quote:
Originally Posted by JeeWee
eerste keer voor mij denk ik... of het moet nog goedkomen maar carparts uit schinveld limburg, moest geld overmaken naar J van Gelder IBAN:NL22INGB0685294536 of ook wel 685294536

had een lupo 3l stuur gekocht maar is niet geleverd tot dusver en wordt niet meer gereageerd op email! Hopelijk komt het nog goed en is er door omstandigheden niet meer gereageerd!

groet Jan Willem

Ik woon enigszins in de buurt en ben deze verkoper ook tegengekomen, hij biedt nogal wat Snap-on gereedschap aan, daar werd ook flink op geboden..

Twijfelde nog om dat te kopen..

Nico45 01-04-2014 08:40

Nou gelukkig maar waardeloos dat je mensen oplicht voor een paar tientjes :shake: :screwy:

powah 01-04-2014 09:32

Quote:
Originally Posted by Berserker
Ik woon enigszins in de buurt en ben deze verkoper ook tegengekomen, hij biedt nogal wat Snap-on gereedschap aan, daar werd ook flink op geboden..

Twijfelde nog om dat te kopen..

Als je zegt dat je het wil komen afhalen, dan reageren ze toch niet meer. Al zovaak mee gemaakt.

Je moet eens een xbox one of een playstation 4 kopen via marktplaats. Gewoon letterlijk 90% is oplichterij.

Eentje was zelfs heel brutaal. Hij adverteerde met de naam Robert, ik bel hem op maar hij sprak vrij slecht Nederlands voor iemand genaamd Robert. Naja, vooruit, maakt me verder ook niet zo heel veel uit als die playstation 4 prima is.

Meneer wou wel even controleren of mijn geld echt was. De playstation lag ook niet bij hem thuis maar bij een vriend waar die ook het geld kon controleren. Ja... en dan kom ik daar, word je geïntimideerd door 12 'Roberts' en wisselen ze snel jouw geld om voor nep geld. Natuurlijk ben ik nooit deze playstation gaan halen aangezien ik niet het IQ van een doperwt heb. Achteraf bedacht ik me, ik had eigenlijk moeten gaan, en alleen 5euro of 2 euro muntstuk mee nemen. Succes met controleren of omruilen.

Kortom: Marktplaats is verrot.

Nico45 01-04-2014 09:46

Nou ik koop ook wel goeie dingen op Marktplaats heb al heel veel auto onderdelen opgehaald via Marktplaats.

Wat ik wel dom vind 600 euro over maken voor een telefoon :screwy:

Als ik achteraf mijn mailtjes terug lees dan is het denk ik een vrouw geweest met haar Apex verlagingsveren maar ja dat is de koe in zijn kont kijken......

Ik ga ook maar eens een handeltje beginnen op Marktplaats er word toch niks aan gedaan en makkelijk verdienen zo :mad:

All times are GMT +1. The time now is 16:04.